Ga naar inhoud

Mag je benen en billen trainen


Saarv

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier en plaatste gisteren al een topic...ik was best in paniek omdat mijn borsten zo ontslonken zijn.Mijn operatie was 23 december. Ik lees dat veel dames hier last hebben en oa niet mogen douchen etc....ik mocht van pc meteen douchen...autorijden na 24h...na 3 dagen slecht slapen en niet recht komen uit bed...is het ineens over...ik lag plat in de zetel voor een dutje vandaag en nu kom recht zonder pijn...de arts zei luister naar je lichaam...ook pijnstilling ...heb er nog maar 2 genomen sinds de op....nu is mijn vraag....zou ik billen en benen mogen trainen zonder mijn borst te belasten? Ik ga normaal 4x per week rennen....en kan moeilijk stil zitten...zijn er nog dames die 3 dagen na po zo veel energie hebben en meer doen dan mag? Ik wil mij niet overbelasten...maar mijn lichaam geeft niet aan dat het niet kan....en schreeuwt naar beweging....ik ga heus niet rennen ofzo...maar wil toch dat onderlijf moe maken hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen ervaring mee (ook niet met de behoefte om 4 dgn per week te rennen 😉 helaas) 

Maar ik denk dat je echt rustig aan moet doen! 
Je lijf heeft echt wel een opdoffer gehad na zo’n ingreep. Inderdaad goed om naar je eigen lijf te luisteren maar ik zou je verstand niet vergeten! 
Ga lekker een rondje wandelen van 10-15 minuten maximaal en kijk eens hoe dat gaat en loop als goed gaat volgende dag weer zo’n rondje. En bouw dat langzaam uit. Maar neem echt je rust zou mijn advies zijn en loop niet te hard van stapel. 
Wellicht niet helemaal advies wat je zou willen horen maar denk dat je echt voorzichtig moet doen. Ondanks het feit dat zo goed gaat wat wel echt super fijn is en me goede hoop geeft! Ik mag eind van de week... hoop dat ik me ook zo snel weer goed voel

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes ....komt vast goed...ik ben nu vooral aan het ontstressen ...ik had zoveel stress voor de narcose...meer als voor de operatie zelf...maar kijk...en je krijgt wat moois in de plaats....

1 uur terug, Loessss zei:

Nee geen ervaring mee (ook niet met de behoefte om 4 dgn per week te rennen 😉 helaas) 

Maar ik denk dat je echt rustig aan moet doen! 
Je lijf heeft echt wel een opdoffer gehad na zo’n ingreep. Inderdaad goed om naar je eigen lijf te luisteren maar ik zou je verstand niet vergeten! 
Ga lekker een rondje wandelen van 10-15 minuten maximaal en kijk eens hoe dat gaat en loop als goed gaat volgende dag weer zo’n rondje. En bouw dat langzaam uit. Maar neem echt je rust zou mijn advies zijn en loop niet te hard van stapel. 
Wellicht niet helemaal advies wat je zou willen horen maar denk dat je echt voorzichtig moet doen. Ondanks het feit dat zo goed gaat wat wel echt super fijn is en me goede hoop geeft! Ik mag eind van de week... hoop dat ik me ook zo snel weer goed voel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je dat ook echt nog niet doen. Voor de genezing is het belangrijk dat je hartslag niet te veel omhoog gaat en daarom mag je niet sporten. Ik vond het ook moeilijk om van 6 dagen pw sporten naar nu al bijna 5 weken niks doen te gaan.. maar wil niet het risico nemen dat er toch misschien iets fout gaat omdat ik toch ga sporten ☺️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit ook zeker niet doen. Ik sportte ook 6x per week naar nu nul.. nog 4 weken wachten te gaan. Ik kan niet wachten om weer te starten. Echter mag ik zelfs geen cardio doen omdat dat je hartslag omhoog gaat en je bloed sneller gaat stromen.. zo komt alles onder druk te staan heb ik begrepen. Mag alleen ‘normaal’ wandelen en fietsen. Ik luister er wel naar. Nu even afzien maar straks weer knallen! Succes..

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, ik had dit aan de fysiotherapeute van de kliniek gevraagd een tijdje geleden. Ik wordt 6 januari pas geopereerd maar sport ook veel en voornamelijk mijn onderlichaam. Ik had dus gevraagd of ik daar ook echt 6 weken mee moet wachten. Fysio vertelde mij dat dat na 4 weken ook weer rustig aan opgebouwd mag worden, zolang je borsten gewoon totaal niet belast. Maar ik wacht gewoon mijn herstel af en zie dan wel of het na 4 weken mogelijk is. Ik zou in ieder geval wel even wachten. Tijdens sporten span je je lichaam toch al snel meer in dan je door hebt... Succes :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.