Ga naar inhoud

Correcte plaats litteken borstplooi


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik vraag mezelf af of het normaal is dat het litteken in de borstplooi na verloop van tijd naar boven schuift richting onderpool.

Ik heb al eens een bottoming out gehad en ik ben uiteraard bang om dit opnieuw te krijgen.

Vlak na de operatie zat het litteken mooi in de plooi, maar na verloop van tijd schuift die omhoog richting onderpool.

Is dit bij jullie ook? Ondertussen (na 4 weken Po) is het litteken aan mijn rechter borst 0,5cm opgeschoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog wat vroeg om conclusies te trekken, maar dit is ondeetussen de derde keer dat ik geopereerd ben aan mijn borsten en ik zie het telkens weer gebeuren. Zelfs in de loop van de volgende maanden werd die afstand steeds groter.

Na de eerste operatie zat het litteken een dikke  2-3cm boven de borstplooi na 6 maanden. Mijn tepels stonden ook te hoog.

Na de tweede operatie zo'n 1,5 cm na 6 maanden. De tepels stonden een klein beetje hoger. Maar dat was nog ok volgens de pc.

Ik begin me er echt op te focussen. 😔

Ik heb nu bij de derde keer een ADM laten plaatsen. Een matje van varkenshuid, die het doorzakken moet voorkomen en die ook de voelbare rimpels wat zou moeten camoufleren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @Lieselotje

 

Wat vervelend dat je door eerdere ervaringen ongerust bent. Ik kan mij voorstellen dat je daar nu op  gefocust bent.

Zijn je protheses nu groter of dezelfde maat en zijn ze aan je ribben vastgenaaid? Heb je je door dezelfde arts laten helpen?

 

Wat @Nog even wachten zegt klinkt logisch dat het litteken wat verschuift door het indalen  maar dat mag natuurlijk niet teveel gebeuren. 
 

Ben benieuwd of andere dames zich hierin herkennen en je kunnen geruststellen ☺️

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van 400cc naar 550cc gegaan, dus kon die extra versteviging zeker gebruiken. Die ADM is aan de ribben en de borstspier gehecht.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de pc zei ook zeg nooit nooit.

Het is blijkbaar een techniek die normaal wordt toegepast bij een borstreconstructie met een implantaat. Deze zijn vaak nog zwaarder dan mijn 550cc. Dus als het bij die vrouwen werkt, waarom dan niet bij mij....🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lieselotje zei:

Ja, de pc zei ook zeg nooit nooit.

Het is blijkbaar een techniek die normaal wordt toegepast bij een borstreconstructie met een implantaat. Deze zijn vaak nog zwaarder dan mijn 550cc. Dus als het bij die vrouwen werkt, waarom dan niet bij mij....🤞

Heel goed verwoord en zo te lezen weet die dr wel wat hij doet. Hij heeft er zo lijkt het alles aan gedaan om herhaling te voorkomen. Nu maar even die onzekere weken doorkomen 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.