Ga naar inhoud

veel : 6 januari 2021 : Dr. Zaal: Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

1 hour ago, GlitterMermaid said:

Wat fijn om te lezen dat het goed gegaan is! Ik heb de operatiedag ook als prettig ervaren, aardige verpleegkundige. 
Hoe is je eerste nacht gegaan? 😊

Ja he! Eerste nacht ging wel prima, mag niet klagen. was om half 2 wakker geworden en toen een tijdje wakker geweest.  Toen vanochtend om half 8 wakker geworden. Heb wel aardig wat pij nu moet ik zeggen. Veel druk etc en best veel moeite met ademen eigelijk.. Verder voel ik me prima. 

 

Hoe gaat het met jou en je boobs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Anns said:

Gefeliciteerd, het zit erop ! Nu uitrusten en je rust nemen. 

Dat warme gevoel heeft bij mij wel een tijdje geduurd. Vooral aan de onderkant en rond de tepels was het bij mij.

Oh gelukkig ben ik niet de enige, begon alweer te stressen haha. Mijn handen zijn wel heel koud ook dus misschien lijken ze dan warmer ofzo. Als het goed is word ik vandaag nog gebeld dus zal het dan wel ff aangeven. 

 

Hoe gaat alles bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, veel zei:

Jazeker! Ik heb je toegevoegd. Als jij een album hebt wil je mij dan toevoegen? 

 

Thanmks, gaat lukken

Top ben benieuwd !

mijn voor foto’s staan openbaar , de na foto’s zullen na de operatie volgen .. 

 

liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, veel zei:

Oh gelukkig ben ik niet de enige, begon alweer te stressen haha. Mijn handen zijn wel heel koud ook dus misschien lijken ze dan warmer ofzo. Als het goed is word ik vandaag nog gebeld dus zal het dan wel ff aangeven. 

 

Hoe gaat alles bij jou?

Hoi, alles is nu weer goed. Ik ben nu 5 weken p.o.. Sinds 1 week ongeveer gaat het echt goed vooruit. De eerste 4 weken vond ik toch best pittig hoor. Vooral de eerste 2, maar de 2 weken daarna ging het uiteraard beter maar met 4 weken gaat het nog beter. Nu voel ik mijn borsten soms ook gewoon een poosje niet meer. Ook wel fijn. Voor die tijd voelde ik ze de hele tijd door. Dat is best vervelend eigenlijk, mijn controle was afgelopen maandag en mijn pc vond het er keurig uit zien en ik zelf ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Anns said:

Hoi, alles is nu weer goed. Ik ben nu 5 weken p.o.. Sinds 1 week ongeveer gaat het echt goed vooruit. De eerste 4 weken vond ik toch best pittig hoor. Vooral de eerste 2, maar de 2 weken daarna ging het uiteraard beter maar met 4 weken gaat het nog beter. Nu voel ik mijn borsten soms ook gewoon een poosje niet meer. Ook wel fijn. Voor die tijd voelde ik ze de hele tijd door. Dat is best vervelend eigenlijk, mijn controle was afgelopen maandag en mijn pc vond het er keurig uit zien en ik zelf ook. 

Ah gelukkig gaat het nu beter! Ja het herstel is wel pittig, maar vertrouwen in je lichaam toch? Gelukkig vond de PC alles er goed uitzien, dat is fijn om te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen even een update vanuit mij.

Ben nu 3 dagen PO en de pijn wordt alleen maar erger... mijn linkerborst begint te branden en met rechts kan ik werkelijkwaar niks omdat die littekens dan zo vreselijk beginnen te steken. 

 

Ben super blij dat het er zit hoor, maar kan er echt nog even niet ban genieten eerlijk gezegd. Die BH zit heel erg strak en maandverband tegen de druk werkt helaas ook niet.

 

Heb gister geprobeert te 'douchen', maar dat was ook geen groot succes. Was blij dat die BH even uitkon, maar voelde zo gek? 

 

Ik weet niet het is maar ik vind alles zo eng en ben gewoon bang dat het verkeerd gaat. Ik moet ook ieder uur van die fysio oefeningen doen en die zijn haast onmogelijk. 

 

Ben zo vreselijk afhankelijk van iedereen en dat vind ik ook zo vervelend... Ik heb echt de alleliefste ouders en vrienden, maar zit er ff doorheen ofzo? Anyway, ik hoop gewoon zo snel dat ik ook lekker kan genieten van mijn boobies en dat de pijn wat sneller wegtrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik een bvk, dus niet goed te vergelijken. Maar ik lees toch dat bij een bv er ook heftige reacties kunnen zijn. Dat gezwollen, stuwings gevoel o.a. En dat kan een hele poos duren. De ene borst is ook de andere niet, gek genoeg kunnen ze anders reageren begrijp ik.

Ik heb zelf na de eerste dagen een grotere bh gevraagd, want dat stuwen was niet te doen! Ook de borstomtrek knelde enorm. 

Echt niks doen hoor. Houd je goed aan de voorschriften en luister naar je lichaam. Wat niet lukt, of te pijnlijk is, kan niet. 

Bij grote ongerustheid kun je de kliniek toch bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Adriaantje said:

Nu heb ik een bvk, dus niet goed te vergelijken. Maar ik lees toch dat bij een bv er ook heftige reacties kunnen zijn. Dat gezwollen, stuwings gevoel o.a. En dat kan een hele poos duren. De ene borst is ook de andere niet, gek genoeg kunnen ze anders reageren begrijp ik.

Ik heb zelf na de eerste dagen een grotere bh gevraagd, want dat stuwen was niet te doen! Ook de borstomtrek knelde enorm. 

Echt niks doen hoor. Houd je goed aan de voorschriften en luister naar je lichaam. Wat niet lukt, of te pijnlijk is, kan niet. 

Bij grote ongerustheid kun je de kliniek toch bellen?

Ja ik had gisterochtend even gebeld, maar wordt vrij snel afgewimpelt met 'het hoort erbij' en dat zal ook wel hoor, maar maakt het niet minder erg. Zou vanaf morgen ook minder pijnstilling moeten slikken maar zie dat eerlijk gezegd niet echt zo zitten. Heb zelf maar van die BH verlengstukjes besteld, die komen dinsdag pas dus tot dan hopen dat de pijn zo blijft of zelfs minder wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks te vinden op Marktplaats? Ik heb daar zelf twee Carefix Bonnies  gekocht. Die zijn veel soepeler dan die Amoena Sarah die ik van de kliniek kreeg (en die sowieso te klein was). Best fijn als je wat extra's hebt. 's Avonds was de zwelling veel erger, dus dan kon ik even wisselen. 

Ja, het is vervelend, zo op afstand een beetje afgewimpeld te worden. Snap best dat je een van de velen bent en het voor hen gesneden koek is.  Maar voor jezelf is het gewoon goed balen en je bent ook ongerust natuurlijk. 

Reken misschien eerst maar op twee weken heel voorzichtig zijn en goed je pijnstillers slikken. Een soort reëel streef punt. 

Heb je wel een lekker bed?

Sterkte. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Adriaantje said:

Niks te vinden op Marktplaats? Ik heb daar zelf twee Carefix Bonnies  gekocht. Die zijn veel soepeler dan die Amoena Sarah die ik van de kliniek kreeg (en die sowieso te klein was). Best fijn als je wat extra's hebt. 's Avonds was de zwelling veel erger, dus dan kon ik even wisselen. 

Ja, het is vervelend, zo op afstand een beetje afgewimpeld te worden. Snap best dat je een van de velen bent en het voor hen gesneden koek is.  Maar voor jezelf is het gewoon goed balen en je bent ook ongerust natuurlijk. 

Reken misschien eerst maar op twee weken heel voorzichtig zijn en goed je pijnstillers slikken. Een soort reëel streef punt. 

Heb je wel een lekker bed?

Sterkte. 

 

Ja ik ga indd maar die CareFix Bonnie bestellen, die kan ik ook zelf aan en uit trekken. Deze sluiting zit aan de achterkant (wat ik sowieso al onlogisch vind?). Ja mijn bed is prima, wat zacht maar kom er zelf in en uit gelukkig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Anns said:

Hoi, ik heb de Carefix Anna en de Carefix Ava. De Ava is iets meer ondersteunend als de Anna, maar beiden zeer soepel en met voorsluiting. Echt een tip ! Eentje op marktplaats gekocht en eentje via internet.

Ik heb besteld, de Bonnie dan. Hoop dat het wat verlicht. Zal de kliniek wel nog even ene mailtje sturen met de vraag of dit kan. Voor ik m'n eigen herstel in de weg zit. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Fiedewiet said:

Hi @veel zou ik misschien in je album mogen meekijken? Ik lees dat onze voorsituatie redelijk hetzelfde is, mijn operatie is gepland op 3 februari en krijg 305cc dual plane. Ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt!

Hoi hoi, tuurlijk. Ik zal je toevoegen en ga ke topic volgen! Pijn is vandaag een stuk minder 😍Moet zeggen dat ik gister  voor het eerst buiten heb gelopen en wel snel buiten adem ben, zal wel weer bijtrekken hoop ik. Heb vannacht ook voor het eerst een hele nacht doorgeslapen dus dat is ook fijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2021 om 08:22, veel zei:

Goedemorgen even een update vanuit mij.

Ben nu 3 dagen PO en de pijn wordt alleen maar erger... mijn linkerborst begint te branden en met rechts kan ik werkelijkwaar niks omdat die littekens dan zo vreselijk beginnen te steken. 

 

Ben super blij dat het er zit hoor, maar kan er echt nog even niet ban genieten eerlijk gezegd. Die BH zit heel erg strak en maandverband tegen de druk werkt helaas ook niet.

 

Heb gister geprobeert te 'douchen', maar dat was ook geen groot succes. Was blij dat die BH even uitkon, maar voelde zo gek? 

 

Ik weet niet het is maar ik vind alles zo eng en ben gewoon bang dat het verkeerd gaat. Ik moet ook ieder uur van die fysio oefeningen doen en die zijn haast onmogelijk. 

 

Ben zo vreselijk afhankelijk van iedereen en dat vind ik ook zo vervelend... Ik heb echt de alleliefste ouders en vrienden, maar zit er ff doorheen ofzo? Anyway, ik hoop gewoon zo snel dat ik ook lekker kan genieten van mijn boobies en dat de pijn wat sneller wegtrekt.

Hoi, de eerste week is echt de ergste week en de tweede week is ook nog wel wat zwaar, maar alweer beter als de eerste week. Douchen, opstaan uit bed, armen bewegen, rechtop lopen, rugpijn: het zijn allemaal dingen die je normaal automatisch doet zonder na te denken en nu ineens..... je voelt alles en spieren waarvan je niet wist dat je ze had :) .

Maaaaaaar: echt het wordt beter. Ik had de eerste weken ook af en toe bijna spijt en nu ben ik 5,5 week p.o. en het gaat sinds week 4 echt veeeeel beter. Dus doorbijten en tijd nemen.

Ik had ook angst voor fouten maken waardoor het inkapselen 'verkeerd' zou gaan, maar mijn pc heeft me daarin gerustgesteld.

Pas als de pijn minder wordt, kun je meer gaan genieten en je boobies niet meer zien als 'schuldige' voor jouw situatie hihihi.

En dan spreek ik voor mezelf uiteraard. Misschien dat niet iedereen dat zo ziet, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2021 om 08:22, veel zei:

Goedemorgen even een update vanuit mij.

Ben nu 3 dagen PO en de pijn wordt alleen maar erger... mijn linkerborst begint te branden en met rechts kan ik werkelijkwaar niks omdat die littekens dan zo vreselijk beginnen te steken. 

 

Ben super blij dat het er zit hoor, maar kan er echt nog even niet ban genieten eerlijk gezegd. Die BH zit heel erg strak en maandverband tegen de druk werkt helaas ook niet.

 

Heb gister geprobeert te 'douchen', maar dat was ook geen groot succes. Was blij dat die BH even uitkon, maar voelde zo gek? 

 

Ik weet niet het is maar ik vind alles zo eng en ben gewoon bang dat het verkeerd gaat. Ik moet ook ieder uur van die fysio oefeningen doen en die zijn haast onmogelijk. 

 

Ben zo vreselijk afhankelijk van iedereen en dat vind ik ook zo vervelend... Ik heb echt de alleliefste ouders en vrienden, maar zit er ff doorheen ofzo? Anyway, ik hoop gewoon zo snel dat ik ook lekker kan genieten van mijn boobies en dat de pijn wat sneller wegtrekt.

Wat vervelend dat het nog zo'n pijn doet 😢

 

Ik snap dat je er nu nog niet van kan genieten. Bij mij voelt het ook nog heel vreemd wanneer ik de bh uitdoe om te douchen.

Ze voelen nog zo strak en verdoofd dat het nog niet eigen voelt maar we moeten nog even geduld hebben.. volgende week zal het vast al stukken beter gaan.

 

Dat je zo hulpeloos en afhankelijk ben vind ik ook niks hoor haha wil alles liever zelf de regie maar dat gaat nu even niet en zullen we ons nog even aan over moeten geven maar het is voor een goed doel! :1bouncingboobs:

Sterkte met alles..hopelijk wordt de pijn snel minder en kun je een beetje gaan genieten 😘

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Anns said:

Hoi, de eerste week is echt de ergste week en de tweede week is ook nog wel wat zwaar, maar alweer beter als de eerste week. Douchen, opstaan uit bed, armen bewegen, rechtop lopen, rugpijn: het zijn allemaal dingen die je normaal automatisch doet zonder na te denken en nu ineens..... je voelt alles en spieren waarvan je niet wist dat je ze had :) .

Maaaaaaar: echt het wordt beter. Ik had de eerste weken ook af en toe bijna spijt en nu ben ik 5,5 week p.o. en het gaat sinds week 4 echt veeeeel beter. Dus doorbijten en tijd nemen.

Ik had ook angst voor fouten maken waardoor het inkapselen 'verkeerd' zou gaan, maar mijn pc heeft me daarin gerustgesteld.

Pas als de pijn minder wordt, kun je meer gaan genieten en je boobies niet meer zien als 'schuldige' voor jouw situatie hihihi.

En dan spreek ik voor mezelf uiteraard. Misschien dat niet iedereen dat zo ziet, haha.

Gaat vandaag echt al een stuk beter gelukkig. Ben gister en vandaag ook een even buiten geweest en dat is ook heerlijk, ook al ben ik sinds die narcose echt heel erg snel buiten adem🤣.  Heb nu dus vooral last van mijn schouders, maargoed daar ga ik niet om piepen. Hoop indd snel dat ze wat meer eigen voelen, heb nu echt het idee dat ze eraf vallen als die BH uitgaat haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Marietjuh said:

Wat vervelend dat het nog zo'n pijn doet 😢

 

Ik snap dat je er nu nog niet van kan genieten. Bij mij voelt het ook nog heel vreemd wanneer ik de bh uitdoe om te douchen.

Ze voelen nog zo strak en verdoofd dat het nog niet eigen voelt maar we moeten nog even geduld hebben.. volgende week zal het vast al stukken beter gaan.

 

Dat je zo hulpeloos en afhankelijk ben vind ik ook niks hoor haha wil alles liever zelf de regie maar dat gaat nu even niet en zullen we ons nog even aan over moeten geven maar het is voor een goed doel! :1bouncingboobs:

Sterkte met alles..hopelijk wordt de pijn snel minder en kun je een beetje gaan genieten 😘

 

 

Dankjewel!! Gaat gelukkig beter nu, heb ook voor het eerst in een keer door geslapen vannacht dus dat is heerlijk. Gaat jou herstel lekker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ik heb met je te doen .. ik weet precies wat je voelt . 
mijn eerste borst vergroting 5 jaar terug viel me ook zo tegen ! Ze zijden 2 weken herstel .. ik had toen ook dual plane en ik kon echt helemaal niks had zoveel pijn en idd ook spierpijn maar zo erg dat ik echt niet kon functioneren en leefde op mega zware pijnstillers en dan als gevolg ik hele dag in bed lag . 

dit keer is het beter te doen , de spier is natuurlijk al opgerekt van de 1e operatie.

heb nu een lift van binnenuit , pocket verkleining en de hechtingen vast gemaakt op bot. Ook pijnlijk hoor , ik had eerst naproxen maar dat was toch niet voldoende .. sinds zaterdag over gegaan op oxycodon en daar is het echt top mee te doen . 
 

al met al zijn het gewoon heftige operaties en vind vaak de artsen nog best onderschattend zijn kwa herstel en pijn. 
 

Maar vind het wel knap dat je buiten even hebt gelopen , ik ben 1 dag na jou geopereerd maar pfff ik kan me nog niet eens in me kleding hijsen .. zit in huispakken zonder make-up en me haar in een knot haha ! 
 

succes met je herstel verder 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ano1 zei:

Ah ik heb met je te doen .. ik weet precies wat je voelt . 
mijn eerste borst vergroting 5 jaar terug viel me ook zo tegen ! Ze zijden 2 weken herstel .. ik had toen ook dual plane en ik kon echt helemaal niks had zoveel pijn en idd ook spierpijn maar zo erg dat ik echt niet kon functioneren en leefde op mega zware pijnstillers en dan als gevolg ik hele dag in bed lag . 

dit keer is het beter te doen , de spier is natuurlijk al opgerekt van de 1e operatie.

heb nu een lift van binnenuit , pocket verkleining en de hechtingen vast gemaakt op bot. Ook pijnlijk hoor , ik had eerst naproxen maar dat was toch niet voldoende .. sinds zaterdag over gegaan op oxycodon en daar is het echt top mee te doen . 
 

al met al zijn het gewoon heftige operaties en vind vaak de artsen nog best onderschattend zijn kwa herstel en pijn. 
 

Maar vind het wel knap dat je buiten even hebt gelopen , ik ben 1 dag na jou geopereerd maar pfff ik kan me nog niet eens in me kleding hijsen .. zit in huispakken zonder make-up en me haar in een knot haha ! 
 

succes met je herstel verder 


en prothese wissel ( vergeten er bij te zetten )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@veel Wat fijn dat je je eindelijk wat beter voelt! Slaap doet zo veel goed. Ik probeer in de middag ook echt even paar uurtjes m'n ogen dicht te doen, ook als ik niet echt moe ben. Dommel dan toch wel even weg en heb m'n lijf dan even helemaal laten ontspannen. 

Wanneer wordt je nieuwe bh bezorgd denk je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, veel zei:

Dankjewel!! Gaat gelukkig beter nu, heb ook voor het eerst in een keer door geslapen vannacht dus dat is heerlijk. Gaat jou herstel lekker?

Goed om te horen! Fijn, goed slapen is ook zo belangrijk voor je herstel!

Ik heb sinds gisteren veel last van steken onderin mijn linkerborst, heel pijnlijk en kan dan ook ff helemaal niks behalve wachten tot het over is maar het blijft steeds terugkomen op dezelfde plek.

 

Vandaag heb ik mijn eerste controle dus kan ik gelijk vragen of dit normaal is maar heb hier al gelezen dat veel dames hier last van hebben dus zal ff door moeten bijten vrees ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.