Ga naar inhoud

FemkeB : 10 september 2020 : Dr. Nelissen : Global Care Clinic


Aanbevolen berichten

Nou dan maar mijn eigen topic openen nu ik een datum hem voor mijn bv 🤗 

Na veel lezen en informatie zoeken ben ik gisteren bij Dr. Nelissen geweest in de Global Care Clinic in België en dat was mij zo goed bevallen dat ik een operatiedatum heb vastgelegd, 10 september krijg ik 300cc (ergonomix demi) voor de spier geplaatst. 
 

Wel lastig hoor een keuze maken als je verschillende adviezen krijgt, want bij een eerder consult hadden ze het over 425cc achter de spier geplaatst. 
 

Ik wil graag een mooie D cup welke beter bij mijn lichaam past. Ben 1.74m en wat voller en heb altijd al gevonden dat mijn buik verder uitsteekt dan mijn borsten wat ik dus niet heel mooi vind zelf. Ik heb nu een B cup en met 300cc moet mijn wens uitkomen, groter wil ik ook weer niet.

 

De vraag die ik nu nog heb is waarom jij juist gekozen hebt voor plaatsing voor de spier? Je hoort toch meer over dual plane plaatsingen.

En een tweede vraag hoe lang duurde je herstel met een plaatsing van voor de spier? Ik kreeg namelijk een uurtje geleden een belletje dat ik eventueel eerder geholpen kan worden, maar wil niet de hele vakantie met zoon ‘verpesten’ doordat ik niks kan ondernemen. Eerder mijn nieuwe borsten is natuurlijk wel heel fijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, FemkeB zei:

Nou dan maar mijn eigen topic openen nu ik een datum hem voor mijn bv 🤗 

Na veel lezen en informatie zoeken ben ik gisteren bij Dr. Nelissen geweest in de Global Care Clinic in België en dat was mij zo goed bevallen dat ik een operatiedatum heb vastgelegd, 10 september krijg ik 300cc (ergonomix demi) voor de spier geplaatst. 
 

Wel lastig hoor een keuze maken als je verschillende adviezen krijgt, want bij een eerder consult hadden ze het over 425cc achter de spier geplaatst. 
 

Ik wil graag een mooie D cup welke beter bij mijn lichaam past. Ben 1.74m en wat voller en heb altijd al gevonden dat mijn buik verder uitsteekt dan mijn borsten wat ik dus niet heel mooi vind zelf. Ik heb nu een B cup en met 300cc moet mijn wens uitkomen, groter wil ik ook weer niet.

 

De vraag die ik nu nog heb is waarom jij juist gekozen hebt voor plaatsing voor de spier? Je hoort toch meer over dual plane plaatsingen.

En een tweede vraag hoe lang duurde je herstel met een plaatsing van voor de spier? Ik kreeg namelijk een uurtje geleden een belletje dat ik eventueel eerder geholpen kan worden, maar wil niet de hele vakantie met zoon ‘verpesten’ doordat ik niks kan ondernemen. Eerder mijn nieuwe borsten is natuurlijk wel heel fijn 

Mag ik vragen bij welke kliniek je 425cc achter de spier kreeg aangeraden?

Vind het verschil 300cc 425 cc best groot. Dus als er ook 425cc in kan, dan ga ik me afvragen of de 300cc demi prothese misschien niet te smal is, waardoor je meer ruimte overhebt tussen je borsten.

Ik heb zelf nu 450cc rond voor de spier. Ik had eerst 290cc anatomisch achter de spier. Nu heb ik een mooiere decolleté en minder ruimte tussen de borsten.

 

Liefs,

LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ld1234 er zal zeker wel meer in kunnen maar ik wil niet veel groter. De 425cc werd voorgesteld bij de Belgian Beauty Clinic, maar het verschil klinkt idd best groot. Maar breder kan dat en dan niet groter? Lijkt mij niet toch?

 

Waarom heb jij trouwens nu gekozen voor plaatsing voor de spier? En hoe is je herstel gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je dan met demi wel goed zit. Mijn plastisch chirurg kwam op het laatste ermee dat ze ook voor de spier konden. Ik had geboeg eigen weefsel. Ik heb de keuze aan hem gelaten.

Bij beide plaatsingen is mijn herstel heel goed verlopen. Achter de spier heb je wel spierpijn, maar ik vond het niet pijnlijk.

Ik heb zelf geen voorkeur qua plaatsing.😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FemkeB en @Ld1234 Ik denk dat er mss max  300 cc voor de spier werd aangeraden omdat je anders de randen gaat zien?

Bij dual plane plaatsing kan er meer in omdat de spier de borst bedekt aan de bovenkant, dus minder kans op zichtbare randen..

Ten minste dat was bij mij het geval.

Bij mij kon er max 255 cc in voor de spier. Wilde ik meer, dan kon dat ook, maar dan wel dual plane en niet meer voor de spier.

Verdonck is een voorstander van dual plane en Nelissen van voor de spier als ik zo de verhalen op het forum lees over beide pc's.

Wat ik ook heb gelezen is dat Nelissen meestal kleinere implantaten adviseert, dus niet veel cc, meestal onder de 300..

Type maar eens Nelissen in bij de zoekfunctie, dan kun je verschillende topics vinden van dames die door hem geopereerd zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde voor de spier omdat er wordt gezegd dat de borsten er dan natuurlijker uitzien en natuurlijker bewegen en het herstel is minder zwaar.

Echter vindt dual plane borsten er ook gewoon mooi en natuurlijk eruit zien hoor.

Bij dual plane heb je ook meer kans op een double bubble als je van nature wat meer hang hebt. Er wordt in dat geval vaak dual plane icm een borstlift aangeraden, bij mij ook, en ik wilde liever geen lift, daarom ook mijn keuze voor voor de spier. 

@Ld1234 jij als expert, vind  jij dat je borsten nu mooier / natuurlijker eruitzien en meebewegen dan toen je ze dual plane had?.. Ik denk eerlijk gezegd dat t verschil niet zo groot is, of wel?

Wel kunnen je borsten lelijk vervormen als je je borstspieren aanspant bij dual plane, maar niet iedereen heeft daar last van..

Ik las op de insta van Wouter van der Pot dat hij geen voorstander is van dual plane ivm het vervormen van de borsten en dat hij nu vaak kiest voor subfasciale plaatsing. 

Nelissen is een van de weinige chirurgen die al jarenlang deze methode toepast.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij subfasciale plaatsing worden de implantaten óp de spier geplaatst (dus geen vervorming bij aanspannen), maar ónder het peesblad van de spier (dus wel steviger bedekking).

Een soort combi van voor de spier (subglandulair) en dual plane dus..

 

Wil Nelissen bij jou de implantaten subfasciaal gaan plaatsen @FemkeB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleemloos herstel gehad.

Het is mij 100 % meegevallen. 

Nauwelijks pijn, heb de eerste 3 dagen alleen maar pcm ingenomen. Meer pijnstilling was niet nodig.

Na een week weer gewoon auto kunnen rijden.

Na een kleine 3 weken weer gaan werken; maar had in principe ook al na 2 weken kunnen werken.

Je mag alleen de eerste weken niet zwaar tillen, geen zwaar huishoudelijk werk doen en je ellebogen niet boven je schouders tillen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook dat nelissen een stuk kleiner adviseert en niet de volle breedte van je borst. Mijn nichtje is daar geopereerd terwijl ze bij mijn kliniek 475cc demi kreeg aangeraden. Kwam nelissen met iets van 330cc full.

Mijn nichtje wilde snel geopereerd worden dus koos ze voor dokter nelissen. Wachttijd bij mooi kliniek is minimaal 2 maanden namelijk. Zij is en stukje breder dan ik qua borst breedte en ze heeft nu smallere implantaten dan ik. Iedere pc heeft een andere voorkeur. Ik weet dat bijvoorbeeld wouter van der pot dezelfde visie heeft als mijn pc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Robijntje02 zei:

Ik wilde voor de spier omdat er wordt gezegd dat de borsten er dan natuurlijker uitzien en natuurlijker bewegen en het herstel is minder zwaar.

Echter vindt dual plane borsten er 

@Ld1234 jij als expert, vind  jij dat je borsten nu mooier / natuurlijker eruitzien en meebewegen dan toen je ze dual plane had?.. Ik denk eerlijk gezegd dat t verschil niet zo groot is, of wel?

Nog even nieuwsgierig naar jouw ervaring @Ld1234...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Ld1234 zei:

Mijn nichtje is overigens wel tevreden en het was een goede ervaring😊👍🏼

Fijn om te horen dat haar ervaring met Dr. Nelissen wel goed is en dat ze blij is met het resultaat.

 

En ook goed om te horen dat jou herstel goed verlopen is en dat de pijn met alleen paracetamols te doen was. Ik heb twee weken verlof opgenomen om te herstellen en kan eventueel ook daarna nog een week vanuit huis werken en die huishoudelijke klusjes ga ik echt niet missen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Robijntje02 zei:

@FemkeB en @Ld1234 Ik denk dat er mss max  300 cc voor de spier werd aangeraden omdat je anders de randen gaat zien?

Bij dual plane plaatsing kan er meer in omdat de spier de borst bedekt aan de bovenkant, dus minder kans op zichtbare randen..

Ten minste dat was bij mij het geval.

Bij mij kon er max 255 cc in voor de spier. Wilde ik meer, dan kon dat ook, maar dan wel dual plane en niet meer voor de spier.

Verdonck is een voorstander van dual plane en Nelissen van voor de spier als ik zo de verhalen op het forum lees over beide pc's.

Wat ik ook heb gelezen is dat Nelissen meestal kleinere implantaten adviseert, dus niet veel cc, meestal onder de 300..

Type maar eens Nelissen in bij de zoekfunctie, dan kun je verschillende topics vinden van dames die door hem geopereerd zijn. 

@Robijntje02 dat zou het weleens kunnen zijn dat groter niet kan ivm zien van randen  als er voor de spier wordt geplaatst. Gelukkig hoeft het bij mij ook niet groter om de gevraagde D cup te krijgen en heb ik genoeg borstweefsel.

 

Nelissen vertelde idd dat hij alleen nog maar voor de spier plaatst en niet te groot, dual plane was ruim 8 jaar geleden dat hij dat had gedaan. Ik had wel een lichte voorkeur voor voor de spier om dezelfde redenen als jij aangeeft, maar als dat niet kon zou dan ook geen groot probleem zijn geweest. 
 

Hij heeft het trouwens niet gehad over subfaciaal, alleen voor de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Robijntje02 zei:

Nog even nieuwsgierig naar jouw ervaring @Ld1234...  

Beide heeft z'n voordelen.

Ik ben nu toch wat banger om zonder bh te lopen een hele dag...bang dat ze dan snel gaan hangen en vooroverbuigen zonder bh vond ik fijner met achter de spier.

Qua resultaat ben ik meer tevreden met deze, maar dat heeft meer te maken met anatomisch vs rond.

Uiteraard beweegt het nu natuurlijker mee en het indalen en het herstel gaat veel sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, FemkeB zei:

Nou dan maar mijn eigen topic openen nu ik een datum hem voor mijn bv 🤗 

Na veel lezen en informatie zoeken ben ik gisteren bij Dr. Nelissen geweest in de Global Care Clinic in België en dat was mij zo goed bevallen dat ik een operatiedatum heb vastgelegd, 10 september krijg ik 300cc (ergonomix demi) voor de spier geplaatst. 
 

Wel lastig hoor een keuze maken als je verschillende adviezen krijgt, want bij een eerder consult hadden ze het over 425cc achter de spier geplaatst. 
 

Ik wil graag een mooie D cup welke beter bij mijn lichaam past. Ben 1.74m en wat voller en heb altijd al gevonden dat mijn buik verder uitsteekt dan mijn borsten wat ik dus niet heel mooi vind zelf. Ik heb nu een B cup en met 300cc moet mijn wens uitkomen, groter wil ik ook weer niet.

 

De vraag die ik nu nog heb is waarom jij juist gekozen hebt voor plaatsing voor de spier? Je hoort toch meer over dual plane plaatsingen.

En een tweede vraag hoe lang duurde je herstel met een plaatsing van voor de spier? Ik kreeg namelijk een uurtje geleden een belletje dat ik eventueel eerder geholpen kan worden, maar wil niet de hele vakantie met zoon ‘verpesten’ doordat ik niks kan ondernemen. Eerder mijn nieuwe borsten is natuurlijk wel heel fijn 

 

Ik ben 1.75m en heb wat bredere schouders, kreeg zelf voor de spier Mentor 500cc high profile aangeraden. Staan nu 7 dagen po nog recht vooruit 😄 ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Ik heb niet gekozen voor deze plaatsing, dit werd me aangeraden door de pc. Advies voelde goed en duidelijk, dus daar ben ik voor gegaan. Had genoeg borstweefsel, maar hele lege borsten aan de bovenkant. Vandaar dus ronde prothesen. Wilde wel natuurlijk resultaat, dus ben benieuwd. Draag nu bh maat 80 E, maar krijg alleen maar reacties dat het echt bij m’n lichaam past en dat het niet groot oogt. Dus de maat zegt niet zoveel. 
 

Herstel valt mij ook alles mee (tot nu toe dan). Eerste dagen kreeg ik last van m’n borstbeen. Dat stukje huid was helemaal gezwollen. Voor de rest geen pijn, alleen gespannen gevoel op de borst. Net als met eerste keer borstvoeding. Dat is nu stuk minder. Kan heel veel al weer zelf.

Heb zelf wel de naproxen de eerste dagen ingenomen en de paracetamol. Dacht ik krijg t dus gebruik t maar. Nu niks meer.


Heb zelf 2 kids en die begrijpen heel goed dat ik even wat minder mobiel ben. Helpen zelfs mee in t huishouden (als ik er heel lief om vraag, of ze juist even dwing 🤣)

Vind het zelf super fijn dat ik nu vakantie heb. Lekker de tijd om te rusten. Werk in het onderwijs dus ben echt wel lang vrij 😬  Ervaring met werken na bv heb ik dus niet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O en heb 400, 450 en 500 cc gepast. Ze adviseerde bij twijfel kies de grootste. Het went snel. Ik wist al meteen dat ik de grootste wilde ☺️
Maar laat je niet gek maken. Je ziet zelf waar je je goed bij voelt. Ik voelde me gelijk goed bij 500cc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam trouwens met allerlei foto’s aan op mijn consult wat ik graag wilde. Toen zei ze al gelijk dat ze niet veel aan de foto’s heeft. Ieder lichaam is anders dus cc’s vergelijken heeft geen zin. Daarom kijk waar jij die glinstering van in je ogen krijgt bij het passen. Dan weet je dat je goed zit ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, bijtje-m zei:

Kwam trouwens met allerlei foto’s aan op mijn consult wat ik graag wilde. Toen zei ze al gelijk dat ze niet veel aan de foto’s heeft. Ieder lichaam is anders dus cc’s vergelijken heeft geen zin. Daarom kijk waar jij die glinstering van in je ogen krijgt bij het passen. Dan weet je dat je goed zit ☺️

Ik kwam ook met foto’s en daarbij zeiden ze dat wat ik mooi vond haalbaar is met 265-300cc. Uiteindelijk wel dus voor het grootst gekozen, maar is dus minimaal verschil. Mijn man was erbij en die vond de maat ook helemaal prima.

 

Goed om te lezen dat jij ook niet teveel pijn hebt ervaren en dat je nu al wat meer kan. Onze zoon is 6 jaar dus heel veel kan hij nog niet in het huishouden en mijn man is net begonnen met een eigen zaak. Kan wel zijn eigen tijd indelen gelukkig maar heel veel extra tijd voor alles in het huishouden heeft hij niet. Ach blijft het allemaal maar wat langer liggen.

 

Mag ik trouwens in je album kijken? Ben benieuwd naar 500cc voor de spier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Ld1234 zei:

Beide heeft z'n voordelen.

Ik ben nu toch wat banger om zonder bh te lopen een hele dag...bang dat ze dan snel gaan hangen en vooroverbuigen zonder bh vond ik fijner met achter de spier.

Qua resultaat ben ik meer tevreden met deze, maar dat heeft meer te maken met anatomisch vs rond.

Uiteraard beweegt het nu natuurlijker mee en het indalen en het herstel gaat veel sneller.

Nou straks mooie bh’s dragen die gevuld zijn vind ik niet erg. ‘s Avonds thuis wil ik weleens zonder bh lopen maar dat is dan geen hele dag. Dat het natuurlijker beweegt vind ik wel een mooi voordeel

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, FemkeB zei:

Nou straks mooie bh’s dragen die gevuld zijn vind ik niet erg. ‘s Avonds thuis wil ik weleens zonder bh lopen maar dat is dan geen hele dag. Dat het natuurlijker beweegt vind ik wel een mooi voordeel

Mooi! Ik moest ff wennen in het begin. Heb ze toch eerst 10,5 jaar onder de spier gehad.

Vind beide methodes mooi. Ik heb geen voorkeur. Ik heb alleen een voorkeur voor rond ipv anatomisch😅😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, FemkeB zei:

Ik kwam ook met foto’s en daarbij zeiden ze dat wat ik mooi vond haalbaar is met 265-300cc. Uiteindelijk wel dus voor het grootst gekozen, maar is dus minimaal verschil. Mijn man was erbij en die vond de maat ook helemaal prima.

 

Goed om te lezen dat jij ook niet teveel pijn hebt ervaren en dat je nu al wat meer kan. Onze zoon is 6 jaar dus heel veel kan hij nog niet in het huishouden en mijn man is net begonnen met een eigen zaak. Kan wel zijn eigen tijd indelen gelukkig maar heel veel extra tijd voor alles in het huishouden heeft hij niet. Ach blijft het allemaal maar wat langer liggen.

 

Mag ik trouwens in je album kijken? Ben benieuwd naar 500cc voor de spier. 

Ik voeg je toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, FemkeB zei:

Ik kwam ook met foto’s en daarbij zeiden ze dat wat ik mooi vond haalbaar is met 265-300cc. Uiteindelijk wel dus voor het grootst gekozen, maar is dus minimaal verschil. Mijn man was erbij en die vond de maat ook helemaal prima.

 

Goed om te lezen dat jij ook niet teveel pijn hebt ervaren en dat je nu al wat meer kan. Onze zoon is 6 jaar dus heel veel kan hij nog niet in het huishouden en mijn man is net begonnen met een eigen zaak. Kan wel zijn eigen tijd indelen gelukkig maar heel veel extra tijd voor alles in het huishouden heeft hij niet. Ach blijft het allemaal maar wat langer liggen.

 

Mag ik trouwens in je album kijken? Ben benieuwd naar 500cc voor de spier. 

Meer dan de vaatwasser in en uit ruimen en de tafel afruimen komen ze niet hier 😂 maar (heel erg ik weet t) hiervoor deden ze niks. Die van 10 heeft 1 keer gestofzuigd. Wil m vanaf nu wel gaan leren z’n eigen kamer te doen. Mag wel eens tijd worden 😉 6 jaar is daar wel jong voor.

ik heb een schoonmoeder die af en toe helpt. Dat is wel heel fijn. Maar je huis kan t vaak best aan als er een aantal weken weinig tot niks gebeurt. Ogen dicht houden en gewoon even accepteren. Beetje opruimen lukt wel snel

hoor, maar stofzuigen, strijken of ramen lappen moet je gewoon niet doen ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FemkeBik reageer even hier op jouw opmerking over de instagrampost van dr vd Pot. Het ligt maar zo aan je lichaamsbouw. Zelf ben ik ook 1,74 en had 85b. Nu heb ik 85f met 550cc voor de spier gekregen, maar ik vind het ogen als maximaal een D. 

Ik zal je toevoegen aan mijn album. Bij twijfel neem nog een keer overleggen hoor je wilt achteraf geen spijt hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.