Ga naar inhoud

Mislukte Borstvergroting


Aanbevolen berichten

Hey meiden, 

 

Dit onderwerp is wat minder leuk, maar ik ben zo ontzettend verdrietig en ik hoop écht dat er hier meiden zijn met hetzelfde verhaal, maar dat het e.e.a. nog ''vanzelf'' is rechtgetrokken, zonder corrigerende ingreep.

 

Zoals jullie in mijn eerder verslag hebben kunnen lezen, heb ik een borstvergroting (210CC Dual Plane) gehad bij Boerhaave (Kingma) op 09-07-2020. 

 

Op de uitslaapkamer merkte ik al direct dat mijn rechter prothese hoger zat dan mijn linker. ''Dit trekt nog wel bij'' werd mij verzekerd.

 

Één week PO, bij de nacontrole, heb ik dit wederom aangegeven. Ook hier mocht ik nog even afwachten. Geen advies of dergelijke gekregen, terwijl ik nadrukkelijk heb gevraagd óf het bijv. zin had om mijn sportbh aan de ene kant strakker te doen, dan aan de andere kant. Ook heb ik geïnformeerd naar een borstband. Geen advies, enkel afwachten.

 

3 weken PO heb ik gemaild en foto's toegestuurd, met het bericht dat ik mij nu wel redelijk zorgen begon te maken over het resultaat. Wederom hetzelfde bericht: afwachten.

 

6 weken PO heb ik gemaild en foto's toegestuurd. Nu was mijn linkerborst dermate gezakt dat het litteken op mijn borst zat i.p.v. in de plooi en mijn rechterborst nog steeds (!) niet verwas ingedaald, met als resultaat dat bij de linkerborst het volume onder de tepel zit en bij de rechterborst het volume boven de tepel. Er zit 8 mm (!) verschil qua hoogte. Ik begrijp dat ze niet helemaal hetzelfde uitvallen, maar dit zijn gewoon twee hele verschillende borsten. EIN-DE-LIJK werd ik een beetje serieus genomen en mocht ik op afspraak bij de betreffende chirurg, hier ben ik gisteren (19-08-2020) geweest,

 

Meteen bij het zien van mijn borsten (niet gevoeld), was het voor haar duidelijk dat dit om een plaatsingsfout ging. De operatie is mislukt. Ik had al wel het vermoeden, maar toch. Een corrigerende ingreep is noodzakelijk om het zaakje weer recht te trekken, maar... Dat kan pas 1 jaar PO (!). Ze is bereid de kosten van deze ingreep op zich te nemen, maar of ik dan de narcotiseur wil betalen (€500). Dus niet alleen ga ik nu een jaar lang met een verminkt lichaam rondlopen, om vervolgens opnieuw 6 weken niet te mogen tillen (oppas regelen 6 weken op mama-dag), maar mag ik ook nog even bijleggen? 

 

Zijn er hier meiden, die ongeveer hetzelfde resultaat hadden, waarbij het met een jaar nog vanzelf goed gekomen is? Én is het allemaal wel redelijk wat zij van mij vraagt? Nu boeit mij die €500,00 niet echt, maar voor mij is dit meer een principekwestie. Ik wil haar overigens ook niet tegen de tenen stoten, zij moet mij immers toch weer mooi gaan maken.

 

Groetjes MommyB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! 

 

Wat vervelend zeg! Ik kan hier niet over mee praten want mijn bv moet nog komen. 

Welk merk prothese heb jij? En heb je nog wel vertrouwen in de pc om het daar opnieuw te laten doen?

Misschien kan @Nog even wachten hier wat meer antwoord op geven, zij moest ook opnieuw PO maar dan ivm infectie. Dat kon sneller dan pas over een jaar.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MommyB jeetje wat een naar verhaal. Je stelt je zoveel voor van je operatie en dan is het na je operatie niet zoals je wilt. Uiteraard weten we allemaal dat het wachten is op het eindresultaat, dat ze echt nog veranderen, dat de Frankenstein look echt wel weg gaat, maar een plaatsingsfout dat is iets waar je geen rekening mee houdt. Helaas voor jou is deze nachtmerrie bij jou uitgekomen.

Ik had een complicatie, namelijk een bacteriële infectie, waardoor mijn linkerprothese er met 4 weken po uit moest. Ik moest toen 3 maanden wachten voordat de infectie 100% uit mijn lijf was voordat de prothese teruggeplaatst kon worden. Dit is dus wel iets anders dan bij jou het geval.

Ik denk dat ze aangegeven wachten tot een jaar omdat dan pas het uiteindelijke resultaat zichtbaar is. Echter kan ik me niet voorstellen dat bij een plaatsingsfout het nog goed gaat komen. Heb je gevraagd waarom er een jaar tussen moet zitten? Wellicht toch eens bij een andere kliniek navragen hoe lang zij er tussen houden?

En dan qua kosten. Ik weet niet echt wat gangbaar is. Over het algemeen wel een gereduceerd tarief, maar dit is echt een fout van de arts zoals al toegegeve  en mijn mening is dat zij ook de 500 voor hun rekening moeten nemen. 

 

Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.