Ga naar inhoud

Warme, harde borst 1 jaar na BV


Aanbevolen berichten

Hi,

 

ik ben een jaar geleden (28 okt) geopereerd door Dr Verdonck. Geen bijzonderheden aan mijn herstel en ik had eigenlijk nergens last van, tot twee/drie dagen geleden. Het begon met een soort spierpijn aan de zijkant van mijn rechterborst, dat was vervelend, maar dacht dat ik misschien fout had gelegen. Echter, sinds vandaag is mijn rechterborst aan de bovenkant harder en warm. Ook rond de tepel is het pijnlijk. Verder lijkt hij wel nog soepel. Zou dit iets met kapselvorming te maken hebben of is het een ontsteking? Morgen bel ik de huisarts, maar zij doen met corona nogal lastig om iemand langs te laten komen en ik maak mij toch wel zorgen. Iemand hier ervaring mee of iets soortgelijks heeft meegemaakt? 

 

ivm corona heb ik overigens ook nooit een nacontrole gehad bij de chirurg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Imker zei:

Hi,

 

ik ben een jaar geleden (28 okt) geopereerd door Dr Verdonck. Geen bijzonderheden aan mijn herstel en ik had eigenlijk nergens last van, tot twee/drie dagen geleden. Het begon met een soort spierpijn aan de zijkant van mijn rechterborst, dat was vervelend, maar dacht dat ik misschien fout had gelegen. Echter, sinds vandaag is mijn rechterborst aan de bovenkant harder en warm. Ook rond de tepel is het pijnlijk. Verder lijkt hij wel nog soepel. Zou dit iets met kapselvorming te maken hebben of is het een ontsteking? Morgen bel ik de huisarts, maar zij doen met corona nogal lastig om iemand langs te laten komen en ik maak mij toch wel zorgen. Iemand hier ervaring mee of iets soortgelijks heeft meegemaakt? 

 

ivm corona heb ik overigens ook nooit een nacontrole gehad bij de chirurg.

Misschien is het een ontstoken kliertje? Ik zou de kliniek bellen waar je bent geweest, evt foto sturen en/of de huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Lilve zei:

Misschien is het een ontstoken kliertje? Ik zou de kliniek bellen waar je bent geweest, evt foto sturen en/of de huisarts.

Chirurg heb ik trouwens ook al gebeld, maar die zag er in ieder geval de ernst niet in. Die dacht aan een ontsteking, abses of cyste. Hij zei dat ik een controle kon inplannen, maar dan wel met de uitslag van een echografie. Als het een ontsteking is, dan is misschien een antibioticakuur voldoende. Hoe dan ook, moet ik dus langs de huisarts. 
 

bedankt voor je snelle reactie wel!😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Imker zei:

Op een foto zie je trouwens niet echt iets. Behalve dan dat mn ader duidelijker zichtbaar is. Het is vooral pas als je het voelt. Ik maak mij vast zorgen om niks, maar kwam zo uit het niets opeens opspelen. 

Maar voel je ook een verdikking dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lilve zei:

Maar voel je ook een verdikking dan?

Het voelt harder ja. Eigenlijk waar mn spier zit tot aan mijn tepel is het niet zo soepel als eerst (ik heb ze dual plane) Dus het is harder/dikker. Maar de borst overall is nog netjes soepel.  Probeer er ook niet zoveel aan te komen (wat ik dus al de hele dag wel heb gedaan) omdat dat waarschijnlijk nog meer irriteert. 
 

heb ook al even gekoeld en dat verlichte de pijn wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Lilve zei:

Ja het is vervelend, dus niet zeggen dat je je zorgen maakt om niks. Het jou lijf en daar moet hè goed voor zorgen, Huisarts moet hier gewoon even naar kijken! Sucses!

Als ik op internet ga zoeken, kom ik bijna alleen maar uit op borstkanker, maar dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk omdat ik voor mijn bv nog een echografie heb laten maken. Maar met irritatie symptomen niet op google gaan zoeken, haha. Krijg je alleen maar de horror te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Imker,

Vervelend zeg, hopelijk wil de huisarts je toch snel ontvangen op spreekuur. Aan de ene kant een geruststelling dat de chirurg het niet heel spannend vind klinken, maar aan de andere kant ook erg goed om toch alles wat je voelt wat normaal gesproken anders is, direct te laten onderzoeken. 

En inderdaad, zodra je gaat Googlen denk je dat je binnen 3 weken dood gaat, echt een afrader. Maar tegelijkertijd zo gemakkelijk als je ergens last van hebt..

 

Succes ermee meid hopelijk is het niks ernstigs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.