Sign in to follow this  
MMelody

Krachttraining na dual plane

Recommended Posts

Hallo meiden! 

 

Ik ben nu 8 weken po en dus sinds 2 weekjes weer begonnen met krachttraining. Ik keek hier erg naar uit en het gaat best goed. 

 

Helaas merk ik wel dat het voor mij écht anders is na een dual plane borstvergroting. Bij het aanspannen bewegen ze erg naar buiten toe, dus dat ziet er een beetje gek uit. Een sport bh helpt wel enigzins, maar ik blijft toch bang dat ze straks niet meer goed terug naar het midden gaan ofzo 😅

 

Verder voelen bepaalde oefeningen nog heel raar. Van push ups en chest presses is dit best logisch, maar ik heb het ook met sommige oefeningen voor mijn rug. 

 

Hebben jullie misschien tips voor mij over :

- goede sport bh's om het uit elkaar bewegen van de prothese te voorkomen

- oefeningen voor de borst die misschien minder belastend zijn voor de prothese 

- of dit tijdelijk is. Zijn er meerdere meiden die hetzelfde probleem hadden, maar waarbij dit weg is gegaan? 

 

Ik heb 29 september een controle, dus ik zal dan zelf ook het een en ander navragen. Alvast bedankt voor jullie hulp in ieder geval 😊😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

Wees voorzichtig (ik val maar meteen ff met de deur in huis) met meteen volledig je borstspieren belasten! Je hebt 6 weken rust gehad, als het goed is, en je kunt je spieren niet zomaar ff weer volle bak gaan trainen helaas. Je zult dit langzaam  moeten opbouwen. Het belangrijkste is echter om even na te vragen of je uberhaupt je borstspieren al mag trainen.. Er zijn meiden die dit pas na 3 maanden mogen beginnen op te bouwen.. Vraag dus eerst na, voor je weer begint!

Tips voor wat betreft minder belastende oefeningen, zou ik zo 123 even niet weten. Als je met apparatuur in de sportschool werkt, zou ik sowieso veel lichter trainen dan voorheen, om je lichaam de tijd te geven volledig te herstellen en te herpakken. 

@Aardbeitje jij traint onder begeleiding en voor een wedstrijd.. Heb jij enig idee? Hoe gaat dat bij jou?

xx BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi @Mmelody, ik kan je vast vertellen dat het uit elkaar gaan bij het aanspannen nooit zal veranderen. Ik heb altijd vrij veel gesport en aan krachttraining gedaan en het stoorde me altijd wel. Helaas is dit nou eenmaal zo als ze achter de borstspier zitten of dual plane ze naar buiten gedrukt worden.

Je hoeft niet bang te zijn dat ze niet meer naar het midden gaan hoor,  zodra je ontspant komen ze weer netjes terug :)

 

En zoals BB net al zei, wees voorzichtig en bouw het langzaam op. Misschien nog maar even wachten met de borstspieren trainen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt @best_boobie

 

 

Ik ga de vragen beantwoorden want zo te lezen beschik jij over de verkeerde informatie wat tevens zeer belangrijke informatie is !

 

Zoals @best_boobie al hierboven zei word het aanbevolen om pas na 3 maanden stap voor stap het op te pakken zeker bij Dual plane en bij ( borstlift, borstverkleining ) en achter de spier.

Nu kun je heel rustig aan gerust na 6 weken benen trainen met de nadruk rustig, dit heb ik na 6 weken gemogen alleen met goedkeuring van Dr.Nio resterende echt pas na drie maanden en als alleen op advies van jou chirurg !

 

  • betreft een goede sport-bh voor het niet uit elkaar bewegen is een fabel, daar helpt niks tegen dit gebeurd eenmaal zowel nu als later mits jij jou borstspier blijft trainen
  • idem dito hardlopen wacht daar 6 maanden mee hierdoor kunnen ze te te ver doorzakken

het beste advies is om jou borstspier NIET meer te trainen ( ja dit is mogelijk ) door het trainen van jou borstspieren duw jij ze uit elkaar waardoor ze verder uit elkaar kunnen gaan staan.

En ja dit is tijdelijk...

Ik zelf train 5x per week ( bodybuilding ) met coach en loop competities, mijn borstspier niet meer trainen is dan ook helemaal geen probleem !
 
Overhaast het niet en neem alle tijd voor jou herstel, hoe erg jij het sporten ook mist !

Ik zelf vond het ook heel zwaar en het viel zelfs in mijn (cut) periode waardoor ik ivm herstel mijn (cut) periode moest onderbreken en gewoon moest eten, waarbij weer een hoger vet %, etc, etc.
Maar dat was het allemaal waard een goed herstel is het halve werk.

En nu nog voel ik bij bepaalde oefeningen wel wat zoals bij de dips en stop dan ook als het pijn begint te doen, luisteren naar je lichaam !

 

Succes en nog een goed herstel
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info! Ik moet misschien inderdaad nóg lichter beginnen dan. Ik zal de borst trainen nu nog even vermijden en het op de controle extra navragen. 

 

Oeh dat is wel even een nadeel dan aan dual plane. Ik had waarschijnlijk niet genoeg gehad van mezelf, maar ik hoop stiekem wel dat bij een toekomstige wissel voor de spier mogelijk is. Niet dat ik nu echt al aan wissels denk, ben er verder super tevreden mee hoor haha 😅 In ieder geval fijn om te horen dat het "normaal" is! 

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie 😊

Mij is niks verteld over die 3 maanden, terwijl ik wel had gezegd dat ik aan krachttraining deed. Zo zie je maar dat elke arts weer anders is. Ik ga in ieder geval die 3 maanden niet de borst trainen dan inderdaad. Gelukkig loop ik niet hard, dus dat scheelt weer 😅

 

Goed om te weten dat het dus ook goed te doen is om mijn trainingen voort te zetten zonder oefeningen voor de borst. Ik was bang dat mijn kracht dan niet meer in verhouding zou zijn, maar als ik dat zo lees valt het dus wel mee 😊

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this