Ga naar inhoud

Fiedewie : 3 februari 2021 : Dr. Bakker : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Na een aantal van jullie topics met veel interesse te hebben gelezen, vond ik het tijd om ook mezelf maar even voorstellen. Op 3 februari staat mijn operatie gepland, ik ga voor 305CC / anatomisch / dual plane en word geopereerd door Dr Bakker in de Boerhaave Kliniek. Ik ben zelf 1.78m en 58kg en heb nu cupmaat 75A. 
 

Ik haal ontzettend veel waardevolle info uit jullie topics, en ben benieuwd of er ook dames zijn die een soortgelijke voorsituatie hadden zoals ik nu en wat hun ervaringen zijn. Wat ik voornamelijk lees is dat je veel geduld moet hebben na de operatie, dat de zwelling dan best wel heftig kan zijn en je borsten nog een hele andere vorm hebben dan het eindresultaat. Ik probeer er zo relaxt mogelijk in te staan maar de zenuwen beginnen af en toe al wel te komen 🙂 Ik heb zelf geen album, dus kan begrijpen als je dan liever niet hebt dat ik wel bij jou kijk, maar zou het zeker waarderen om mee te kunnen kijken en zo een beetje een beeld te krijgen van hoe de herstelperiode er ongeveer uit ziet. 
 

Dankjewel! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Zit net je topic te lezen.. morgen is de grote dag, spannenddddddd!

Ik ben 4 januari door dr. van der Weij geopereerd, ook Boerhaave. Als je wilt kan ik je toevoegen aan mijn album.

Het is mij heel erg meegevallen allemaal.. hopelijk ervaar jij het ook zo :6:

 

Heel veel succes alvast morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2021 om 01:04, Fiedewiet zei:

Hi allemaal,

 

Na een aantal van jullie topics met veel interesse te hebben gelezen, vond ik het tijd om ook mezelf maar even voorstellen. Op 3 februari staat mijn operatie gepland, ik ga voor 305CC / anatomisch / dual plane en word geopereerd door Dr Bakker in de Boerhaave Kliniek. Ik ben zelf 1.78m en 58kg en heb nu cupmaat 75A. 
 

Ik haal ontzettend veel waardevolle info uit jullie topics, en ben benieuwd of er ook dames zijn die een soortgelijke voorsituatie hadden zoals ik nu en wat hun ervaringen zijn. Wat ik voornamelijk lees is dat je veel geduld moet hebben na de operatie, dat de zwelling dan best wel heftig kan zijn en je borsten nog een hele andere vorm hebben dan het eindresultaat. Ik probeer er zo relaxt mogelijk in te staan maar de zenuwen beginnen af en toe al wel te komen 🙂 Ik heb zelf geen album, dus kan begrijpen als je dan liever niet hebt dat ik wel bij jou kijk, maar zou het zeker waarderen om mee te kunnen kijken en zo een beetje een beeld te krijgen van hoe de herstelperiode er ongeveer uit ziet. 
 

Dankjewel! X

Succes vandaag! Ben benieuwd naar je verslag! 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal, bedankt voor jullie berichtjes - wat lief ☺️ 
 

Ik ben net een uurtje thuis, was vanochtend om 10:00 uur aan de beurt. Ging allemaal ontzettend snel, heel fijn geholpen en echt allemaal hele aardige mensen! 
 

Voel me tot nu toe wel goed, pijn valt nog mee maar wel enorme druk op m’n borst. Hopelijk is het ook te doen als de narcose/pijnstilling helemaal uit m’n lijf is, maar ben al netjes begonnen met paracetamol. 
 

Nu op naar het herstel 😊💪🏽 Na de operatie al even snel kunnen spieken en so far heel blij met het resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Fiedewiet zei:

Hi allemaal, bedankt voor jullie berichtjes - wat lief ☺️ 
 

Ik ben net een uurtje thuis, was vanochtend om 10:00 uur aan de beurt. Ging allemaal ontzettend snel, heel fijn geholpen en echt allemaal hele aardige mensen! 
 

Voel me tot nu toe wel goed, pijn valt nog mee maar wel enorme druk op m’n borst. Hopelijk is het ook te doen als de narcose/pijnstilling helemaal uit m’n lijf is, maar ben al netjes begonnen met paracetamol. 
 

Nu op naar het herstel 😊💪🏽 Na de operatie al even snel kunnen spieken en so far heel blij met het resultaat!

Goedzo, vooral rustig aan doen en kijken naar je nieuwe (ingepakte) maatjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte gisteren wel echt een verschil toen de narcose was uitgewerkt, dan wordt het toch wel stuk ongemakkelijker en pijnlijker. Opzich vannacht wel redelijk geslapen, wel de hele tijd enorm last van m’n rug gehad - heb de hele nacht met warmtekussentje geslapen. Dat was bijna nog vervelender dan de druk op m’n borst 😂 

 

Vanochtend gedoucht en voor het eerst even rustig kunnen kijken, en ziet er tot nu toe echt mooi uit! Wel keihard nog natuurlijk, maar niet heel blauw ofzo en de wonden zien er ook rustig uit. 
 

Voor de rest doe ik gewoon rustig aan en lig veel op de bank, merk dat m’n hele bovenlijf gewoon stijf en strak gespannen staat... dat zal denk ik nog wel paar dagen duren? 
 

@Maja hoe ervaar jij het herstel? Gaat alles voorspoedig?

 

@Marietjuhja die blokken beton is echt niks aan gelogen, ik snap precies wat je bedoelt. Verpleegkundige van Boerhaave belde me net om te vragen hoe ik me voelde... ik zei alsof er vrachtwagen op me geparkeerd staat🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus ook ontzettend last van m'n rug snachts. Neem voor het slapen gaan 2 paracetamol en m'n vriend smeert spierbalsem met ibroprufen op m'n rug. Dit helpt wel voor een paar uur, maar wordt steeds weer wakker rond een uur of 3 met hele nare pijn. Ik vind dat dus ook vervelender dan de druk op m'n borst. Tieten zijn idd nog hard en bij mij gelukkig ook geen blauwe plekken. Al lijkt het alsof ze al wat zachter worden. Maar ze zitten nog wel in m'n oksels haha. Verder af en toe pijn bij m'n hechtingen als ik me te veel inspan, maar slik overdag eigenlijk al geen parecetamol of dergelijke meer. 

 

Hopelijk geneest het allemaal mooi, ook bij jou! Ik kijk uit naar een lente/zomer met m'n nieuwe boobies haha 🍈🍈

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fiedewiet zei:

Ik merkte gisteren wel echt een verschil toen de narcose was uitgewerkt, dan wordt het toch wel stuk ongemakkelijker en pijnlijker. Opzich vannacht wel redelijk geslapen, wel de hele tijd enorm last van m’n rug gehad - heb de hele nacht met warmtekussentje geslapen. Dat was bijna nog vervelender dan de druk op m’n borst 😂 

 

Vanochtend gedoucht en voor het eerst even rustig kunnen kijken, en ziet er tot nu toe echt mooi uit! Wel keihard nog natuurlijk, maar niet heel blauw ofzo en de wonden zien er ook rustig uit. 
 

Voor de rest doe ik gewoon rustig aan en lig veel op de bank, merk dat m’n hele bovenlijf gewoon stijf en strak gespannen staat... dat zal denk ik nog wel paar dagen duren? 
 

@Maja hoe ervaar jij het herstel? Gaat alles voorspoedig?

 

@Marietjuhja die blokken beton is echt niks aan gelogen, ik snap precies wat je bedoelt. Verpleegkundige van Boerhaave belde me net om te vragen hoe ik me voelde... ik zei alsof er vrachtwagen op me geparkeerd staat🤣

Ik ben nu 14 dagen po en de druk is nu stilaan weg. Voelde echt als twintig zakken beton, en alsof ik aangereden was door een vrachtwagen. Geraakte er soms van in paniek. Betert echt elke dag! Eerste week vond ik het zwaarst. Werd ook enkele keren per nacht wakker van de rugpijn, was gewoon onhoudbaar. 

 

Heb nog altijd wat last van mijn rug. En schouderbladen maar betert echt wel.

 

Hangen er pleisters over je wonden eigenlijk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Maja zei:

Ik heb dus ook ontzettend last van m'n rug snachts. Neem voor het slapen gaan 2 paracetamol en m'n vriend smeert spierbalsem met ibroprufen op m'n rug. Dit helpt wel voor een paar uur, maar wordt steeds weer wakker rond een uur of 3 met hele nare pijn. Ik vind dat dus ook vervelender dan de druk op m'n borst. Tieten zijn idd nog hard en bij mij gelukkig ook geen blauwe plekken. Al lijkt het alsof ze al wat zachter worden. Maar ze zitten nog wel in m'n oksels haha. Verder af en toe pijn bij m'n hechtingen als ik me te veel inspan, maar slik overdag eigenlijk al geen parecetamol of dergelijke meer. 

 

Hopelijk geneest het allemaal mooi, ook bij jou! Ik kijk uit naar een lente/zomer met m'n nieuwe boobies haha 🍈🍈

 


Hoe zou die rugpijn komen? Ik lees dat best wel veel meiden daar last van hebben. Moet zeggen dat het bij mij vandaag wel echt weg getrokken is, dus hopelijk vanavond met slapen ook. 
 

Wat fijn dat je al bijna van de pijnstillers af bent, gaat dus eigenlijk best wel snel al na een paar dagen! 
 

Kan ook echt niet wachten op de zomer, wil eigenlijk nu al bikini’s gaan shoppen 🤣 Nog even geduld!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Amaryllis zei:

Ik ben nu 14 dagen po en de druk is nu stilaan weg. Voelde echt als twintig zakken beton, en alsof ik aangereden was door een vrachtwagen. Geraakte er soms van in paniek. Betert echt elke dag! Eerste week vond ik het zwaarst. Werd ook enkele keren per nacht wakker van de rugpijn, was gewoon onhoudbaar. 

 

Heb nog altijd wat last van mijn rug. En schouderbladen maar betert echt wel.

 

Hangen er pleisters over je wonden eigenlijk? 


Ah fijn om te horen, hoop inderdaad dat dat drukkende gevoel snel afneemt. Je hoort het mensen wel eens zeggen “alsof je bent aangereden door een vrachtwagen”, maar nu snap ik ook hoe dat voelt 😂😂 Niet heel comfortabel, maar gewoon lekker rustig aan doen. 
 

Ik heb inderdaad 2 pleisters over m’n wondjes. Ik kan er wel mee douchen, dus dat heb ik vanochtend voorzichtig geprobeerd. Zover ik kon zien zagen de wondjes er heel netjes uit, vond ze best wel klein! En helemaal niet echt rood ofzo. So far so good😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Fiedewiet zei:


Hoe zou die rugpijn komen? Ik lees dat best wel veel meiden daar last van hebben. Moet zeggen dat het bij mij vandaag wel echt weg getrokken is, dus hopelijk vanavond met slapen ook. 
 

Wat fijn dat je al bijna van de pijnstillers af bent, gaat dus eigenlijk best wel snel al na een paar dagen! 
 

Kan ook echt niet wachten op de zomer, wil eigenlijk nu al bikini’s gaan shoppen 🤣 Nog even geduld!

 

Oh super fijn. Kan niet wachten tot die rugpijn weg is... Pfff. Heb y gevraagd aan de verpleegkundige, ze gaf aan dat het door de plank kan komen waar je op ligt al je geopereerd wordt. Maar ook, omdat in de spier is gesneden, dat het doortrekt naar achteren. Ik denk voornamelijk omdat mijn rug de borstspieren probeert te compenseren, want aanspannen aan de voorkant mag natuurlijk niet. Naja, wat het ook is hoop dat het snel over is. 

 

Ja, wat pijn betreft valt het me echt reuze mee. Vandaag maar 1 parecetamol gehad, door die rugpijn natuurlijk. Vanavond voor het slapen gaan weer. Voel we ongemakken hoor, maar meer dat de littekens trekken. Hoop dat het bij jou ook mee valt ondertussen 😊

 

Ja haha, ik was ook al lingerie aan het kijken maar geen idee welke maat ik heb natuurlijk. Nog maar even laten dus, jammer 😆 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Maja zei:

Oh super fijn. Kan niet wachten tot die rugpijn weg is... Pfff. Heb y gevraagd aan de verpleegkundige, ze gaf aan dat het door de plank kan komen waar je op ligt al je geopereerd wordt. Maar ook, omdat in de spier is gesneden, dat het doortrekt naar achteren. Ik denk voornamelijk omdat mijn rug de borstspieren probeert te compenseren, want aanspannen aan de voorkant mag natuurlijk niet. Naja, wat het ook is hoop dat het snel over is. 

 

Ja, wat pijn betreft valt het me echt reuze mee. Vandaag maar 1 parecetamol gehad, door die rugpijn natuurlijk. Vanavond voor het slapen gaan weer. Voel we ongemakken hoor, maar meer dat de littekens trekken. Hoop dat het bij jou ook mee valt ondertussen 😊

 

Ja haha, ik was ook al lingerie aan het kijken maar geen idee welke maat ik heb natuurlijk. Nog maar even laten dus, jammer 😆 


Die rugpijn is echt killing, ik had dat echt niet zo erg verwacht maar heb er vannacht opnieuw wakker door gelegen. Opzich wel logisch wat jij zegt ja, maar kan niet wachten tot dat weer over is.. dat doet oprecht meer pijn dan m’n borsten zelf, want dat vind ik met de paracetamol prima te doen. Heb gelukkig een bed waarvan het hoofdeinde omhoog kan, dus de eindstand van vannacht was dat ik rechtop geslapen heb want dat was het meest comfortabel haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik ben nu weer een paar dagen verder, en moet zeggen dat ik me best goed voel. Het drukkende gevoel op m’n borst is er nog steeds, dus bewegen is nog wat oncomfortabel maar ik kan al best weer een hoop zelf zonder dat ik van die pijnscheuten voel. Alleen slapen is een dingetje, die rugpijn blijft wel de hele tijd zeuren dus het is nog niet gelukt om een hele nacht aan een stuk door te slapen. Als iemand daar nog tips voor heeft, let me know 🙏🏽 
 

Maar so far so good eigenlijk 🙂 Ik douche elke dag eventjes en ben nu al best wel blij met wat ik in de spiegel zie 😁 Het staat nog helemaal strak natuurlijk, maar ik denk dat het over een paar weken echt onwijs mooi gaat zijn! 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Fiedewiet zei:

Hoi allemaal,

 

Ik ben nu weer een paar dagen verder, en moet zeggen dat ik me best goed voel. Het drukkende gevoel op m’n borst is er nog steeds, dus bewegen is nog wat oncomfortabel maar ik kan al best weer een hoop zelf zonder dat ik van die pijnscheuten voel. Alleen slapen is een dingetje, die rugpijn blijft wel de hele tijd zeuren dus het is nog niet gelukt om een hele nacht aan een stuk door te slapen. Als iemand daar nog tips voor heeft, let me know 🙏🏽 
 

Maar so far so good eigenlijk 🙂 Ik douche elke dag eventjes en ben nu al best wel blij met wat ik in de spiegel zie 😁 Het staat nog helemaal strak natuurlijk, maar ik denk dat het over een paar weken echt onwijs mooi gaat zijn! 
 

 

Ik heb hier onlangs de tip gekregen om een zwangerschapskussen te gebruiken. Ik heb er onmiddellijk eentje aangeschaft en dat helpt enorm!  Anders zelf met kussens aan de slag. 

 

Een kussen onder je knieën helpt ook enorm, dat zorgt voor minder druk op je ruggenwervels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Fiedewiet zei:

Hoi allemaal,

 

Ik ben nu weer een paar dagen verder, en moet zeggen dat ik me best goed voel. Het drukkende gevoel op m’n borst is er nog steeds, dus bewegen is nog wat oncomfortabel maar ik kan al best weer een hoop zelf zonder dat ik van die pijnscheuten voel. Alleen slapen is een dingetje, die rugpijn blijft wel de hele tijd zeuren dus het is nog niet gelukt om een hele nacht aan een stuk door te slapen. Als iemand daar nog tips voor heeft, let me know 🙏🏽 
 

Maar so far so good eigenlijk 🙂 Ik douche elke dag eventjes en ben nu al best wel blij met wat ik in de spiegel zie 😁 Het staat nog helemaal strak natuurlijk, maar ik denk dat het over een paar weken echt onwijs mooi gaat zijn! 
 

 

Bij mij neemt de rugpijn ondertussen af, er is dus hoop! Haha. Ik heb vanacht voor het eerst door geslapen 💪🏻Ik smeer spierbalsem met 5% ibroprufen voor het slapen gaan. Deze kan je bij elke drogisterij kopen, zoals Etos of trekpleister. En idd, ook een kussen onder m'n benen. 

 

Ik vind het nog steeds gek wat ik in de spiegel zie haha, wel leuk maar gek 😆 hoop dat ze snel wat meer zakken, bij mij staat het ook nog steeds strak. Heb geen pijn meer, best bijzonder hoe snel het geneest eigenlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Fiedewiet zei:

Hoi allemaal,

 

Ik ben nu weer een paar dagen verder, en moet zeggen dat ik me best goed voel. Het drukkende gevoel op m’n borst is er nog steeds, dus bewegen is nog wat oncomfortabel maar ik kan al best weer een hoop zelf zonder dat ik van die pijnscheuten voel. Alleen slapen is een dingetje, die rugpijn blijft wel de hele tijd zeuren dus het is nog niet gelukt om een hele nacht aan een stuk door te slapen. Als iemand daar nog tips voor heeft, let me know 🙏🏽 
 

Maar so far so good eigenlijk 🙂 Ik douche elke dag eventjes en ben nu al best wel blij met wat ik in de spiegel zie 😁 Het staat nog helemaal strak natuurlijk, maar ik denk dat het over een paar weken echt onwijs mooi gaat zijn! 
 

 

Fijn dat je je al goed voelt.Ja ik dacht altijd.. wordt het nou minder of wen ik er gewoon aan haha!

Ik ben morgen alweer 5 weken po en die druk is bij mij nu zo goed als helemaal weg dus ik 'voel' ze ook niet meer de hele dag zitten.

Die rugpijn sloopte mij ook in het begin.. denk dat dat na een weekje ofzo ook stukken minder werd dus nog ff doorbijten, zal elke dag een beetje beter gaan.

Voor het slapen heb ik niet echt een tip, behalve idd een zwangerschapskussen als je die nog niet hebt.

 

Grappig is dat he om jezelf in de spiegel te zien 😅 maar je went er best wel snel aan vind ik. Over een paar weken zien ze er heel anders uit dan nu, ze gaan alleen maar mooier worden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amaryllis @Maja @Marietjuh Ik heb wel een zwangerschapskussen geleend van een vriendin, maar ben er na 2 nachten mee gestopt omdat ik er heel moeilijk in lag. Wel een goede tip om dat ding onder m’n knieën te leggen, dan lig je toch in een andere houding - ga ik vannacht eens proberen! Ik ben afgelopen nacht slechts 1x wakker geworden haha dus er zit een stijgende lijn in - hopelijk vannacht eindelijk eens een nachtje echt doorslapen 🙏🏽
 

Ik vind het ook nog steeds onwerkelijk als ik in m’n nakie voor de spiegel sta. Je blijft er naar kijken 😂 Ik heb overigens nog helemaal geen gevoel aan de onderkant van m’n borsten, ik kan erin prikken met m’n vinger maar voel niks. Ik heb alleen gevoel aan de zijkant en bovenkant, maar heb begrepen dat dat vrij normaal is en nog gaat veranderen. Ben benieuwd! 
 

Morgenmiddag staat de controle al op de planning - wat ik er zelf van kan zien, zien de wondjes er volgens mij goed uit maar ben benieuwd als de pleisters er van af gaan! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.