Ga naar inhoud

Borstvergroting met complicatie vochtophoping


Aanbevolen berichten

Hoi lieve meiden,

 

Het heeft even geduurd voor dat ik mijn verhaal erop heb gezet. Het is namelijk mentaal een pittige tijd voor mij geweest, maar ik merk dat ik langzamerhand mezelf weer steeds beter ga voelen en ik eindelijk kan gaan genieten van mijn borsten. 
 

Ik ben op 4 aug voor het eerst geopereerd bij Bergman clinics. Ik had gekozen voor dr Melenhorst. Het aantal CC dat ik heb genomen was 425 CC mentor Siltex round high profile cohsive I. Ik had van mezelf een b75. 
De dag van de operatie was ik super zenuwachtig, maar het was allemaal goed gegaan. Ik had weinig last tot dat de avond aan brak. De eerste 3 dagen waren dan ook echt een hel! Echt veel pijn. Ik dacht waarom heb ik dit gedaan.. maar ik bleef me vasthouden aan dat de meeste meiden hadden onder vonden dat het op dag 4 minder werd. En dat was ook echt zo! Na dag 4 vond ik het goed te doen. Mijn rechterborst voelde ik al na een week bijna niks meer. Wel dat het nog beurs was, maar geen pijn meer. Bij mijn rechterborst voelde ik meer druk. 
Boven de pleister uit konden we zien dat het bij mijn linker borst wat rood was.

De twee weken waren voorbij en toen moest ik terug op controle bij de verpleegkundige. De knoopjes van de hechting werden toen los geknipt. Meteen gevraagd of de roodheid normaal was. Er werd gedacht dat het een allergische reactie was op de pleister. Toen ik in de auto zat merkte ik dat er meteen vocht uit kwam. Toen ik eenmaal thuis kwam was mijn bh nat. Meteen gebeld. Als het morgen nog lekte moest ik bellen. Dat was zo. Antibiotica gekregen op dinsdag. Alleen in het weekend had ik het idee dat de wond aan het verbreden was. Gebeld. Weekend arts vond het er niet uitzien als een infectie en raden mij aan de antibiotica af te maken. Daarna moest ik terug komen op controle. Ik dacht dan ga ik nu lekker slapen en ben ik morgen weer wat fitter. 
Ik word eind van de ochtend wakker met een aantal gemiste oproepen. Mijn eigen arts had de foto’s gezien en wou dat ik met spoed kwam nog dezelfde dag. 
Ik deed mijn bh uit en de arts zag het meteen al. ‘Ik zie het al. Hij moet eruit’ dan voel je even de grond onder je vandaan zetten. Want dat is je ergste nachtmerrie die op dat moment uitkwam. Mijn borst was hard aan het worden op bepaalde plekken, rood litteken en een week lang wondvocht. 
Die nacht ben ik gebleven bij de Bergman kliniek. De volgende dag ben ik geopereerd nog voor de dag indeling. Er was een kans dat de prothese er niet gelijk in kon als het erg vies was. Dan werd die er pas na een aantal weken weer in gezet als het kon. 
Na dat ik geopereerd was keek ik natuurlijk meteen naar beneden of die erin zat. En pff ja gelukkig wel!  Wat was dat een opluchting. 
De arts zei dat het nu afwachten was of het goed bleef gaan. Ik moet 3 weken lang iedere week op controle komen nu. 

De eerste controle 

De arts vond het er goed uitzien. Hij vertelde mij dat ze het ook nog op kweek hadden gezet. Uit de kweek bleek dat het geen bacteriële infectie was. Dus dit was een goed teken. Dan heb ik namelijk meer kans dat het vanaf nu gewoon goed ging komen. Het was een vochtophoping wat mijn lichaam zelf niet heeft kunnen afvoeren. 
 

Morgen moet ik op de tweede controle komen en worden de hechtingen los geknipt. Aankomende week is dus erg spannend of het niet weer opnieuw gaat lekken. Wel kan ik zeggen dat het al een heel verschil is hoe het litteken eruit zag met de eerste keer. Bij mijn foto’s kunnen jullie het verschil zien. 
 

Ik ga de aankomende weken dit album afmaken na maten de 6 weken zijn verstreken. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik vind het namelijk belangrijk om mijn ervaring te delen. Ik merk namelijk dat mensen zich vaak schamen voor iets waar je niks aan hebt kunnen doen. Ik hoop dat ik hierbij een klein steentje mee kan dragen om dit taboe te doorbreken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Daantje97 zei:

Hoi lieve meiden,

 

Het heeft even geduurd voor dat ik mijn verhaal erop heb gezet. Het is namelijk mentaal een pittige tijd voor mij geweest, maar ik merk dat ik langzamerhand mezelf weer steeds beter ga voelen en ik eindelijk kan gaan genieten van mijn borsten.

 

Ik ben op 4 aug voor het eerst geopereerd bij Bergman clinics. Ik had gekozen voor dr Melenhorst. Het aantal CC dat ik heb genomen was 425 CC mentor Siltex round high profile cohsive I. Ik had van mezelf een b75. Ik ben zelf 1.68 en weeg 68 kg. 
De dag van de operatie was ik super zenuwachtig, maar het was allemaal goed gegaan. Ik had weinig last tot dat de avond aan brak. De eerste 3 dagen waren dan ook echt een hel! Echt veel pijn. Ik dacht waarom heb ik dit gedaan.. maar ik bleef me vasthouden aan dat de meeste meiden hadden onder vonden dat het op dag 4 minder werd. En dat was ook echt zo! Na dag 4 vond ik het goed te doen. Mijn rechterborst voelde ik al na een week bijna niks meer. Wel dat het nog beurs was, maar geen pijn meer. Bij mijn linkerborst voelde ik meer druk. 
Boven de pleister uit konden we zien dat het bij mijn linker borst wat rood was. Ik gebruikte 4x 2 paracetamols en 1x naproxen + maagbeschermer per dag.

De twee weken waren voorbij en toen moest ik terug op controle bij de verpleegkundige. De knoopjes van de hechting werden toen los geknipt. Meteen gevraagd of de roodheid normaal was. Er werd gedacht dat het een allergische reactie was op de pleister. Ik had namelijk geen pijn of koorts. 
Toen ik in de auto zat merkte ik dat er meteen vocht uit kwam. Toen ik eenmaal thuis kwam was mijn bh nat. Meteen gebeld. Als het morgen nog lekte moest ik bellen. Dat was zo. Antibiotica gekregen op dinsdag. Alleen in het weekend had ik het idee dat de wond aan het verbreden was. Gebeld. Weekend arts vond het er niet uitzien als een infectie en raden mij aan de antibiotica af te maken. Het kon zijn dat het litteken nou eenmaal breder heelde.  Als de antibiotica afgelopen was moest ik contact opnemen voor een eventuele controle. Ik dacht dan ga ik nu lekker slapen en ben ik morgen weer wat fitter. 
Ik word eind van de ochtend wakker met een aantal gemiste oproepen. Mijn eigen arts had de foto’s gezien en wou dat ik met spoed kwam nog dezelfde dag. 
Ik deed mijn bh uit en de arts zag het meteen al. ‘Ik zie het al. Hij moet eruit’ dan voel je even de grond onder je vandaan gaan. Want dat is je ergste nachtmerrie die op dat moment uitkwam. Mijn borst was hard aan het worden op bepaalde plekken, een rood litteken en een week lang wondvocht. 
Die nacht ben ik gebleven bij de Bergman kliniek. De volgende dag ben ik geopereerd nog voor de dag indeling aan mijn linkerborst. Er was een kans dat de prothese er niet gelijk in kon als het erg vies was. Dan werd die er pas na een aantal weken weer in gezet als het kon. 
Na dat ik geopereerd was keek ik natuurlijk meteen naar beneden of die erin zat. En pff ja gelukkig wel!  Wat was dat een opluchting. 
De arts zei dat het nu afwachten was of het goed blijft gaan. Ik moet 3 weken lang iedere week op controle komen nu. 

De eerste controle 

De arts vond het er goed uitzien. Hij vertelde mij dat ze het ook nog op kweek hadden gezet. Uit de kweek bleek dat het geen bacteriële infectie was. Dus dit was een goed teken. Dan heb ik namelijk meer kans dat het vanaf nu gewoon goed ging komen. Het was een vochtophoping wat mijn lichaam zelf niet heeft kunnen afvoeren. 
 

Morgen moet ik op de tweede controle komen en worden de hechtingen los geknipt. Aankomende week is dus erg spannend of het niet weer opnieuw gaat lekken. Wel kan ik zeggen dat het al een heel verschil is hoe het litteken eruit zag met de eerste keer. Bij mijn foto’s kunnen jullie het verschil zien. 
 

Ik ben erg goed opgevangen door het personeel en de artsen van Bergman clinics. Er werd echt met mij meegeleefd. Dit heeft mij zeker geholpen om er doorheen te komen. 
 

Ik ga de aankomende weken dit album afmaken na maten de 6 weken zijn verstreken. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik vind het namelijk belangrijk om mijn ervaring te delen. Ik merk namelijk dat mensen zich vaak schamen voor iets waar je niks aan hebt kunnen doen. Ik hoop dat ik hierbij een klein steentje mee kan dragen om dit taboe te doorbreke

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Daantje97 zei:
8 uur geleden, Daantje97 zei:

Hoi lieve meiden,

 

Het heeft even geduurd voor dat ik mijn verhaal erop heb gezet. Het is namelijk mentaal een pittige tijd voor mij geweest, maar ik merk dat ik langzamerhand mezelf weer steeds beter ga voelen en ik eindelijk kan gaan genieten van mijn borsten.

 

Ik ben op 4 aug voor het eerst geopereerd bij Bergman clinics. Ik had gekozen voor dr Melenhorst. Het aantal CC dat ik heb genomen was 425 CC mentor Siltex round high profile cohsive I. Ik had van mezelf een b75. Ik ben zelf 1.68 en weeg 68 kg. 
De dag van de operatie was ik super zenuwachtig, maar het was allemaal goed gegaan. Ik had weinig last tot dat de avond aan brak. De eerste 3 dagen waren dan ook echt een hel! Echt veel pijn. Ik dacht waarom heb ik dit gedaan.. maar ik bleef me vasthouden aan dat de meeste meiden hadden onder vonden dat het op dag 4 minder werd. En dat was ook echt zo! Na dag 4 vond ik het goed te doen. Mijn rechterborst voelde ik al na een week bijna niks meer. Wel dat het nog beurs was, maar geen pijn meer. Bij mijn linkerborst voelde ik meer druk. 
Boven de pleister uit konden we zien dat het bij mijn linker borst wat rood was. Ik gebruikte 4x 2 paracetamols en 1x naproxen + maagbeschermer per dag.

De twee weken waren voorbij en toen moest ik terug op controle bij de verpleegkundige. De knoopjes van de hechting werden toen los geknipt. Meteen gevraagd of de roodheid normaal was. Er werd gedacht dat het een allergische reactie was op de pleister. Ik had namelijk geen pijn of koorts. 
Toen ik in de auto zat merkte ik dat er meteen vocht uit kwam. Toen ik eenmaal thuis kwam was mijn bh nat. Meteen gebeld. Als het morgen nog lekte moest ik bellen. Dat was zo. Antibiotica gekregen op dinsdag. Alleen in het weekend had ik het idee dat de wond aan het verbreden was. Gebeld. Weekend arts vond het er niet uitzien als een infectie en raden mij aan de antibiotica af te maken. Het kon zijn dat het litteken nou eenmaal breder heelde.  Als de antibiotica afgelopen was moest ik contact opnemen voor een eventuele controle. Ik dacht dan ga ik nu lekker slapen en ben ik morgen weer wat fitter. 
Ik word eind van de ochtend wakker met een aantal gemiste oproepen. Mijn eigen arts had de foto’s gezien en wou dat ik met spoed kwam nog dezelfde dag. 
Ik deed mijn bh uit en de arts zag het meteen al. ‘Ik zie het al. Hij moet eruit’ dan voel je even de grond onder je vandaan gaan. Want dat is je ergste nachtmerrie die op dat moment uitkwam. Mijn borst was hard aan het worden op bepaalde plekken, een rood litteken en een week lang wondvocht. 
Die nacht ben ik gebleven bij de Bergman kliniek. De volgende dag ben ik geopereerd nog voor de dag indeling aan mijn linkerborst. Er was een kans dat de prothese er niet gelijk in kon als het erg vies was. Dan werd die er pas na een aantal weken weer in gezet als het kon. 
Na dat ik geopereerd was keek ik natuurlijk meteen naar beneden of die erin zat. En pff ja gelukkig wel!  Wat was dat een opluchting. 
De arts zei dat het nu afwachten was of het goed blijft gaan. Ik moet 3 weken lang iedere week op controle komen nu. 

De eerste controle 

De arts vond het er goed uitzien. Hij vertelde mij dat ze het ook nog op kweek hadden gezet. Uit de kweek bleek dat het geen bacteriële infectie was. Dus dit was een goed teken. Dan heb ik namelijk meer kans dat het vanaf nu gewoon goed ging komen. Het was een vochtophoping wat mijn lichaam zelf niet heeft kunnen afvoeren. 
 

Morgen moet ik op de tweede controle komen en worden de hechtingen los geknipt. Aankomende week is dus erg spannend of het niet weer opnieuw gaat lekken. Wel kan ik zeggen dat het al een heel verschil is hoe het litteken eruit zag met de eerste keer. Bij mijn foto’s kunnen jullie het verschil zien. 
 

Ik ben erg goed opgevangen door het personeel en de artsen van Bergman clinics. Er werd echt met mij meegeleefd. Dit heeft mij zeker geholpen om er doorheen te komen. 
 

Ik ga de aankomende weken dit album afmaken na maten de 6 weken zijn verstreken. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik vind het namelijk belangrijk om mijn ervaring te delen. Ik merk namelijk dat mensen zich vaak schamen voor iets waar je niks aan hebt kunnen doen. Ik hoop dat ik hierbij een klein steentje mee kan dragen om dit taboe te doorbreke


Wat een nachtmerrie 😞 goed dat je dit verhaal deelt. Wat zul jij je rot gevoeld hebben. Ik hoop dat het er bij de volgende controle goed uit ziet!! Good luck 🍀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, ProjectX zei:

Hi meid, jeetje wat een verhaal.. dat is idd iedereen haar nachtmerrie hier denk ik. Onwijs rot! Gelukkig heb je nu een nieuwe prothese gekregen. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan! ☘️ 😘
Mag ik misschien in je album meekijken? 

Super lief ❤️
Ja hoor. Je kunt er nu als goed is in kijken. Ik zou vanavond ook even een foto van nu toevoegen. Ik heb ook wat losse foto’s erop. Mijn album was namelijk vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Danh zei:


Wat een nachtmerrie 😞 goed dat je dit verhaal deelt. Wat zul jij je rot gevoeld hebben. Ik hoop dat het er bij de volgende controle goed uit ziet!! Good luck 🍀 

Lief dat je zo mee leeft. 
Het zag er vandaag goed uit volgens de verpleegkundige. Dus dat is weer een stapje dichterbij 🙏

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Zoemertje zei:

@Daantje97wat een verhaal! 😓

 

Ik vind het erg moedig van je om dit verhaal te delen. Dit kan namelijk ons allemaal overkomen.😑

 

Succes alvast met de nacontrole straks en je herstel! Ik duim met je mee.🤞

Wil je me toevoegen aan je album?

 

x

Ik waardeer wat je zegt! dank je wel❤️
heb je toegevoegd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Daantje97 zei:

Lief dat je zo mee leeft. 
Het zag er vandaag goed uit volgens de verpleegkundige. Dus dat is weer een stapje dichterbij 🙏


oh wat goed om te lezen!! 😘 fijn zeg! Fingers crossed🤞 Gaat helemaal goed komen!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, newboob zei:

Jeetje wat heftig zeg! Dat is natuurlijk het laatste wat je wilt.

Hoop dat het nu goed gaat en je spoedig herstel heb, ik ga voor je duimen.

 

Heel veel sterkte!

Mag ik misschien mee kijken in je album?

Dank je wel! ❤️
Ja hoor ik heb je toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag heb ik een controle bij de arts. Ik laat het nog wel even weten. 
 

nee eigenlijk niet! Eigenlijk heb ik bij de tweede operatie weinig pijn gehad gelukkig. Ik voelde alleen het litteken constant schrijnen. Goed te doen met paracetamol. Het is nu twee weken geleden en slik nog 3 paracetamols per dag. 
Ja zeker ik ga je toevoegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, iloontje148 zei:

@daantje97 wat een verhaal zeg 😱! Bedankt voor het delen! Hopelijk zet de positieve lijn sinds je tweede operatie door en kan je dadelijk gaan genieten van je nieuwe boobs 🍀🍀🍀

Zou ik mee mogen kijken in je album?

 

Liefs

bedankt voor je medeleven meid! 
Als ik nu al de vooruitgang zie bij mijn litteken weet ik eigenlijk bijna zeker dat het wel goed gaat komen. Ik durf er nu langzamerhand van gaan te genieten. 
Ik heb je toegevoegd😘

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.