Ga naar inhoud

Twijfels! Doen of niet doen?


Dakota

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

Ik twijfel ontzettend of ik mijn borstvergroting door moet pakken of niet. Inmiddels denk ik er al een paar jaar over na en ben ik bij meerdere klinieken langs geweest voor een consult. Ik heb nu een goed gevoel bij dr Rogge, en ik zou me het liefst bij hem laten behandelen. Ik zou dan 220 cc motiva krijgen, een bescheiden vergroting dus. 

 

Ik wil het heel graag, maar tegelijkertijd ben ik heel bang dat er iets mis gaat, of dat ik bijv een herstel operatie moet. En dat dan ik mezelf voor de kop sla wat ik mezelf allemaal op de nek gehaald heb! Ik heb nu een kleine b cup, wel wat borst maar niet echt vol. Ik ben er niet heel ongelukkig van, maar zou voor mij echt een droom zijn om mooie borsten te hebben.

Juist omdat ik niet mega ongelukkig ben met mn borsten zoals ze nu zijn ( zo nu en dan wel een dipje), ga ik twijfelen of ik het dan wel het risico waard vind.

 

Ik weet daarom even niet meer of ik me teveel focus op de risico's, of dat ik me meer moet focussen op dat ik toch eigenlijk wel heel graag borsten wil?

Zijn er meer dames die dit gevoel hebben gehad?

 

Groetjes, Dakota

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hee Dakota,

Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb precies hetzelfde! Operatiedatum al bekend(eind oktober) en nu begin ik ineens vreselijk te twijfelen (ben ik niet gewoon mooi zoals ik ben, is het niet gewoon prima zoals het is, wordt het wel mooi etc etc). Ik wil dit al jaren en nu na twee kinderen heb ik eindelijk de stap gezet. 
zo vervelend dat ik nu zo twijfel. Ook wel fijn dat ik niet de enige ben! Haha.

het gaat vast helemaal goed komen en dan vragen we ons achteraf vast af waarom we ons zo druk maakten. 
Heb jij de knoop inmiddels al doorgehakt? 
Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dakota!

 

Ik kan mezelf helemaal vinden in jouw verhaal!

Ik zelf wil al jaren grotere borsten maar om nou die stap te zette vond ik wel heel eng. Ook mijn zelfbeeld schommelde heel erg, dan was ik een periode heel blij met hoe ik eruit zag en dan een periode weer totaal niet.

 

Wat mij ook tegen hield is dat als ze er eenmaal inzitten je het wel een beetje moet onderhouden (ik zeg het wat gek). Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat de kans er in zit dat je over 10/20 jaar weer onder het mes moet omdat je lichaam verandert. Ik ben zelf nog jong en mocht ik kinderen krijgen kan dat invloed hebben op je borsten. 

Dit in gedachte heb ik besloten om na mijn operatie direct weer te gaan sparen in een apart potje voor de operatie die eventueel later zou moeten gebeuren omdat het als het goed is dan nog ze ver weg is zal dat een klein bedrag elke maand zijn dat ik makkelijk kan missen. Maar dan weet je dat mocht het zo zijn dat je borsten niet meer mooi zijn na een zwangerschap of ineens veel kapsel vorming hebt ik een back-up heb en het geld ervoor hebt.

 

De gedachte dat veel kledingstukken mij zoveel mooier zouden staan en mijn zelfbeeld een boost krijgt heeft mij geholpen.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dakota,

 

Ik heb precies hetzelfde. Ik zou echt graag mooie ronde volle borsten willen hebben, zeker nu ik wat ben afgevallen en mijn borsten nog wat minder zijn geworden. Daarnaast ben ik ook bang dat stel dat het misgaat, ik me wel voor mijn kop kan slaan dat ik er uberhaupt gedaan zou hebben. 

Als ik dan ook nog zo'n programma als Radar op tv zie waarbij er vrouwen zijn die allerlei vage klachten krijgen, dan durf ik al helemaal niet meer.

Ik ben nog niet zover dat ik al een consult heb gepland met een arts, ook dat vind ik spannend. Daarnaast denk ik... je bent al 43. Heeft het nog wel zin... 

 

Groetjes Bastiane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ladies, ik heb ook zeker m’n kop niet in het zand gestoken. Heb ontzettend lopen twijfelen, vooral nadat ik m’n operatie datum al had gepland en toen kwam dat van radar..... 😫.

 

Toen ben ik zeker nog verder gaan lezen en had dat daarvoor ook gedaan. Je kan van elk soort ingreep het slechtste terugvinden op internet als je dat wilt.

 

Maar je moet niet doen alsof het er niet is. Heb veel nagedacht en weet dat ik veel blijer en gelukkig wordt met het idee van mooie borsten, dat gaat mij voor. Ik zorg ontzettend goed voor mezelf, eet gezond, sport veel. Lekker juicen, detoxen. En genieten van je prachtige lichaam!!

Waar je gelukkig van wordt!!

 

Daarnaast zeggen ze dat de protheses 30 jaar mee kunnen, maar ik ga ook na 10/15 jaar een wissel doen. Net zoals @GlitterMermaid heb ik een potje gemaakt alweer van 30 e per maand (wat is dat nou) waar ik over 10 jaar weer wat moois van kan laten maken. Dat is gewoon beter en geeft een goed en veiliger gevoel voor mezelf.

 

Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!! 
 

Ik ben nu heel blij aan het worden met m’n nieuwe boobs!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Lilve zei:

Hallo Ladies, ik heb ook zeker m’n kop niet in het zand gestoken. Heb ontzettend lopen twijfelen, vooral nadat ik m’n operatie datum al had gepland en toen kwam dat van radar..... 😫.

 

Toen ben ik zeker nog verder gaan lezen en had dat daarvoor ook gedaan. Je kan van elk soort ingreep het slechtste terugvinden op internet als je dat wilt.

 

Maar je moet niet doen alsof het er niet is. Heb veel nagedacht en weet dat ik veel blijer en gelukkig wordt met het idee van mooie borsten, dat gaat mij voor. Ik zorg ontzettend goed voor mezelf, eet gezond, sport veel. Lekker juicen, detoxen. En genieten van je prachtige lichaam!!

Waar je gelukkig van wordt!!

 

Daarnaast zeggen ze dat de protheses 30 jaar mee kunnen, maar ik ga ook na 10/15 jaar een wissel doen. Net zoals @GlitterMermaid heb ik een potje gemaakt alweer van 30 e per maand (wat is dat nou) waar ik over 10 jaar weer wat moois van kan laten maken. Dat is gewoon beter en geeft een goed en veiliger gevoel voor mezelf.

 

Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!! 
 

Ik ben nu heel blij aan het worden met m’n nieuwe boobs!!

Hee Lilve,

haha ik had precies hetzelfde! De aanbetaling gedaan en toen zag ik radar🙄😫 zo stom. Ik ben toen inderdaad ook veel meer gaan lezen en toen ineens las ik de meest vreselijke verhalen, terwijl ik zo achter mijn besluit stond. 

wel heel fijn om te horen dat je blij bent met je nieuwe boobies! valt het herstel je mee?
heb je dual plane of dat niet?

 

oja en even een heel andere vraag; wat heb jij tegen je kinderen gezegd? 😅 Ook zoiets waar ik mee bezig ben😂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een beslissing die jij alleen kan nemen... 

Maar die twijfels heeft elk van ons al gehad. Ik ben zelf als bijna 38j en heb ze nu een paar maanden. Ondertussen heel blij met mijn boobies! 😊😃

Maar ik was ook aan het twijfelen, zelfs na de betaling. 

 

Onze dochters (11j en 10j) hebben het proces ook gezien en meegemaakt, en ik zei dat ik nieuwe borsten heb gekocht omdat ik niet tevreden was. En ze verkondigen het ook doodleuk aan iedereen die het wil horen. 😂 

Gelukkig lig ik daar niet wakker van.
Mooie tieten kan je kopen, vuile woorden of geroddel afleren is moeilijker. 😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Mariekje100 zei:

Hee Lilve,

haha ik had precies hetzelfde! De aanbetaling gedaan en toen zag ik radar🙄😫 zo stom. Ik ben toen inderdaad ook veel meer gaan lezen en toen ineens las ik de meest vreselijke verhalen, terwijl ik zo achter mijn besluit stond. 

wel heel fijn om te horen dat je blij bent met je nieuwe boobies! valt het herstel je mee?
heb je dual plane of dat niet?

 

oja en even een heel andere vraag; wat heb jij tegen je kinderen gezegd? 😅 Ook zoiets waar ik mee bezig ben😂

 

Ik heb ze voor de spier. Weinig pijn gelukkig, maar hou vocht vast. Schijnt er ook bij te horen.

Voelt vervelend en vandaag voel ik de snedes echt, die zijn aan het Helen ws.

 

M’n oudste zoon is 8, daar gewoon tegen gezegd dat mama wordt geopereerd en ik grotere borsten ga laten maken en verteld wat ze erin hebben gedaan. Eerst was het van ieuwl, maar hij is erg lief voor me. Ik vertel al jaren echt de waarheid aan m’n kinderen, werkt het beste, ze zijn niet gek namelijk. Kijk ga niet helemaal in op de details, tenzij hij het vraagt natuurlijk. M’n jongste dochter is 4, die heb ik het ook verteld. Die snapt het opzich ook wel, vooral dat ze voorzichtig bij m’n borsten niet zijn en dat ik daar pijn heb en dat mama gewoon niet zoveel voor ze kan doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp je volkomen. Het idee dat je er eigenlijk voor de rest van je leven aan vastzit. Heb nu kleine maar geen hangende en als ik ze na bijv 10 jaar niet meer wil....hoe zien ze er dan uit? Hangend waarschijnlijk waardoor je weer nieuwe neemt of moet laten liften. Ik twijfel enorm en mijn operatiedatum is eind nov. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde. Na 3 consulten bij eenzelfde kliniek met veel vragen en passen toch uiteindelijk de knoop doorgehakt. Mits de corona het toelaat natuurlijk, staat mijn operatie nu 2 december gepland. Aftellen begint dus.

Ik heb een lege b na 2 kids en borstvoeding en zou zo graag mooie volle borsten willen. Mijn kids zijn inmiddels net tieners en ik kies nu een keer voor mezelf 😊.

Maar de twijfel blijft waarschijnlijk tot na de operatie zelfs en misschien daarna nog steeds wel.

En ik vind het ook erg spannend hoe het allemaal zal gaan, zoals de opnamedag met narcose en het herstel de maanden erna.
Ennnnn of het veel pijn doet natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een grote beslissing, dus twijfel is denk ik gezond. Zelf was ik heeeel jong toen ik een bv kreeg en heb geen moment getwijfeld, terwijl ik er later veel spijt van heb gehad. Ik denk dat het goed is om alle voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen, en uiteindelijk kan alleen jij de keuze maken welke kant de weegschaal uitslaat. 

 

Wat ik zelf had, maar ik was dan ook 17, was dat ik zó in mijn hoofd had dat ik hier mooi en zelfverzekerd van ging worden, dat ik niet naar de andere kant heb gekeken. Zoals, hoe voelt een borst met prothese? Hoe natuurlijk ziet het eruit? Hoe veilig is het? Na hoeveel jaar moet ik weer onder het mes? Kan ik omgaan met littekens of wordt dat een nieuw complex? Etc. 

 

Er zijn ook veel vrouwen blij met protheses, dus ik wil hiermee niet zeggen dat het voor iedereen een slechte beslissing is. Maar wel een om goed over na te denken, en beide kanten voor jezelf af te wegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie berichten ladies! Echt heel fijn om te lezen dat jullie allemaal de twijfels wel hadden. Het is ook zeker een beslissing die ik zelf moet maken. Al moet ik wel even opschieten met m’n besluit want anders mag ik 50 procent van het bedrag betalen 🤣


De vragen die jij hierboven neerzet, Rosanna, zijn ook inderdaad de vragen die mij nu voornamelijk bezighouden. 
Waarom kreeg jij uiteindelijk spijt Rosanna? Heb je toen een explantatie laten doen of dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mariekje, goed dat je daarover nadenkt. Beter nu dan achteraf. Ja en lastig is het he, want de belofte van mooie volle borsten is ook erg aantrekkelijk! Ik weet er alles van!

 

Mijn spijt kwam al vrij snel toen ik mijn borsten zag en voelde. Het is toch anders dan een natuurlijke borst, ze voelden stevig en als ik op mijn rug lag was het net alsof er een rubber bal in mijn borst zat. Zou je echt aanraden eens bij iemand te voelen als dat kan, want artsen vonden het bij mij ook zacht terwijl ik dat heel anders ervaarde. Is toch iets subjectiefs.

 

Verder vond ik ze onnatuurlijk ogen en mijn littekens werden mijn nieuwe complex, waardoor het niet hielp in mijn zelfvertrouwen.

 

Uiteindelijk krijg ik gewrichtsklachten en ontwikkelde ik een aanvalsgewijze reuma waarbij maandelijks mijn pols vuurrood en dik werd. Ik heb toen besloten voor explantatie te kiezen, omdat ik deze klachten vaker hoorde van vrouwen met implantaten en ik was toch niet blij ermee dus weinig te verliezen.

 

Ik heb nu sinds 4 maanden weer natuurlijke borsten. Voor mij een goede keuze!! Geen dikke, rode pols meer. Ik heb net als jij een kleine B, helaas wel met littekens, maar zacht en warm en passend bij mijn lichaam. De natuur maak je toch niet na ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook nog in de twijfelfase. Heb één consult gehad en ga naar nog 2 andere artsen om hun mening te horen over de verschillende soorten implantaten (siliconen vs hydrogel) en mogelijke risico’s. 
 

Mocht ik ervoor gaan dan ga ik ook een spaarpot openen waar ik welke maand geld op zet zodat ik elke 10jr een wissel kan doen als het nodig is. 
 

hoe zit het met jullie twijfels inmiddels? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-10-2020 om 20:40, Rosanna123 zei:

Hi Mariekje, goed dat je daarover nadenkt. Beter nu dan achteraf. Ja en lastig is het he, want de belofte van mooie volle borsten is ook erg aantrekkelijk! Ik weet er alles van!

 

Mijn spijt kwam al vrij snel toen ik mijn borsten zag en voelde. Het is toch anders dan een natuurlijke borst, ze voelden stevig en als ik op mijn rug lag was het net alsof er een rubber bal in mijn borst zat. Zou je echt aanraden eens bij iemand te voelen als dat kan, want artsen vonden het bij mij ook zacht terwijl ik dat heel anders ervaarde. Is toch iets subjectiefs.

 

Verder vond ik ze onnatuurlijk ogen en mijn littekens werden mijn nieuwe complex, waardoor het niet hielp in mijn zelfvertrouwen.

 

Uiteindelijk krijg ik gewrichtsklachten en ontwikkelde ik een aanvalsgewijze reuma waarbij maandelijks mijn pols vuurrood en dik werd. Ik heb toen besloten voor explantatie te kiezen, omdat ik deze klachten vaker hoorde van vrouwen met implantaten en ik was toch niet blij ermee dus weinig te verliezen.

 

Ik heb nu sinds 4 maanden weer natuurlijke borsten. Voor mij een goede keuze!! Geen dikke, rode pols meer. Ik heb net als jij een kleine B, helaas wel met littekens, maar zacht en warm en 

Op 19-10-2020 om 20:40, Rosanna123 zei:

Hi Mariekje, goed dat je daarover nadenkt. Beter nu dan achteraf. Ja en lastig is het he, want de belofte van mooie volle borsten is ook erg aantrekkelijk! Ik weet er alles van!

 

Mijn spijt kwam al vrij snel toen ik mijn borsten zag en voelde. Het is toch anders dan een natuurlijke borst, ze voelden stevig en als ik op mijn rug lag was het net alsof er een rubber bal in mijn borst zat. Zou je echt aanraden eens bij iemand te voelen als dat kan, want artsen vonden het bij mij ook zacht terwijl ik dat heel anders ervaarde. Is toch iets subjectiefs.

 

Verder vond ik ze onnatuurlijk ogen en mijn littekens werden mijn nieuwe complex, waardoor het niet hielp in mijn zelfvertrouwen.

 

Uiteindelijk krijg ik gewrichtsklachten en ontwikkelde ik een aanvalsgewijze reuma waarbij maandelijks mijn pols vuurrood en dik werd. Ik heb toen besloten voor explantatie te kiezen, omdat ik deze klachten vaker hoorde van vrouwen met implantaten en ik was toch niet blij ermee dus weinig te verliezen.

 

Ik heb nu sinds 4 maanden weer natuurlijke borsten. Voor mij een goede keuze!! Geen dikke, rode pols meer. Ik heb net als jij een kleine B, helaas wel met littekens, maar zacht en warm en passend bij mijn lichaam. De natuur maak je toch niet na ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vorige bericht was per ongeluk! Ik kreeg de tekst niet weg😂

Ik heb de afgelopen weken heel erg getwijfeld, zo erg dat ik slapeloze nachten had en me vreselijk gestrest voelde. Ik heb eergisteren de afspraak voor de operatie bij Velthuis afgezegd! 
Ik moest van mezelf de knoop doorhakken (mede doordat de datum steeds dichterbij kwam en ik, als ik een week van te voren zou afzeggen, 50 procent van de totale kosten zou moeten betalen). Ik ben nu 10 procent van de kosten kwijt maar dat is het mij waard. Ik voel me opgelucht, heb nieuw ondergoed gekocht bij de Hunkemöller en voel me stiekem prima bij m’n lichaam. Ik krijg vaak complimenten over mijn lichaam maar voel me ondanks dat altijd onzeker over m’n borsten. Dit moet ik nu maar van me afzetten en in zien dat ik die onzekerheid niet hoef te hebben. 

 

Lize Korpershoek heeft een paar dagen geleden op Instagram nog een filmpje geplaatst over haar explantatie. Misschien ook voor de twijfelaars onder ons een idee om dit te kijken. Of juist niet natuurlijk, want het doet je misschien nog meer twijfelen! 
 

Rosanna jij ook bedankt voor het delen van je ervaring. Heel fijn! Dit heeft me stiekem ook over de streep getrokken om het toch niet te doen. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mariekje100 Wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken, en dat je je nu ook prima voelt in je lichaam :) Als je zo twijfelde en er wakker van lag, lijkt het me een goede keuze.

Een B-cup die je hebt is ook echt mooi, en het is zoveel waard om een gezond lichaam te hebben en dan ook nog zonder littekens onder je borsten 😍 Haha voor mij klinkt dat als een droom.

 

Het verhaal van Lize ken ik ook. Ik hoorde een hele tijd terug over haar klachten in een interview, en over haar idee om hier nog eens een documentaire over te maken. Grappig dat je haar noemt, want zij heeft mij dan weer over de streep getrokken om voor explantatie te kiezen.

 

Hoop dat je de onzekerheid over je borsten achter je kan laten en echt kan genieten van je natuurlijke lichaam :) Liefs, Rosanna

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.