Ga naar inhoud

Beginnende ontsteking?


quieroboobs

Aanbevolen berichten

Heyy allemaal, 

 

Ik maak toch maar even een topic aan voor deze vraag.. 

 

21 juli heb ik een bvg gehad. 

Temp is sinds dien wel wat hoger geweest als normaal, maar minimaal. Normaal heb ik een temp van +-36.7 en na de bv 37.2. Dus opzich gewoon normaal. 

 

Maar sinds enkele dagen schommelt het toch steeds rond de 37.5 / 37, 8. Met af en toe ook wel weer een normale temp ertussen.  Ik zocht er eerst niet teveel achter, want heb verder nergens last van, en bij 38+ moest ik de kliniek bellen, en dat heb ik dus niet.  Maar sinds 2 dagen begint mijn rechter borst wat meer zeer te doen en ook lijkt het pijn te doen bij de oksel/lymfeklieren(?).  En ben dus nu wel wat bezorgd. Verder vind ik de borst niet aanzienlijk warmer of rood.. 

 

Wat is wijsheid? Ik denk ook ivm het weekend dat ik toch nog even ga bellen naar Bergman, dan heb ik het iedergeval even gemeld... 

 

En zou het nuttig kunnen zijn om bij de huisarts een CRP vingerprik te vragen? Aangezien je daarmee ontstekingswaardes kan meten? 

 

Liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb contact gehad. M'n temp was vanochtend 37,3 dus weer gezakt. 

 

Ze gaan het even voorleggen bij Dr vd Lei. Maar verwachten niks acuuts op het moment, gezien er geen zwelling / roodheid is en de temp niet alleen maar oploopt. 

 

Wel moet ik het in de gaten houden. 

 

Pff iets geruster, maar blijft spannend... 

Ben al het hele forum doorgelezen over ontstekingen... Had ik niet moeten doen haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @quieroboobs, ik ben zelf werkzaam in de zorg, misschien dat ik je wat gerust kan stellen! Inderdaad mag je temp niet consequent verhogen, het zijn natuurlijk ook warme dagen dus je lichaamstemp zal ook wat hoger liggen door de warmte buiten. Misschien dat door de warmte je ook wat meer vocht vast houdt en dat wat drukt op je lymfebanen. Misschien dat voldoende water en koelte opzoeken (icepacks er op?;)) wat zal helpen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, AMST zei:

Hee @quieroboobs, ik ben zelf werkzaam in de zorg, misschien dat ik je wat gerust kan stellen! Inderdaad mag je temp niet consequent verhogen, het zijn natuurlijk ook warme dagen dus je lichaamstemp zal ook wat hoger liggen door de warmte buiten. Misschien dat door de warmte je ook wat meer vocht vast houdt en dat wat drukt op je lymfebanen. Misschien dat voldoende water en koelte opzoeken (icepacks er op?;)) wat zal helpen? 

 

Bedankt! Dat koelen kan wel een goed idee zijn. 

Qua warmte verder heb ik weinig last. Ben hele dag binnen (op even 15min vitamine D na😂) en tis lekker koel in huis. 

 

Ik moest foto's sturen. En daarop zag ik toch wat roodheid.... En de Dr ook. Dus hij heeft toch een AB kuur voorgeschreven. 

 

Had ik niet verwacht, maar ben erg positief over het personeel en de snelheid van hulp bij Bergman! 

 

Ik weet dat een AB kuur niet geldt van, baad het niet schaad het niet... Maar als er toch wat zit, zijn we er denk ik wel optijd bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, quieroboobs zei:

Bedankt! Dat koelen kan wel een goed idee zijn. 

Qua warmte verder heb ik weinig last. Ben hele dag binnen (op even 15min vitamine D na😂) en tis lekker koel in huis. 

 

Ik moest foto's sturen. En daarop zag ik toch wat roodheid.... En de Dr ook. Dus hij heeft toch een AB kuur voorgeschreven. 

 

Had ik niet verwacht, maar ben erg positief over het personeel en de snelheid van hulp bij Bergman! 

 

Ik weet dat een AB kuur niet geldt van, baad het niet schaad het niet... Maar als er toch wat zit, zijn we er denk ik wel optijd bij. 

Ah toch wel wat roodheid dus.. Ja dan snap ik de keuze voor een AB kuur :) In dit geval liever de AB dan straks wel een heftige ontsteking. 

Succes in ieder geval, ik hoop dat het mee valt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2020 om 17:22, quieroboobs zei:

Bedankt!! 

 

Haha die liggen nu toevallig bij de dieren😂 die hebben het ook hard nodig. 

Opzich vind ik koelpacks wel goed te doen. 

Ik hoop ook dat het meevalt. Dr vd Lei vind de littekens er verder gelukkig wel goed uit zien. 

 

 

Duimen

Hey meid

Wat goed dat je toch meteen ook even contact opgenomen hebt met je pc. Dat is áltijd het beste. Nazorg hoort erbij he :)

Je temperatuur is niet verontrustend, maar als er wat roodheid is, is het gewoon goed om het zekere voor het onzekere te nemen. Zeker met dit weer... 

Houd in de gaten dat je borst niet pijnlijker of roder wordt, en dat het geen vocht gaat lekken. Verder je temperatuur in de gaten blijven houden.

Vertrouw je het niet, bel je je kliniek weer :) Daar zijn ze voor en dat vinden ze echt niet erg!
Oh en 1 tip: houd je zo rustig mogelijk!!! Heel belangrijk, mocht er toch iets aan het broeien zijn in je lichaam. Dan kan je lichaam alle energie gebruiken voor herstel.

Denk verder niet dat je je echt zorgen hoeft te maken hoor, je bent alert geweest en je pc is alert, dus dit gaat goed komen! En stop met lezen van die enge verhalen :45: Daar heb je echt helemaal niks aan haha

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, LettyBoob zei:

Hey want vervelend van je verhoging steeds. Lijkt me toch wel lastig omdat je natuurlijk bezorgd bent. Hoe gaat het nu? Nog roder geworden of juist de goede kant op? 

 

Gaat goed! Ik heb in de ochtend ook opeens minder pijn/drukkend gevoel.... Misschien toeval?  

 

 

17 uur geleden, best_boobie zei:

Hey meid

Wat goed dat je toch meteen ook even contact opgenomen hebt met je pc. Dat is áltijd het beste. Nazorg hoort erbij he :)

Je temperatuur is niet verontrustend, maar als er wat roodheid is, is het gewoon goed om het zekere voor het onzekere te nemen. Zeker met dit weer... 

Houd in de gaten dat je borst niet pijnlijker of roder wordt, en dat het geen vocht gaat lekken. Verder je temperatuur in de gaten blijven houden.

Vertrouw je het niet, bel je je kliniek weer :) Daar zijn ze voor en dat vinden ze echt niet erg!
Oh en 1 tip: houd je zo rustig mogelijk!!! Heel belangrijk, mocht er toch iets aan het broeien zijn in je lichaam. Dan kan je lichaam alle energie gebruiken voor herstel.

Denk verder niet dat je je echt zorgen hoeft te maken hoor, je bent alert geweest en je pc is alert, dus dit gaat goed komen! En stop met lezen van die enge verhalen :45: Daar heb je echt helemaal niks aan haha

 

xxx BB

 

Klopt daar zijn ze voor! Maar toch twijfelde ik erg om contact op te nemen haha, bang om toch over te komen als een zeur.. Gelukkig wel gewoon gedaan. Personeel is erg helpvol! Benadrukken ook echt dat ik in alle tijden contact mag/moet opnemen haha 😊

 

Pfff en die 'enge verhalen' ben ik idd maar mee gestopt 😂

 

17 uur geleden, Aardbeitje zei:

Precies liever één keer te veel bellen dan één keer te laat !

goed gedaan om contact met jou pc opgenomen te hebben 

 

x

 

Ja dat zeker! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.