Ga naar inhoud

Operatie ingepland (nog wat twijfels over keuzes)


Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

Onlangs lid geworden van deze pagina omdat mijn operatie in september gepland staat en ik dit super spannend vind! 
Ik ben 28 jaar (geen kinderen) en kan soms nogal een control freak zijn. Over mijn operatie en het uiteindelijke resultaat heb ik geen controle wat ik dan ook enorm spannend vind. 
Al jaren wil ik graag een borstvergroting, niet omdat ik onzeker ben over mijn borsten, maar simpelweg omdat ik er niet tevreden mee ben.  Ik heb een peervormig figuur, slanke taille, brede heupen. Mijn borsten zitten goed als ik ze in een super push-up BH stop. Wanneer ik een BH draag met weinig of geen push up, dan vind ik mijn bovenkant niet in verhouding met mijn onderkant. Na jaren twijfelen heb ik het afgelopen half jaar het besluit genomen me hier eens verder in te verdiepen. Want waar zou ik over na moeten en kunnen denken als ik nog nooit bij een PC geweest ben om te kijken wat de mogelijkheden voor mij zijn. Zo gezegd, zo gedaan. 
Ik ben bij 2 klinieken geweest waarna ik een goed gevoel kreeg bij Blooming. 
Een uitgebreide intake, waarin risico's en resultaten uitvoerig worden besproken gevolgd door een pas-sessie. 
Inmiddels ben ik 2 keer op gesprek geweest en heb ik 2 keer kunnen passen. 
3 september ga ik nogmaals passen (twijfel twijfel) ik zal dan ook verschillende shirtjes mee nemen om een beter beeld te krijgen. Ik heb tot nu toe alleen met strakke witte hempjes gepast waardoor het al snel groot (maar mooi) lijkt. 22 september volgt de operatie. 

  • Operatie door Dr. Staudt
  • Gekozen voor Nagor protheses 
  • Ronde protheses 
  • Gladde protheses 
  • plaatsing voor de spier
  • 390 of 420 cc

 

Het verschil tussen 390 en 420 blijkt nihil, zo'n 3 dobbelsteentjes. 
De kliniek raadde mij aan, bij twijfel te gaan voor 420. Toch neig ik meer naar 390, ondanks dat het verschil tussen 390 en 420 bij het passen eigenlijk niet zichtbaar was. Persoonlijk vind ik 420 gewoon klinken als "veel". Hoewel ik denk dat ik niet teveel naar het aantal CC's moet kijken, dit verschilt mogelijk ook per merk prothese. 
Over de keuze rond ben ik meer dan tevreden, ik heb wel borsten, maar het volume daarvan hang nogal als een theezakje naar beneden. Ik denk dat rond hierin een goede keuze is. 
Twijfels heb ik nog wel over glad of ruw, tijdens beide gesprekken was ik er over uit dat ik glad wil. Toch neig ik nu ( na een internet speurtocht) toch weer naar ruw. 

Buiten dat  vind ik het allemaal enorm spannend! Het idee 'snijden in een gezond lichaam" blijft door mijn hoofd spoken. Je wilt natuurlijk niet dat je er achteraf spijt van krijgt als er achteraf complicaties ontstaan. 
Maar ik denk ook aan het uiteindelijke resultaat waar ik (ga ik vanuit) enorm blij mee zal zijn! 
Ik ben nog nooit onder narcose geweest, ik vind het echt heel spannend om de controle uit handen te geven. 
Misselijk wordt ik bij de gedachte dat je naar de OK wordt gereden wetende dat ze zo in je gaan snijden.. 
Maar ik heb de keuze gemaakt, ik ga het doen! 

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die hun ervaringen willen delen. Die de operatie net zo spannend vonden/vinden als ik! 
Mensen die bekend zijn met Blooming en/of dr. Staudt
Mensen die ook nagor protheses hebben
En mensen die ook twijfelden tussen glad of ruw

 

Het hele herstel vind ik allemaal nog niet zo spannend. Eerst de operatie maar.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! 

Welkom op het forum! 

 

Puur uit interesse, waarom heeft een gladde prothese joun voorkeur? 

Wat zijn de voordelen ten opzichte van geruwde? 

 

Ik snap je spanningen heel goed! Dat control freak gevoel heb ik ook gehad. 

Daarom vond ik een fijn gevoel bij de Pc belangrijk. 

 

Mijn pc adviseerde ook nagor, hij werkt graag met deze prothese vertelde hij. Goede ervaringen etc. Hij vertelde dat ze ook erg zacht zijn. Dat vond ik ook belangrijk.  Ik heb dus maar gewoon m'n vertouwen op de kundigheid van de pc gezet haha. 

 

Ook ik had de keuze tussen 360 en 400. Twijfelde super erg. Toch last minut gekozen voor de 400cc en totaal geen spijt van! Je went supersnel aan de grootte hihi. 

 

Ik heb een album, mocht je interesse hebben wil ik je wel toevoegen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dat je de moeite neemt om te reageren! super fijn. 

 

Over Nagor kan ik op het internet vrij weinig vinden, op zich positief want dat zijn dan in ieder geval geen slechte verhalen haha. Fijn om even ervaringen van mensen te horen die ook Nagor hebben. 
Tegenwoordig hoor je veel mensen over Motiva. Dit had in eerste instantie ook mijn voorkeur maar de PC zei dat Nagor beter aansluit bij mijn borstkas en hij werkt liever met Nagor omdat deze al langer op de markt zijn. 
Keuze ruw of glad: PC zei dat kapselvorming sowieso gaat gebeuren, de kans dat je meer kapselvorming krijgt is bij de gladde variant Nagor van tegenwoordig is niet bewezen, althans niet meer dan bij de ruwe. PC gaf aan dat de ALCL bacterie sneller blijft liggen op een ruwe prothese dan op een gladde, op een gladde kan de bacterie in feite niet blijven liggen vandaar dat glad adviseerde. Maar hij liet de keuze wel volledig bij mij. 

Ik kijk graag even in je album, ik zal je even volgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Bty zei:

Bedankt dat je de moeite neemt om te reageren! super fijn. 

 

Over Nagor kan ik op het internet vrij weinig vinden, op zich positief want dat zijn dan in ieder geval geen slechte verhalen haha. Fijn om even ervaringen van mensen te horen die ook Nagor hebben. 
Tegenwoordig hoor je veel mensen over Motiva. Dit had in eerste instantie ook mijn voorkeur maar de PC zei dat Nagor beter aansluit bij mijn borstkas en hij werkt liever met Nagor omdat deze al langer op de markt zijn. 
Keuze ruw of glad: PC zei dat kapselvorming sowieso gaat gebeuren, de kans dat je meer kapselvorming krijgt is bij de gladde variant Nagor van tegenwoordig is niet bewezen, althans niet meer dan bij de ruwe. PC gaf aan dat de ALCL bacterie sneller blijft liggen op een ruwe prothese dan op een gladde, op een gladde kan de bacterie in feite niet blijven liggen vandaar dat glad adviseerde. Maar hij liet de keuze wel volledig bij mij. 

Ik kijk graag even in je album, ik zal je even volgen :)

 

Haha zo dacht ik ook! Er is niet echt veel over nagor te vinden verder.... 

Ik ben nog maar 3 weken PO, dus over de uiteindelijke zachtheid etc kan ik nog weinig vertellen helaas. Maar ben erg benieuwd.  

 

Aahzo! Dat wist ik niet, interessant! Ik dacht namelijk dat geruwde protheses minder overmatig kapsel kregen, ofja de kans erop minder is.  Maar dit is dus misschien niet zo haha.  

Ik heb wel de geruwde gekregen. Was ook mijn eigen keuze. 

 

Isgoed, voeg ik je toe! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt wel hoor wat je zegt, dat ruw minder kans op kapselvorming geeft. Echter zij mijn PC dat dat niet persé zo hoeft te zijn.. 
Of het wel/niet waar is laat in even in het midden.. Het klinkt een beetje alsof je moet kiezen tussen kapselvorming of ALCL, ruw of glad.. 

O echt! je bent pas 3 weken terug geopereerd?! 
Vertel, hoe gaat het? hoe is jouw operatie verlopen? 
Heb jij voor of achter de spier of dual? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 16 juli geopereerd door laura zaal bij Velthuis. Heb mentor rond 500cc high profile gekozen. Helemaal blij mee. Had zeker niet minder gewild ☺️. Bij twijfel neem de grotere lees ik hier en daar ben ik het wel mee eens. 
Ik wil een bv al sinds m’n puberteit (toen mijn zus grote borsten kreeg en ik niet), maar toch nooit gedaan. Durfde het niet. Eerst twee kids gekregen, toen kreeg ik de borsten die ik altijd al wilde hebben, helaas na 6 maanden borstvoeding verdwenen ze weer en hield ik theezakjes over 😫. Onzeker werd ik er niet van, maar vond t gewoon lelijk. Bh’s of bikini’s kopen was een straf. Nu op m’n 34e toch de stap gezet en ben er nu al zoooo blij mee! Bh’s passen was zoooo leuk 🥰

Succes met je keuze!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bty zei:

Het klopt wel hoor wat je zegt, dat ruw minder kans op kapselvorming geeft. Echter zij mijn PC dat dat niet persé zo hoeft te zijn.. 
Of het wel/niet waar is laat in even in het midden.. Het klinkt een beetje alsof je moet kiezen tussen kapselvorming of ALCL, ruw of glad.. 

O echt! je bent pas 3 weken terug geopereerd?! 
Vertel, hoe gaat het? hoe is jouw operatie verlopen? 
Heb jij voor of achter de spier of dual? 

Haha inderdaad... Al die keuzes zijn nogal lastig. 

 

Van mijn pc mocht ik ook kiezen wat ik liever wilde, ruw, glad, dual plane of voor de spier. 

 

Ik heb gekozen voor dual plane en ruw... Achteraf had ik ze misschien ook wel voor de spier gewilt, maarja ze zitten er al 😂

 

Operatie is me zo meegevallen! Niet misselijk geweest, super lieve verpleegkundigen etc. Pijn was 1e 4 dagen wel heftig, maar icm pijnstilling goed te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik zit ongeveer dezelfde situatie! Mijn advies is net als de andere om voor de grotere te gaan. Er treed ook snel gewenning op. 

 

Ik heb mijn operatie uitgesteld door corona en mijn werk als zelfstandige.  Afgelopen januari consult en passessie gehad bij Blooming,  Dr vd Pot. 2 oktober heb ik mij volgende passessie.

Mijn keuzes qua merk is motiva, 500,550 full of 590 corse.

 

De kliniek bevalt mij overigens goed. Ik heb wel extra gebeld ivm wachtlijst consult,  het helpt wel. Laat van je horen dan krijg je sneller wat je wilt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2020 om 14:42, Bty zei:

Hi allemaal, 

Onlangs lid geworden van deze pagina omdat mijn operatie in september gepland staat en ik dit super spannend vind! 
Ik ben 28 jaar (geen kinderen) en kan soms nogal een control freak zijn. Over mijn operatie en het uiteindelijke resultaat heb ik geen controle wat ik dan ook enorm spannend vind. 
Al jaren wil ik graag een borstvergroting, niet omdat ik onzeker ben over mijn borsten, maar simpelweg omdat ik er niet tevreden mee ben.  Ik heb een peervormig figuur, slanke taille, brede heupen. Mijn borsten zitten goed als ik ze in een super push-up BH stop. Wanneer ik een BH draag met weinig of geen push up, dan vind ik mijn bovenkant niet in verhouding met mijn onderkant. Na jaren twijfelen heb ik het afgelopen half jaar het besluit genomen me hier eens verder in te verdiepen. Want waar zou ik over na moeten en kunnen denken als ik nog nooit bij een PC geweest ben om te kijken wat de mogelijkheden voor mij zijn. Zo gezegd, zo gedaan. 
Ik ben bij 2 klinieken geweest waarna ik een goed gevoel kreeg bij Blooming. 
Een uitgebreide intake, waarin risico's en resultaten uitvoerig worden besproken gevolgd door een pas-sessie. 
Inmiddels ben ik 2 keer op gesprek geweest en heb ik 2 keer kunnen passen. 
3 september ga ik nogmaals passen (twijfel twijfel) ik zal dan ook verschillende shirtjes mee nemen om een beter beeld te krijgen. Ik heb tot nu toe alleen met strakke witte hempjes gepast waardoor het al snel groot (maar mooi) lijkt. 22 september volgt de operatie. 

  • Operatie door Dr. Staudt
  • Gekozen voor Nagor protheses 
  • Ronde protheses 
  • Gladde protheses 
  • plaatsing voor de spier
  • 390 of 420 cc

 

Het verschil tussen 390 en 420 blijkt nihil, zo'n 3 dobbelsteentjes. 
De kliniek raadde mij aan, bij twijfel te gaan voor 420. Toch neig ik meer naar 390, ondanks dat het verschil tussen 390 en 420 bij het passen eigenlijk niet zichtbaar was. Persoonlijk vind ik 420 gewoon klinken als "veel". Hoewel ik denk dat ik niet teveel naar het aantal CC's moet kijken, dit verschilt mogelijk ook per merk prothese. 
Over de keuze rond ben ik meer dan tevreden, ik heb wel borsten, maar het volume daarvan hang nogal als een theezakje naar beneden. Ik denk dat rond hierin een goede keuze is. 
Twijfels heb ik nog wel over glad of ruw, tijdens beide gesprekken was ik er over uit dat ik glad wil. Toch neig ik nu ( na een internet speurtocht) toch weer naar ruw. 

Buiten dat  vind ik het allemaal enorm spannend! Het idee 'snijden in een gezond lichaam" blijft door mijn hoofd spoken. Je wilt natuurlijk niet dat je er achteraf spijt van krijgt als er achteraf complicaties ontstaan. 
Maar ik denk ook aan het uiteindelijke resultaat waar ik (ga ik vanuit) enorm blij mee zal zijn! 
Ik ben nog nooit onder narcose geweest, ik vind het echt heel spannend om de controle uit handen te geven. 
Misselijk wordt ik bij de gedachte dat je naar de OK wordt gereden wetende dat ze zo in je gaan snijden.. 
Maar ik heb de keuze gemaakt, ik ga het doen! 

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die hun ervaringen willen delen. Die de operatie net zo spannend vonden/vinden als ik! 
Mensen die bekend zijn met Blooming en/of dr. Staudt
Mensen die ook nagor protheses hebben
En mensen die ook twijfelden tussen glad of ruw

 

Het hele herstel vind ik allemaal nog niet zo spannend. Eerst de operatie maar.. 

Ik was een beetje druk, daarom wat minder actief, maar wilde zeker nog even reageren op jouw topic. 

het stukje control freak herken ik helemaal. Is ook wel een beetje vrouw eigen natuurlijk, maar dit is nou zo'n onderwerp waarop je totale controle zou willen hebben, maar dat niet hebt. Uiteraard valt er van alles te managen, waaronder een goede kliniek en arts (check bij jou in ieder geval), maar ook voorbeelden meenemen van wat jij mooi vindt bij het consult. Verder lekker veel operatieverslagen lezen hier. En weet dat je  boobs niet perfect uit de OK komen, maar echt even tijd nodig hebben om mooi te gaan vormen. 

Ik heb ook een 2e passessie gedaan. Hou er rekening mee dat de arts hier maar even kort bij aanwezig zal zijn, bij mij was het voornamelijk met de assistente. In eerste instantie was er 6285cc geadviseerd, maar ik heb toch voor de 550cc gekozen ivm nekklachten en het leek me toch te groot. ik ben super tevreden  hoor, maar achteraf had de 625cc prima gepast. En dat hoor je natuurlijk hier veel meer. Ik vond ook dat het in de pasbh iets groter leek dan dat het daadwerkelijk in het lijf zit. Ik zou toch voor de 420 gaan. als je in de catalogus kijkt scheelt het qua breedte 0,4cm en qua projectie maar 0,1 cm. Ik zou dan voor de mooiere cleavage gaan en de brede variant kiezen. 

Staudt is volgens mij erg fan van de nagor protheses, als je de arts verder vertrouwt en je gevoel goed is, er lekker voor gaan. Ik wilde graag de motiva's hebben.

 

verder is Blooming super fijn, van het plannen van de operatiedatum, tot de operatie, tot de nazorg. Ik ben de laatste keer in kliniek Velsen geopereerd. Daar zijn ze allemaal super lief en attent. Komt helemaal goed. Ja het is spannend, maar het is het meer dan waard allemaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super lief dat je de tijd neemt te reageren. En bedankt voor je feedback! 

De laatste dagen ben ik zo aan het twijfelen of ik dit allemaal nog wel wil. 

Ik vind t zo eng en wil niet achteraf spijt krijgen. Kreeg vandaag de vragenlijst toegestuurd om in te vullen, moet je ook niet te lang overna denken.. 

 

Ik had ook echt een goed gevoel bij Blooming. Kliniek Velsen is de nieuwe locatie van Blooming waar ze opereren toch? Volgens mij moet ik daar ook heen. Was mij niet helemaal duidelijk waarom dit een andere locatie is geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bty zei:

Wat super lief dat je de tijd neemt te reageren. En bedankt voor je feedback! 

De laatste dagen ben ik zo aan het twijfelen of ik dit allemaal nog wel wil. 

Ik vind t zo eng en wil niet achteraf spijt krijgen. Kreeg vandaag de vragenlijst toegestuurd om in te vullen, moet je ook niet te lang overna denken.. 

 

Ik had ook echt een goed gevoel bij Blooming. Kliniek Velsen is de nieuwe locatie van Blooming waar ze opereren toch? Volgens mij moet ik daar ook heen. Was mij niet helemaal duidelijk waarom dit een andere locatie is geworden

ja ze huren daar ok's en verpleging. Deden ze eerst in het rode kruis ziekenhuis en het spaarne. Ik vermoed dat ze minder tijd kregen toegewezen dan gewenst waardoor de wachtlijst wat te ver op liep. Dus nu een extra faciliteit die echt super is. De badkamer leek meer op die van een desifnhotel dan een ziekenhuis.

 

En ja het is spannend, maar er zijn veel meiden geweest die het ook super spannend vonden en toch superblij zijn dat ze hebben doorgezet. Maar je kunt altijd nog wat extra tijd nemen als je die nodig hebt he

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.