Ga naar inhoud

Charise : 28 oktober 2020 : Dr. de Blécourt : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallotjes allemaal, 

ik ben helemaal nieuw hier.

afgelopen woendag mijn borstoperatie gehad bij de bergman clinics door dhr blecourt.

ik sport heel veel dus ik had haast niks meer aan borstweefsel.

ze hebben  350 cc onder de borstspier geplaatst.

Leuk dat je elkaar erdoorheen kan helpen op dit forum ook

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel🤗de operatie is goed gegaan wel een drama nog met slapen, ik zat de eerste dagen echt rechtop in bed met veel verschillende kussens. Nu bij de blokker een rugsteun gekocht dat is echt een aanrader.

Ik heb soms wel nog een druk op me borst met ademhalen,is dat normaal? Als de techniek onder de borstspier is geplaatst.

ik ben ook behoorlijk strak van boven.

Gelukkig gaat het per dag beter maar je moet zoveel geduld hebben 🙈

Boocar wat spannend heel veel succes gaat helemaal goedkomen 🤗

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Charise! 🥳

 

Goed om te horen dat je operatie goed verlopen is. Ben je ook blij met het resultaat?

Ik heb zelf die druk op de borst niet echt ervaren eerlijk gezegd. Maar je bent pas 3 dagen PO dan heeft iedereen nog zijn pijntjes en kwaaltjes! Eventjes in de gaten houden denk ik.

 

Veel plezier hier 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Charise zei:

Dankjewel🤗de operatie is goed gegaan wel een drama nog met slapen, ik zat de eerste dagen echt rechtop in bed met veel verschillende kussens. Nu bij de blokker een rugsteun gekocht dat is echt een aanrader.

Ik heb soms wel nog een druk op me borst met ademhalen,is dat normaal? Als de techniek onder de borstspier is geplaatst.

ik ben ook behoorlijk strak van boven.

Gelukkig gaat het per dag beter maar je moet zoveel geduld hebben 🙈

Boocar wat spannend heel veel succes gaat helemaal goedkomen 🤗

Hoi hoi

Welkom hier!!

De druk op je borst is heel normaal in dit stadium van je herstel hoor, geen zorgen!
Veel meiden beschrijven het als een olifant of een vrachtwagen op je borst haha ;) 
Zeker als je veel sport en krachttraining doet, zal je borstspier flink kort zijn, waardoor er ook meer druk ontstaat op de spier. 

Houd je goed aan de adviezen en ga niet stiekem vroeger sporten dan je mag. Dit komt je herstel namelijk niet ten goede. Diegenen die rust nemen, herstellen het best :) Natuurlijk mag je gewoon bewegen binnen de gegeven beperkingen, en mag je wandelen enz, maar luister in dat opzicht goed naar je lichaam. Moe = rust nemen! 

Ik zal je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je dit topic blijven gebruiken voor al je updates en staat alles handig bij elkaar! 

 

Een goed herstel gewenst!

 

xx BB

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Yvette-x zei:

Welkom Charise! 🥳

 

Goed om te horen dat je operatie goed verlopen is. Ben je ook blij met het resultaat?

Ik heb zelf die druk op de borst niet echt ervaren eerlijk gezegd. Maar je bent pas 3 dagen PO dan heeft iedereen nog zijn pijntjes en kwaaltjes! Eventjes in de gaten houden denk ik.

 

Veel plezier hier 😊

Leuk dankjewel 😁
Ja echt super blij mee met het resultaat ook😁je ziet de borsten per dag veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Welkom hier!!

De druk op je borst is heel normaal in dit stadium van je herstel hoor, geen zorgen!
Veel meiden beschrijven het als een olifant of een vrachtwagen op je borst haha ;) 
Zeker als je veel sport en krachttraining doet, zal je borstspier flink kort zijn, waardoor er ook meer druk ontstaat op de spier. 

Houd je goed aan de adviezen en ga niet stiekem vroeger sporten dan je mag. Dit komt je herstel namelijk niet ten goede. Diegenen die rust nemen, herstellen het best :) Natuurlijk mag je gewoon bewegen binnen de gegeven beperkingen, en mag je wandelen enz, maar luister in dat opzicht goed naar je lichaam. Moe = rust nemen! 

Ik zal je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je dit topic blijven gebruiken voor al je updates en staat alles handig bij elkaar! 

 

Een goed herstel gewenst!

 

xx BB

Hoi hoii,

 

Dankjewel 😊wist nog niet helemaal hoe alles werkte op de website.

Oke gelukkig fijn om te horen, bedankt voor de tip💪🏻
op me blaadje van de kliniek staat dat je na 2 weken mag autorijden/fietsen

Kan ik dan niet in de sportschool na een week of 4 alleen fietsen op een fiets denkje? Of echt beter me rust pakken🙈

Na hoelang gingen jullie meiden weer plat slapen? Want voor de 4e nacht zo slecht geslapen weer , heb een rugsteun gekocht maar heb echt last van me onderrug 🙈verlang echt naar het op me rug slapen nu al 😂

En is het verstandig om de 5e dag na je operatie al zelf omhoog te komen?

Ik zit nog met zoveel vragen meiden🧐.. van waar doe je goed aan en waar niet aan in de eerste en 2e week.

 

groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ik sliep na een dag of 10 weer platter. Eerste week met rugsteun en 1 kussen en voedingskussen, je moet ook de eerste week echt rechtop slapen ivm de zwelling die moet afnemen. Heel belangrijk. Na dag of 9/10 ipv rugsteun een extra kussen onder m’n topper en daarop m’n gewone hoofdkussen en 3 dagen later plat met soms een extra kussen als dat prettiger ligt, maar nu eigenlijk zo goed als plat meestal. Wordt altijd plat wakker iig. Maar ik heb ze voor de borstspier laten plaatsen en dat is ook sneller met herstel. 
 

Het druk op de borst is normaal iig de eerste paar dagen daarom niet plat. En daarnaast is bij jou je borstspier aangedaan, dus dat is niet gek. Als je teveel druk ervaart moet je hoger gaan liggen. 
 

Gisteren ben ik iets te druk geweest en dan ben ik vannacht ook weer iets hoger gaan liggen omdat dat prettiger aanvoelt qua vocht en zwelling. Maar ik had eigenlijk gewoon eerder rust mieren pakken en beter baar m’n lijf moeten luisteren, maarja dat is ook weer en les voor mij. 
 

Het gevaar van weinig pijn is dat je sneller te veel gaat doen, echt dom! Houd je aan de adviezen, vooral dat met sporten, dat wordt zooo expliciet gezegd.

 

Ik mocht na 1 week weer auto rijden en dat gaat prima, fietsen ook, maar dat durf ik echt nog niet aan.

 

Het gaat erom dat je geen cardio gaat doen, dus heel rustig op je fiets stukje fietsen mag. Of iedere dag wandelen. Maar zou dat zeker niet in de sportschool gaan doen. Wordt echt afgeraden. Wat is 6 weken nou op al die jaren dat je verder alles weer kan en mag doen!

 

Je kan langzaam weer wat lichte huishoudelijke taakjes doen in huis als je je daar goed genoeg voor voelt, wat afspoelen, plantjes water geven, rustig vaatwasser in/uitruimen (behalve de zware dingen) kleding in de kasten leggen. Maar geen hele wassen doen en je poetsdoek erbij pakken ofzo. 
 

Echt de rust pakken, je kan maar 1 x die 6 weken rustig aan doen!! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Lilve zei:

Hoi hoi, ik sliep na een dag of 10 weer platter. Eerste week met rugsteun en 1 kussen en voedingskussen, je moet ook de eerste week echt rechtop slapen ivm de zwelling die moet afnemen. Heel belangrijk. Na dag of 9/10 ipv rugsteun een extra kussen onder m’n topper en daarop m’n gewone hoofdkussen en 3 dagen later plat met soms een extra kussen als dat prettiger ligt, maar nu eigenlijk zo goed als plat meestal. Wordt altijd plat wakker iig. Maar ik heb ze voor de borstspier laten plaatsen en dat is ook sneller met herstel. 
 

Het druk op de borst is normaal iig de eerste paar dagen daarom niet plat. En daarnaast is bij jou je borstspier aangedaan, dus dat is niet gek. Als je teveel druk ervaart moet je hoger gaan liggen. 
 

Gisteren ben ik iets te druk geweest en dan ben ik vannacht ook weer iets hoger gaan liggen omdat dat prettiger aanvoelt qua vocht en zwelling. Maar ik had eigenlijk gewoon eerder rust mieren pakken en beter baar m’n lijf moeten luisteren, maarja dat is ook weer en les voor mij. 
 

Het gevaar van weinig pijn is dat je sneller te veel gaat doen, echt dom! Houd je aan de adviezen, vooral dat met sporten, dat wordt zooo expliciet gezegd.

 

Ik mocht na 1 week weer auto rijden en dat gaat prima, fietsen ook, maar dat durf ik echt nog niet aan.

 

Het gaat erom dat je geen cardio gaat doen, dus heel rustig op je fiets stukje fietsen mag. Of iedere dag wandelen. Maar zou dat zeker niet in de sportschool gaan doen. Wordt echt afgeraden. Wat is 6 weken nou op al die jaren dat je verder alles weer kan en mag doen!

 

Je kan langzaam weer wat lichte huishoudelijke taakjes doen in huis als je je daar goed genoeg voor voelt, wat afspoelen, plantjes water geven, rustig vaatwasser in/uitruimen (behalve de zware dingen) kleding in de kasten leggen. Maar geen hele wassen doen en je poetsdoek erbij pakken ofzo. 
 

Echt de rust pakken, je kan maar 1 x die 6 weken rustig aan doen!! 

Bedankt voor de tips🙏
 

Ja he we moeten gewoon luisteren naar wat goed voelt en goed onze rust blijven pakken.

Jullie ook allebei heel veel succes met het herstellen.

Dan maar nog eventjes wachten 6 weekies met sporten😅 jullie hebben gelijk meiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Leuk om je verhaal te lezen! Ik ben een dag later geopereerd, ook 350cc achter de borstspier. Ben ook nog erg zoekende. Valt me vooral op dat er voornamelijk glorie verhalen worden verteld, zo voelt het hier nog niet 🙈

 

Hoe gaat het bij jou met de pijn? Ik kan zelf echt nog niet zonder paracetamol. En ben echt geen pieper. Ook heb ik nog erg veel zwelling, van zowel mn borsten als mn buik. Hoop zo dat dit gaat afnemen 🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.