Ga naar inhoud

Indalen borstprothesen


Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik heb 3 weken geleden 215CC anatomische prothesen laten plaatsen door middel van de Dual-Plane techniek door F. Kingma die momenteel in het Medisch Centrum Boerhaave opereert.

 

Direct op de uitslaapkamer merkte ik dat één van de prothesen véél hoger zat dan de ander. Inmiddels is de andere (linker) mooi aan het indalen, maar dat maakt het verschil steeds groter, gezien de rechterkant nochtans op diezelfde plek blijkt als 3 weken geleden. Het volume zit dan ook aan de bovenzijde van de borst, in plaats van aan de onderzijde. Vanaf de zijkant is links een mooie druppel en rechts een heksenneus met een enorme bobbel bovenin. Als ik voel vanaf mijn sleutelbeen, dan voel ik de prothesen ook eerder rechts.

 

Ik heb dit bij de nacontrole aangekaart, evenals mijn zorg van een mogelijk gedraaide prothesen, maar er was niets om mij zorgen over te maken. Weer een week later heb ik telefonisch mijn zorgen geuit en vandaag heb ik gemaild (is nog niet op gereageerd). Ik raak erg onzeker hierdoor :( .

 

Ondanks dat ik veel lees over geduld hebben etc., heb ik er niet echt vertrouwen in dat dit goedkomt. Óók vooral, omdat bij beide borsten de littekens precies in de plooi van nu vallen en ik niet kan indenken hoe een borstplooi zou kunnen zakken. 

 

Komt dit goed? Én is er iets wat ik kan doen om het mijn rechterborst te ''helpen'' met indalen. Ik draag dag en nacht een goede sport-bh, waarvan ik het rechter bandje losser zit dan de linker.

 

Groetjes,

 

MommyB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm lastig, is ook wat moeilijk om iets over te zeggen zonder het te zien, omdat we niet weten of het verschil echt “erg” is of dat jij er zelf veel kritischer naar kijkt dan wij bijv zouden doen.

Ik weet dat sommige chirurgen soms met een band werken om de prothese meer te forceren om te zakken, maar dat zou je even met Boerhaave zelf moeten overleggen/bespreken.

Wel balen voor je, maar het klopt ook dat dit echt nog kan veranderen. Ik begon vanaf 3 maanden ongeveer pas amper nog verschil te merken in de ontwikkeling, maar tot de 3 maanden bleven ze door veranderen. 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie's, ben ook nog wel benieuwd naar de reactie vanuit Boerhaave. Ik houdt jullie op de hoogte.

 

Andere vraag; Ik weet dat ik zoveel mogelijk op mijn rug moet slapen, maar ik wordt toch wel vaak wakker op mijn zij. is dat erg?

Én ook wordt ik vaak, wanneer ik wel op mijn rug ben blijven liggen, wakker met mijn armen boven mijn hoofd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
On 7/27/2020 at 2:25 PM, MommyB said:

Hallo!

 

Ik heb 3 weken geleden 215CC anatomische prothesen laten plaatsen door middel van de Dual-Plane techniek door F. Kingma die momenteel in het Medisch Centrum Boerhaave opereert.

 

Direct op de uitslaapkamer merkte ik dat één van de prothesen véél hoger zat dan de ander. Inmiddels is de andere (linker) mooi aan het indalen, maar dat maakt het verschil steeds groter, gezien de rechterkant nochtans op diezelfde plek blijkt als 3 weken geleden. Het volume zit dan ook aan de bovenzijde van de borst, in plaats van aan de onderzijde. Vanaf de zijkant is links een mooie druppel en rechts een heksenneus met een enorme bobbel bovenin. Als ik voel vanaf mijn sleutelbeen, dan voel ik de prothesen ook eerder rechts.

 

Ik heb dit bij de nacontrole aangekaart, evenals mijn zorg van een mogelijk gedraaide prothesen, maar er was niets om mij zorgen over te maken. Weer een week later heb ik telefonisch mijn zorgen geuit en vandaag heb ik gemaild (is nog niet op gereageerd). Ik raak erg onzeker hierdoor :( .

 

Ondanks dat ik veel lees over geduld hebben etc., heb ik er niet echt vertrouwen in dat dit goedkomt. Óók vooral, omdat bij beide borsten de littekens precies in de plooi van nu vallen en ik niet kan indenken hoe een borstplooi zou kunnen zakken. 

 

Komt dit goed? Én is er iets wat ik kan doen om het mijn rechterborst te ''helpen'' met indalen. Ik draag dag en nacht een goede sport-bh, waarvan ik het rechter bandje losser zit dan de linker.

 

Groetjes,

 

MommyB

Hi!! Hoe is het ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.