Ga naar inhoud

Nuchter voor operatie


Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

 

Ik wordt volgende week woensdag geopereerd en kreeg vandaag de tijd en richtlijnen door.

Moet me om 12.15 uur melden.

Maar nu komt het, ik mag vanaf de dag ervoor 00.00uur niets meer eten en drinken.

Eten had ik al verwacht en is al een uitdaging, maar niet drinken had ik niet verwacht. Dat is toch ook niet te doen🤭.

Ben heel benieuwd of dit standaard is en hoe dat bij jullie ging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @newboob

 

Volgens mij verschilt dit behoorlijk per kliniek. Bij mij hebben ze aangegeven vanaf 6u van te voren niets meer eten, en vanaf 2u van te voren niets meer drinken..

 

Maar het beste is denk ik toch het advies van je eigen PC op te volgen.. ondanks dat het inderdaad wel lang is om vanaf de avond ervoor niets te drinken..

 

Misschien moet je ze morgen even bellen om het te verifiëren 😊

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Petra84 zei:

Hallo @newboob

 

Ik had dit ook vanaf 0.00 uur niks meer en ik moest me om 12.30 uur melden en uiteindelijk ben ik pas om 15.45 uur geholpen en al die tijd niks gedronken of gegeten 

 

Het gaat je wel lukken succes 🍀

Heftig zeg🤣. Ik ben nogal een ontbijter en drink heel veel thee in de ochtend. Wordt even afzien dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Willsx zei:

Hoi @newboob

 

Volgens mij verschilt dit behoorlijk per kliniek. Bij mij hebben ze aangegeven vanaf 6u van te voren niets meer eten, en vanaf 2u van te voren niets meer drinken..

 

Maar het beste is denk ik toch het advies van je eigen PC op te volgen.. ondanks dat het inderdaad wel lang is om vanaf de avond ervoor niets te drinken..

 

Misschien moet je ze morgen even bellen om het te verifiëren 😊

 

Wat moet dat moet inderdaad, maar zal ze morgen is even bellen of ik in de ochtend echt geen kopje thee mag. Al is het maar voor de smaak 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, newboob zei:

Hoi meiden,

 

Ik wordt volgende week woensdag geopereerd en kreeg vandaag de tijd en richtlijnen door.

Moet me om 12.15 uur melden.

Maar nu komt het, ik mag vanaf de dag ervoor 00.00uur niets meer eten en drinken.

Eten had ik al verwacht en is al een uitdaging, maar niet drinken had ik niet verwacht. Dat is toch ook niet te doen🤭.

Ben heel benieuwd of dit standaard is en hoe dat bij jullie ging?

Heel herkenbaar. Ik heb altijd honger en wordt ook snel misselijk/duizelig als ik niet eet 🤣 

Ik werd rond 14:00 geopereerd en heb de avond er voor om 23:00 nog best veel gegeten . 'S ochtends heb ik mijn mond een keer gespoeld met water.. dat vond ik wel helpen tegen de dorst. Mij is het uiteindelijk wel meegevallen. Ik had wel honger maar had verwacht dacht ik heel misselijk en flauw zou zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Jescar zei:

Heel herkenbaar. Ik heb altijd honger en wordt ook snel misselijk/duizelig als ik niet eet 🤣 

Ik werd rond 14:00 geopereerd en heb de avond er voor om 23:00 nog best veel gegeten . 'S ochtends heb ik mijn mond een keer gespoeld met water.. dat vond ik wel helpen tegen de dorst. Mij is het uiteindelijk wel meegevallen. Ik had wel honger maar had verwacht dacht ik heel misselijk en flauw zou zijn.  

Ik denk dat ik de avond ervoor ook maar flink moet eten, dan hou ik het nog even vol. Ik hoop dat het mij ook mee gaat vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2020 om 18:09, newboob zei:

Hoi meiden,

 

Ik wordt volgende week woensdag geopereerd en kreeg vandaag de tijd en richtlijnen door.

Moet me om 12.15 uur melden.

Maar nu komt het, ik mag vanaf de dag ervoor 00.00uur niets meer eten en drinken.

Eten had ik al verwacht en is al een uitdaging, maar niet drinken had ik niet verwacht. Dat is toch ook niet te doen🤭.

Ben heel benieuwd of dit standaard is en hoe dat bij jullie ging?

Hoi, was bij mij ook onduidelijk, maar heb het opgezocht en nagebeld en wat hierboven ook al gemeld werd; tot zes uur van te voren licht ontbijt (twee beschuit met jam) dat mag gewoon, tot 2 uur van te voren mag je water of thee drinken (ook koffie, maar zonder melk). 

 

Zou het ff navragen bij je kliniek maar weet het eigenlijk wel zeker 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Kaya74 zei:

Hoi, was bij mij ook onduidelijk, maar heb het opgezocht en nagebeld en wat hierboven ook al gemeld werd; tot zes uur van te voren licht ontbijt (twee beschuit met jam) dat mag gewoon, tot 2 uur van te voren mag je water of thee drinken (ook koffie, maar zonder melk). 

 

Zou het ff navragen bij je kliniek maar weet het eigenlijk wel zeker 😉

Ik ga ze morgen toch even bellen. Eten gaatvwel lukken, maar een kopje thee zou wel fijn zijn in de ochtend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Petra84 zei:

Indd even bellen en navragen want elke arts adviseert anders en ik mocht echt niks en soms gaat een operatie dan niet door ... dus beter zeker voor het onzekere 😁 Succes woensdag! Het komt al aardig in de buurt

 

Hoe voel je je?

Ja wil eerst weten inderdaad of het mag anders doe ik het natuurlijk niet. 

Ik ben heel erg zenuwachtig de afgelopen dagen, niet zo zeer voor de operatie maar meer of het wel door kan gaan ivm alles omtrent corona. Ben heel bang dat er dinsdag een nieuwe lockdown komt en het dan niet door kan gaan. Kan niet zo goed tegen die onzekerheid. Wachten duurt lang🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Kaya74 zei:

Hoi, was bij mij ook onduidelijk, maar heb het opgezocht en nagebeld en wat hierboven ook al gemeld werd; tot zes uur van te voren licht ontbijt (twee beschuit met jam) dat mag gewoon, tot 2 uur van te voren mag je water of thee drinken (ook koffie, maar zonder melk). 

 

Zou het ff navragen bij je kliniek maar weet het eigenlijk wel zeker 😉

Dit geld niet voor elke kliniek. 
Het is goed dat je erbij zet dat het nagevraagd moet worden bij de eigen kliniek, want elke anesthesist heeft zijn eigen manier van werken. 
Wees voorzichtig met dit soort ‘zeker weten’ :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.