Ga naar inhoud

Arlandria : 18 januari 2021 : Dr. Braam : Park medisch centrum


Aanbevolen berichten

Op 9-11-2020 om 09:59, Joyforlife zei:

Mijn zus heeft tig jaar geleden ook een borstvergroting gehad en die zijn wel echt gaan hangen met de jaren , dus ik zou inderdaad wat @best_boobie zegt ter harte nemen en goede bh's dragen. Het gaat toch verouderen en je huid gaat als je ouder word toch dunner worden en word minder elastisch. Heel veel succes met je bv !

Bedankt voor je berichtje! Ik zal zeker op zoek gaan naar goede bhs en die gewoon dragen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb vandaag nog even een consult gehad. Het was een hele fijne afspraak. Echter heeft het me alleen nog maar meer aan het twijfelen gebracht...

Dr. Braam gaf me ook nog Motiva mini, 310 cc als optie. Ze had in eerste instantie iets anders geadviseerd maar omdat ik aangaf niet te groot te willen, gaf ze aan dat dit dan haar advies is. Maar ik moet natuurlijk zelf de keuze maken, gaf ze ook aan.

 

Alleen ik weet het nu echt even niet meer. Ik ben natuurlijk al op zoek geweest naar allerlei foto's maar ik kom er niet uit. 

Ik heb besloten dat het Motiva round wordt. Dus wat dat betreft ben ik een heel eind. Alleen wat betreft de projectie ben ik nu even helemaal in de war.

Ik heb mezelf nooit met grote borsten voorgesteld maar aan de andere kant zijn er een aantal dingen waar ik "vanaf" wil zijn en ik vraag me af of ik dat bereik als ik één van de twee (demi/mini) kies.

 

Voor het einde van december moet ik een keuze gemaakt hebben. Tips zijn meer dan welkom...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Arlandria said:

Ik heb vandaag nog even een consult gehad. Het was een hele fijne afspraak. Echter heeft het me alleen nog maar meer aan het twijfelen gebracht...

Dr. Braam gaf me ook nog Motiva mini, 310 cc als optie. Ze had in eerste instantie iets anders geadviseerd maar omdat ik aangaf niet te groot te willen, gaf ze aan dat dit dan haar advies is. Maar ik moet natuurlijk zelf de keuze maken, gaf ze ook aan.

 

Alleen ik weet het nu echt even niet meer. Ik ben natuurlijk al op zoek geweest naar allerlei foto's maar ik kom er niet uit. 

Ik heb besloten dat het Motiva round wordt. Dus wat dat betreft ben ik een heel eind. Alleen wat betreft de projectie ben ik nu even helemaal in de war.

Ik heb mezelf nooit met grote borsten voorgesteld maar aan de andere kant zijn er een aantal dingen waar ik "vanaf" wil zijn en ik vraag me af of ik dat bereik als ik één van de twee (demi/mini) kies.

 

Voor het einde van december moet ik een keuze gemaakt hebben. Tips zijn meer dan welkom...

 


Dat is toevallig, ik sta voor bijna dezelfde keuze! Maar dan Motiva Ergonomix 310cc mini of 380cc demi... zo moeilijk!

Ik heb voor het eerst een BV overwogen toen ik begin 20 was. Een gesprek gehad met een PC destijds en er toch vanaf gezien. Ik vond het te spannend. Door de jaren heen sprong het idee af en toe weer door mijn hoofd en nu, 19 jaar later, heb ik besloten de stap te nemen. Maar ik heb mijzelf nooit voorgesteld met grote borsten. Eerder grotere borsten. Voorop staat voor mij dat ik een zo natuurlijk mogelijk ogend en voelend resultaat wil. De grootte is hier echt aan ondergeschikt. Maar, sinds ik serieus aan mijn 'borstenreis' ben begonnen, merk ik dat ik me ook wat laat meeslepen naar een wat groter formaat. Ik heb nog nooit zoveel plaatjes van borsten bekeken in mijn leven! Het spookt continue: 'wat als ik breast greed krijg bij een mini?', 'dit is mijn kans, dus je moet wel de juiste keuze maken', 'mijn PC adviseert 380cc demi, hij zal het vast het beste weten, toch?', 'op dit plaatje ziet 380cc demi er echt prachtig uit, maar op dit plaatje vind ik 310cc mini veel mooier'... ik word GEK van mezelf! 😂 

Met een soort van dik smurfensnot (echt waar...) heb ik geprobeerd zelf pasprotheses te maken. Ze zijn best goed gelukt 😄 Daar loop ik nu steeds even in rond, of pas ik wat kleren voor de spiegel om een idee te krijgen. Ik ga donderdag naar de kliniek (Blooming, PC Dr. vd Pot) voor een 2e pasconsult en hoop dan tot een keuze te kunnen komen. 

Een vriendin van me stelde me een goede vraag. Wat zou je erger vinden: een eindresultaat dat naar jouw idee een beetje 'te klein' is, of 'te groot'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, MiaMae zei:


Dat is toevallig, ik sta voor bijna dezelfde keuze! Maar dan Motiva Ergonomix 310cc mini of 380cc demi... zo moeilijk!

Ik heb voor het eerst een BV overwogen toen ik begin 20 was. Een gesprek gehad met een PC destijds en er toch vanaf gezien. Ik vond het te spannend. Door de jaren heen sprong het idee af en toe weer door mijn hoofd en nu, 19 jaar later, heb ik besloten de stap te nemen. Maar ik heb mijzelf nooit voorgesteld met grote borsten. Eerder grotere borsten. Voorop staat voor mij dat ik een zo natuurlijk mogelijk ogend en voelend resultaat wil. De grootte is hier echt aan ondergeschikt. Maar, sinds ik serieus aan mijn 'borstenreis' ben begonnen, merk ik dat ik me ook wat laat meeslepen naar een wat groter formaat. Ik heb nog nooit zoveel plaatjes van borsten bekeken in mijn leven! Het spookt continue: 'wat als ik breast greed krijg bij een mini?', 'dit is mijn kans, dus je moet wel de juiste keuze maken', 'mijn PC adviseert 380cc demi, hij zal het vast het beste weten, toch?', 'op dit plaatje ziet 380cc demi er echt prachtig uit, maar op dit plaatje vind ik 310cc mini veel mooier'... ik word GEK van mezelf! 😂 

Met een soort van dik smurfensnot (echt waar...) heb ik geprobeerd zelf pasprotheses te maken. Ze zijn best goed gelukt 😄 Daar loop ik nu steeds even in rond, of pas ik wat kleren voor de spiegel om een idee te krijgen. Ik ga donderdag naar de kliniek (Blooming, PC Dr. vd Pot) voor een 2e pasconsult en hoop dan tot een keuze te kunnen komen. 

Een vriendin van me stelde me een goede vraag. Wat zou je erger vinden: een eindresultaat dat naar jouw idee een beetje 'te klein' is, of 'te groot'?

 

Wat spannend dat jij ook dezelfde keuze moet maken! 

Stiekem is het wel fijn om te lezen, iemand die precies dezelfde keuze heeft en het ook niet weet: mini of demi. Ik herken me heel erg in jouw verhaal.
Zelf heb ik ook een week met pasprotheses van rijst in huis rondgelopen, haha! 

Ik heb mezelf ook altijd voor gesteld met grotere borsten, niet groot. Echter is het voor mij het allerbelangrijkst dat de vorm anders wordt want die vind ik van mijn natuurlijke borst écht niet mooi. Daarnet zei ik aan de telefoon ook nog: ik zou het véél erger vinden als ik wakker word en denk "oh nee, deze zijn echt te groot!" dan "Hmm, had ook wel wat groter gemogen.".

 

Ik hoop voor je dat je aankomende donderdag een weloverwogen besluit kan nemen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, MiaMae zei:

Maar, sinds ik serieus aan mijn 'borstenreis' ben begonnen, merk ik dat ik me ook wat laat meeslepen naar een wat groter formaat. Ik heb nog nooit zoveel plaatjes van borsten bekeken in mijn leven! Het spookt continue: 'wat als ik breast greed krijg bij een mini?', 'dit is mijn kans, dus je moet wel de juiste keuze maken', 'mijn PC adviseert 380cc demi, hij zal het vast het beste weten, toch?', 'op dit plaatje ziet 380cc demi er echt prachtig uit, maar op dit plaatje vind ik 310cc mini veel mooier'... ik word GEK van mezelf! 😂 
 

Dit ook vooral, trouwens! Ik begon met: ik wil absoluut niet te groot! Ik wil de kleinste optie maar ben ook al heel snel omgeslagen, haha...

 

Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten wat nu het grootste verschil is tussen mini en demi zodra het in je lichaam zit. Je ziet namelijk niemand die natuurlijk hersteld is van een operatie met mini en kort daarna toch maar demi laat plaatsen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Arlandria said:

Dit ook vooral, trouwens! Ik begon met: ik wil absoluut niet te groot! Ik wil de kleinste optie maar ben ook al heel snel omgeslagen, haha...

 

Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten wat nu het grootste verschil is tussen mini en demi zodra het in je lichaam zit. Je ziet namelijk niemand die natuurlijk hersteld is van een operatie met mini en kort daarna toch maar demi laat plaatsen 😂


Dat ben ik ook nog niet tegengekomen! Maar kom sowieso minder mini's tegen dan demi's lijkt wel... Op Real Self heb ik een paar mooie voorbeelden gevonden. Maar net zoveel mooie voorbeelden van demi's 🙃

Mijn PC legde uit dat het verschil tussen mini en demi puur in projectie zit. Want de diameter is hetzelfde. Van voren zien ze er dan ook bijna gelijk uit, maar van de zijkant zie je een verschil. Hij heeft daar een goed uitlegfilmpje van geplaatst op insta: https://www.instagram.com/tv/CHSDDwfFotq/?utm_source=ig_web_copy_link

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, MiaMae zei:


Dat ben ik ook nog niet tegengekomen! Maar kom sowieso minder mini's tegen dan demi's lijkt wel... Op Real Self heb ik een paar mooie voorbeelden gevonden. Maar net zoveel mooie voorbeelden van demi's 🙃

Mijn PC legde uit dat het verschil tussen mini en demi puur in projectie zit. Want de diameter is hetzelfde. Van voren zien ze er dan ook bijna gelijk uit, maar van de zijkant zie je een verschil. Hij heeft daar een goed uitlegfilmpje van geplaatst op insta: https://www.instagram.com/tv/CHSDDwfFotq/?utm_source=ig_web_copy_link

Kijk, super! Toevallig liet dr. Braam vanmiddag deze drie dames ook zien. Ze vertelde dat ze onlangs een webinar had gehad over dit onderwerp. Ik begrijp ook dat ze n.a.v. mijn wensen dan mini adviseert. 

Dit filmpje was echt pre-cies wat ik nodig had. Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen, gelukkig heb ik nog even :) 
Bedankt voor het delen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Arlandria zei:

Ik heb vandaag nog even een consult gehad. Het was een hele fijne afspraak. Echter heeft het me alleen nog maar meer aan het twijfelen gebracht...

Dr. Braam gaf me ook nog Motiva mini, 310 cc als optie. Ze had in eerste instantie iets anders geadviseerd maar omdat ik aangaf niet te groot te willen, gaf ze aan dat dit dan haar advies is. Maar ik moet natuurlijk zelf de keuze maken, gaf ze ook aan.

 

Alleen ik weet het nu echt even niet meer. Ik ben natuurlijk al op zoek geweest naar allerlei foto's maar ik kom er niet uit. 

Ik heb besloten dat het Motiva round wordt. Dus wat dat betreft ben ik een heel eind. Alleen wat betreft de projectie ben ik nu even helemaal in de war.

Ik heb mezelf nooit met grote borsten voorgesteld maar aan de andere kant zijn er een aantal dingen waar ik "vanaf" wil zijn en ik vraag me af of ik dat bereik als ik één van de twee (demi/mini) kies.

 

Voor het einde van december moet ik een keuze gemaakt hebben. Tips zijn meer dan welkom...

 

Ahh keuzes keuzes keuzes. Lastig he met al die verschillende maten en projecties. Ik heb hele mooie resultaten gezien met de mini, maar ook met de Demi. 

 

Ik dacht gelijk aan het filmpje van Dr van der Pot waarin hij de protheses verschillen laat zien. Maar ik las hier al dat je dat filmpje had gezien. :)

 

Succes met de beslissing! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met behulp van het filmpje van dr. van der Pot ben ik toch tot de conclusie gekomen dat demi de beste keuze zal zijn. Ik weet 99% zeker dat ik spijt zal krijgen als ik voor mini ga.

Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik geneigd ben om heel bescheiden te kiezen terwijl ik zelf gewoon een volle boezem wil 😁. Dus dit is een goede eerste stap om eens na te gaan wat IK vindt en niet wat anderen zullen vinden.

 

Nogmaals bedankt voor het delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Arlandria said:

Met behulp van het filmpje van dr. van der Pot ben ik toch tot de conclusie gekomen dat demi de beste keuze zal zijn. Ik weet 99% zeker dat ik spijt zal krijgen als ik voor mini ga.

Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik geneigd ben om heel bescheiden te kiezen terwijl ik zelf gewoon een volle boezem wil 😁. Dus dit is een goede eerste stap om eens na te gaan wat IK vindt en niet wat anderen zullen vinden.

 

Nogmaals bedankt voor het delen!

 

Jeuj! Fijn dat je zo vol vertrouwen je keuze hebt kunnen maken! Ik inmiddels ook, vanmiddag bij het pasconsult is alles op z'n plek gevallen. Ook ik ga voor de demi's, net even dat beetje meer oemf 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Arlandria zei:

Met behulp van het filmpje van dr. van der Pot ben ik toch tot de conclusie gekomen dat demi de beste keuze zal zijn. Ik weet 99% zeker dat ik spijt zal krijgen als ik voor mini ga.

Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik geneigd ben om heel bescheiden te kiezen terwijl ik zelf gewoon een volle boezem wil 😁. Dus dit is een goede eerste stap om eens na te gaan wat IK vindt en niet wat anderen zullen vinden.

 

Nogmaals bedankt voor het delen!

En zo is het. Deze borsten neem je in de 1e plaats voor jezelf. Dus kies wat jij mooi vindt. Anderen zullen er echt niet op letten zoals jij dat zelf doet. Ik ben van b naar f gegaan, nou sommige mensen zagen het niet eens (ik ben er vrij open over) 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2020 om 19:28, Nog even wachten zei:

En zo is het. Deze borsten neem je in de 1e plaats voor jezelf. Dus kies wat jij mooi vindt. Anderen zullen er echt niet op letten zoals jij dat zelf doet. Ik ben van b naar f gegaan, nou sommige mensen zagen het niet eens (ik ben er vrij open over) 🤣

Helemaal waar! Ik weet daarom ook dat dit het juiste moment is om het te doen. Een paar jaar geleden had ik niet voor mezelf kunnen kiezen.

 

Ik ben ook wel van plan om er open over te zijn. Mijn ouders, broer, vrienden en uiteraard partner weten het nu al. Als ik de operatie gehad heb, zal ik het ook nog aan mijn oma's vertellen 😊. Dat laat ik nu nog even achterwege omdat ik simpelweg geen zin heb om het allemaal uit te leggen en hen eventueel ongerust te maken. Ik zie beide wel maandelijks dus het is niet de bedoeling om het verborgen te houden.

 

Voor de rest ben ik van plan om er niet over te liegen als er naar gevraagd wordt. Maar zal denk ik niet zo snel zelf aangeven dat ik het heb laten doen.

 

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier mee omgaan: heb je het verteld aan anderen of juist niet? Verzwijg je het als er naar gevraagd wordt of juist niet? Vind het zelf niet moeilijk maar vooral een beetje spannend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Arlandria zei:

Helemaal waar! Ik weet daarom ook dat dit het juiste moment is om het te doen. Een paar jaar geleden had ik niet voor mezelf kunnen kiezen.

 

Ik ben ook wel van plan om er open over te zijn. Mijn ouders, broer, vrienden en uiteraard partner weten het nu al. Als ik de operatie gehad heb, zal ik het ook nog aan mijn oma's vertellen 😊. Dat laat ik nu nog even achterwege omdat ik simpelweg geen zin heb om het allemaal uit te leggen en hen eventueel ongerust te maken. Ik zie beide wel maandelijks dus het is niet de bedoeling om het verborgen te houden.

 

Voor de rest ben ik van plan om er niet over te liegen als er naar gevraagd wordt. Maar zal denk ik niet zo snel zelf aangeven dat ik het heb laten doen.

 

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier mee omgaan: heb je het verteld aan anderen of juist niet? Verzwijg je het als er naar gevraagd wordt of juist niet? Vind het zelf niet moeilijk maar vooral een beetje spannend. 

Ik ben er behoorlijk open over geweest. Mijn familie en vrienden wisten het,  op het werk ook (werkte toen bij een bedrijfje van 20 mensen en was daar behoorlijk open over heel veel dingen). Ik moet wel zeggen dat ik altijd begon dat ik een correctie kreeg ivm de tubulaire vorm plus een vergroting. Dat was toch een soort veilige dekmantel. Op mijn nieuwe werk weten mijn manager en mijn directe collega het, en zal als het ter sprake komt zeker zeggen dat ze niet van mezelf zo mooi zijn.

Ik vond het zeker met de complicatie die ik heb gehad wel erg fijn dat mijn werk op de hoogte was,  maar dat is zeker geen must, je kunt ook gewoon ziek zijn.  

Ik heb wel wat verbaasde reacties gehad,  maar nooit negatieve. 

Mijn oude handbalteam, waar ik dus ruim 10 jaar mee heb gedoucht (de meesten zelfs langer) hadden nooit de tubulaire afwijking opgemerkt.

 Ik had een x aantal jaar ook nooit voor mezelf gekozen,  maar door de ontwikkelingen die ik ben doorgegaan en de steun van mijn lieve vriend heb ik de keuze voor mezelf gemaakt en nog geen moment spijt van gehad. 

 

Super dat je er nu zo in staat dat je weet dat de Demi's het best passen bij jouw wensen en niet wat je denkt dat anderen mooi bij jou vinden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend is een super steun in dit proces, en daarnaast heb ik het verteld aan twee vriendinnen, één vriend (arts, altijd handig) en m'n zus. Er wordt positief op gereageerd, al vind ik het ook apart om te horen dat iedereen wat vindt van mijn borsten ('je hebt dit niet nodig' en 'je gaat toch niet te groot hè? dat is lelijk...') En ik merk dat ik er ook gevoelig voor ben als ik voorbeelden laat zien, dat daar ook van alles van gevonden wordt ('dat is toch veel te perfect? dat ziet er echt niet uit bij jou hoor!'). Eerst dacht ik, prima - iedereen heeft een mening. Maar nu denk ik, de support die ik nodig heb zit 'm niet in mij te vertellen wat jij mooi of niet mooi vindt. 

 

Ik heb veel liever dat iemand zegt 'Joh meid, wat er ook gebeurt, ik ben er voor je. Ook als er iets mis gaat, of als je straks moet wennen aan je nieuwe borsten. Zonder oordeel.' Want het is niet leuk om zulke subjectieve meningen te horen als je ook nog maar moet afwachten hoe het gaat uitpakken bij jezelf. Ik werd daar bloed onzeker van! Eerst een spannende operatie, en dan het (eind)resultaat waarvan je niet exact weet hoe het gaat worden... Gelukkig zijn we de mooi/niet mooi fase voorbij en heb ik de protheses gekozen. En m'n vriendinnen zijn echt super lief hoor, dus die zullen echt wel voor me klaar staan mocht ik post-op tranen voelen opkomen :) 

De week van de operatie ben ik vrij van werk. We werken 100% thuis momenteel, dus als het een beetje meezit kan ik na een x aantal dagen mijn taken op de laptop weer oppakken. Ik ben van plan het alleen te vertellen als het nodig is, bijvoorbeeld als er een complicatie zou opspelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MiaMae zei:

Mijn vriend is een super steun in dit proces, en daarnaast heb ik het verteld aan twee vriendinnen, één vriend (arts, altijd handig) en m'n zus. Er wordt positief op gereageerd, al vind ik het ook apart om te horen dat iedereen wat vindt van mijn borsten ('je hebt dit niet nodig' en 'je gaat toch niet te groot hè? dat is lelijk...') En ik merk dat ik er ook gevoelig voor ben als ik voorbeelden laat zien, dat daar ook van alles van gevonden wordt ('dat is toch veel te perfect? dat ziet er echt niet uit bij jou hoor!'). Eerst dacht ik, prima - iedereen heeft een mening. Maar nu denk ik, de support die ik nodig heb zit 'm niet in mij te vertellen wat jij mooi of niet mooi vindt. 

 

Ik heb veel liever dat iemand zegt 'Joh meid, wat er ook gebeurt, ik ben er voor je. Ook als er iets mis gaat, of als je straks moet wennen aan je nieuwe borsten. Zonder oordeel.' Want het is niet leuk om zulke subjectieve meningen te horen als je ook nog maar moet afwachten hoe het gaat uitpakken bij jezelf. Ik werd daar bloed onzeker van! Eerst een spannende operatie, en dan het (eind)resultaat waarvan je niet exact weet hoe het gaat worden... Gelukkig zijn we de mooi/niet mooi fase voorbij en heb ik de protheses gekozen. En m'n vriendinnen zijn echt super lief hoor, dus die zullen echt wel voor me klaar staan mocht ik post-op tranen voelen opkomen :) 

De week van de operatie ben ik vrij van werk. We werken 100% thuis momenteel, dus als het een beetje meezit kan ik na een x aantal dagen mijn taken op de laptop weer oppakken. Ik ben van plan het alleen te vertellen als het nodig is, bijvoorbeeld als er een complicatie zou opspelen. 

Dat had ik voornamelijk met mijn ouders, maar die zijn bijgetrokken. Fijn dat je zulke lieve vriendinnen hebt.

Na een ruim weekje ben ik ook vanuit huis aan de slag gegaan weer. Ik ging tussen de middag wel even met de wekker aan een uurtje op de bank liggen. Ik was echt heel moe in het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2020 om 08:59, Nog even wachten zei:

Ik ben er behoorlijk open over geweest. Mijn familie en vrienden wisten het,  op het werk ook (werkte toen bij een bedrijfje van 20 mensen en was daar behoorlijk open over heel veel dingen). Ik moet wel zeggen dat ik altijd begon dat ik een correctie kreeg ivm de tubulaire vorm plus een vergroting. Dat was toch een soort veilige dekmantel. Op mijn nieuwe werk weten mijn manager en mijn directe collega het, en zal als het ter sprake komt zeker zeggen dat ze niet van mezelf zo mooi zijn.

Ik vond het zeker met de complicatie die ik heb gehad wel erg fijn dat mijn werk op de hoogte was,  maar dat is zeker geen must, je kunt ook gewoon ziek zijn.  

Ik heb wel wat verbaasde reacties gehad,  maar nooit negatieve. 

Mijn oude handbalteam, waar ik dus ruim 10 jaar mee heb gedoucht (de meesten zelfs langer) hadden nooit de tubulaire afwijking opgemerkt.

 Ik had een x aantal jaar ook nooit voor mezelf gekozen,  maar door de ontwikkelingen die ik ben doorgegaan en de steun van mijn lieve vriend heb ik de keuze voor mezelf gemaakt en nog geen moment spijt van gehad. 

 

Super dat je er nu zo in staat dat je weet dat de Demi's het best passen bij jouw wensen en niet wat je denkt dat anderen mooi bij jou vinden

 

Wat bizar dat anderen dat een heel team dat dan niet heeft gezien. Zelf leg je er zo de focus op!

Ik zit in een hele voordelige positie wat betreft werk, ik hoef pas in april volgend jaar echt weer te werken. Als het eerder kan, doe ik dat. Maar ik hoef het dus niet aan mijn collega's te vertellen. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om dit wel te doen, zeker als je inderdaad een complicatie hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2020 om 15:04, MiaMae zei:

Mijn vriend is een super steun in dit proces, en daarnaast heb ik het verteld aan twee vriendinnen, één vriend (arts, altijd handig) en m'n zus. Er wordt positief op gereageerd, al vind ik het ook apart om te horen dat iedereen wat vindt van mijn borsten ('je hebt dit niet nodig' en 'je gaat toch niet te groot hè? dat is lelijk...') En ik merk dat ik er ook gevoelig voor ben als ik voorbeelden laat zien, dat daar ook van alles van gevonden wordt ('dat is toch veel te perfect? dat ziet er echt niet uit bij jou hoor!'). Eerst dacht ik, prima - iedereen heeft een mening. Maar nu denk ik, de support die ik nodig heb zit 'm niet in mij te vertellen wat jij mooi of niet mooi vindt. 

 

Ik heb veel liever dat iemand zegt 'Joh meid, wat er ook gebeurt, ik ben er voor je. Ook als er iets mis gaat, of als je straks moet wennen aan je nieuwe borsten. Zonder oordeel.' Want het is niet leuk om zulke subjectieve meningen te horen als je ook nog maar moet afwachten hoe het gaat uitpakken bij jezelf. Ik werd daar bloed onzeker van! Eerst een spannende operatie, en dan het (eind)resultaat waarvan je niet exact weet hoe het gaat worden... Gelukkig zijn we de mooi/niet mooi fase voorbij en heb ik de protheses gekozen. En m'n vriendinnen zijn echt super lief hoor, dus die zullen echt wel voor me klaar staan mocht ik post-op tranen voelen opkomen :) 

De week van de operatie ben ik vrij van werk. We werken 100% thuis momenteel, dus als het een beetje meezit kan ik na een x aantal dagen mijn taken op de laptop weer oppakken. Ik ben van plan het alleen te vertellen als het nodig is, bijvoorbeeld als er een complicatie zou opspelen. 

Ik kan me voorstellen dat het vreemd is als mensen ineens een mening hebben over jouw borsten en hoe het er wel/niet uit komt te zien. 

 

Fijn he, dat die keuzestress voorbij is :)!

 

Een sociaal vangnet is altijd belangrijk maar na een vrij ingrijpende operatie net even extra. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik al een deel van mijn bikini's en bh's uit de kast gehaald.

Een deel al weggegeven aan vriendinnen die interesse hebben.

Wat een bevrijding 😇

 

Ik lees regelmatig dat mensen bang zijn voor de narcose of de complicaties die zouden kunnen optreden. Zelf merk ik dat ik me hier niet zo druk om maak. Wel maak ik me druk om de herstelperiode... Zelf ben ik gewend om zorg te bieden (werk) maar ik raak een beetje in paniek om het idee dat mijn vriend mij moet verzorgen. Ik probeer dingen (vooral hem) voor te bereiden maar ik sla snel door in control-freak gedrag, haha. Word ook snel onredelijk en boos als ik het idee heb dat hij niet luistert of niet zal doen zoals ik het wil.

 

Dat loslaten vind ik nu al heel moeilijk. Ik hoop dat het nu gewoon het ergste is en dat ik straks na de operatie zo veel gebitcht heb dat het op is :')...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/16/2020 at 10:15 AM, Arlandria said:

Gisteren heb ik al een deel van mijn bikini's en bh's uit de kast gehaald.

Een deel al weggegeven aan vriendinnen die interesse hebben.

Wat een bevrijding 😇

 

Ik lees regelmatig dat mensen bang zijn voor de narcose of de complicaties die zouden kunnen optreden. Zelf merk ik dat ik me hier niet zo druk om maak. Wel maak ik me druk om de herstelperiode... Zelf ben ik gewend om zorg te bieden (werk) maar ik raak een beetje in paniek om het idee dat mijn vriend mij moet verzorgen. Ik probeer dingen (vooral hem) voor te bereiden maar ik sla snel door in control-freak gedrag, haha. Word ook snel onredelijk en boos als ik het idee heb dat hij niet luistert of niet zal doen zoals ik het wil.

 

Dat loslaten vind ik nu al heel moeilijk. Ik hoop dat het nu gewoon het ergste is en dat ik straks na de operatie zo veel gebitcht heb dat het op is :')...


Herstelperiode kijk ik ook een beetje tegenop ja, en de operatie zelf vind ik wel echt spannend. Ben al een paar keer 's nachts wakker geschoten met een op hol geslagen hoofd 🙃 Het schiet dan echt van 'zorgen in de nacht' naar 'leuke spanning overdag'. Zit in het aard van m'n beestje dus is niet zo gek, maar wel vervelend...

Wie weet maken we ons zorgen om niks joh! Valt het straks allemaal reuze mee. Als je je vriend nu erop voorbereid  dat je straks in een heks verandert, kan het voor hem ook alleen maar meevallen 😂
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 17-12-2020 om 13:20, MiaMae zei:


Herstelperiode kijk ik ook een beetje tegenop ja, en de operatie zelf vind ik wel echt spannend. Ben al een paar keer 's nachts wakker geschoten met een op hol geslagen hoofd 🙃 Het schiet dan echt van 'zorgen in de nacht' naar 'leuke spanning overdag'. Zit in het aard van m'n beestje dus is niet zo gek, maar wel vervelend...

Wie weet maken we ons zorgen om niks joh! Valt het straks allemaal reuze mee. Als je je vriend nu erop voorbereid  dat je straks in een heks verandert, kan het voor hem ook alleen maar meevallen 😂
 

Hey! Ik heb nooit op dit bericht gereageerd. Sorry!

Hoe gaat het met jou en de spanning? Jij bent nu écht bijna aan de beurt 😁

 

Zelf merk ik dat ik gespannen ben. Ik heb een twee weken-plan gemaakt om mezelf bezig te houden maar ik vind het ontzettend moeilijk om me hieraan te houden. Als ik gespannen ben, merk ik dat ik meer last heb van psychische klachten en angsten. Voorheen had ik dagelijks last van dit soort klachten dus wat dat betreft ben ik blij dat ik het beter onder controle heb. Mag ook wel na jaren van therapie, haha.

Ik weet nu ook dat het eindig is en ik ben dan ook aan het aftellen.

Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan 🙄...Het voelt wel fijn om dit relatief anoniem te delen.

 

Zijn er meer mensen die dit lezen en bijvoorbeeld last hebben (gehad) van schoonmaakdrang? ;)  Of van andere dingen omtrent spanning voor de operatie?
Ik ben op de een of andere manier als de dood dat er ergens nog een stofje ligt als ik het straks zelf niet kan schoonmaken. Of dat ik niet genoeg eten in huis heb. Ik weet ook dat het niet reëel is dus tips zijn altijd welkom!

 

Voor de rest heb ik natuurlijk héél veel zin in de operatie!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik herken die spanning wel hoor! Denk dat de één hier gevoeliger voor is dan de ander maar ik ben ook iemand die graag in controle is, dus dit hele proces stelt me flink op de proef...

 

Morgen (aaargghh!! 😬) ben ik aan de beurt. Ik heb het huis schoongemaakt voor als ik over een paar weekjes weer thuis ben. Want de komende weken blijf ik bij een vriend wat me zeker wat rust geeft. Ook verblijf ik de eerste nacht in de kliniek (dat doen ze bij Blooming standaard geloof ik) en al is dat vast niet nodig, mij geeft het een fijn idee. Kan ik alle vragen die de eerste 24 uur in me opkomen meteen vragen aan de profs. 

 

Als tiener heb ik een angststoornis ervaren dus ik snap je echt! Al jaren geen paniekaanval meer gehad en inmiddels goed getraind om de stress van me af te kunnen gooien. Maar het vliegt me soms ook echt even aan. Om die reden had ik de kliniek gevraagd of ik even telefonisch met de anesthesist kon praten. Dat was geen probleem en bovendien een heel prettig gesprek. Een erg empathische man die goed begreep dat ik het spannend vind. Dat stelde me ook gerust. Even buiten uitwaaien met een goede wandeling helpt ook. En mijn vriezer ligt vol met versgeperste groentesap en een uitgewerkt, gezond eetplan 🙃 Maar of ik vannacht een oog dichtdoe, geen idee! 😂 Mijn mantra is al dagen 'eyes on the prize'... 

 

Blijven ademen! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MiaMae, ik heb je een privéberichtje gestuurd!

 

Inmiddels ben ik ook gebeld door de kliniek en ik moet me rond 12:00 melden bij de kliniek. Zo langzaam aan begin ik het wachten wel zat te raken, haha. 

 

Wel ben ik aan het genieten van de (lichamelijke) vrijheid die ik nu nog heb. Dus ik ben flink aan het dansen, lange wandelingen aan het maken met de hond en met mijn armen aan het bewegen 😂. Ook ga ik nog bij wat mensen langs maar wel netjes volgens de regels want ik moet er niet aan denken dat ik nu HET virus oploop.... 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.