Ga naar inhoud

FL_94 : 15 december 2020 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben pas geweest in kliniek Heyendael en heb toen eigenlijk gelijk een afspraak gemaakt voor de operatie (15 December). Vlak voor de vakantie want waarschijnlijk kunnen we toch geen kant op met corona🤷🏼‍♀️ ik ben 1.80 lang en weeg 71 kg. Tijdens het consult werd me 345 of 390 cc aangeraden en dan anatomisch omdat dit mijn wens is en omdat ik best breedt ben in mn bovenlichaam. Ik twijfel nog best wel.. omdat 390 cc als veel klinkt maar wil ook niet dat het te klein word! Heb er trouwens zoveel zin in. Ik ben nu 26 jaar en wil dit al sinds dat im 16/17 ben. Ben wel heel zenuwachtig voor de narcose , heb nog nooit eerder een operatie gehad. En ben ook wel bang voor de napijn, maar wat ik lees is dat je sowieso een week uit de running bent dus dat kan makkelijk. Ben nieuwschierig naar andere verslagen!

 

Groetjes 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi hoi!

 

Wat fijn dat je na al die jaren een datum hebt om naar uit te kijken😀

Zelf ben ik 3 weken geleden geopereerd door Frans Straten.

Mijn advies zou zijn om bij twijfel altijd het grootste aantal cc te kiezen.. je hoort eigenlijk vooral dat vrouwen achteraf zeggen had ik maar een grotere maat gekozen. 

Ik heb denk ik ongeveer hetzelfde postuur als jij en ik heb 440cc gekregen, ronde prothese.

Ik was ook wel even bang dat ik moest wennen aan de grootte maar vanaf het eerste moment vind ik ze eigenlijk eerder te klein als te groot🙈

 

Ik was ook erg bang voor de narcose vond het zo spannend.. dat is me achteraf zo meegevallen het stelt echt niks voor alsof je gewoon even een uurtje diep slaapt.

De napijn is vervelend, maar wel dragelijk althans dat vond ik. Goed optijd je medicatie nemen en zorgen dat je zeker de eerste dagen iemand om je heen hebt om je te helpen. Ik had een rugsteun geleend bij de thuiszorgwinkel dat is wel echt een aanrader! En een voedingskussen.

Ik had eigenlijk al vrij snel na de operatie dat als ik gewoon ontspannen in bed lag, dat ik nagenoeg geen pijn had alleen bij inspanning.

De eerste 4 a 5 dagen vond ik het ergst, daarna gaat het iedere dag met best grote stappen vooruit. Na 1 week ben ik helemaal gestopt met pijnstillers en dat ging prima. 

 

Dat is mijn ervaring ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik denk als je je goed voorbereid en uitgaat van het ergste dan kan het iniedergeval niet tegenvallen!🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Jescar zei:

Hoi hoi!

 

Wat fijn dat je na al die jaren een datum hebt om naar uit te kijken😀

Zelf ben ik 3 weken geleden geopereerd door Frans Straten.

Mijn advies zou zijn om bij twijfel altijd het grootste aantal cc te kiezen.. je hoort eigenlijk vooral dat vrouwen achteraf zeggen had ik maar een grotere maat gekozen. 

Ik heb denk ik ongeveer hetzelfde postuur als jij en ik heb 440cc gekregen, ronde prothese.

Ik was ook wel even bang dat ik moest wennen aan de grootte maar vanaf het eerste moment vind ik ze eigenlijk eerder te klein als te groot🙈

 

Ik was ook erg bang voor de narcose vond het zo spannend.. dat is me achteraf zo meegevallen het stelt echt niks voor alsof je gewoon even een uurtje diep slaapt.

De napijn is vervelend, maar wel dragelijk althans dat vond ik. Goed optijd je medicatie nemen en zorgen dat je zeker de eerste dagen iemand om je heen hebt om je te helpen. Ik had een rugsteun geleend bij de thuiszorgwinkel dat is wel echt een aanrader! En een voedingskussen.

Ik had eigenlijk al vrij snel na de operatie dat als ik gewoon ontspannen in bed lag, dat ik nagenoeg geen pijn had alleen bij inspanning.

De eerste 4 a 5 dagen vond ik het ergst, daarna gaat het iedere dag met best grote stappen vooruit. Na 1 week ben ik helemaal gestopt met pijnstillers en dat ging prima. 

 

Dat is mijn ervaring ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik denk als je je goed voorbereid en uitgaat van het ergste dan kan het iniedergeval niet tegenvallen!🙂

Ooh ik kan niet wachten tot ik ook geopereerd ben! Heb er echt zoveel zin in. Ik ga inderdaad uit van het ergste. Heb wel een elektrisch bed dus zou ook op die manier wat rechterop kunnen slapen. Ja dat hoor ik vaker dat je beter voor groter kan gaan, denk dan ook dat ik dat maar moet gaan doen. Het is gewoon lastig om een voorstelling te maken van hoe het eruit gaat zien. Ja wel gepast maar toch🤷🏼‍♀️

Mijn vriend heeft zich al aangeboden om me te helpen dus daar kan im gebruin van maken😁 en ik ga ook een voedingskussen aanschaffen, heb wel het eea gelezen dat dat echt wel handig is. Fijn dat je met 1 week al  van de medicatie af was! Heb je de prothese voor of achter de spier? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Snn89 zei:

Ik ben ook daar geholpen. 180 en 71 kg en 550 gekregen. Schrik niet! Ik vind nu zelfs dat ze nog groter mogen , zeker omdat ik zo lang ben.. absoluut voor het grootste gaan als je twijfelt ! Je mag foto’s zien als je wilt 

Ja je schrikt er wel even van! Maar 550 cc ronde protheses of anatomisch? Ik denk inderdaad als ik dat zo hoor dat ik beter voor groter kan gaan.. ben wel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
55 minuten geleden, Marietjuh zei:

Wat leuk dat je al een datum hebt!

Ik wordt 4 januari geopereerd door dr. van der Weij van Boerhaave kliniek.

Ik krijg 300 cc anatomisch voor de spier maar ben een stuk kleiner (165 en 58 kilo).

 

Het aftellen kan beginnen, spannend!! :tatice_04:

Wooehh jij ook al een datum! Spannend he 😁😁👏🏻 ojaa ja ik krijg wss 390 cc, dus iets groter maar dat scheelt niet veel! Hangt natuurlijk ook van je wens af! Heb je al veel voorbereidingen gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, FL_94 zei:

Wooehh jij ook al een datum! Spannend he 😁😁👏🏻 ojaa ja ik krijg wss 390 cc, dus iets groter maar dat scheelt niet veel! Hangt natuurlijk ook van je wens af! Heb je al veel voorbereidingen gedaan?

Jaaaa dus ik ga je zeker volgen!

Wat is jouw voorsituatie qua maat?

Ik zit na 2 kids inmiddels op een vrij lege b-cub 😔

Jazeker, ben al een het oefenen om op mijn rug te slapen en heb ook al een voedingskussen gekocht.

Ook ben ik net begonnen met vitamine c en arnica druppels (tegen de zwelling).

En jij??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2020 om 11:40, Marietjuh zei:

Jaaaa dus ik ga je zeker volgen!

Wat is jouw voorsituatie qua maat?

Ik zit na 2 kids inmiddels op een vrij lege b-cub 😔

Jazeker, ben al een het oefenen om op mijn rug te slapen en heb ook al een voedingskussen gekocht.

Ook ben ik net begonnen met vitamine c en arnica druppels (tegen de zwelling).

En jij??

Mijn voorsituatie is een volle a cup, dus heb wel borsten maar echt klein.. voedingskusseb heb ik ook gehaald! En arnica tabletten neem ik ook haha, zo spannend! Weet alleen nog niet welke kleding ik aan ga doen🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Marietjuh zei:

Oké en ben je er al uit hoeveel cc je gaat nemen?

Nee, weet ik ook nog niet. Denk toch iets met een rits aan de voorkant..?

Ja ik ga toch voor 390cc, ja dat denk ik ook, en een joggingsbroek, warme sokken! Weet alleen niet of ik ook een hemd aan doe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, ik ben 2 december geopereerd en ik heb 380 cc dual plane gekregen. Ik had op de operatiedag makkelijke schoenen aan, zonder veters of moeilijke sluiting, en een soort legging achtige broek zonder rits of knopen en daarboven uiteraard geen bh, want die past later toch niet meer, en een wat wijder vallend hemdje, die je van onder af aan over je broek heen  kunt aantrekken. Want boven je hoofd lukt toch niet. En over het hemd een lekker warm gebreid vest zonder rits of knopen. Gewoon lekker los/wijd vallend. En dat kon ik redelijk goed aantrekken toen ik weer naar huis mocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Anns zei:

Hoi dames, ik ben 2 december geopereerd en ik heb 380 cc dual plane gekregen. Ik had op de operatiedag makkelijke schoenen aan, zonder veters of moeilijke sluiting, en een soort legging achtige broek zonder rits of knopen en daarboven uiteraard geen bh, want die past later toch niet meer, en een wat wijder vallend hemdje, die je van onder af aan over je broek heen  kunt aantrekken. Want boven je hoofd lukt toch niet. En over het hemd een lekker warm gebreid vest zonder rits of knopen. Gewoon lekker los/wijd vallend. En dat kon ik redelijk goed aantrekken toen ik weer naar huis mocht.

Ooh goeie! Van dat vest! En dan in de auto dan met de riem? Ging dat wel? Hoe gaat het nu met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, in de auto ging prima. Met de gordel gewoon aan over de jas heen.

Ben nu 8e dag p.o. en het gaat iedere dag beter. Vooral last van blauwe plekken die drukken op de zijkanten en het borstbeen, tussenin zeg maar. Daarom zit de kliniek bh ook niet heel fijn, omdat het drukkend voelt daar met dat elastiek erop. En nog wat zwelling.

Ik doe redelijk rustig aan en slaap wel goed. Ik heb 1 dik groot kussen onder mijn matras waardoor ik iets hoger lig en dat gaat prima. Opstaan is wel lastig, stijf en stram. Maar iedere dag verbeterd dat iets.

En je loopt wat als een omaatje door het huis 🤭😊.

Kan niet wachten om een paar weken verder te zijn en alles weer te kunnen doen.

 

Zie je er tegenop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Anns zei:

Hoi dames, ik ben 2 december geopereerd en ik heb 380 cc dual plane gekregen. Ik had op de operatiedag makkelijke schoenen aan, zonder veters of moeilijke sluiting, en een soort legging achtige broek zonder rits of knopen en daarboven uiteraard geen bh, want die past later toch niet meer, en een wat wijder vallend hemdje, die je van onder af aan over je broek heen  kunt aantrekken. Want boven je hoofd lukt toch niet. En over het hemd een lekker warm gebreid vest zonder rits of knopen. Gewoon lekker los/wijd vallend. En dat kon ik redelijk goed aantrekken toen ik weer naar huis mocht.

Oké, die vest zonder rits of knopen is wel handy, doe ik daaronder lekker een joggingbroek en makkelijke schoenen :)

 

Ik zie nog het meest tegenop dat ik zo lang op mijn rug moet slapen :4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marietjuh zei:

Oké, die vest zonder rits of knopen is wel handy, doe ik daaronder lekker een joggingbroek en makkelijke schoenen :)

 

Ik zie nog het meest tegenop dat ik zo lang op mijn rug moet slapen :4:

Jaa dat is een goeie. Ja ik slaap normaal op mn zij! Dus dat wordt idd even wennen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Anns zei:

Hoi, in de auto ging prima. Met de gordel gewoon aan over de jas heen.

Ben nu 8e dag p.o. en het gaat iedere dag beter. Vooral last van blauwe plekken die drukken op de zijkanten en het borstbeen, tussenin zeg maar. Daarom zit de kliniek bh ook niet heel fijn, omdat het drukkend voelt daar met dat elastiek erop. En nog wat zwelling.

Ik doe redelijk rustig aan en slaap wel goed. Ik heb 1 dik groot kussen onder mijn matras waardoor ik iets hoger lig en dat gaat prima. Opstaan is wel lastig, stijf en stram. Maar iedere dag verbeterd dat iets.

En je loopt wat als een omaatje door het huis 🤭😊.

Kan niet wachten om een paar weken verder te zijn en alles weer te kunnen doen.

 

Zie je er tegenop ?

Ooohh nja ik zie er niet echt tegenop, ik heb er heeeel veel zin in! Alleen wil wel goed voorbereid zijn laat ik het zo zeggen.. ik ga wel uit van heel veel pijn dat wel, maar zoals nu is dan je 8e dag, kan je dan wel traplopen, of even ergens naartoe of is dst nog lastig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zeker wel traplopen, zal direct hoor.

Ergens naar toe wil ik nog niet. Lukt wel, want ik had op dag 5 al mijn eerste controle bij de chirurg. Mijn man reed mij erheen. Zelf echt niet dus. Maar ik voelde mij niet zo florissant nog. Nu nog steeds niet zo. Toch een uitputtende ingreep merk ik. En mijn conditie is hard achteruit gegaan. Zal ook wel door minder bewegen en de narcose zijn. Denk dat anderen dat ook hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2020 om 10:11, Anns zei:

Ik kan zeker wel traplopen, zal direct hoor.

Ergens naar toe wil ik nog niet. Lukt wel, want ik had op dag 5 al mijn eerste controle bij de chirurg. Mijn man reed mij erheen. Zelf echt niet dus. Maar ik voelde mij niet zo florissant nog. Nu nog steeds niet zo. Toch een uitputtende ingreep merk ik. En mijn conditie is hard achteruit gegaan. Zal ook wel door minder bewegen en de narcose zijn. Denk dat anderen dat ook hebben ?

Oh gelukkig! Ja ik zit ermee met kerst etc aankomende weken, dat zou dan 1,5 week po zijn.. hoop dat ik dan weer kan functioneren op een niveau van gewoon in de kamer zitten en niks doen maar wel met familie. Loop je bijvoorbeeld buiten dan? Of lig je in bed eigenlijk de meeste tijd van de dag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, FL_94 zei:

Oh gelukkig! Ja ik zit ermee met kerst etc aankomende weken, dat zou dan 1,5 week po zijn.. hoop dat ik dan weer kan functioneren op een niveau van gewoon in de kamer zitten en niks doen maar wel met familie. Loop je bijvoorbeeld buiten dan? Of lig je in bed eigenlijk de meeste tijd van de dag? 

Hoi, nee ik lig niet in bed. De eerste paar dagen wel geregeld languit in de bank, maar niet slapen omdat ik dan misschien ‘s nachts niet kan slapen. En dat ging goed gelukkig.

Ik loop wel buiten, maar nog niet heel veel. Steeds iets meer.

Ik voel dan wel mijn bovenlichaam en borsten en spieren steeds, vooral als ik loop of iets meer doe in het huishouden.

Maar ik kan ook niet niks doen, met 2 tieners😛.

In de kamer zitten lukt prima hoor!

Ik moest van mijn pc zelf bekijken wat ik dacht dat ik kon of niet. Maar ik merk dat ik nog niet alles durf omdat mijn borsten geregeld gespannen aanvoelen. Er zit ook nog vocht in voor mijn gevoel.

Dus je kunt vast prima kerst vieren, al is het ietsje anders als ‘normaal’.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Anns zei:

Hoi, nee ik lig niet in bed. De eerste paar dagen wel geregeld languit in de bank, maar niet slapen omdat ik dan misschien ‘s nachts niet kan slapen. En dat ging goed gelukkig.

Ik loop wel buiten, maar nog niet heel veel. Steeds iets meer.

Ik voel dan wel mijn bovenlichaam en borsten en spieren steeds, vooral als ik loop of iets meer doe in het huishouden.

Maar ik kan ook niet niks doen, met 2 tieners😛.

In de kamer zitten lukt prima hoor!

Ik moest van mijn pc zelf bekijken wat ik dacht dat ik kon of niet. Maar ik merk dat ik nog niet alles durf omdat mijn borsten geregeld gespannen aanvoelen. Er zit ook nog vocht in voor mijn gevoel.

Dus je kunt vast prima kerst vieren, al is het ietsje anders als ‘normaal’.

Oh gelukkig, klinkt wel als een goed herstel! Heb er echt zin in maar denk wel dat ik er de dag van de operatie en de dag erna anders over denk maar hoe je herstel klinkt is al wle minder dan dat ik dacht. Ik moet het me gewoon laten gebeuren🤷🏼‍♀️ jij kan zeker wel 'normaal' kerst vieren. Waar was jij geopereerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, FL_94 zei:

Oh gelukkig, klinkt wel als een goed herstel! Heb er echt zin in maar denk wel dat ik er de dag van de operatie en de dag erna anders over denk maar hoe je herstel klinkt is al wle minder dan dat ik dacht. Ik moet het me gewoon laten gebeuren🤷🏼‍♀️ jij kan zeker wel 'normaal' kerst vieren. Waar was jij geopereerd?

Ik moet dinsdag op controle, dan bijna 2 weken p.o. en dan hopelijk hechtingen verwijderen. Ik ben geopereerd via Zipper Clinics en die huren een ok in een ziekenhuis. De controles en voortraject zijn steeds in de kliniek zelf en alleen de operatie in het ziekenhuis.

Jij moet dinsdag geopereerd worden toch ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-12-2020 om 19:17, Anns zei:

Ik moet dinsdag op controle, dan bijna 2 weken p.o. en dan hopelijk hechtingen verwijderen. Ik ben geopereerd via Zipper Clinics en die huren een ok in een ziekenhuis. De controles en voortraject zijn steeds in de kliniek zelf en alleen de operatie in het ziekenhuis.

Jij moet dinsdag geopereerd worden toch ? 

Zijn die hechtingen vervelend? Oja dat is wel fijn dat je de controles gewoon in de kliniek hebt. Ja ik heb straks de behandeling om 11 uur! Whaa spannenddd!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.