Ga naar inhoud

Sporten


Aanbevolen berichten

Lieve allemaal

 

Ik heb de 23e een wissel gehad en ben super tevreden!! Helemaal happy over m’n herstel.. al kan het slapen af en toe beter. Ben echt een zijslaper maar nu voelt dat nog niet zo goed.

 

Ik sport normaal 5 keer per week (meestal 1.5 uur krachttraining) dus voel me nu echt slap. Wil zo graag weer beginnen, maar weet dat ik het rustig aan moet doen.

Zijn er dames die ook zo sportief zijn en advies hebben? Ga vanaf deze week proberen om elke dag lang te lopen.. Maar zou ook weer graag been oefeningen willen doen..

 

iemand tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @pambbg

 

Irritant hè dat je niet mag sporten? In mijn geval was het nog even erger.

In February je skiongeluk gehad dus met geblesseerde kniebanden niet in staat om te sporten.

Toen kwam Corona dus toen waren sportscholen sowieso dicht en toen mijn prothesewissel op 29 mei.

Volgende week vrijdag mag ik ‘los’ en heb vorige week wel weer fysio gehad voor mijn knie zonder bovenlichaam te gebruiken.

 

Kan niet wachten tot ik weer 3 x aan de bodyshape of high intensity training mag. Maar dat zal met mijn knie nog niet lukken maar de sportscholen zijn dan in ieder geval open en ik in wel gaan fitnessen. Doorgaans vind ik dat saai maar nu lijkt het mij echt een verademing. 
 

Wat voor sport doe jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen!

 

Oh super irritant ja! Mis het echt als onderdeel van m’n dag.

 

Wat een ontzettende pech heb je gehad!! Zijn je banden wel volledig hersteld? Fijn vooruitzicht voor volgende week. Hiit lukt dan denk ik nog niet? Heb je nu wel al iets gedaan?

 

Ik heb jaren BBG van Kayla Itsines gedaan en nu volg ik alweer 1.5 jaar het programma Alexia Clark. In combinatie met hiit trainingen!! Ben wel écht verslaafd.. Maar m’n lichaam is ook zo ontzettend veranderd.

Hoop niet dat ik dit verlies..

 

Geniet van deze zondag!! Aftellen voor jou nu xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring, want heb (nog) geen borstvergroting ondergaan, maar lees wel mee omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen.

 

Zelf doe ik momenteel 4x per week aan krachttraining, waarbij ik ook mijn borstspieren train. Ik vraag me echt af wat dat voor gevolgen heeft in combinatie met borstvergroting en natuurlijk ook het herstel. Dit is zeker een vraag die ik bij de kliniek zou gaan stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, pambbg zei:

Goeiemorgen!

 

Oh super irritant ja! Mis het echt als onderdeel van m’n dag.

 

Wat een ontzettende pech heb je gehad!! Zijn je banden wel volledig hersteld? Fijn vooruitzicht voor volgende week. Hiit lukt dan denk ik nog niet? Heb je nu wel al iets gedaan?

 

Ik heb jaren BBG van Kayla Itsines gedaan en nu volg ik alweer 1.5 jaar het programma Alexia Clark. In combinatie met hiit trainingen!! Ben wel écht verslaafd.. Maar m’n lichaam is ook zo ontzettend veranderd.

Hoop niet dat ik dit verlies..

 

Geniet van deze zondag!! Aftellen voor jou nu xx 

Banden kunnen voor de sporten die ik beoefen volledig herstellen maar ben er nog niet. Kan op de been apparaten wel alles doen en ook al wat zwaarder maar een HIT klasje daar heb ik nog fysio voor nodig. Voor de prothesewissel was ik net begonnen met touwtje springen😂

 

Heb wel net een mail gestuurd naar de gym had mijn lidmaatschap tot 1 augustus bevroren maar wil vanaf volgende week naast de fysio toch ook nog gaan fitnessen. 30 juli op vakantie dus redden wat er te redden valt qua Corona/blessure kilo’s!

 

Wat ik wel deed toen ik net was geholpen en ik weer mobiel was veel lopen! Ik woon in de stad en fietste doorgaan veel maar mocht ivm prothesewissel eerste 2 weken niet fietsen. Heb het idee dat dit wel wat heeft gescheeld qua aankomen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Pomeon zei:

Ik heb geen ervaring, want heb (nog) geen borstvergroting ondergaan, maar lees wel mee omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen.

 

Zelf doe ik momenteel 4x per week aan krachttraining, waarbij ik ook mijn borstspieren train. Ik vraag me echt af wat dat voor gevolgen heeft in combinatie met borstvergroting en natuurlijk ook het herstel. Dit is zeker een vraag die ik bij de kliniek zou gaan stellen.

Leuk! Heb je wel al een bv gepland staan?

 

Ik trainde ook altijd mijn borstspieren en heb daar geen last van gehad. Heb in 2017 m’n eerste borstvergroting gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Fje1981 zei:

Banden kunnen voor de sporten die ik beoefen volledig herstellen maar ben er nog niet. Kan op de been apparaten wel alles doen en ook al wat zwaarder maar een HIT klasje daar heb ik nog fysio voor nodig. Voor de prothesewissel was ik net begonnen met touwtje springen😂

 

Heb wel net een mail gestuurd naar de gym had mijn lidmaatschap tot 1 augustus bevroren maar wil vanaf volgende week naast de fysio toch ook nog gaan fitnessen. 30 juli op vakantie dus redden wat er te redden valt qua Corona/blessure kilo’s!

 

Wat ik wel deed toen ik net was geholpen en ik weer mobiel was veel lopen! Ik woon in de stad en fietste doorgaan veel maar mocht ivm prothesewissel eerste 2 weken niet fietsen. Heb het idee dat dit wel wat heeft gescheeld qua aankomen.

 

Succes!

Oei wat een herstel hè! Komt zeker goed..

Ik denk ook elke keer, ben blij dat ik zo getraind heb hiervoor.. Daardoor gaat het herstel denk ik iets sneller.. Nul problemen met overeind komen..

 

Poeh die kilo’s probeer ik ook kwijt te raken met lopen. Elke keer stukje langer. Ben wel helemaal gesloopt na zo’n wandeling. Heb jij dat ook?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoiii, 

 

Ik mag wel weer sporten (bijna 3 weken verder na wissel en kapsel verwijderen) maar dan alleen onderlichaam en oefeningen waarbij ik geen kracht zet op borstspieren. Ik wil dus voornamelijk oefeningen zonder gewicht gaan doen maar met een band bv voor mn benen en billen.  Verder veel squats, sumo squats,  verschillende lunges en buikspieren. Daarnaast wandelen of fietsen. 💪💪 succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, pambbg said:

Leuk! Heb je wel al een bv gepland staan?

 

Ik trainde ook altijd mijn borstspieren en heb daar geen last van gehad. Heb in 2017 m’n eerste borstvergroting gehad!

Goed om te weten, bedankt! Nee, nog niet. Ik wil me eerst goed inlezen en kan de komende maanden sowieso geen twee weken meer vrij pakken. Moet ook eerlijk bekennen dat ik een tikkeltje ben afgeschrikt door sommige verhalen op dit forum.

 

Heb jij ze (deels) onder de borstspier laten plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Mikkie31 zei:

Hoiii, 

 

Ik mag wel weer sporten (bijna 3 weken verder na wissel en kapsel verwijderen) maar dan alleen onderlichaam en oefeningen waarbij ik geen kracht zet op borstspieren. Ik wil dus voornamelijk oefeningen zonder gewicht gaan doen maar met een band bv voor mn benen en billen.  Verder veel squats, sumo squats,  verschillende lunges en buikspieren. Daarnaast wandelen of fietsen. 💪💪 succes!

Heerlijk! Ga ook m’n benen trainen.. Hoe train jij je buik zonder je bovenlichaam te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Fje1981 zei:

@pambbg ik was tot 1,5 week na de operatie echt nog moe. Middagslaapje ontkwam ik niet aan. Je moet daar dan ook aan toegeven hoor je lichaam heeft het kennelijk nodig!

Ja echt! Ik plof ook af en toe uitgeput op de bank.. kleine dingen vermoeien me nog echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Pomeon zei:

Goed om te weten, bedankt! Nee, nog niet. Ik wil me eerst goed inlezen en kan de komende maanden sowieso geen twee weken meer vrij pakken. Moet ook eerlijk bekennen dat ik een tikkeltje ben afgeschrikt door sommige verhalen op dit forum.

 

Heb jij ze (deels) onder de borstspier laten plaatsen?

Oei dat is vervelend! Mag ik vragen waar je van afgeschrokken bent? 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zo weer zou doen. Ben super super blij, maar alles valt me super mee. Herstel gaat ook deze keer goed en snel.

 

Ik heb beide keren dual plane gehad idd.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, pambbg zei:

Heerlijk! Ga ook m’n benen trainen.. Hoe train jij je buik zonder je bovenlichaam te gebruiken?

Ja das een goeie hahaha. Ik w8 daar nog maar ff mee denk . Ook maar eens kijken hoe het benen trainen me af gaat hoor.  Voorzichtig proberen vd week. Moet mezelf denk echt inhouden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Pomeon zei:

Goed om te weten, bedankt! Nee, nog niet. Ik wil me eerst goed inlezen en kan de komende maanden sowieso geen twee weken meer vrij pakken. Moet ook eerlijk bekennen dat ik een tikkeltje ben afgeschrikt door sommige verhalen op dit forum.

 

Heb jij ze (deels) onder de borstspier laten plaatsen?

Waar ben je van geschrokken? Complicaties, pijn na de ingreep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Fje1981 zei:

@pambbg mag ik eens in je album kijken? Zie dat jij ook een wissel achter de rug hebt? Volgensmij had ik jou al aan die van mij toegevoegd?

Ik heb nog geen album maar stuur je even een persoonlijk berichtje!

Ik heb ook een wissel gehad idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Imke1991 zei:

Ik ben aanstaande vrijdag 8 weken PO. Mag ik dan nu starten met mijn borstspieren trainen? Ik heb ze voor de spier 

 

Helaas heb ik hier geen goed antwoord op. Ik zou dit even met je pc bespreken.

Hoe voel je je? Heb je ze voor of achter de spier gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Aardbeitje zei:

 

 

let op : in sommige gevallen word geadviseerd om je borstspier helemaal niet meer te trainen ( helaas was dat mijn advies )

Dit is ook geen ramp, genoeg oefeningen waarbij je de borstspier niet traint.

 

waarom : Mijn boobs zijn dichter naar elkaar toe gezet, ga ik deze weer trainen is de kans groot dat de implantaten langzaam naar oksels worden geduwd om het zo te zeggen

 

Nog een tip over hardlopen :

 

  • advies is na 6 maanden of je nou een stevige sport-bh aan hebt of niet je schudt ze naar beneden en daardoor krijg je hangborsten

 

Misschien zijn alle tips niet wat jullie willen lezen, begrijpelijk.

Maar alles voor een goed herstel toch de keuze is natuurlijk ieder voor zich 

 

🥰

You go girl..goed omschreven!!💪🙏

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Aardbeitje zei:

Zo dames...................

 

betreft sporten ( ik krijg redelijk wat prive mails op het forum met de vragen over sporten ) 

Ik zelf ben bodybuildster en doe mee aan competenties werk dan ook met een coach ( zoals vele weten )

En ik hoop dat ik jullie een beetje kan helpen....

  • Heb je de dual of achter de spier advies - 3 maanden GEEN borstspier trainen, er zijn voldoende oefeningen waarbij je je borstspier niet traint kwestie van verdiepen en informeren en een schema opstellen(tip!)
  • naar 6 weken kun je langzaam beginnen met benen en buik trainen ( zonder gewichten en opbouwen ) ook daarvoor zijn oefeningen waarbij je, je bovenlichaam NIET mee traint weer een kwestie van verdiepen en informeren 
  • let op : voeding is ook heel belangrijk ( subtiele tip 😁 ) 
  • wil je spiermassa behouden / verlies beperken na een operatie - zorg dan voor voldoend eiwitten ( voorkeur uit voeidng halen anders shakes erbij ) / of ben je bang om zwaarder te worden - ook dan zorg voor de juiste voeding !
  • Neem tijd voor je herstel en wees NIET koppig, herstel is het belangrijkste voordat je überhaupt weer kan trainen, Ga je te snel zul je de mogelijk gevolgen vanzelf wel zien en/of voelen.
  • verlies je spiermassa, geen zorgen deze zullen snel terug komen zodra je langzaam begint met trainen, opbouwen !
  • en als laatste, alles komt goed en stress vooral niet te veel want nogmaals herstel is het belangrijkste !  😍

Zo volgens mij is dit wel duidelijk he hihi

 

 

 

 

DankuWel aardbeitje! Ik heb ze echter voor de spier. Ben vrijdag 8 weken PO, mag ik mijn borstspieren dan al trainen?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.