Ga naar inhoud

GlitterMermaid : 28 december 2020 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

3 uur geleden, GlitterMermaid zei:

Dames! 

 

Ik heb 8 december een nieuwe afspraak staan bij Velthuis Kliniek, heel snel al antwoord terug gekregen. Super fijn. 

Wat goed, ik snap je twijfel helemaal. Dat heb ik zelf ook en daarom ook een 2e pas sessie geboekt (Toevallig ook 8 dec :D ). Dan kun je ook weer even zien op de 3D scan hoe het er eventueel uit zou komen te zien en dat neemt je twijfels dan weer weg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Flowerbloempje7 said:

Wat goed, ik snap je twijfel helemaal. Dat heb ik zelf ook en daarom ook een 2e pas sessie geboekt (Toevallig ook 8 dec :D ). Dan kun je ook weer even zien op de 3D scan hoe het er eventueel uit zou komen te zien en dat neemt je twijfels dan weer weg :) 

Oh wat toevallig! Super leuk haha 

ja precies, je begrijpt me helemaal. Jij krijgt een week voor mij de operatie wat ontzettend spannend. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog precies één maand en dan is het zover!! 
 

8 december nog even langs bij Velthuis Kliniek voor een tweede consult, even opnieuw passen en mezelf geruststellen dat ik goed gekozen heb 😉

 

Ik heb al meerdere dingen gekocht voor na de operatie, mijn vriend grapt vaak: ‘je hebt net zoveel uitgegeven aan spullen na je operatie als aan de operatie zelf.’

Vooral wat pyjama’s ingeslagen met knopen, zalfjes, zwangerschapskussen (waar mijn vriend trouwens heel erg jaloers op is, hij vind het heerlijk liggen haha). Verder is gewoon aankijken hoe het zal gaan, merk vanzelf wel of ik nog iets nodig heb in huis 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, GlitterMermaid zei:

Vandaag nog precies één maand en dan is het zover!! 
 

8 december nog even langs bij Velthuis Kliniek voor een tweede consult, even opnieuw passen en mezelf geruststellen dat ik goed gekozen heb 😉

 

Ik heb al meerdere dingen gekocht voor na de operatie, mijn vriend grapt vaak: ‘je hebt net zoveel uitgegeven aan spullen na je operatie als aan de operatie zelf.’

Vooral wat pyjama’s ingeslagen met knopen, zalfjes, zwangerschapskussen (waar mijn vriend trouwens heel erg jaloers op is, hij vind het heerlijk liggen haha). Verder is gewoon aankijken hoe het zal gaan, merk vanzelf wel of ik nog iets nodig heb in huis 😊

Spannendd!! 

 

Grappig, ik ga ook de 8e voor een tweede consult om mijzelf gerust te stellen hahah

 

Welke zalfjes en welk zwangerschapskussen heb je gehaald? Ik ben nog aan het kijken welke ik het beste kan halen 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Flowerbloempje7 said:

Spannendd!! 

 

Grappig, ik ga ook de 8e voor een tweede consult om mijzelf gerust te stellen hahah

 

Welke zalfjes en welk zwangerschapskussen heb je gehaald? Ik ben nog aan het kijken welke ik het beste kan halen 🤔

Wat toevallig zeg! 🤩 

Wanneer is jouw operatiedatum?

 

Ik heb twee potjes Vitamine E crème gekocht bij Holland & Barret (laatst was tweede product voor 1,- dus heb er maar direct twee gekocht) en bio-oil. Het zwangerschapskussen heb ik van Amazon.nl, hij is 170cm echt heerlijk 😊

Als je linkjes wilt kan ik je een PB wel even sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Ikke2 said:

@GlitterMermaid @Flowerbloempje7 ik lees hier veel dat ze arnica druppels nemen 2 weken voor de operatie tot 2 weken na de operatie tegen zwelling en blauwe plekken.  Ik heb het zelf ook gebruikt. Ik was wel blauw maar zwelling viel heel erg mee.

Ja! Die staan nog op m’n lijstje. Keek gisteren bij het kruidvat maar daar hebben ze ze niet. Dus misschien even online bestellen. Thanks voor de tip 👍🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, GlitterMermaid zei:

Ja! Die staan nog op m’n lijstje. Keek gisteren bij het kruidvat maar daar hebben ze ze niet. Dus misschien even online bestellen. Thanks voor de tip 👍🏻

Ik was zelf ook blij met alle tips en informatie die je hier kunt vinden. Alvast veel plezier met aftellen naar je operatie datum en dan een mooi nieuw jaar in met boobs 😀 ik ben 31 dec 6 weken po dus ook voor mij begint het nieuwe jaar met eindelijk boobs en shoppen Haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Ikke2 said:

Ik was zelf ook blij met alle tips en informatie die je hier kunt vinden. Alvast veel plezier met aftellen naar je operatie datum en dan een mooi nieuw jaar in met boobs 😀 ik ben 31 dec 6 weken po dus ook voor mij begint het nieuwe jaar met eindelijk boobs en shoppen Haha 

Ja echt hoor, alle tips zijn welkom 😊

Heel erg bedankt en inderdaad nieuwe jaar in met nieuwe (pijnlijke) boobs.

 

Wat goed zeg meid! De grote verlossing van de 6 weken is gewoon met oud en nieuw, wat heerlijk 🤩

 

Hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat mobieler?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, GlitterMermaid zei:

Ja echt hoor, alle tips zijn welkom 😊

Heel erg bedankt en inderdaad nieuwe jaar in met nieuwe (pijnlijke) boobs.

 

Wat goed zeg meid! De grote verlossing van de 6 weken is gewoon met oud en nieuw, wat heerlijk 🤩

 

Hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat mobieler?

Ja gaat steeds een beetje 

 

9 uur geleden, GlitterMermaid zei:

Ja echt hoor, alle tips zijn welkom 😊

Heel erg bedankt en inderdaad nieuwe jaar in met nieuwe (pijnlijke) boobs.

 

Wat goed zeg meid! De grote verlossing van de 6 weken is gewoon met oud en nieuw, wat heerlijk 🤩

 

Hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat mobieler?

sorry er ging wat verkeerd 😂. Ja voel me steeds een beetje beter dus dat gaat echt wel goed. Over een paar dagen mag ik weer auto rijden en fietsen. Dat maakt het ook een stuk gemakkelijker. Vind het vooral lastig dat ik nu nog ruim 4 weken mijn haren niet zelf mag wassen en stylen. Stom hè 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Ikke2 said:

Ja gaat steeds een beetje 

 

sorry er ging wat verkeerd 😂. Ja voel me steeds een beetje beter dus dat gaat echt wel goed. Over een paar dagen mag ik weer auto rijden en fietsen. Dat maakt het ook een stuk gemakkelijker. Vind het vooral lastig dat ik nu nog ruim 4 weken mijn haren niet zelf mag wassen en stylen. Stom hè 😂

Fijn dat het goed gaat! Zal wel lekker zijn als je weer mobiel bent op de fiets of met de auto. 
 

Ik begrijp je heel goed met je haar, de meest “simpele” dingen die kunnen dan ineens niet meer. Stylen van je haar kan ook lekkere bezigheidstherapie zijn, dus snap dat je dat mist. 
 

Ik ga denk ik maar bij de lokale kapper vragen hoeveel het kost om alleen gewassen te worden, wil niet mijn vriend er de hele tijd mee opzadelen 😂
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-11-2020 om 17:26, GlitterMermaid zei:

Wat toevallig zeg! 🤩 

Wanneer is jouw operatiedatum?

 

Ik heb twee potjes Vitamine E crème gekocht bij Holland & Barret (laatst was tweede product voor 1,- dus heb er maar direct twee gekocht) en bio-oil. Het zwangerschapskussen heb ik van Amazon.nl, hij is 170cm echt heerlijk 😊

Als je linkjes wilt kan ik je een PB wel even sturen.

21 december gaat mijn dag worden, MEGA spannend! 

 

Oeh ik zou graag linkjes willen ontvangen :) Ik zag een zwangerschapskussen voor 25 euro van het merk MamaLoes, maar die is 155. Wil denk ik toch iets groter 🤔 Is ook altijd handig voor in de toekomst als wij een kindje verwachten

 

Op 28-11-2020 om 18:58, Ikke2 zei:

@GlitterMermaid @Flowerbloempje7 ik lees hier veel dat ze arnica druppels nemen 2 weken voor de operatie tot 2 weken na de operatie tegen zwelling en blauwe plekken.  Ik heb het zelf ook gebruikt. Ik was wel blauw maar zwelling viel heel erg mee.

Bedankt voor de tip!!! Die ga ik opzoeken :) 

 

Op 29-11-2020 om 15:07, GlitterMermaid zei:

Fijn dat het goed gaat! Zal wel lekker zijn als je weer mobiel bent op de fiets of met de auto. 
 

Ik begrijp je heel goed met je haar, de meest “simpele” dingen die kunnen dan ineens niet meer. Stylen van je haar kan ook lekkere bezigheidstherapie zijn, dus snap dat je dat mist. 
 

Ik ga denk ik maar bij de lokale kapper vragen hoeveel het kost om alleen gewassen te worden, wil niet mijn vriend er de hele tijd mee opzadelen 😂
 

Ik heb nog niet eens bij stil gestaan dat zoiets simpels als je haar doen straks mega lastig gaat zijn. Ik heb heel dik, maar vooral erg lang haar (lees, tot halverwege mijn bil). Misschien het maar laten invlechten op de dag van de operatie, kun je ook weer een paar dagen vooruit zonder dat het je in de weg zit 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flowerbloempje7 Ik heb je een bericht gestuurd met de linkjes van dingen die ik gekocht heb. 
Ik zat ook over vlechten na te denken, maar we moeten natuurlijk op onze rug slapen dus ben bang dat ik dan mijn hoofd niet lekker kan neerleggen omdat je met twee dikke vlechten op je hoofd zit haha! Ik heb ook dik haar, niet zo lang als dat van jou dan moet ik echt m’n hoofd naar achter gooien dan red ik het wel haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2020 om 15:07, GlitterMermaid zei:

Fijn dat het goed gaat! Zal wel lekker zijn als je weer mobiel bent op de fiets of met de auto. 
 

Ik begrijp je heel goed met je haar, de meest “simpele” dingen die kunnen dan ineens niet meer. Stylen van je haar kan ook lekkere bezigheidstherapie zijn, dus snap dat je dat mist. 
 

Ik ga denk ik maar bij de lokale kapper vragen hoeveel het kost om alleen gewassen te worden, wil niet mijn vriend er de hele tijd mee opzadelen 😂
 

 

9 uur geleden, GlitterMermaid zei:

@Flowerbloempje7 Ik heb je een bericht gestuurd met de linkjes van dingen die ik gekocht heb. 
Ik zat ook over vlechten na te denken, maar we moeten natuurlijk op onze rug slapen dus ben bang dat ik dan mijn hoofd niet lekker kan neerleggen omdat je met twee dikke vlechten op je hoofd zit haha! Ik heb ook dik haar, niet zo lang als dat van jou dan moet ik echt m’n hoofd naar achter gooien dan red ik het wel haha.

Hoi meiden! Wat spannend dat jullie bijna mogen! Lekker aftellen nu. Zo te horen zijn jullie goed voorbereid :) ik doe sinds week 2 al zelf mn haar wassen. Ik heb een douchecabine thuis en ik zit daar dan voor op mn knieën (met een handdoekje wel, anders is het pijnlijk haha) en ik hang voorover om mn haar te wassen. Heb gevraagd aan de arts of dit OK is, en ze zei dat het een goede oplossing is. Misschien voor jullie ook een tip :) haar invlechten is wel echt fijn voor de eerste paar dagen. Ik vond douchen toen namelijk echt niet fijn, met twee van die opgeplakte knobbels (zo voelde het toen voor mij). Haar föhnen lukt me ook prima trouwens. De arts zei tegen mij dat zolang iets geen pijn doet, het weinig kwaad kan. Dus die vuistregel volg ik :) heel veel plezier met de voorpret meiden. En succes met aftellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, GlitterMermaid zei:

@Flowerbloempje7 Ik heb je een bericht gestuurd met de linkjes van dingen die ik gekocht heb. 
Ik zat ook over vlechten na te denken, maar we moeten natuurlijk op onze rug slapen dus ben bang dat ik dan mijn hoofd niet lekker kan neerleggen omdat je met twee dikke vlechten op je hoofd zit haha! Ik heb ook dik haar, niet zo lang als dat van jou dan moet ik echt m’n hoofd naar achter gooien dan red ik het wel haha.

Thanks! :) 

 

Ja daar heb je een punt, dat slaapt niet prettig.. Dan maar een vlecht langs de zijkant van mijn hoofd.. 

 

1 uur geleden, lottejanna zei:

 

Hoi meiden! Wat spannend dat jullie bijna mogen! Lekker aftellen nu. Zo te horen zijn jullie goed voorbereid :) ik doe sinds week 2 al zelf mn haar wassen. Ik heb een douchecabine thuis en ik zit daar dan voor op mn knieën (met een handdoekje wel, anders is het pijnlijk haha) en ik hang voorover om mn haar te wassen. Heb gevraagd aan de arts of dit OK is, en ze zei dat het een goede oplossing is. Misschien voor jullie ook een tip :) haar invlechten is wel echt fijn voor de eerste paar dagen. Ik vond douchen toen namelijk echt niet fijn, met twee van die opgeplakte knobbels (zo voelde het toen voor mij). Haar föhnen lukt me ook prima trouwens. De arts zei tegen mij dat zolang iets geen pijn doet, het weinig kwaad kan. Dus die vuistregel volg ik :) heel veel plezier met de voorpret meiden. En succes met aftellen!

Ja super spannend :) Bedankt voor je tip, dat ga ik proberen! Maar dan gebruik je je armen wel intensief, of niet? Mijn chirurg gaf aan dat ik veel dingen wel kon doen in die 6 weken herstellen, maar dit lijkt mij zo eng. Ook omdat vele andere hier dan weer het advies krijgen om echt 6 weken niks te doen. Wat jou chirurg zei klopt wel wat hij ook tegen mij zei trouwens, zolang het niet pijn doet kan het weinig kwaad. Toch ben ik bang dat ik dan het kapselvorming proces zou verstoren.. Zo lastig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Flowerbloempje7 zei:

Thanks! :) 

 

Ja daar heb je een punt, dat slaapt niet prettig.. Dan maar een vlecht langs de zijkant van mijn hoofd.. 

 

Ja super spannend :) Bedankt voor je tip, dat ga ik proberen! Maar dan gebruik je je armen wel intensief, of niet? Mijn chirurg gaf aan dat ik veel dingen wel kon doen in die 6 weken herstellen, maar dit lijkt mij zo eng. Ook omdat vele andere hier dan weer het advies krijgen om echt 6 weken niks te doen. Wat jou chirurg zei klopt wel wat hij ook tegen mij zei trouwens, zolang het niet pijn doet kan het weinig kwaad. Toch ben ik bang dat ik dan het kapselvorming proces zou verstoren.. Zo lastig. 

Doordat ik mn hoofd naar beneden hang hoef ik mn armen niet heel intensief te gebruiken. Het is even handig worden, maar het is denk ik wel het proberen waard (mits het geen pijn doet). Misschien even navragen bij je pc wat die erover zegt.. ik heb bijvoorbeeld wel last als ik na het toiletbezoek ga afvegen en niet als ik mn haar op deze manier was. Maar elk lichaam is anders en bij iedereen voelt het ook anders. Vooral doen wat goed voelt voor jou :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, lottejanna zei:

 

Hoi meiden! Wat spannend dat jullie bijna mogen! Lekker aftellen nu. Zo te horen zijn jullie goed voorbereid :) ik doe sinds week 2 al zelf mn haar wassen. Ik heb een douchecabine thuis en ik zit daar dan voor op mn knieën (met een handdoekje wel, anders is het pijnlijk haha) en ik hang voorover om mn haar te wassen. Heb gevraagd aan de arts of dit OK is, en ze zei dat het een goede oplossing is. Misschien voor jullie ook een tip :) haar invlechten is wel echt fijn voor de eerste paar dagen. Ik vond douchen toen namelijk echt niet fijn, met twee van die opgeplakte knobbels (zo voelde het toen voor mij). Haar föhnen lukt me ook prima trouwens. De arts zei tegen mij dat zolang iets geen pijn doet, het weinig kwaad kan. Dus die vuistregel volg ik :) heel veel plezier met de voorpret meiden. En succes met aftellen!

Wat een goede tip om je haren toch te kunnen wassen 😀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flowerbloempje7 Wat ontzettend lief dat je er naar vraagt!

 

Mijn tweede consult is onwijs goed gegaan, Dr. Zaal heeft de vragen die ik nog had goed kunnen beantwoorden en dat heeft mij gerust gesteld.

 

Ook een vraag was: wat is eigenlijk de max wat erin kan? (Gewoon gekscherend vroeg ik het)

 

Laura Zaal pakte even het mentor prothese boekje erbij. ‘Nou.. 550cc kan wel... ... 600cc zou ook wel kunnen.’

Waarop de consulente riep:’doe anders even je topje uit dan gaan we gewoon passen!’

 

En voordat ik het wist had ik 600cc in m’n pasbh zitten en was dat ook helemaal niet verkeerd...!!

Ik vertelde Laura dat ik natuurlijk veel had zitten kijken naar de pasfoto’s en dat ik de sideboob zo mooi vond. Toen zei ze:‘Dan kun je de 600cc ook erg goed hebben, dan komt er toch weer een centimeter bij.’

Ik vond het wel goed in verhouding met mijn brede schouders en heupen. Maar dacht al wel: zo.. die voelt al best zwaar 😂
 

Laura Zaal was ondertussen al met de tablet bezig voor de 3D scan, blijkbaar stond de oude scan er nog op en hoefde ze alleen het getal aan te passen. En voila de scan was klaar en kon ik mooi kijken naar hoe het zou gaan worden. 
 

Nou ja en voor dat ik het wist hadden we gekozen voor 600cc kreeg ik een nieuw formulier maar daarop de nieuwe protheses aangestreept, wenste we elkaar alvast fijne feestdagen en tot 28 december! 😂👍🏻 
 

Minder dan 15 minuten en 100cc erbij, zo snel kan het gaan 😉

 

Ik heb een nieuw album aangemaakt met daarin de foto’s + 3D scan. Ik zal in dit album dan ook de foto’s toevoegen van na de operatie.

 

Van vinden jullie ervan? 💋

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.