Ga naar inhoud

Pijn en zwelling in rechterborst 5 weken PO


Aanbevolen berichten

Dag iedereen

 

Ik ben bijna 5 weken PO. Alles ging goed tot nu toe. Maar sinds vandaag voelt mijn rechter borst terug pijnlijk aan en precies harder... is dit normaal of moet ik mij zorgen maken? Ik ben echt bang voor overmatige kapselvorming...

 

Iets dat ik wil toevoegen(misschien zijn deze gelink): ik had na mijn eerste controle een borstband meegekregen die ik overdag moest dragen. Nu is deze stuk (kleeft niet meer - klittenband) . Ik kan ook geen nieuwe gaan halen want de kliniek is tijdelijk gesloten. 

 

 

Hopelijk kan hier iemand om anrwoord en want ik maak mij echt zorgen... ik heb  niets zwaar getild, niet gesport etc... maar ik ben nog altijd bang dat ik teveel doe met gewoon rondwandelen 😬😬😬

 

Mijn zorg komt voor door het feit dat ik bijna aan de 6 weken ben... dat ik nu plots merk dat 1 van mijn borsten ineens terug zwelt en zo'n getrokken (beter kan ik het niet omschrijven ) gevoel maakt mij echt nerveus. Oppervlakkige pijn scheutjes heb ik ook een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! 
 

Hoe ziet jou litteken eruit? Is het roder en gezwollen? Zo ja, zeker jouw temperatuur goed in het oog houden. 
 

Ik denk ook dat het van de warmte kan zijn dat jouw rechterborst opzwelt en dus pijnlijker is.... 

en als ik jou was zou ik toch snel een nieuwe borstband vragen/kopen,  al dan niet bij een andere kliniek of online. Bij mij hebben ze echt benadrukt dat ik deze 8 weken moet dragen... 

kan je niemand dan bereiken aan wie je deze vragen kan stellen? 
 

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, dientje zei:

Hey! 
 

Hoe ziet jou litteken eruit? Is het roder en gezwollen? Zo ja, zeker jouw temperatuur goed in het oog houden. 
 

Ik denk ook dat het van de warmte kan zijn dat jouw rechterborst opzwelt en dus pijnlijker is.... 

en als ik jou was zou ik toch snel een nieuwe borstband vragen/kopen,  al dan niet bij een andere kliniek of online. Bij mij hebben ze echt benadrukt dat ik deze 8 weken moet dragen... 

kan je niemand dan bereiken aan wie je deze vragen kan stellen? 
 

groetjes 

Hoi! Bedankt voor je antwoord! Mijn litekens zien er vrij goed uit. Gewoon een lijntje. Een nieuwe borstband dus? Waarom eigenlijk? Is dat zo erg om die uit te doen? Bij mij had de pc gezegd om hem snachts niet te dragen, bij jou ook?

 

Ik dacht dat die borstband gewoon de daling van de prothesen sneller doet gaan? Wat kan er gebeuren als ik die uit doe? 

 

Ik weet niet hoe ik de kliniek kan bereiken... Ik kan het noodnummer morgen eens proberen 😯

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de littekens er goed uitzien is er denk ik geen nood om je zorgen te maken. Als je er toch niet gerust in bent kan je altijd advies vragen aan @best_boobie
ik moest de borstband 24/24u dragen samen met een post-op bh. Ik vermoed dat de reden hiervoor is dat de implantaten mooi op hun plaats blijven zitten tot het Natuurlijk kapsel volledig gevormd is. Ik heb mezelf eigenlijk nooit echt de vraag gesteld ‘waarom’. Ik volg Gwn het advies van mijn kliniek en arts.... maar zoals je hier alvast hebt gelezen geeft elke arts een ander advies ifv zijn behandeling. 
 

groetjes xxx 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je je zo voelt 😞

 

Ik heb hier een borstband liggen van mijn operatie begin mei. Niet gloednieuw (5 weken dag en nacht gebruikt dus dat zie je ook aan het klittenband) maar wat mij betreft mag je die zo ophalen. Ik kom zelf uit midden Nederland. Mocht afstand voor je te doen zijn moet je me maar even een berichtje sturen! 

 

Verhaal van dientje hierboven over natuurlijk kapsel en borstband heb ik ook gehoord inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2020 om 22:55, Es1234567 zei:

Wat vervelend dat je je zo voelt 😞

 

Ik heb hier een borstband liggen van mijn operatie begin mei. Niet gloednieuw (5 weken dag en nacht gebruikt dus dat zie je ook aan het klittenband) maar wat mij betreft mag je die zo ophalen. Ik kom zelf uit midden Nederland. Mocht afstand voor je te doen zijn moet je me maar even een berichtje sturen! 

 

Verhaal van dientje hierboven over natuurlijk kapsel en borstband heb ik ook gehoord inderdaad.

 

Hey! Sorry dat ik nu pas reageer.. dat is heel lief dat je mij dat aanbied, dank je wel 😀

Ik heb contact gehad met mijn PC en hoef me volgens hem geen zorgen te maken (+ borstband heb ik gewoon uit mogen doen). Ik gebruik de spieren aan mijn rechterkant meer omdat ik rechtshandig ben (zegt PC) dus dat ik daar wat meer voel is normaal. Ik ben nu bijna op mijn 6 weken. rechts is al meer gezakt dan links en doet soms ambetant maar de zwelling is terug serieus afgenomen wat me echt wel geruster style. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.