Ga naar inhoud

MiaMae : 7 januari 2021 : Dr. van der Pot : Blooming


Aanbevolen berichten

Hi! Ik ben Ellen, en sta op het punt een borstvergroting te nemen. 

 

Eerder deze maand op consult geweest bij een PC in het Diakonessenhuis en ondanks dat dit een heel prettig gesprek was, wilde ik ook nog graag een PC spreken die Motiva implantaten plaatst. Mijn online zoektocht (man o man, nog nooit zoveel borsten gezien in m'n leven!!) bracht me bij Dr van der Pot (Blooming). Vandaag ben ik bij hem op consult geweest en dat was een match. Mijn belangrijkste doel: (grotere) borsten die er vooral natuurlijk uit zien en voelen. De grootte is hierbij van ondergeschikt belang.

 

We hebben 2 scenario's besproken: Motiva Ergonomix 310cc mini of 380cc demi. Ik ben 1.68m, weeg 60kg en heb een borstdiameter van 12,5cm. Ik kwam voorbereid met een borsten-moodboard, maar de grap was dat deze vol staat met zowel mini's als demi's! Ik zie het verschil echt nauwelijks... Dr vd Pot neigt naar de demi, ik schrok wat van deze maat in de pas-bh dus neig naar de mini. Ik moet uiteindelijk zelf beslissen natuurlijk, maar twijfel hoe ik dit het beste in kan schatten. 

 

Ik weet inmiddels dat cc niet zoveel zegt, en dat het resultaat compleet afhankelijk is van je bouw, natuurlijke borstweefsel etc. Bij voor & na foto's zoek ik dan ook erg naar vrouwen die enigzins op mij lijken, en dan nog is het zo lastig inschatten! Bij een aantal 'na' foto's durfde ik te zweren dat het 'mini's' waren maar bleken het nog 'demi's' te zijn en vice versa... In het algemeen heb ik het idee dat meer vrouwen voor de demi kiezen dan de mini, want van de mini kan ik minder voorbeelden online vinden. 

 

Zijn er vrouwen hier die deze keuze (mini of demi projectie) ook lastig vonden? En hoe hebben jullie die afweging gemaakt? Nog tips van goede voorbeelden die misschien kunnen helpen? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Imke1991 said:

Hoi hoi, het is niet simpel he, het juiste implantaat kiezen... ik wou graag de motiva full maar tijdens de operatie bleek dat deze niet paste... ik heb toen 265 cc demo voor de spier gekregen. Ik ben er heel blij mee! Mijn foto’s staan openbaar. Succes nog xx


Heel mooi & vol resultaat Imke! Dank voor het delen. Je laatste foto's zijn van 3 maanden PO maar inmiddels zijn we weer 3 maanden verder. Zijn je borsten nog veel veranderd sinds augustus? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Jess_ said:

Hoi! Ik ben 2 dagen PO, ik had voor de 320 demi gekozen. Dat vond ik heel natuurlijk. We hebben een beetje dezelfde maten.  Ik voeg je toe aan mn album. Ik zal eerdaags nieuwe foto's maken. 


2 dagen PO... hoe voel je je? 

En dank je voor het toevoegen. We hebben inderdaad een vergelijkbare bouw. Jouw PC (of jijzelf?) heeft dus gekozen voor een diameter van 11.75cm, klopt dat? Ben heel erg benieuwd naar het resultaat straks. Hoop dat je spoedig herstelt! 🌻

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, MiaMae zei:


2 dagen PO... hoe voel je je? 

En dank je voor het toevoegen. We hebben inderdaad een vergelijkbare bouw. Jouw PC (of jijzelf?) heeft dus gekozen voor een diameter van 11.75cm, klopt dat? Ben heel erg benieuwd naar het resultaat straks. Hoop dat je spoedig herstelt! 🌻

Mijn PC noemde de mini een "platte pannenkoek" haha.  Ik vond de demi meteen mooi, alles met een hogere profiel vond ik voor mij te hoog. Ik kon kiezen tussen de 11.25 en 11.75 cm. Ikzelf heb de breedste uitgekozen. Dan zijn ze iets groter in de breedte, niet in de hoogte. 

 

Ik voel mij echt super goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Lilve zei:

Hoe is het met je?

Het gaat heel goed @Lilve Ik heb bijna geen pijn,  het voelt alleen wat ongemakkelijk. Ik heb vanacht goed geslapen en ik rust veel. 

Verder kan ik bijna alles zelf.  Natuurlijk zorg ik ervoor dat ik niet buk, til, armen strek etc. Maar ben er nu al best handig in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keus om bij vd Pot langs te gaan. Ik neem aan dat je zijn filmpje heb gezien waarbij hij de mini, demi en full vergelijkt. Het blijft lastig te bepalen wat goed is.

Mijn ervaring is wel dat het met de pasprotheses groter lijkt dan wanneer het in je lijf zit.

Maar meet maar eens 70ml water af, dan zul je zien hoe weinig dat is. Over het algemeen zie je hier meer meiden die spijt hebben niet groter te zijn gegaan dan meiden die het te groot vindt.

Succes met de keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jess_ said:

Mijn PC noemde de mini een "platte pannenkoek" haha.  Ik vond de demi meteen mooi, alles met een hogere profiel vond ik voor mij te hoog. Ik kon kiezen tussen de 11.25 en 11.75 cm. Ikzelf heb de breedste uitgekozen. Dan zijn ze iets groter in de breedte, niet in de hoogte. 

 

Ik voel mij echt super goed!


Wat fijn! Welke PC heeft je borsten gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Nog even wachten said:

Goede keus om bij vd Pot langs te gaan. Ik neem aan dat je zijn filmpje heb gezien waarbij hij de mini, demi en full vergelijkt. Het blijft lastig te bepalen wat goed is.

Mijn ervaring is wel dat het met de pasprotheses groter lijkt dan wanneer het in je lijf zit.

Maar meet maar eens 70ml water af, dan zul je zien hoe weinig dat is. Over het algemeen zie je hier meer meiden die spijt hebben niet groter te zijn gegaan dan meiden die het te groot vindt.

Succes met de keuze


Dat filmpje ken ik ja, dat legt projectie heel goed uit! Maar ik heb voorbeelden gezien van demi's die in mijn ogen mini lijken, en andersom. En dan ben ik ook nog eens een perfectionist die alles tot achter de komma wil uitzoeken/weten wat in dit proces niet helpt... 🙃 Wel erg leuk om te lezen dat velen zo tevreden zijn met het werk van Dr vd Pot. 

Net de kliniek gesproken en we plannen sowieso nog een pasconsult in zodra de operatie ingepland wordt. In de tussentijd lees/zie ik graag jullie ervaringen en ga ik straks een paar zakjes rijst vullen om thuis te passen. Of zou je met smurfensnot een implantaat kunnen nabootsen...? 🤔 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MiaMae zei:


Dat filmpje ken ik ja, dat legt projectie heel goed uit! Maar ik heb voorbeelden gezien van demi's die in mijn ogen mini lijken, en andersom. En dan ben ik ook nog eens een perfectionist die alles tot achter de komma wil uitzoeken/weten wat in dit proces niet helpt... 🙃 Wel erg leuk om te lezen dat velen zo tevreden zijn met het werk van Dr vd Pot. 

Net de kliniek gesproken en we plannen sowieso nog een pasconsult in zodra de operatie ingepland wordt. In de tussentijd lees/zie ik graag jullie ervaringen en ga ik straks een paar zakjes rijst vullen om thuis te passen. Of zou je met smurfensnot een implantaat kunnen nabootsen...? 🤔 

Ja super tevreden met de kliniek en de arts.  Ik zou rijst doen, daarvan weten we dat het aantal gram ongeveer gelijk is aan die van de protheses.

Ik heb ook een 2e passessie gedaan, was heel fijn.

En perfectionisme is mij ook niet vreemd hoor 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi! 
Ik zit ook nog in de twijfelfase.  Ben óók in het diak en bij vd pot geweest, haha 😆 

En redelijk zelfde lichaamsmaten: ik ben 171 en weeg 56 kilo. 
 

Ik kreeg bij vd pot zelfde advies: 310 mini of 360 demi maar ik had ook met de pasprothese zoiets van holy moly! Heb fotos daarvan openbaar staan in mijn album. 
 

Ik ga volgende week nog een keer passen bij het diak, ik vond de arts in het diak fijner, hoewel ik denk dat vd pot ook echt een vd beste is. 
 

Op basis van fotos op sites van klinieken vind ik vaak de mini het mooiste, omdat ik bij dr demi snel de bolling/overgang van hals naar borst te bol/groot vindt. Maar ik zie ook mooie langetermijn fotos met demi voorbij komen. Krijg daardoor ook het idee dat ze toch meer lijken “uit te zakken” na 6 maanden?!

 

ik ben heel benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Jess_ zei:

Hoi! Ik ben 2 dagen PO, ik had voor de 320 demi gekozen. Dat vond ik heel natuurlijk. We hebben een beetje dezelfde maten.  Ik voeg je toe aan mn album. Ik zal eerdaags nieuwe foto's maken. 

Fijn dat het herstel goed gaat! Zou ik ook toegang mogen krijgen? 🤗 

volgens mij gaf je mij al via je eigen topic toegang, maar ik lijk er toch niet bij te kunnen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Jess_ zei:

Het gaat heel goed @Lilve Ik heb bijna geen pijn,  het voelt alleen wat ongemakkelijk. Ik heb vanacht goed geslapen en ik rust veel. 

Verder kan ik bijna alles zelf.  Natuurlijk zorg ik ervoor dat ik niet buk, til, armen strek etc. Maar ben er nu al best handig in

Heel fijn meid, goed om te lezen!! Lekker rustig aan blijven doen!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Goow zei:

Hoihoi! 
Ik zit ook nog in de twijfelfase.  Ben óók in het diak en bij vd pot geweest, haha 😆 

En redelijk zelfde lichaamsmaten: ik ben 171 en weeg 56 kilo. 
 

Ik kreeg bij vd pot zelfde advies: 310 mini of 360 demi maar ik had ook met de pasprothese zoiets van holy moly! Heb fotos daarvan openbaar staan in mijn album. 
 

Ik ga volgende week nog een keer passen bij het diak, ik vond de arts in het diak fijner, hoewel ik denk dat vd pot ook echt een vd beste is. 
 

Op basis van fotos op sites van klinieken vind ik vaak de mini het mooiste, omdat ik bij dr demi snel de bolling/overgang van hals naar borst te bol/groot vindt. Maar ik zie ook mooie langetermijn fotos met demi voorbij komen. Krijg daardoor ook het idee dat ze toch meer lijken “uit te zakken” na 6 maanden?!

 

ik ben heel benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

Mijn PC zei dat ze de eerste maanden echt nog hoog ziten. De bovenste spier loopt verticaal van schouder tot schouder. Door de operatie zijn ze opgezwollen en zien er hoekerig/grof eruit. De protese zal gaan zakken,  daardoor gaan de tepels wat omhoog en daarna wordt het steeds zachter. Het is dus een heel proces. Vandaar dat ze hier zeggen regelmatig foto's te maken 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Goow said:

Hoihoi! 
Ik zit ook nog in de twijfelfase.  Ben óók in het diak en bij vd pot geweest, haha 😆 

En redelijk zelfde lichaamsmaten: ik ben 171 en weeg 56 kilo. 
 

Ik kreeg bij vd pot zelfde advies: 310 mini of 360 demi maar ik had ook met de pasprothese zoiets van holy moly! Heb fotos daarvan openbaar staan in mijn album. 
 

Ik ga volgende week nog een keer passen bij het diak, ik vond de arts in het diak fijner, hoewel ik denk dat vd pot ook echt een vd beste is. 
 

Op basis van fotos op sites van klinieken vind ik vaak de mini het mooiste, omdat ik bij dr demi snel de bolling/overgang van hals naar borst te bol/groot vindt. Maar ik zie ook mooie langetermijn fotos met demi voorbij komen. Krijg daardoor ook het idee dat ze toch meer lijken “uit te zakken” na 6 maanden?!

 

ik ben heel benieuwd naar je uiteindelijke keuze!


Wat leuk dat we dezelfde route bewandelen! Heb in Utrecht ook echt een fijn gesprek gehad, maar ik ben vooral meer enthousiast over de Motiva Ergonomix waar ze in het diak niet mee werken. 

En inderdaad, klinieken laten veel foto's van 3 maanden PO zien terwijl ik me afvraag of deze dan nog veel veranderen/zakken in de 3-6 maanden daarna. Maar daar weet misschien één van de dames die al een BV ondergaan heeft meer over? 

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw reis, succes volgende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Jess_ zei:

Mijn PC zei dat ze de eerste maanden echt nog hoog ziten. De bovenste spier loopt verticaal van schouder tot schouder. Door de operatie zijn ze opgezwollen en zien er hoekerig/grof eruit. De protese zal gaan zakken,  daardoor gaan de tepels wat omhoog en daarna wordt het steeds zachter. Het is dus een heel proces. Vandaar dat ze hier zeggen regelmatig foto's te maken 

Ja en pas na een jaar heb je het eindresultaat. 

Mijn rechterborst is nu 9 maanden oud en links is 5 maanden en ik zie inderdaad wel dat rechts wat verder zakt door het niveau van de tepel. Maar die hing ook al in mijn voorsituatie lager. In mijn openbare album zie je op de foto links 7 maanden en op de foto rechts 3  maanden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Nog even wachten said:

Ja en pas na een jaar heb je het eindresultaat. 

Mijn rechterborst is nu 9 maanden oud en links is 5 maanden en ik zie inderdaad wel dat rechts wat verder zakt door het niveau van de tepel. Maar die hing ook al in mijn voorsituatie lager. In mijn openbare album zie je op de foto links 7 maanden en op de foto rechts 3  maanden 


Ojee, ik lees nu net op je profielpagina dat je ene borst tijdelijk verwijderd is vanwege een bacteriële infectie?! Wat zal je zijn geschrokken... was dat gewoon 'pech'? En zo te zien helemaal goed gekomen? Vind ze erg mooi hoor. 

Begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met de foto's in je album. Ik zie 4 foto's en die lijken allemaal op hetzelfde moment gemaakt maar vanuit een andere hoek? Of kijk ik verkeerd (ben nog een groentje hier hè... 😄)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, MiaMae zei:


Ojee, ik lees nu net op je profielpagina dat je ene borst tijdelijk verwijderd is vanwege een bacteriële infectie?! Wat zal je zijn geschrokken... was dat gewoon 'pech'? En zo te zien helemaal goed gekomen? Vind ze erg mooi hoor. 

Begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met de foto's in je album. Ik zie 4 foto's en die lijken allemaal op hetzelfde moment gemaakt maar vanuit een andere hoek? Of kijk ik verkeerd (ben nog een groentje hier hè... 😄)

Ja puur pech. Al heeft de arts ivm mijn tubulaire borsten wel meer werk gehad dan met een reguliere vergroting.  Maar dan nog is de kans op deze complicatie erg klein. Dus inderdaad dikke pech.  Maar het is allemaal prima hersteld en mooi geworden.  

 

Het klopt dat alle 4 de foto's op hetzelfde moment zijn genomen.  Tijdens mijn 3 maanden controle van mijn linkerborst (rechts op de foto), dat was eind september.  2/3 had ik mijn eerste operatie.  Op 30/3 is links tijdelijk verwijderd en 26/6 is links weer teruggeplaatst.  De foto's zijn dus met 3 maand voor de ene borst en 7 voor de andere genomen.  Je ziet dat mijn rechter wat meer is gezakt dan mijn linker en dit verschil neemt nu ietsjes toe. Al zal dit voor iemand anders minder zichtbaar zijn van voor mezelf.  Gelukkig zijn natuurlijke borsten ook nooit helemaal gelijk  dus ik stoor me er niet aan. 

Maar het klopt wel dat je borsten tussen 3 en 12 maanden door nog wat gaan zakken ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Nog even wachten said:

Ja puur pech. Al heeft de arts ivm mijn tubulaire borsten wel meer werk gehad dan met een reguliere vergroting.  Maar dan nog is de kans op deze complicatie erg klein. Dus inderdaad dikke pech.  Maar het is allemaal prima hersteld en mooi geworden.  

 

Het klopt dat alle 4 de foto's op hetzelfde moment zijn genomen.  Tijdens mijn 3 maanden controle van mijn linkerborst (rechts op de foto), dat was eind september.  2/3 had ik mijn eerste operatie.  Op 30/3 is links tijdelijk verwijderd en 26/6 is links weer teruggeplaatst.  De foto's zijn dus met 3 maand voor de ene borst en 7 voor de andere genomen.  Je ziet dat mijn rechter wat meer is gezakt dan mijn linker en dit verschil neemt nu ietsjes toe. Al zal dit voor iemand anders minder zichtbaar zijn van voor mezelf.  Gelukkig zijn natuurlijke borsten ook nooit helemaal gelijk  dus ik stoor me er niet aan. 

Maar het klopt wel dat je borsten tussen 3 en 12 maanden door nog wat gaan zakken ja. 


Ah, nu snap ik wat je bedoelt! Ik zie inderdaad een minimaal verschil tussen je linker en rechter borst, al was het me in 1e instantie niet opgevallen. Maar goed om te weten, dat borsten dus ook na de 3e maand nog best wat zullen zakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, MiaMae zei:


Heel mooi & vol resultaat Imke! Dank voor het delen. Je laatste foto's zijn van 3 maanden PO maar inmiddels zijn we weer 3 maanden verder. Zijn je borsten nog veel veranderd sinds augustus? 

Danku. Nee mijn borsten zijn nog een beetje ‘gezakt’ maar verder geen verandering. Eind deze maand ga ik zeker nog eens een foto uploaden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Korte update: de datum voor de operatie is gepland! :) Nu gaat het ineens heel snel, 7 januari is het al zover. 

 

Ik moet nog altijd de keuze maken tussen 310cc mini en 380cc demi en heb komende week een 2e pasconsult ingepland bij de kliniek. Denk dat ik mijn eigen moodboard ook nog even goed onder de loep neem, en filter naar de borsten die ik écht het allerallermooist vind. 

 

Leest er toevallig ook iemand mee dit ervaring heeft, of iemand kent op dit forum, met Motiva Ergonomix mini?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.