Ga naar inhoud

Mmmmi : 15 juli 2020 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik heb eerder al een topic geopend omtrent de verzekering. Nu zal ik mij officieel voorstellen. Ik ben nu 28 jaar en heb eindelijk na jaren twijfelen de stap gezet om een bv uit te laten voeren. Ik ben 1,66 en weeg 58kg. Ik heb een consult bij vd Weij gehad, maar eigenlijk na het consult had ik veel twijfels. Wel een goed gevoel qua kundigheid, maar er werd mij verteld dat de prothesen voor de spier geplaatst konden worden, had ik niet op gerekend (aangezien ik echt cup AA heb) en het aantal cc's 275 vond ik tegen vallen, maar dit zou de maximale verantwoorde grootte zijn. Toen verder gekeken bij Dr. Zaal in de Velthuiskliniek en ik kreeg direct het gevoel dat ze begreep wat mijn wensen waren. Vervolgens ben ik ook het vergoedingstraject gestart en na 4 weken en een bezoek aan de medisch adviseur heb ik eindelijk te horen gekregen dat de operatie vergoed wordt. Datum ga ik deze week plannen met mijn consulente.

 

Nu is mij HP Cohesive 2 375cc aangeraden bij de Velthuis kliniek. Zijn er nog andere meiden die een vergelijkbare voorsituatie hadden en nu dezelfde prothesen hebben? Ik heb wel 3D foto's gezien, maar in het echt is het natuurlijk anders. Ook alle tips rondom waar ik op moet letten bij de bv en prothesen zijn welkom. Ik zou heel graag mooie volle borsten willen, met een hoge decoletté. Zou zelf al blij zijn met grote C/kleine D en aangezien mijn voorsituatie zeer weinig is, verwacht ik dit wel te kunnen behalen met dit aantal cc's.

 

Liefs Myrthe 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je het vergoed gaat krijgen. Wel een verschil in advies zeg. En je moet doen waar je je goed bij voelt. Dr Zaal is ook voorstander van natuurlijke borsten dus ik verwacht niet dat het te groot gaat zijn.

Ik dacht aan @renaate01, maar ik kan me vergissen qua hoeveelheid cc. Maar staar je er niet op blind he. Iedere voorsituatie is uniek en dus ook hoe het eruit komt te zien. Je kunt qua lengte en gewicht hetzelfde zijn, maar de stand van je borstkas bepaalt ook het eindresultaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Nog even wachten zei:

Wat fijn dat je het vergoed gaat krijgen. Wel een verschil in advies zeg. En je moet doen waar je je goed bij voelt. Dr Zaal is ook voorstander van natuurlijke borsten dus ik verwacht niet dat het te groot gaat zijn.

Ik dacht aan @renaate01, maar ik kan me vergissen qua hoeveelheid cc. Maar staar je er niet op blind he. Iedere voorsituatie is uniek en dus ook hoe het eruit komt te zien. Je kunt qua lengte en gewicht hetzelfde zijn, maar de stand van je borstkas bepaalt ook het eindresultaat. 

Dankje voor de tag, we hebben al contact gehad via pb en al heel wat dingen besproken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

 

Ik word 15 juli geopereerd door Dr Zaal. Ik krijg 375cc mentor hp dual plane. Ik heb nu cup aa (operatie wordt vergoedt) 1,66 en weeg 58kg. Zijn er andere meiden die ongeveer dit aantal cc's hebben gehad, zo heb ik een idee wat ik kan verwachten. Passen geeft toch een ander beeld en 3d ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

Ik heb nu mentor cohesive i. Ik had voor me borst operatie een kleine b. Ik heb in me ene borst 350 cc en de andere 375 cc vanwege een verschil in me borsten. Ik heb twee weken geleden me borst vergroting gehad. Me borsten zijn nog bezig met zaken en vormen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

 

Morgen  word ik geopereerd door Dr Zaal en krijg ik 375cc mentor prothesen hp, dual plane. Kijk er naar uit. Zijn er nog anderen die morgen een bv krijgen? Of iemand tips voor na de operatie?

 

Liefs Myrthe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Mmmmi

 

Nog geen tips vanuit eigen ervaring gezien ik in september pas mag, maar wil je wel alvast heel veel succes wensen! 

Als ik zo op het forum lees zijn de algemene tip veel rust en geduld ;) Laat je lekker verwennen na je operatie en doe niet te veel!  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Myrthe,

 

ik ben 2 jaar geleden door Laura Zaal geopereerd. Heb er een super goed gevoel aan over gehouden.

Heb je de oefeningen gedaan?

Ik kan je adviseren om aan te geven dat je misselijk bent geweest na een eerdere operatie. Vaak is dat een bijwerking van de narcose en dan krijg je als voorbereiding een ander middel erbij. Had ik als tip gekregen 😉

 

Hoelaat word je geholpen?

 

Veel succes!!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, AMST zei:

Hoi @Mmmmi

 

Nog geen tips vanuit eigen ervaring gezien ik in september pas mag, maar wil je wel alvast heel veel succes wensen! 

Als ik zo op het forum lees zijn de algemene tip veel rust en geduld ;) Laat je lekker verwennen na je operatie en doe niet te veel!  

 

Ahh wat spannend! Ja inderdaad veel rust heb ik ingepland. Zenuwen beginnen maar heb er veel zin in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, pambbg zei:

Hi Myrthe,

 

ik ben 2 jaar geleden door Laura Zaal geopereerd. Heb er een super goed gevoel aan over gehouden.

Heb je de oefeningen gedaan?

Ik kan je adviseren om aan te geven dat je misselijk bent geweest na een eerdere operatie. Vaak is dat een bijwerking van de narcose en dan krijg je als voorbereiding een ander middel erbij. Had ik als tip gekregen 😉

 

Hoelaat word je geholpen?

 

Veel succes!!!

Hoi hoi,

Ja heb de oefeningen gedaan, maar ben er tussen geplaatst ivm een uitvaller dus daardoor maar 1,5 week de oefeningen kunnen doen. Oh top dat kan ik wel doen, ben zelf verpleegkundige maar had daar nog niet aan gedacht! Ik word om 10.15 verwacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je schouders en armen wat te ontspannen, zodat ze niet stijf worden. Heeft mij erg geholpen tegen nog meer pijn. Verder vond ik het vooral de eerste 4 dagen echt even doorzetten en over je heen laten komen. Maar ik ben ook heel misselijk geweest. 

Succes!!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes vandaag!

 

Ik heb pas net mijn eerste consult geboekt dus een operatie zal voor mij nog even duren. Dus ik ben wel heel nieuwsschierig om nu mee te lezen met iemand die op dit moment onder het mest gaat en hoe het de weken er na allemaal gaat lopen. 😊

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fje1981 @AMST @Amber_0 @Aardbeitje Nou operatie gister is goed gegaan. Ontvangst was top, super lief personeel ben echt op mijn gemak gesteld. Ook al ben ik zelf verpleegkundige het is toch spannend. Ik zag ook op tegen de narcose, maar voor ik het wist was ik weg en was ik weer terug op de verkoever. Had gevraagd om iets tegen de misselijkheid te geven tijdens ok en na het wakker worden kreeg ik nogmaals iets tegen de misselijkheid. Ik bleef een beetje hypotensief dus kreeg uiteindelijk een beetje epinefrine en mocht toen gaan.

 

Bij thuiskomst begon de pijn steeds meer te komen, ben gisteravond wel begonnen met de oefeningen van de fysio op advies en ondanks dat het hiertoe zetten is, heb ik het idee dat dit de spieren soepeler maakt. Ik ervaar echte moeite met ademen en ook met praten. Nu is mijn operatie vergoedt, dus ik kom echt van niks en nu zit er 375cc in, dus tsja alles staat straks, logisch.

 

Vannacht was vreselijk, kreeg vreselijke buikpijn heb van 2 tot  5 wakker gelegen en ben toen naar de bank verplaatst. Ik kan in bed, ondanks een rugsteunkussen, niet zelf overeind komen en voel me zo afhankelijk en onmachtig. Ik wilde mijn vriend niet telkens wakker maken dus zat even in de knel met mezelf. En baalde dat ik dus door die buikpijn niet kon slapen, want pijn borsten was prima te doen zo liggend.

 

Kliniek belde zojuist om te vragen hoe het met me ging, super fijn dat ze dit doen. Klachten zijn echt bijpassend en dat verwachtte ik ook al maar toch fijn om het nog even bevestigd te krijgen. Ik weet dat het de pijn waard is en dat ik even moet doorzetten. Ben wel echt blij dat mijn vriend zijn vakantie heeft kunnen verplaatsen, want je hebt echt wel iemand de hele dag nodig om het voor jezelf zo fijn mogelijk te maken. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mmmmi zei:

@Fje1981 @AMST @Amber_0 @Aardbeitje Nou operatie gister is goed gegaan. Ontvangst was top, super lief personeel ben echt op mijn gemak gesteld. Ook al ben ik zelf verpleegkundige het is toch spannend. Ik zag ook op tegen de narcose, maar voor ik het wist was ik weg en was ik weer terug op de verkoever. Had gevraagd om iets tegen de misselijkheid te geven tijdens ok en na het wakker worden kreeg ik nogmaals iets tegen de misselijkheid. Ik bleef een beetje hypotensief dus kreeg uiteindelijk een beetje epinefrine en mocht toen gaan.

 

Bij thuiskomst begon de pijn steeds meer te komen, ben gisteravond wel begonnen met de oefeningen van de fysio op advies en ondanks dat het hiertoe zetten is, heb ik het idee dat dit de spieren soepeler maakt. Ik ervaar echte moeite met ademen en ook met praten. Nu is mijn operatie vergoedt, dus ik kom echt van niks en nu zit er 375cc in, dus tsja alles staat straks, logisch.

 

Vannacht was vreselijk, kreeg vreselijke buikpijn heb van 2 tot  5 wakker gelegen en ben toen naar de bank verplaatst. Ik kan in bed, ondanks een rugsteunkussen, niet zelf overeind komen en voel me zo afhankelijk en onmachtig. Ik wilde mijn vriend niet telkens wakker maken dus zat even in de knel met mezelf. En baalde dat ik dus door die buikpijn niet kon slapen, want pijn borsten was prima te doen zo liggend.

 

Kliniek belde zojuist om te vragen hoe het met me ging, super fijn dat ze dit doen. Klachten zijn echt bijpassend en dat verwachtte ik ook al maar toch fijn om het nog even bevestigd te krijgen. Ik weet dat het de pijn waard is en dat ik even moet doorzetten. Ben wel echt blij dat mijn vriend zijn vakantie heeft kunnen verplaatsen, want je hebt echt wel iemand de hele dag nodig om het voor jezelf zo fijn mogelijk te maken. 

Hee wat leuk, ik ben ook verpleegkundige! Ben je al eens eerder onder narcose geweest? Ik kijk daar echt het meest tegenop.. Maar komt vast goed ;)

 

Wat ontzettend vervelend dat je niet goed kan slapen.. Hoop dat het de komende dagen wel wat beter wordt! Het helpt sowieso ook om alles van je af te schrijven hier! De meesten zijn hier ervaringsdeskundigen en ontzettend lief, de tips vliegen je altijd om de oren haha

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat toevallig! Nee nog nooit onder narcose geweest, maar was echt top hahah. En infuus ook nog nooit gehad.

 

Ben net even gaan liggen en heb tijd pijnstilling iets verschoven, zodat ik er misschien op kan slapen.

 

@AMST waar word jij geopereerd? En waar ga je voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Mmmmi zei:

@Fje1981 @AMST @Amber_0 @Aardbeitje Nou operatie gister is goed gegaan. Ontvangst was top, super lief personeel ben echt op mijn gemak gesteld. Ook al ben ik zelf verpleegkundige het is toch spannend. Ik zag ook op tegen de narcose, maar voor ik het wist was ik weg en was ik weer terug op de verkoever. Had gevraagd om iets tegen de misselijkheid te geven tijdens ok en na het wakker worden kreeg ik nogmaals iets tegen de misselijkheid. Ik bleef een beetje hypotensief dus kreeg uiteindelijk een beetje epinefrine en mocht toen gaan.

 

Bij thuiskomst begon de pijn steeds meer te komen, ben gisteravond wel begonnen met de oefeningen van de fysio op advies en ondanks dat het hiertoe zetten is, heb ik het idee dat dit de spieren soepeler maakt. Ik ervaar echte moeite met ademen en ook met praten. Nu is mijn operatie vergoedt, dus ik kom echt van niks en nu zit er 375cc in, dus tsja alles staat straks, logisch.

 

Vannacht was vreselijk, kreeg vreselijke buikpijn heb van 2 tot  5 wakker gelegen en ben toen naar de bank verplaatst. Ik kan in bed, ondanks een rugsteunkussen, niet zelf overeind komen en voel me zo afhankelijk en onmachtig. Ik wilde mijn vriend niet telkens wakker maken dus zat even in de knel met mezelf. En baalde dat ik dus door die buikpijn niet kon slapen, want pijn borsten was prima te doen zo liggend.

 

Kliniek belde zojuist om te vragen hoe het met me ging, super fijn dat ze dit doen. Klachten zijn echt bijpassend en dat verwachtte ik ook al maar toch fijn om het nog even bevestigd te krijgen. Ik weet dat het de pijn waard is en dat ik even moet doorzetten. Ben wel echt blij dat mijn vriend zijn vakantie heeft kunnen verplaatsen, want je hebt echt wel iemand de hele dag nodig om het voor jezelf zo fijn mogelijk te maken. 


De eerste paar dagen en nachten zijn gewoon kut! Maar gelukkig heb je “personeel” in huis. 😘 

 

En wat fijn dat de kliniek nog even gebeld heeft om te vragen hoe het vandaag gaat. 
 

bouw die spiegel van medicatie op en voor je het weet is de ergste pijn voorbij. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoor van meer mensen dat dat uitslaaproesje echt ontzettend fijn is haha, we gaan het zien! Vooral de angst om halverwege wakker te worden ofzo, ook al weet ik dat de anesthesist je dan al lang al weer platgespoten hebt voordat je dat merkt ;) 

Welke pijnstilling heb je? Alleen PCM?

Ik word 7 september geopereerd door Dr. Oostveen-Bol, OK Complex is volgens mij in Mill. Ik zit nog wat te twijfelen, maar denk dat het de Motiva 340CC demi gaat worden, volgende week woensdag nog even een extra consult ingepland om het er over te hebben :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Special-Me ja heb net gelegen en weer even kunnen slapen.  Mn personeel is inderdaad top hahah,  maar vind zo zielig om s nachts wakker te maken.  Kom zonder hem echt niet overeind,  alsof ze er uit knappen anders ,(en totaal geen buikspieren hahah).  

 

Ik weet waar de pijn voor is en heb totaal geen spijt! :)

 

Bedankt Voor je berichtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, AMST zei:

Ja ik hoor van meer mensen dat dat uitslaaproesje echt ontzettend fijn is haha, we gaan het zien! Vooral de angst om halverwege wakker te worden ofzo, ook al weet ik dat de anesthesist je dan al lang al weer platgespoten hebt voordat je dat merkt ;) 

Welke pijnstilling heb je? Alleen PCM?

Ik word 7 september geopereerd door Dr. Oostveen-Bol, OK Complex is volgens mij in Mill. Ik zit nog wat te twijfelen, maar denk dat het de Motiva 340CC demi gaat worden, volgende week woensdag nog even een extra consult ingepland om het er over te hebben :) 

Hahsh ja en vind het bizar dat je zo weg bent en ze die prothesen erin proppen en je voor je gevoel binnen een minuut wakker bent weer. 

 

Nee ik heb oxycontin en naproxen. Eerst dacht ik die oxycontin neem ik niet. Nou daar kwam ik gisteravond snel op terug. Oja hoor goede dingen over haar, werkt bij mij in het ziekenhuis voor mamareconstructies.

 

Ohja extra consult is wel fijn.  Ik heb echt de max.die erin kon en ben er nu al blij mee. Terwijl het nog moet bijtrekken enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.