Ga naar inhoud

Raven : 11 augustus 2020 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Raven zei:

Ben inmiddels in de kliniek, wel beetje trillende handjes maar het is uit te houden met de zenuwen. Ben wel al 36x wezen plassen haha.

 

Vragelnlijsten net ingevuld en nu afwachten op de verpleging die me komt ophalen.

Komt helemaal goed, zometeen lekker slapen en als je wakker wordt dan zijn ze er !!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Raven zei:

Ow tof! Ik vind het goed te doen en was echt een flinke ontbijter altijd. Was echt slapjes voorheen als ik niet ontbeten had.

 

Ik doe van 20.00 tot 12.00. Al eet ik meestal eigenlijk niet meer na het avondeten (tussen 18 en 19) dus eigenlijk nog iets langer.

 

Hebbin t begin wel regelmatig hoofdpijn gehad maar las dat dat soort ontgiftingsreactie kan zijn. En wat ik wel lastig vond was dan om 12 uur niet mezelf vol te proppen omdat ik flink honger had.

Inmiddels heb ik dit niet meer. Door flink water en thee te drinken in de ochtend haal je ook een stuk van je honger gevoel weg. 
 

 

Als het goed is lig je nu onder het mes of ben je wellicht al klaar? Je zal wel opgelucht zijn dat het erop zit. Hoop dat het je is meegevallen?!

 

Dank voor het reageren op vasten. Stuur je over praat daagjes wel een pb hierover als je dat goed vindt?!!☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de eerste nacht zit er op. Ik was gisteravond zo duf nog dat ik dacht dat operatie verslag doen we morgen wel haha.

 

We waren om 14.00 bij Boerhaave en ik mocht wat formulieren invullen en toen werd ik opgehaald. Uitkleden tot m’n slip en operatieschort, haarnetje en vd voetjes aan. Ik moest ook alvast 2x 500mg paracetamol nemen op een spiegel op te bouwen.

Ik lag met nog een aantal andere mensen op de zaal (waarvan er een heel misselijk was 🤮....niet erg prettig om naar te luisteren en voor mijn zenuwen).  Het duurde allemaal vrij lang en had zo’n enorme honger. Ik werd uiteindelijk om 15.20 opgehaald omdat ik toch beneden zou komen te liggen. Daar kwam dr van der Weij me om 15.30 aftekenen en toen ging het heel snel.

Het onder narcose gaan ging goed...het plafond ging steeds sneller bewegen, net of ik in de trein lag en toen was ik weg. Wakker worden ging eigenlijk ook goed al kon ik heel slecht mijn ogen open houden.

 

Wel heel fijn dat er eigenlijk continue mensen bij me waren op de uitslaapkamer. Dat had ik namelijk vorige narcose niet en toen was ik redelijk in paniek. 
Ik mocht mijn borsten zien, eerst van boven en daarna met de spiegel. Gek ineens dat je borsten hebt. Vond ze nog wel vrij ver uit elkaar staan daar schrok ik dus wel beetje van.

Operatiebh aan en terug naar de kamer waar ik gelijk m’n jurk aan kreeg. Dat viel wel even tegen omdat ik echt nog niet helemaal bij was. 
Nog even weg gezakt en toen kwam de verpleegster met een boterham en drinken, erg fijn want m’n mond voelde als schuurpapier zo droog. 
Mijn man is me om 19.00 op komen halen en waren rond 19.30 thuis. Ik heb nog even een bord Chinees gegeten en toen ben ik in bed gaan liggen. 
 

De nacht is redelijk verlopen. Had nog een diclofenac meegekregen en daarme heb ik van 23.00 tot 3.00 geslapen (dwars door m’n wekker heen dat ik weer paracetamol in moest nemen). Dat dus alsnog gedaan en toen kon ik niet meer slapen van de honger. Toen nog even 2 uurtjes geslapen, werd om 6.30 wakker.

Was helemaal onderuit gezakt dus opstaan was echt hels. Mijn man heeft me geprobeerd van achter omhoog te duwen en ik mijn buikspieren te gebruiken. Is gelukt maar deed wel echt erg veel zeer in mijn borsten. 
Dat is dus wel echt een ding, uit bed komen. Iemand nog tips daarvoor?

 

Vandaag kijken of ik even kan douchen en dan ook de bh uit. Zal dan ook even een foto nemen.

De huid op m’n borsten en tepels zijn nog wel helemaal gevoelloos en alles is nog heel erg hard. Maar dat schijnt normaal te zijn hè? 


Tot zover mijn operatieverslag 🙂
 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal!

 

@Nog even wachten ik heb een voedingskussen en daaronder een groot kussen van 60x60cm. Gisteravond nog m’n slaapkussen er bij gehad ook maar dat lag echt te hoog om te slapen. Viel m’n hoofd elke keer naar voren 😂

Kont wiebelen en benen overboord heb ik ook geprobeerd maar lag vanochtend echt te ver plat om dat te laten werken. 
Was dus echt even heel pijnlijk...maargoed het is gelukt. Voel m’n rug en onderste ribben momenteel ook flink. Nouja gewoon een algemeen beurs, stijf gevoel. Misschien dat ik straks even vraag of manlief m’n rug wil masseren want die zit echt helemaal vast. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Raven zei:

Dankjewel allemaal!

 

@Nog even wachten ik heb een voedingskussen en daaronder een groot kussen van 60x60cm. Gisteravond nog m’n slaapkussen er bij gehad ook maar dat lag echt te hoog om te slapen. Viel m’n hoofd elke keer naar voren 😂

Kont wiebelen en benen overboord heb ik ook geprobeerd maar lag vanochtend echt te ver plat om dat te laten werken. 
Was dus echt even heel pijnlijk...maargoed het is gelukt. Voel m’n rug en onderste ribben momenteel ook flink. Nouja gewoon een algemeen beurs, stijf gevoel. Misschien dat ik straks even vraag of manlief m’n rug wil masseren want die zit echt helemaal vast. 

 

Een kussen onder de benen heeft mij wel echt geholpen, dan glij je minder snel weg. En daarnaast helpt het om vocht af te voeren (daar had ik de eerste dagen nogal last van).

Hopelijk slaap je vanavond beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, LettyBoob zei:

Mooi hoor! 

Ziet er al zo natuurlijk uit, niet te zien dat ze maar een dag oud zijn :)

Was je niet zoveel ondergetekend of heb een trucje om die stift er makkelijk af te krijgen? Ik heb nog steeds strepen, zit nu op dag 5 😂

Dankjewel! Zelf ook wel blij met het resultaat al vind ik het nog een beetje torpedo tieten haha.

 

het viel bij mij erg mee met de strepen al heeft ie die er wel genoeg opgezet 🤣🤣🤣

mij was echter helemaal roze van de jodium. Echt tot op m’n armen...was nogal duidelijk wat er gebeurd was toen ik de kliniek uit kwam haha. 
 

Hoe is t met jou inmiddels? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Wuppie81 zei:

Een kussen onder de benen heeft mij wel echt geholpen, dan glij je minder snel weg. En daarnaast helpt het om vocht af te voeren (daar had ik de eerste dagen nogal last van).

Hopelijk slaap je vanavond beter


mij weet echt niet meer hoe ik moet gaan zitten of liggen momenteel. Dus zie best wel heel erg op tegen de nacht. Heb vooral echt enorm last van m’n rug en dan slaapt op je rug echt ruk. Maarja kan niet anders.

 

maar thanks  voor je tip! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles goed is gegaan. Dat slapen op de rug vond ik ook vervelend. Het hielp wel wat toen ik mijn benen wat hoger legde, maar verder is het even afzien helaas. Omhoog komen deed ik ook meestal met hulp van mijn man en later door de benen omhoog te zwiepen en dan met de buikspieren omhoog komen. 

Sterkte voor nu. Ik wil ook wel mee kijken als het mag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.