Ga naar inhoud

Vocht in borsten na 6 jaar PO


Nath58

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

6 jaar geleden ben ik hier een hele tijd lid geweest om uit te zoeken waar ik naartoe moest voor mijn borstvergroting. Na veel lezen ben ik bij dokter Verdonck in de Wellnesskliniek terecht gekomen. 

 

Mijn borstvergroting en herstel verliepen zeer goed. Ik was dolgelukkig met mijn borsten. 
 

Drie maanden geleden, 6 jaar na mijn operatie, viel mij opeens op dat mijn ene borst veel groter was dan de andere. Ik ben terug bij dokter Verdonck geweest en hij zei dat het om vocht ging. Dit kon onschuldig zijn, maar er was ook een kleine kans op ALCL. 
 

ik heb de nodige onderzoeken laten doen, een punctie en een MRI scan en kwam terecht bij de plastisch chirurg in het ziekenhuis van mijn woonplaats. Ik testte negatief op ALCL en vanuit de MRI bleek dat mijn prothese niet gescheurd zijn en dat er vocht zat in mijn beide borsten. Ook dit zou de kans op ALCL sterk verkleinen. Via een punctie werd het vocht uit mijn borsten gehaald en mijn borsten waren ongeveer weer even groot.

 

Helaas is het vocht terug gekomen, maar aan de andere kant. Mijn linkerborst was echt ongelooflijk groot geworden. Ik ben opnieuw naar de PC geweest en er is opnieuw vocht uit mijn borst gehaald. De punctie gaf opnieuw aan dat het om een ontsteking ging, zonder bacterie. Hierdoor zou antibiotica niet helpen. Na de punctie was mijn linkerborst nog steeds veel groter. Op aanraden van de PC heb ik dan twee weken ontstekkingsremmers gebruikt en het vocht was opnieuw weg.

 

De PC verwacht dat het vocht zal terug komen en dan zou de enige oplossing zijn om de prothesen er uit te halen. Nieuwe plaatsen blijft dan een risico. Ze vermoedt dat het gaat om een reactie op de siliconen.
 

Ik ben altijd zeer tevreden geweest met mijn borstimplantaten en ze er uit halen, zie ik absoluut niet zitten. Ik, samen met de PC, vind het ook raar, dat dit probleem zich pas na 6 jaar stelt. Ik hoop hier lotgenoten te vinden en hoor graag wat jullie gedaan hebben. 
 

Groeten 

Nathalie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dag Nathalie, 

Wat naar dat je dit is overkomen. Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb ja 15 jaar ook ineens vochtopeenhopingen in mijn re borst. Ik heb de beruchte prothese van mc Ghan. Nooit geen klachten gehad.  Ben ook erg ongerust. Morgen een echo. Ben erg bang voor ALCL. Heb een topic geplaatst met foto van de zwelling. Is dit vergelijkbaar met jou? Gelukkig ben jij uitgesloten van ALCL. Ik hoop dat je een oplossing vindt voor nieuwe protheses. Snap heel goed dat je niet zonder wilt. Het is toch onderdeel geworden van je lijf. Sterkte en succes. Hoop dat er een oplossing voor je komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Corelie zei:

Dag Nathalie, 

Wat naar dat je dit is overkomen. Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb ja 15 jaar ook ineens vochtopeenhopingen in mijn re borst. Ik heb de beruchte prothese van mc Ghan. Nooit geen klachten gehad.  Ben ook erg ongerust. Morgen een echo. Ben erg bang voor ALCL. Heb een topic geplaatst met foto van de zwelling. Is dit vergelijkbaar met jou? Gelukkig ben jij uitgesloten van ALCL. Ik hoop dat je een oplossing vindt voor nieuwe protheses. Snap heel goed dat je niet zonder wilt. Het is toch onderdeel geworden van je lijf. Sterkte en succes. Hoop dat er een oplossing voor je komt. 

Dag Corelio, 

 

ondertussen is het vocht weer weg. Ik heb ondervonden dat het met het nemen van ontstekingsremmers weg trekt. Natuurlijk niet de bedoeling om dit vaak te nemen, maar voor nu is het even goed. Alleen de onzekerheid is vervelend. Misschien sta ik morgen weer wel op met een grote borst.
 

Ik ben ook zeer bang geweest voor alcl. Je weet dat de kans zeer klein is, maar toch... Ik ben er door op spoed beland met maagklachten 🙈 Achteraf gezien had ik de dokters misschien meer moeten geloven. De kans is zeer zeer klein en zelfs als het ALCL is, zijn ze er vaak op tijd bij. 

 

Een punctie doet absoluut geen pijn. Een klein prikje en het vocht wordt met een spuit weg getrokken. 
 

Ik heb de foto niet meteen terug gevonden, maar als ik jouw beschrijving lees, lijkt het mij hetzelfde. 


Ik hoop met jou mee op een goede afloop! Ik weet hoe stresserend het wachten allemaal is!

 

groeten

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.