Ga naar inhoud

Advies zere ader in arm na bvk 30 november 2020


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben 47 jaar getrouwd en moeder van 2 mooie meiden van 19 en 17 jaar. Na 16 jaar ben ik opnieuw terug hier op het forum om informatie te zoeken. En heb na 16 jaar nu eindelijk besloten om toch voor een borstverkleining te gaan. Dit na weer zoveel keer fysiotherapie.

Wat ik hier eigenlijk niet zo kan vinden is wat er van alle klachten voor een verkleinging na die tijd over is gebleven. Ik heb namelijk erg veel last van mijn nek en schouders (g-cup werkt niet mee) en hoop daar na de operatie van af te zijn. Verder vind ik het natuurlijk net als andere spannend over wat er gaat komen.

Helaas is er hier op dit forum niet veel te vinden over ervaringen met dr. Braakenburg in het st. Antonius. Heeft iemand ervaring buiten het feit dat het een erg fijne pc is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

30 november 2020 een bvk gehad waarbij na het inbrengen van het infuus op de ok ik al gelijk merkte dat het niet lekker ging. Alleen was dat net voor ik onder nacose ging en niet veel meer kon zeggen. Woensdag kreeg ik een verdikte hand en pols waarna ik donderdag toch de poli maar even gebeld heb. Daar kreeg ik te horen waarschijnlijk een aderontsteking gaat vanzelf over.

Alleen werd ik vannacht i.p.v. pijn aan de wonden (littekens) wakker van de pijn in mijn arm. Dit trekt door naar mijn elleboog. Nu ook op 1 plek een verdikking/bult gekregen. Vanmiddag toch maar even langs de huisartsenpost geweest en daar antibiotica (ciprofloxacine kan niet tegen amoxicilline / penicilline) gekregen. Alleen ben ik nu een beetje bang wat dat voor een gevolgen voor de wondgenezing heeft.

 

Heeft iemand advies wat ik hier mee moet. De huisarts heeft niet aangegeven dat het een aderontsteking is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Snoepje73

 

Wat vervelend dat je last van je arm hebt! Ik heb zelf na mijn bv ook een ader ontsteking in mijn arm gehad en moet zeggen dat ik er toen ook behoorlijk last van had..

 

ik heb enkele dagen een paar keer per dag een icepack erop gelegd, dat hielp het wat verzachten.. en verder was het vooral geduld hebben en goed in de gaten houden of het niet ernstiger wordt. 
 

Of de antibiotica effect heeft op de genezing durf ik niet te zeggen.. Ik zou voor de zekerheid je kliniek even bellen om het na te vragen, zij weten het het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Snoepje73 said:

Hoi @Willsx,

 

Dank voor je advies. Vind zelf dat het een heftige antibiotica kuur is met zo te lezen veel bijwerkingen. 

Helaas is het ook erger geworden en niet minder. Maandag kan ik pas het ziekenhuis bellen voor advies dat is het vervelende er van. 

 

Oh ja dan is het weekend lang he..


Als de huisarts niets heeft gezegd over aderontsteking, waar heeft hij dan precies antibiotica voor gegeven? 
 

Hopelijk helpt het koelen iets.. morgen even uitzitten en dan maandag meteen bellen als je het niet vertrouwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Willsx zei:

Oh ja dan is het weekend lang he..


Als de huisarts niets heeft gezegd over aderontsteking, waar heeft hij dan precies antibiotica voor gegeven? 
 

Hopelijk helpt het koelen iets.. morgen even uitzitten en dan maandag meteen bellen als je het niet vertrouwd!

Nou dat vind ik ergens ook vreemd. Ik lees op het internet dat je moet koelen of crème smeren en niet dat je daarvoor antibiotica krijgt. Ik denk dat hij wel aan een ontsteking dacht, want het is dikker en warm.

 

Vandaag het maar proberen uit te zitten en hopen dat het niet erger wordt en morgen idd de poli bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Adriaantje zei:

Als je het niet vertrouwd ..is er dan geen noodnummer dat je kunt bellen? In geval van verergering zou ik de huisartsenpost bellen. Die kunnen waarschijnlijk ook zien waarom de arts antibiotica heeft voorgeschreven.

Wat ellendig, je voelt je al zo flut. Heel veel sterkte.

Dank je wel.

Ik word naar de huisartsenpost  doorverwezen. Maar wel een goeie tip ze bellen waarom de antibiotica is gegeven.

Kijk die antibiotica is een maar aan die kuur zitten hele heftige bijwerkingen waar ik niet op zit te wachten. En ik weet ook niet wat dat voor een effect op de genezing heeft. Dat gaat nou juist zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-12-2020 om 19:51, Snoepje73 zei:

30 november 2020 een bvk gehad waarbij na het inbrengen van het infuus op de ok ik al gelijk merkte dat het niet lekker ging. Alleen was dat net voor ik onder nacose ging en niet veel meer kon zeggen. Woensdag kreeg ik een verdikte hand en pols waarna ik donderdag toch de poli maar even gebeld heb. Daar kreeg ik te horen waarschijnlijk een aderontsteking gaat vanzelf over.

Alleen werd ik vannacht i.p.v. pijn aan de wonden (littekens) wakker van de pijn in mijn arm. Dit trekt door naar mijn elleboog. Nu ook op 1 plek een verdikking/bult gekregen. Vanmiddag toch maar even langs de huisartsenpost geweest en daar antibiotica (ciprofloxacine kan niet tegen amoxicilline / penicilline) gekregen. Alleen ben ik nu een beetje bang wat dat voor een gevolgen voor de wondgenezing heeft.

 

Heeft iemand advies wat ik hier mee moet. De huisarts heeft niet aangegeven dat het een aderontsteking is.

😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Gelukkig maar. Veel sterkte en succes met je herstel.

:71:

Dank je wel.

 

49 minuten geleden, Adriaantje zei:

@Snoepje73  Ik hoop dat het vannacht goed gegaan is. 

@Adriaantje vanmorgen toch weer meer last. Heb de poli gebeld en er is overleg met de pc geweest. Moet hem innemen aangezien hij niet voor niks is voor geschreven. Ja dat weet ik😔. Ben normaal niet huiverig met medicijnen hoor. Voor de wonden kan het geen kwaad. Dus gelijk gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de rest natuurlijk...🤭

De pijn en de zwelling wordt er bij mij niet minder op.

Ik googel hier en daar wat bij diverse klinieken, maar ook over de pijnbestrijding denken ze allemaal anders.

In ieder geval is vier keer per dag 1000 mg. paracetamol nog niet zo gek.

Met eventueel een Aleve erbij...al moet ik die ivm maagklachten het liefst snel afbouwen. (Of je moet een maagbeschermer)

Hoe is jouw medicatie nu... ook met je kuur erbij?

En de zwelling? Zijn je pleisters er al af?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Adriaantje gelukkig neemt de gevoeligheid van de huid af en daarmee ook de pijn. De antibiotica lijkt langzaam aan te werken dus daar ben ik al lang blij om. 

Mijn rechterborst is nog wel gezwollen en groter dan links. Maar dat is hij altijd al wel geweest. Ik merk wel dat de hechtingen bij mijn oksels beginnen te trekken en wat harder worden. Wordt tijd dat de pleisters die er nog op zitten er af gaan. Ik moet zeggen dat ik er vreselijk tegen op heb gezien, maar het me erg mee valt allemaal. Ook qua pijn. Ik zit nu op 3 x daags 1000 mg paracetamol en heel eerlijk vergeet ik het zelfs soms. Dan denk ik o ja mijn paracetamol. Ik mag dan ook niet klagen als ik jou zo hoor. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.