Ga naar inhoud

Proces


romys

Aanbevolen berichten

Goedemorgen dames, 

 

Afgelopen maandag heb ik een echo laten maken in het ziekenhuis daaruit is gebleken dan ik aan 1 borst geen borstweefsel heb en de anders zit onder de 0,8 mm dit betekend volgens mij dat ik mijn borstvergroting vergoed kan krijgen. (Ik ben ook geen plooi) 

Nu weet ik niet zo wat nu de volgende stap is, moet ik contact opnemen met zorgverzekeraar? 
Is er iets anders dat ik kan doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Mmmmi zei:

@romys je heb van de huisarts een verwijzing nodig naar de kliniek waar je geholpen wil worden. En de kliniek dient dan een aanvraag in bij je.zorgverzekering mbv je echo uitslag en hun beoordeling van aplasie

Dat denk ik ook. Dus voordat je naar je huisarts gaat is het fijn als je zelf al gezocht hebt waar je naar doorgestuurd wilt worden en naar wie. Op de websites van klinieken, ook privéklinieken, staan vaak met welke zorgverzekeraars ze contracten hebben. Maar het moet altijd via de huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @romys, ik had een verwijzing voor het ziekenhuis. Daarna nog gekeken welke klinieken ook bij mijn zorgverzekeraar aangesloten waren. Daar ook een consult gehad en zij hebben voor mij een aanvraag voor vergoeding bij de zorgverzekeraar ingediend. Mijn verwijzing voor het ziekenhuis is daarna omgezet naar die kliniek en de aanvraag voor vergoeding was binnen 3 dagen goedgekeurd, ben niet op gesprek geweest. Oordeel van de pc was gelukkig voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@romys, misschien heb je het intussen al geregeld, maar ik had mijn verwijzing ook gebruikt voor het ziekenhuis. Daarna ben ik nog op consult bij een kliniek geweest. Toen ik daar uiteindelijk voor had gekozen, hoefde ik alleen de huisarts te bellen en te vragen om mijn verwijzing naar hen om te zetten. Dat was voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi @romys

Ik zag in je statusupdate staan dat je een operatie gepland hebt staan, of in ieder geval in het vooruitzicht hebt. Misschien is het leuk als je hier je verhaal update, zodat meiden weten hoe alles gegaan is? Ook fijn straks voor andere meiden die hiermee te maken krijgen :) 

Als je een operatiedatum hebt tzt, mag je me ook taggen hier, dan passen we je topictitel aan en verhuizen we je naar de operatieverslagen. Dan kun je ook na je operatie dit topic blijven gebruiken voor al je updates en staat alles handig bij elkaar.

Vergeet niet even je pc erbij te vermelden en de kliniek!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.