Ga naar inhoud

emmavb : 26 augustus 2020 : Dr. Hawinkels : QUOLE Medisch Centrum : Waalre


emmavb

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik heb hier al eerder zelf veel informatie vandaan gehaald dus wilde ook graag mijn ervaring delen.

 

Ik ben mijn hele leven ontevreden geweest met mijn borsten. Ik vond ze lelijk en klein, en dacht al sinds mijn 15e na over een borstvergroting. Nu ik 20 ben en veel tijd over had rond corona om op onderzoek uit te gaan, heb ik besloten in april dit jaar om te beginnen met het traject.

 

Over vergoeding vanuit de zorgverzekering had ik nooit nagedacht, ik heb direct een afspraak gemaakt met een PC. Op aanraden van mijn ouders door ervaringen en door zelf veel reviews te lezen ben ik bij QUOLE Medisch Centrum Waalre terechtgekomen. Top kliniek trouwens.

 

Bij mijn consult werd de vergoeding door mijn PC, Harm Hawinkels, zelf aangekaart. Via hen heb ik een afspraak gemaakt voor een echo, waar 0.8cm uitkwam aan beide kanten. Daarna heb ik een doorverwijzing gekregen van de huisarts. Mijn stappenplan is dus wat anders dan bij anderen, maar ik wist niet eens dat vergoeding mogelijk was. Ik wilde allereerst weten wat er uberhaupt mogelijk was bij mijn twee erwtjes haha.

 

De kliniek heeft toen het verzoek ingediend bij VGZ, en ik kreeg na lange tijd wachten een uitnodiging voor een spreekuur met de medisch adviseur van de zorgverzekering. Deze vertelde me dat het gesprek vooral was om misbruik te voorkomen. Ik legde uit dat ik vond dat ik onder de regel van vergoeding viel (gewoon niks hebben), ze keek even en toen was het al klaar. Ik werd verteld dat het vergoed zou worden en mocht weer gaan. Binnen tien minuten stond ik weer buiten.

 

Nog geen twee weken later was de datum van mijn operatie, deze had ik al gepland omdat ik het sowieso zou doen, vergoeding of niet.

 

De dag zelf was ik super zenuwachtig en ik had honger want ik moest natuurlijk nuchter zijn.. Door een complicatie in de operatie voor mij moest ik 1 uur in de wachtkamer wachten. Toen ik eenmaal geroepen werd door de operatieassistente mocht ik me omkleden en werd ik naar mijn PC gebracht, die even wat op me tekende, en werd toen al naar de OK gebracht. Beetje gekletst met de operatieassistente, en toen werd ik in slaap gebracht.

 

Toen ik wakker werd had ik vreselijk veel pijn aan mijn incisies, hier heb ik morfine en later nog pijnstilling in mijn infuus gekregen. Hier ben ik weer een uur van "out" gegaan. Toen veel water gedronken en wat gegeten. Eenmaal redelijk goed functionerend ben ik aangekleed (supermooie bh en band aan), en mocht ik mijn moeder bellen om me op te komen halen. Advies voor ophalen: zorg dat iemand anders je autogordel omdoet, en de band die normaal over je borst zit meteen achter je rug doet, dit kan je namelijk zelf niet!

 

Ik heb 4 a 5 dagen lang 4x per dag 2 paracetamollen geslikt en 3 dagen 2x per dag 1 naproxen (deze kreeg ik mee), en nu ben ik ondertussen 8 dagen verder. De band heb ik sinds vandaag niet meer om.

 

In mijn linkerborst heb ik nog wel last van de incisie, maar van de implantaten zelf heb ik bijna geen last meer. De eerste paar dagen voelde het alsof ze weg wilden glijden.. maar dat is gelukkig weg. Het begint er ook al steeds beter uit te zien! Heel blij met mijn keuze en mijn beslissing!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Emmavb, wat goed dat je de stap hebt genomen en voor een bv bent gegaan, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 😀

Ook wel fijn dat je het vergoed hebt gekregen, al had je het sowieso wel gedaan, het is een hoop geld wat je nu lekker aan andere dingen uit kunt geven (bh's, bikini's, jurkjes, tops haha) 

Wat naar dat je zo'n last had van je incisies, ik kreeg dat volgens mij pas later, na een paar dagen. Goed rusten en je pcm op tijd nemen.

Je hebt verschillende protheses qua aantal cc's, maar beide borsten waren 0,8 cm, zat er dan toch nog zoveel verschil in dat er twee verschillende geplaatst zijn? 

Ga je een album met de progressie bijhouden? Want dan zou ik het leuk vinden mee te kijken. 

Groetjes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.