Ga naar inhoud

Twijfel twijfel!


Annevl1985

Aanbevolen berichten

Hi lieve iedereen,

al jaren zit ik in de knel met mijn kleine borsten. Nu, drie zwangerschappen en borstvoedingen later ( ons gezin voelt compleet), wil ik eigenlijk concreet stappen zetten. Ik ben in de zomer bij dr Berend van der lei ( Bergman) geweest maar dat voelde niet goed. Ik werd echt afgewerkt met een standaard riedeltje. Nu heb ik over twee weken een afspraak staan bij dr Laura zaal ( Velthuis). Maar de twijfels blijven. Ben altijd redelijk bang voor ziektes en nu is net alles in het nieuws geweest rondom borstprothesen. Het Asia syndroom met de ergerde verhalen en dan nog niet te spreken over die alcl kanker variant. Ik vind het zoooo spannend. Waar begin ik aan. Maar als ik dan weer foto’s zie van vrouwen die het hebben laten doen denk ik wauw dat wil ik ook!! 
mij hoop hier in ieder geval in contact te komen met vrouwen die zich wellicht herkennen in de twijfel of oook op het punt staan actie te ondernemen. Of die het wellicht al hebben gedaan ( kortom : iedereen ;)). 
lieve groet,

anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne,

 

O twijfels... heel herkenbaar hoor. Doe ik er goed aan om iets te laten plaatsen in mijn "gezonde" lichaam... en wat als ik net 1 van die personen ben waar het bij mis gaat.... ik wil vanaf mijn 18e al mijn borsten laten vergroten, ik werd altijd voor gek verklaard en niemand vond het nodig, na zwangerschappen, borstvoeding, gewichtstoename en nu 25 kg gewichtsafname is er echt niks meer over en voel ik me alles behalve vrouwelijk als ik in mijn nakie voor de spiegel sta of als ik naar voren hang en dat je zo in een lege bh kijkt.... nee dit wil ik niet. Ik ga die stap nemen en word als het goed is as donderdag geopereerd maar de twijfels blijven denk ik wel aanwezig tot bepaalde hoogte maar ik wil het gewoon en ik denk als ik me er echt niet achteraf goed over voel laat ik ze er uit halen... (kort door de bocht gezegd maar hoop dat je snapt wat ik bedoel 😉 )

 

Ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel en kies er alleen voor als je een goed gevoel hebt bij de plastisch chirurg. Stel vragen aan de pc. 

Hier op dit top forum heb ik echt veel gelezen leuke verhalen maar ook de minder goede dingen of de verhalen die juist negatief zijn gegaan. Veel vragen stellen en ervaringen lezen. En uiteindelijk dus doen waar JIJ je goed bij voelt. 

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne,

 

Ik herken je twijfels. Ik ben altijd ontevreden geweest over mijn borsten. Als ik 18 was (10 jaar geleden) én op dat moment het geld had gehad, had ik het meteen gedaan. Later vond ik dat ik het gewoon moest accepteren en gaf ik mijn geld liever aan mooie reizen uit.

Maar ik heb mijn borsten nooit geaccepteerd. Dit jaar dan toch de knoop doorgehakt; ik wil er wat aan doen. 
 

Maar in mijn zoektocht naar de beste chirurg om een afspraak te maken stuitte ik ook op alle negatieve verhalen en risicos. Dat deed me enorm doen twijfelen. 
Ik heb toch afspraken gemaakt bij 3 chirurgen; waarvan nu één gehad. Deze arts (dr Bruekers, diakonessenhuis) vertelde eerlijk alle risico’s, want ja die zijn er gewoon (van kapselvorming tot bleeding met als mogelijk gevolg asia /alcl). Maar niet iedereen krijgt die klachten. En als je er bij ALCL er optijd bij bent (wat je snel kan merken omdat één borst opzwelt) is het ook 100% te genezen.
 

De andere klachten die kunnen voorkomen verdwijnen (voor zover ik lees) bij de meeste zodra ze hun implantaten laten verwijderen.

Ik denk dat je dus de afweging moet maken (en daar zit ik ook nog in) of je het oké vindt dat je een (kleine) kans hebt op risico”s/klachten, dat je daar alert op blijft en dat als die optreden ze er dan evt weer uitmoeten. 
 

En er zijn ook nog alternatieven, zoals lipofilling (als je genoeg eigen vet hebt) of hydrogel implantaten (hiervan is alleen de buitenkant van siliconen).

 

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen :-)! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Annevl1985 zei:

Hi lieve iedereen,

al jaren zit ik in de knel met mijn kleine borsten. Nu, drie zwangerschappen en borstvoedingen later ( ons gezin voelt compleet), wil ik eigenlijk concreet stappen zetten. Ik ben in de zomer bij dr Berend van der lei ( Bergman) geweest maar dat voelde niet goed. Ik werd echt afgewerkt met een standaard riedeltje. Nu heb ik over twee weken een afspraak staan bij dr Laura zaal ( Velthuis). Maar de twijfels blijven. Ben altijd redelijk bang voor ziektes en nu is net alles in het nieuws geweest rondom borstprothesen. Het Asia syndroom met de ergerde verhalen en dan nog niet te spreken over die alcl kanker variant. Ik vind het zoooo spannend. Waar begin ik aan. Maar als ik dan weer foto’s zie van vrouwen die het hebben laten doen denk ik wauw dat wil ik ook!! 
mij hoop hier in ieder geval in contact te komen met vrouwen die zich wellicht herkennen in de twijfel of oook op het punt staan actie te ondernemen. Of die het wellicht al hebben gedaan ( kortom : iedereen ;)). 
lieve groet,

anne

Hoi Anne,

 

Heel herkenbaar je twijfels! Ik deel dit account samen met een vriendin en zij heeft hier een aantal geleden ook een topic over gestart. Misschien dat je hier ook nog wat informatie uit kan halen:

Ik denk dat je er sowieso alweer een ander gevoel bij krijgt als je een consult hebt waar je je wel goed bij voelt en waar ze wel de tijd voor jou nemen. 

 

Zelf heb ik ook heel lang getwijfeld..

uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en ben ik 6 oktober geopereerd. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 1.5 week na de operatie ook best wel moeite had met dat er toch iets in mijn lichaam zit wat er niet in hoort. Vooral omdat ik de implantaten op het begin zo goed voelde zitten/drukken. Nu dat minder is geworden heb ik dat gevoel wel beter los kunnen laten. Ik weet nog steeds niet of ik dezelfde keuze gemaakt zal hebben met alles wat ik nu weet.. al wist ik dat van te voren ook al wel en heb ik toen na lang onderzoek ook de keuze gemaakt om het wel te doen. Ik blijf het wel lastig vinden hoor als moeder en alle risico's die er aan vast zitten. Ben het wel eens met @Goow.. denk dat we vooral zelf alert moeten blijven op klachten en gezondheid gaat boven alles. In het ergste geval moeten ze er dan uit..wat ik overigens wel heel erg zou vinden 🙈 maar denk dat het percentage waarbij het mis gaat wel klein is... en als ik naar mijn voorsituatie kijk ben ik ook wel heel blij met het resultaat tot nu toe.

 

Succes met je keuze🍀 denk dat dit forum je daarbij goed kan helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2020 om 10:04, Goow zei:

Hoi Anne,

 

Ik herken je twijfels. Ik ben altijd ontevreden geweest over mijn borsten. Als ik 18 was (10 jaar geleden) én op dat moment het geld had gehad, had ik het meteen gedaan. Later vond ik dat ik het gewoon moest accepteren en gaf ik mijn geld liever aan mooie reizen uit.

Maar ik heb mijn borsten nooit geaccepteerd. Dit jaar dan toch de knoop doorgehakt; ik wil er wat aan doen. 
 

Maar in mijn zoektocht naar de beste chirurg om een afspraak te maken stuitte ik ook op alle negatieve verhalen en risicos. Dat deed me enorm doen twijfelen. 
Ik heb toch afspraken gemaakt bij 3 chirurgen; waarvan nu één gehad. Deze arts (dr Bruekers, diakonessenhuis) vertelde eerlijk alle risico’s, want ja die zijn er gewoon (van kapselvorming tot bleeding met als mogelijk gevolg asia /alcl). Maar niet iedereen krijgt die klachten. En als je er bij ALCL er optijd bij bent (wat je snel kan merken omdat één borst opzwelt) is het ook 100% te genezen.
 

De andere klachten die kunnen voorkomen verdwijnen (voor zover ik lees) bij de meeste zodra ze hun implantaten laten verwijderen.

Ik denk dat je dus de afweging moet maken (en daar zit ik ook nog in) of je het oké vindt dat je een (kleine) kans hebt op risico”s/klachten, dat je daar alert op blijft en dat als die optreden ze er dan evt weer uitmoeten. 
 

En er zijn ook nog alternatieven, zoals lipofilling (als je genoeg eigen vet hebt) of hydrogel implantaten (hiervan is alleen de buitenkant van siliconen).

 

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen :-)! 

Hi! Wat lief en leuk al die reacties, heel finjn

 

Op 9-8-2020 om 19:14, Danh zei:


Hi jolanda, van welke cupmaat kwam je? Ben je blij met het resultaat? Ik word 3 september door Laura Zaal geopereerd. Ik krijg dual plane anatomisch 280 cc 

 

Op 2-11-2020 om 10:04, Goow zei:

Hoi Anne,

 

Ik herken je twijfels. Ik ben altijd ontevreden geweest over mijn borsten. Als ik 18 was (10 jaar geleden) én op dat moment het geld had gehad, had ik het meteen gedaan. Later vond ik dat ik het gewoon moest accepteren en gaf ik mijn geld liever aan mooie reizen uit.

Maar ik heb mijn borsten nooit geaccepteerd. Dit jaar dan toch de knoop doorgehakt; ik wil er wat aan doen. 
 

Maar in mijn zoektocht naar de beste chirurg om een afspraak te maken stuitte ik ook op alle negatieve verhalen en risicos. Dat deed me enorm doen twijfelen. 
Ik heb toch afspraken gemaakt bij 3 chirurgen; waarvan nu één gehad. Deze arts (dr Bruekers, diakonessenhuis) vertelde eerlijk alle risico’s, want ja die zijn er gewoon (van kapselvorming tot bleeding met als mogelijk gevolg asia /alcl). Maar niet iedereen krijgt die klachten. En als je er bij ALCL er optijd bij bent (wat je snel kan merken omdat één borst opzwelt) is het ook 100% te genezen.
 

De andere klachten die kunnen voorkomen verdwijnen (voor zover ik lees) bij de meeste zodra ze hun implantaten laten verwijderen.

Ik denk dat je dus de afweging moet maken (en daar zit ik ook nog in) of je het oké vindt dat je een (kleine) kans hebt op risico”s/klachten, dat je daar alert op blijft en dat als die optreden ze er dan evt weer uitmoeten. 
 

En er zijn ook nog alternatieven, zoals lipofilling (als je genoeg eigen vet hebt) of hydrogel implantaten (hiervan is alleen de buitenkant van siliconen).

 

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen :-)! 

wat lief jouw reactie! Ik sport veel en eet gezond dus ben Eigenlijk heel

happy met m’n lijf behalve die lege zakjes aan de voorkant.... ik heb al veel gelezen op het forum en blijf maar afwegingen maken. Wat goed dat jij het gaat doen.

wat zijn jouw afwegingen geweest inzake keuze arts en welke prothesen krijg jij?

Liefs anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boobcarheel Herkenbaar jouw verhaal!! Ben enorm Blij met dit forum en heb al veel gelezen. Merk dat niet iedereen in mijn omgeving er nou even enthousiast op reageert en ze verwijzen dan bijv naar die radar uitzending. Zelf vind ik het vooral lastig om de juiste implantaten te kiezen. Laura zaal zet bijv geruwde maar die zouden dan een grotere kans kunnen geven op alcl. Voor welke kliniek en implantaten heb jij uiteindelijk gekozen? Wat heerlijk dat het bijna zover is, spannend! Ga je op dit forum schrijven?

liefs anne

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Annevl1985, ik zelf heb er ook een tijd lang over getwijfeld. Ik sport veel, eet gezond. Zit super lekker in m’n lijf, alleen na m’n zwangerschappen en vele crossfitten waren m’n boobies steeds kleiner geworden. En was ik er echt niet meer tevreden over. 
 

Dus heel veel gelezen, uitgezocht en uiteindelijk dus stap gezet om op consult te gaan. En ik was zo blij en enthousiast. En precies op dat moment was die uitzending op radar en dat gingen mensen ook weer tegen mij zeggen, dus toch weer twijfels. Nog veeeeel meer gelezen, ook de negatieve dingen, want je moet je kop niet in het zand steken. 
 

Toch besloten om het wel te doen, er is een kleine kans dat je er klachten van krijgt, maar een veeeeel grotere kans dat je er jaren ontzettend gelukkig mee bent!

 

Ik ben 14 oktober geopereerd door dr van der Weij en in ben zoooo ontzettend blij dat ik het heb gedaan. Ook de eerste week af en toe wat duistere gedachtes gehad, maar nu zeker niet meer, ben er zooo blij mee. 
 

Wel heb ik direct weer een nieuw maandelijks spaarpotje gemaakt zodat ik over 10 jaar een wissel kan doen, dat wordt nou eenmaal aangeraden en is bekend dat dat gewoon beter is.

 

Verder ben ik gezond en moet je je gezonde verstand erbij houden. Sucses met je beslissing. Ik raad zoiezo aan eens op consult te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Lilve zei:

Hoi @Annevl1985, ik zelf heb er ook een tijd lang over getwijfeld. Ik sport veel, eet gezond. Zit super lekker in m’n lijf, alleen na m’n zwangerschappen en vele crossfitten waren m’n boobies steeds kleiner geworden. En was ik er echt niet meer tevreden over. 
 

Dus heel veel gelezen, uitgezocht en uiteindelijk dus stap gezet om op consult te gaan. En ik was zo blij en enthousiast. En precies op dat moment was die uitzending op radar en dat gingen mensen ook weer tegen mij zeggen, dus toch weer twijfels. Nog veeeeel meer gelezen, ook de negatieve dingen, want je moet je kop niet in het zand steken. 
 

Toch besloten om het wel te doen, er is een kleine kans dat je er klachten van krijgt, maar een veeeeel grotere kans dat je er jaren ontzettend gelukkig mee bent!

 

Ik ben 14 oktober geopereerd door dr van der Weij en in ben zoooo ontzettend blij dat ik het heb gedaan. Ook de eerste week af en toe wat duistere gedachtes gehad, maar nu zeker niet meer, ben er zooo blij mee. 
 

Wel heb ik direct weer een nieuw maandelijks spaarpotje gemaakt zodat ik over 10 jaar een wissel kan doen, dat wordt nou eenmaal aangeraden en is bekend dat dat gewoon beter is.

 

Verder ben ik gezond en moet je je gezonde verstand erbij houden. Sucses met je beslissing. Ik raad zoiezo aan eens op consult te gaan.

Wauw wat gaaf! Hoe ben je bij hem terecht gekomen? En Welke protheses heb je genomen? Hoe is het herstel gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Annevl1985 zei:

Wauw wat gaaf! Hoe ben je bij hem terecht gekomen? En Welke protheses heb je genomen? Hoe is het herstel gegaan?

Ik heb een aantal vriendinnen om mij heen die ook in de loop der jaren hun borsten hebben laten vergroten. Met hen erover gesproken en naar welke artsen zij zijn geweest, over die artsen en klinieken informatie opgezocht, borsten bekeken noem maar op en uiteindelijk de keuze gemaakt op consulten te gaan was mijn keuze vrij snel duidelijk, uiteindelijk wel andere arts omdat ik zoveel goede dingen over hem gelezen had en hij zo veel ervaring heeft en prachtige borsten maakt.

 

Ik zit nog volop in het herstel, morgen 3 weken po. Maar gaat heel goed. Had een lege 70c, brede maar lege borsten. Ik vind ronde volle borsten mooi en vanwege sporten voor ronde protheses gekozen. Ik heb mentor rond extra mpp, 370 cc. Gelukkig konden ze bij mij voor de spier geplaatst worden, waar ik ontzettend blij mee ben. Ook ivm sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Annevl1985 zei:

@Boobcarheel Herkenbaar jouw verhaal!! Ben enorm Blij met dit forum en heb al veel gelezen. Merk dat niet iedereen in mijn omgeving er nou even enthousiast op reageert en ze verwijzen dan bijv naar die radar uitzending. Zelf vind ik het vooral lastig om de juiste implantaten te kiezen. Laura zaal zet bijv geruwde maar die zouden dan een grotere kans kunnen geven op alcl. Voor welke kliniek en implantaten heb jij uiteindelijk gekozen? Wat heerlijk dat het bijna zover is, spannend! Ga je op dit forum schrijven?

liefs anne

Ik sport ook veel en ook ik ben heel tevreden over mijn lichaam maar niet die lege theezakjes. Iedereen vind altijd ergens iets van. Ben je zwanger durven mensen te vragen: is dat gepland, ben je wat zwaarder dan vragen ze: ben je aangekomen? Ben je aan het afvallen, dan zeggen ze weer, niet te veel meer afvallen hoor want je ziet er steeds slechter uit. Sport je veel geven mensen hun mening dat je er TE gespierd uit gaat zien en dat ze dat niet mooi vinden.... ik heb vorige jaar een bikinifitness wedstrijd gedaan nou je had ze toen eens moeten horen...... poeh, ik sloeg door en ik kreeg anorexia en ik werd te dun. Blabla allemaal opmerkingen dus ik had zeker niet gedacht dat de mensen hier ook positief over denken.... ken je dat liedje van Peter Beense? Laat ze maar lullen! Dat is mijn lijf liedje 😃🥰 je moet echt doen wat je zelf wilt en weet je wat ik een beetje heb geleerd (vind het soms ook nog wel moeilijk hoor) is dat als je ergens achter staat en je twijfelt niet dan hebben mensen minder snel commentaar dan als ze twijfel merken.... 

 

Wat een verhaal zeg hahaha

 

Ik word donderdag geholpen in de Boerhaave Kliniek door dr. Vd Weij. Ik krijg 380 cc anatomisch protheses moderate projection, tall height, cohesive III voor de borstspier geplaatst. Mijn verhaal kun je zeker op dit forum volgen ik zal de link zo hier even plaatsen 😉 ik zal je ook toevoegen aan mijn album mocht jij een album hebben/krijgen dan kijk ik ook graag met jou mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joyforlife Ik ben er nog niet 100% over uit óf ok het ga doen, maar neig toch naar wel. 
 

Wat betreft arts/kliniek keuze heb ik heel veel online research gedaan, oa op dit forum. Ik wilde sowieso graag bij een ziekenhuis op consult omdat ik het idee heb dat ze het misschien iets minder zouden “aansmeren” dan een privekliniek. En zag dat dr bruekrs hier een tijdje op het forum vragen heeft beantwoordt dus dat gaf wel vertrouwen! Daarom bij hem in het diakonessen ziekenhuis langsgeweest. Hij adviseerde mentor (maar is dan ook het enige merk waar dat ziekenhuis mee werkt), rond, glad dual plane. Hij gaf aan dat bij dual plane risico op kapselvorming niet groter lijkt met gladde prothese tov ruwe prothese, en ruwe geven idd verhoogde kans op alcl. Wil je ze voor de spier, dan raad hij wel ruwe aan, daar lijkt bij gladde prothese wel meer kapselvorming te ontstaan. Rond adviseerde hij omdat het dan geen consequenties heeft als prothese draait. 
 

as vrijdag ga ik naar vd pot bij Blooming. Blooming stond al snel op mijn lijstje, oa omdat zij ook op tv zijn (geweest) bij uitzendingen over oa mislukte plastische ingrepen, die zijn dus gingen herstellen. En gekozen voor vd pot vanwege zijn mooie resultaten op instagram. 
 

 Volgende week ga ik naar dr niessen in het mittsu instituut. Hij is geen sterke voorstander van (siliconen) implantaten, en richt zich meer op alternatieven zoals lipofilling en hydrogel implantaten en juist daarom wil ik ook daar langsgaan. 
 

Ik zou vooral het forum doorspitten, websites van artsen/klinieken en reviews op bijv kliniekervaringen.nl en dan langs een aantal artsen gaan en dan op je geveol afgaan! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Goow zei:

@Joyforlife Ik ben er nog niet 100% over uit óf ok het ga doen, maar neig toch naar wel. 
 

Wat betreft arts/kliniek keuze heb ik heel veel online research gedaan, oa op dit forum. Ik wilde sowieso graag bij een ziekenhuis op consult omdat ik het idee heb dat ze het misschien iets minder zouden “aansmeren” dan een privekliniek. En zag dat dr bruekrs hier een tijdje op het forum vragen heeft beantwoordt dus dat gaf wel vertrouwen! Daarom bij hem in het diakonessen ziekenhuis langsgeweest. Hij adviseerde mentor (maar is dan ook het enige merk waar dat ziekenhuis mee werkt), rond, glad dual plane. Hij gaf aan dat bij dual plane risico op kapselvorming niet groter lijkt met gladde prothese tov ruwe prothese, en ruwe geven idd verhoogde kans op alcl. Wil je ze voor de spier, dan raad hij wel ruwe aan, daar lijkt bij gladde prothese wel meer kapselvorming te ontstaan. Rond adviseerde hij omdat het dan geen consequenties heeft als prothese draait. 
 

as vrijdag ga ik naar vd pot bij Blooming. Blooming stond al snel op mijn lijstje, oa omdat zij ook op tv zijn (geweest) bij uitzendingen over oa mislukte plastische ingrepen, die zijn dus gingen herstellen. En gekozen voor vd pot vanwege zijn mooie resultaten op instagram. 
 

 Volgende week ga ik naar dr niessen in het mittsu instituut. Hij is geen sterke voorstander van (siliconen) implantaten, en richt zich meer op alternatieven zoals lipofilling en hydrogel implantaten en juist daarom wil ik ook daar langsgaan. 
 

Ik zou vooral het forum doorspitten, websites van artsen/klinieken en reviews op bijv kliniekervaringen.nl en dan langs een aantal artsen gaan en dan op je geveol afgaan! 

Sorry ik tagde de verkeerde haha. Was als reactie op @Annevl1985

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Annevl1985 zei:

@Jescardank! Heb gelijk

alles Doorgelezen! Mag ik vragen voor welke kliniek je hebt gekozen? En welke implantaten? Hoe is het herstel nu? En heb je jonge kids thuis en hoe doe je dat? Haha sorry Voor Alle vragen!

liefs!

Ik ben bij de Heyendael Kliniek geweest.. Frans Straten en heb gekozen voor mentor cohesive 2 350cc. Het herstel is bij iedereen zo verschillend. Ik heb de eerste dagen na de operatie wel veel pijn gehad. Zolang je je medicatie op tijd neemt en ligt is het wel prima te doen alleen lopen /bewegen was heel erg pijnlijk. Na 4/5dagen merk je al dat het steeds beter gaat. Tussendoor nog wel pijn gehad maar het gaat nu wel goed. Ben nu alweer 4 weken po. Het gaat zo snel. Soms maak ik wel eens een verkeerde beweging of doe ik weer iets waar ik meteen weer last van krijg. Zo stom.. ben heel voorzichtig maar tussendoor vergeet ik het soms toch 🤦🏻‍♀️ ben dan meteen bang dat ik het kapselproces verstoort heb 😅 

Mijn kids zijn 5 en 3 jaar dus wel jong maar niet super jong 😄 Mijn partner is 2.5 weken vrij geweest dus dat was heel fijn. Hoe oud zijn jou kinderen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh lijkt me pittig! Maar ben je blij met het resultaat tot nu toe? 
mij ben me vooral over alle opties aan het inlezen. Heb jij je ook verdiept in die monobloc hydrogel?

mentor vind ik ook nog steeds een hele mooie en veilige optie! Mijn kids zijn 5,3 en 9 maanden! Jong dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-11-2020 om 14:33, Goow zei:

@Joyforlife Ik ben er nog niet 100% over uit óf ok het ga doen, maar neig toch naar wel. 
 

Wat betreft arts/kliniek keuze heb ik heel veel online research gedaan, oa op dit forum. Ik wilde sowieso graag bij een ziekenhuis op consult omdat ik het idee heb dat ze het misschien iets minder zouden “aansmeren” dan een privekliniek. En zag dat dr bruekrs hier een tijdje op het forum vragen heeft beantwoordt dus dat gaf wel vertrouwen! Daarom bij hem in het diakonessen ziekenhuis langsgeweest. Hij adviseerde mentor (maar is dan ook het enige merk waar dat ziekenhuis mee werkt), rond, glad dual plane. Hij gaf aan dat bij dual plane risico op kapselvorming niet groter lijkt met gladde prothese tov ruwe prothese, en ruwe geven idd verhoogde kans op alcl. Wil je ze voor de spier, dan raad hij wel ruwe aan, daar lijkt bij gladde prothese wel meer kapselvorming te ontstaan. Rond adviseerde hij omdat het dan geen consequenties heeft als prothese draait. 
 

as vrijdag ga ik naar vd pot bij Blooming. Blooming stond al snel op mijn lijstje, oa omdat zij ook op tv zijn (geweest) bij uitzendingen over oa mislukte plastische ingrepen, die zijn dus gingen herstellen. En gekozen voor vd pot vanwege zijn mooie resultaten op instagram. 
 

 Volgende week ga ik naar dr niessen in het mittsu instituut. Hij is geen sterke voorstander van (siliconen) implantaten, en richt zich meer op alternatieven zoals lipofilling en hydrogel implantaten en juist daarom wil ik ook daar langsgaan. 
 

Ik zou vooral het forum doorspitten, websites van artsen/klinieken en reviews op bijv kliniekervaringen.nl en dan langs een aantal artsen gaan en dan op je geveol afgaan! 

Vandaag contact gehad met Jan van goyen Amsterdam ( dr Selms). Was geïnteresseerd in die monobloc hydrogel maar die zijn al een half jaar niet leverbaar en de verwachten dat dat nog wel ene klein jaar zo blijft....balen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooow echt?! Ik had al ergens gelezen dat ze nu even niet leverbaar zijn, omdat ze weer wachten op CE goedkeuring en dat dit langer duurde i.v.m. corona. Maar nog een jaar?! pffff dat is wel erg lang. 

Ik vraag het vrijdag ook even na bij blooming want die werken er ook mee volgens mij. 

Wel super balen, ik had mijn zinnen daar wel op gevestigd 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-11-2020 om 14:26, Annevl1985 zei:

Oeh lijkt me pittig! Maar ben je blij met het resultaat tot nu toe? 
mij ben me vooral over alle opties aan het inlezen. Heb jij je ook verdiept in die monobloc hydrogel?

mentor vind ik ook nog steeds een hele mooie en veilige optie! Mijn kids zijn 5,3 en 9 maanden! Jong dus

Ah ja wat jong nog!  Lijkt mij ook pittig maar als je het goed kan regelen allemaal met hulp. Zie hier heel veel vrouwen voorbij komen met jonge kinderen😀 mocht je uiteindelijk de keuze maken om het wel te doen . 

 

Ja ben wel blij met het resultaat. Moet soms nog wel wennen aan de 'grootte' 😊 iets kleiner had ik misschien ook wel goed gevonden..dat was eigenlijk ook mijn eerste gevoel maar omdat bijna iedereen zei dat de grootte snel went en vaak iets groter willen achteraf ben ik daar toch een beetje in meegegaan 🙄🤗

Al vind ik het met kleren aan wel mooi in verhouding hoor. 

 

Ik kende eigenlijk verschillende meiden in mijn omgeving die bij F. Straten geweest waren en allemaal zo positief en tevreden waren dat ik mij eigenlijk niet verdiept heb in andere klinieken en implantaten. Nadat ik mijn eerste consult gehad had en de operatie datum vast stond heb ik mij eigenlijk pas veel beter verdiept. Voor mij kwam deze datum heel goed uit met alles..  anders zou ik met wat ik nu weet toch ook nog ergens anders op consult zijn gegaan. Gewoon alleen al om te kijken wat zij adviseren.

Ik heb toen nog wel even gegoogled naar implantaten met zoutwater oplossing maar ik denk dat ik toen de siliconengel ben tegengekomen in plaats van de hydrogel waardoor de nadelen vooral naar voren kwamen.

Als ik nu lees over de hydrogel had mij dit ook wel aangesproken... al lees ik ook wel dat veel meiden met de monobloc hydrogel ook gewoon klachten krijgen? Het lijkt mij wel al een fijn gevoel dat je weet dat de vulling volledig afbreekbaar is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Annevl1985, ben je al ergens op consulten geweest?

 

Ik heb er inmiddels 3 consulten opzitten. Bij het diak, dr bruekers kreeg ik de meest uitgebreide uitleg over de mogelijke risico's en complicaties. Bij blooming, dr vd pot, heb ik vooral veel info over het bepalen van je maat gehoord. Beiden gaven aan dat hydrogel ook klachten kan veroorzaken omdat het een siliconen buitenlaag heeft. Ook bij beiden is er kans op kapselvorming, wat vaak oorzaak is van de meeste klachten. 

Bij Mittsu instituut, dr. Niessen, kreeg ik het advies helemaal geen implantaten te nemen. Hij heeft een meer holistische kijk en, zoals andere artsen ook al hadden verteld, lekken siliconen altijd en hij verwacht dat ik daar klachten van kan ondervinden. Hij raad wel lipofilling aan bij mij, maar dat zou slechts +/- 100cc per borst zijn waarvan de vraag is wat er over blijft. Hydrogel is op dit moment inderdaad niet leverbaar. dit omdat zewachten op een CE markering maar ht bedrijf wat de CE markering doet moet ook weer gecontroleerd worden, door o.a. corona zit daar nu vertraging. 

 

Ik denk dat als je echt gevoelig blijkt te zijn voor siliconenpartikels je toch wel klachten krijgt, ongeacht hydrogel protheses of normale siliconen protheses.En als je er niet gevoelig voor bent, dan maakt het niet uit. Maar dat is ook maar mijn conclusie die ik eruit haal

 

Ik ben er wel voor 99% over uit dat ik het ga doen :) Ik wil de mentor of Motiva ergonomix, dit zijn in mijn ogen betrouwbare fabrikanten waar veel research in is gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
2 uur geleden, Annem1985 zei:

@Goowik ben even heel benieuwd hoe ver je inmiddels in je “ borsten journey” bent? Heb je al

een besluit genomen??

liefs anne

Hi! 
Ja ik heb het besluit genomen 🙂 Ik ga het doen! Een borstvergroting met mentor implantaten bij dr Bruekers in het Diakonessen ziekenhuis. Deze arts vond ik het meest prettig en persoonlijk en heeft mijn laatste vragen via de mail fijn beantwoordt.

Alle papieren zijn getekend, screening met anesthesie gehad en volgende week mijn 2e consult om de juiste maat te bepalen. Deze 2e afspraak stond in december gepland maar werd door covid geannuleerd. 
Weet nog niet wanneer ik geopereerd ga worden, de wachttijden bij ziekenhuizen zijn helaas wat langer, zeker nu door covid ☹️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Goow zei:

Ben je zelf ook in twijfel? @Annem1985

@Goowheel erg aan het twijfelen! Ben drie weken geleden zelf bij dr bruekers in diak geweest! Wat een fijne man hé! Ik was er toen met als doel lipofilling. Heb begin januari nog twee andere afspraken ( bij Bergman en Velthuis voor lipofilling) en ook nog bij Jan van goyen voor vergroting met prothesen. Lekker veel gesprekken haha. Welk implantaat ga jij krijgen?! En heb je al idee hoeveel cc? Wat is jouw situatie nu? Hier helaas een trieste lege 75 a...

x

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.