Ga naar inhoud

Werkgever vertellen of niet


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben benieuw hoe jullie het met je werkgever geregeld hebben m.b.t. verlof na je operatie.

Ik wordt 14 oktober geopereerd en heb vanaf deze dag 2 weken vrij genomen. Hoop dat ik na die tijd weer gewoon kan werken (kantoorbaan, geen lichamelijke inspanning).

Maar ik wil mijn werkgever niet vertellen over de ingreep, voel me daar niet op mijn gemak bij. 

Is het realistisch om na 2 weken weer te gaan werken denken jullie? Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet oplossen, ziek melden vindt ik ook niet eerlijk tegenover mijn werkgever.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kantoorbaan en werk momenteel vanuit huis ivm Corona. Heb niet verteld waar de ingreep voor was, wel vrije dagen opgenomen. Ben na een week begonnen met alleen de ochtenden en a.s. maandag weer hele dagen. Gaat tot nu toe echt meer dan prima. 
 

Ben wel blij dat ik niet naar kantoor hoef want met stukken lopen voelen ze nog als bakstenen. Het ligt denk ik echt aan je baan, wat Raven ook zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @newboob

 

Mijn man is mijn werkgever dus hij was zeker op de hoogte hihi, ik zit ook op kantoor en heb weinig lichamelijke inspanning , ben nu ruim 2 weken PO en werk nu weer iedere dag van 9 tot minimaal 14:30 dan pik ik de oudste 2 uit school en ga ik naar huis...

Het gaat prima maar perforeren is een hel 🤣🤣🤣 ook vraag ik anderen hogere mappen te pakken. Vooral mijn borst rechts word erg hard van het bedienen van de muis, ook ben ik nog erg veel moe.

 

Ik denk dus dat die 2 weken in principe voldoende zijn als je daarna aangepast kan werken, je kan misschien je werkgever informeren  dat je een ingreep krijgt waarbij je 6 weken niet zwaar mag tillen of boven je hoofd heffen, je bent niet verplicht te melden welke ingreep het is toch....😊😊

 

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, iloontje148 zei:

Hi @newboob

 

Mijn man is mijn werkgever dus hij was zeker op de hoogte hihi, ik zit ook op kantoor en heb weinig lichamelijke inspanning , ben nu ruim 2 weken PO en werk nu weer iedere dag van 9 tot minimaal 14:30 dan pik ik de oudste 2 uit school en ga ik naar huis...

Het gaat prima maar perforeren is een hel 🤣🤣🤣 ook vraag ik anderen hogere mappen te pakken. Vooral mijn borst rechts word erg hard van het bedienen van de muis, ook ben ik nog erg veel moe.

 

Ik denk dus dat die 2 weken in principe voldoende zijn als je daarna aangepast kan werken, je kan misschien je werkgever informeren  dat je een ingreep krijgt waarbij je 6 weken niet zwaar mag tillen of boven je hoofd heffen, je bent niet verplicht te melden welke ingreep het is toch....😊😊

 

Liefs...

Dat is positief! Ik hoef gelukkig ook niet te tillen. Wel zit ik de hele dag achter een computer. Ik ben een beetje bang dat als ik zeg dat ik een ingreep krijg ze door gaan vragen en dat ik me dan onder gezet voel om het toch te vertellen. Ik denk dat ik gewoon moet aankijken hoe het gaat na 2 weken.

Autorijden is denk geen probleem, rijdt automaat dus schakelen hoef ik niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, newboob zei:

Dat is positief! Ik hoef gelukkig ook niet te tillen. Wel zit ik de hele dag achter een computer. Ik ben een beetje bang dat als ik zeg dat ik een ingreep krijg ze door gaan vragen en dat ik me dan onder gezet voel om het toch te vertellen. Ik denk dat ik gewoon moet aankijken hoe het gaat na 2 weken.

Autorijden is denk geen probleem, rijdt automaat dus schakelen hoef ik niet

 

Als je liever niks zegt is dat natuurlijk helemaal prima 😊 ik praat vanuit een luxe positie ik rij smorgens mee naar het werk met mn man en via school waar de oudste 2 zitten brengt hij me smiddags naar huis , de jongste van 2 zit op de opvang of bij mijn moeder en de tijd die over is bij mn man op de zaak (tijdelijk) kan hem echt niet optillen en denk dat ik dat ook niet moet willen 🙃

Maar als het zou moeten denk ik wel datvik kan autorijden 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

@newboob ik denk dat je niks hoeft te zeggen hoor en stel dat je last krijgt op je werk kan je ook zeggen dat je last van je rug heb ofzo. Ik werk zelf in de zorg en ben na drie weken aan het werk gegaan en heb in sommige gevallen gezegd dat ik niet kan tillen en duwen ivm rug. (Tegen niet directe collegas). Als ik naar mezelf kijk kon ik na 5 dagen al auto rijden (schakelen) en ging ik naar verschillende dierenparken dus was wel gewoon bezig. Verschilt natuurlijk per persoon ook hoe het herstel gaat, maar dit is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mmmmi zei:

@newboob ik denk dat je niks hoeft te zeggen hoor en stel dat je last krijgt op je werk kan je ook zeggen dat je last van je rug heb ofzo. Ik werk zelf in de zorg en ben na drie weken aan het werk gegaan en heb in sommige gevallen gezegd dat ik niet kan tillen en duwen ivm rug. (Tegen niet directe collegas). Als ik naar mezelf kijk kon ik na 5 dagen al auto rijden (schakelen) en ging ik naar verschillende dierenparken dus was wel gewoon bezig. Verschilt natuurlijk per persoon ook hoe het herstel gaat, maar dit is mijn ervaring.

Precies dit qua herstel voor mij, wij gingen ook dagjes weg in de ‘vakantie’ (voor mij dus herstel na operatie). ik heb een kantoorbaan en ook niets verteld. Na bijna 3wk weer aan het werk gegaan en nog steeds m’n mond gehouden. Autorijden heb ik na 6 dagen weer gedaan (schakel). Morgen heb ik een uitje en hebben we ook een spel en gaan we zeilen, daarvoor moet ik nog even bedenken hoe ik er onder uit kom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Mmmmi zei:

@newboob ik denk dat je niks hoeft te zeggen hoor en stel dat je last krijgt op je werk kan je ook zeggen dat je last van je rug heb ofzo. Ik werk zelf in de zorg en ben na drie weken aan het werk gegaan en heb in sommige gevallen gezegd dat ik niet kan tillen en duwen ivm rug. (Tegen niet directe collegas). Als ik naar mezelf kijk kon ik na 5 dagen al auto rijden (schakelen) en ging ik naar verschillende dierenparken dus was wel gewoon bezig. Verschilt natuurlijk per persoon ook hoe het herstel gaat, maar dit is mijn ervaring.

Dat kan ik inderdaad ook nog doen! Ik wordt vlak voor de herfstvakantie geopereerd dus hoop stiekem dat ik eind van die vakantie nog wel wat kan doen met de kinderen. Niet in de vorm van zware activiteit,maar misschien even naar de dierentuin of speeltuin

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.