Ga naar inhoud

Na hoeveel jaar vervanging protheses (bij geen klachten)?


Aanbevolen berichten

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn vraag. Ik vraag het namens mijn moeder, ze is nu 66 jaar oud en heeft haar Monobloc implantaten nu 16 jaar. Zij heeft Baker 4 in haar linkerborst. Haar PC adviseert haar om enkel de verdikkingen te verwijderen in haar pijnlijk borst, daarna de implantaat (van 16 jaar oud) weer terug te plaatsen. De andere borst voelt soepel, dus daar blijven ze van af. 

 

Dit triggert bij mij de vraag:

-        Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn moeder minimaal 80 jaar wordt! Dan heeft ze dus een implantaten van 30 jaar oud in haar lijf (Monobloc). Tegen die tijd is een operatie geen optie meer. Kan dat geen kwaad? Wat denken jullie?

 

-        Levenslange garantie, ok, maar is dat ook verstandig. Hierdoor vraag ik mij zelf ook af, na hoeveel jaar ga je je implantaat vervangen…. (ikzelf heb ze nu 10 maanden).

 

Benieuwd naar jullie meningen en advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik zou het risico toch niet nemen en wel gaan voor een wissel. Hoe groot is de kans dat binnen een x aantal jaar de andere kant ook kapselvorming krijgt, dan moet ze weer onder het mes. Volgens mij wordt bij baker4 de operatie vergoed, moeten alleen de protheses betaald worden. Ik zou het alleen al doen omdat de protheses nu weer een stuk beter zijn dan 16 jaar geleden . 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Nina_a zei:

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn vraag. Ik vraag het namens mijn moeder, ze is nu 66 jaar oud en heeft haar Monobloc implantaten nu 16 jaar. Zij heeft Baker 4 in haar linkerborst. Haar PC adviseert haar om enkel de verdikkingen te verwijderen in haar pijnlijk borst, daarna de implantaat (van 16 jaar oud) weer terug te plaatsen. De andere borst voelt soepel, dus daar blijven ze van af. 

 

Dit triggert bij mij de vraag:

-        Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn moeder minimaal 80 jaar wordt! Dan heeft ze dus een implantaten van 30 jaar oud in haar lijf (Monobloc). Tegen die tijd is een operatie geen optie meer. Kan dat geen kwaad? Wat denken jullie?

 

-        Levenslange garantie, ok, maar is dat ook verstandig. Hierdoor vraag ik mij zelf ook af, na hoeveel jaar ga je je implantaat vervangen…. (ikzelf heb ze nu 10 maanden).

 

Benieuwd naar jullie meningen en advies.

Hoi hoi

 

Jeetje, sorry dat ik met de deur in huis val, maar dit vind ik toch wel een apart advies..... Is het niet beter om een andere pc te zoeken die gewoon een wissel uitvoert? 
Een prothese van die leeftijd (überhaupt een prothese) terug plaatsen, is niet de juiste methode. 
 

Mag ik vragen welke pc dit zegt? (Mag ook in pb als je het liever niet openbaar zet) 

 

En adviseer je moeder om een wissel te doen. Nu kan ze er nog jaren plezier van hebben! 
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie, ik was ook heel verbaasd over dit advies. Tegelijkertijd wil ik ook niet in de stoel gaan zitten van een professional, ik mag toch hopen dat zij weten wat ze doen. Vandaar dat ik dacht ik had het hier eens posten. Ik stuur je wat details in een PB. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.