Ga naar inhoud

Even voorstellen (bvk)


Troopje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Helemaal nieuw hier en nog aan het onderzoeken hoe alles werkt, dus hoop dat dit op de goede plek terecht komt 😁

 

Ik ben 39 jaar en heb sinds mijn 10e een haat-liefde verhouding met mijn borsten. Ze groeide vroeg en hard. Op mijn 12e had ik al een kleine D cup. Tijdens mijn zwangerschap zat ik op 75-i en nu op 75-F, mijn sportbh is 75-G. Inmiddels zitten ze dichter bij de grond dan bij mijn kin 🤪

Sinds ik me kan herinneren heb ik last van mijn nek, schouders en heb ik hoofdpijn. Jaren gedacht dat het van het paardrijden kwam, maar inmiddels ouder en wijzer. Hoewel ik het allemaal rete-spannend vind, heb ik de eerste stap gezet en een verwijzing van de ha gekregen. Wat overigens enorm makkelijk ging, ze vroeg alleen naar mijn maat en hoppa, daar was de verwijzing. 
Morgen heb ik de intake bij de Bergman kliniek in Hilversum. Ik hoop dat ik in aanmerking kom voor volledige vergoeding vanuit de zorgverzekering. Helaas ben ik zo dom geweest om in december vorig jaar én over te stappen naar een andere zorgverzekering (die volgens de site nooit een bvk vergoed) én heb ik mijn eigen risico verhoogd naar 885,- 🙈 Dom.. 

Hebben jullie tips voor mijn eerste consult morgen? En heeft iemand hier eerder moeten wachten tot het nieuwe jaar en het overstappen naar een andere zorgverzekering voordat de operatie door kon gaan? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Troopje,

Ik heb geen ervaring met het overstappen naar een andere verzekering. Mijn ervaring is wel dat de polis strenger is dan in de praktijk. Een soort van ontmoedigingsbeleid denk ik.

Volgens mijn verzekering werd een bvk alleen vergoed als ik 1 jaar lang therapie gehad zou hebben en daarna opnieuw beoordeeld was. Ik dacht, laat maar, ik betaal zelf wel. Mij werd aangeraden het toch te proberen. De verwijzing van de huisarts was idd zo gepiept. De rest heeft Bergman clinics met de verzekering geregeld. Na ongeveer een  week kreeg ik bericht dat het volledig vergoed werd. Echt een meevaller! Maar als je verzekering echt zo streng is...misschien toch de moeite waard om te wachten, het is een flink bedrag.

Bedenk voor je consult wat je graag wil weten, schrijf het desnoods op. Je kunt meteen na afloop een afspraak maken, maar je kunt er ook voor kiezen om eerst thuis rustig na te denken. Je moet er absoluut een goed gevoel over hebben en anders echt een consult elders aanvragen. Heel veel succes morgen. Spannend maar ze zijn er echt vriendelijk. De eerste stap is gezet!

Groetjes,

Miep

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben half mei geopereerd door dr Sven Bruekers, dus ruim 6 weken geleden. Het herstel neemt heel wat tijd in beslag, het is echt een flinke operatie. Maar wel de moeite waard. Ik heb net als jij (en ik denk de meesten die een bvk laten doen) jaren getwijfeld. Maar o wat is het heerlijk, ondanks de pijn merk je meteen verschil! Echt een stuk lichter 🙂Weet jij al welke arts je krijgt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn dat het al achter de rug is! Welke maat had je en welke heb je nu? Of is dat nog te vroeg om te zeggen?

Ik heb een verwijzing voor dr. Van Engeland gevraagd. Mijn tante is eind vorig jaar door haar geopereerd en zij was zeer te spreken over haar. 
Wat is je het meest meegevallen? En wat het meest tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de vorm nog niet definitief is denk ik dat ik uit zal komen op 80c. Was 80f. Voor het aftekenen voor de operatie vroeg de dokter welke maat ik in gedachten had. Niet dat er echt gemeten wordt maar om een idee te krijgen van wat ik wilde. Vooral niet te groot maar ook niet plat zei ik, een kleine cup c, dat heeft hij goed gedaan dus. Ik had ook veel last van overtollig vel. Niet gek na 4 x  zwangerschap en borstvoeding. 

De operatie en narcose zijn me meegevallen. Wat me tegen viel (valt) is hoe lang het herstel duurt. Ik dacht dat na een week of 6 alles voorbij zou zijn maar dat is absoluut niet het geval. Het gaat vooruit maar langzaam. Ook had ik niet verwacht dat ik zo aan m'n nieuwe lijf moest wennen. Na een paar weken kreeg ik daar moeite mee (in het begin helemaal niet). Vond mezelf er afzichtelijk uitzien 🙈 maar zowel m'n lijf als m'n gevoel trekt bij. 

 

Heel veel succes vandaag. Ik zal voor je duimen 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Ik zal het je laten weten vanavond! 
 

Ohjee, dat moet naar zijn geweest. Kwam het door de littekens? Het is vast ook erg wennen aan een ‘nieuw’ lijf. Ik denk dat ik erg zal moeten wennen aan kleinere borsten. In een bh ziet het er altijd best goed uit, lijkt heel wat, zonder bh blijft er niets over. Leeg, hangend vel. Ik wil ze ook zeker niet te klein, ik heb brede heupen en een smalle taille, om die heupen een beetje te compenseren moet er wel iets tiet boven zitten 😅

Heb je nog kleine kinderen? En werk je ook? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow dat is idd snel gegaan 😀 ik neem aan dat je alles vergoed krijgt dan? Fijn hoor dat je zo snel aan de beurt bent. Als de knop een al om is wil je dat ook echt graag! 

 

Ik had zelf 3 weken vrij genomen. Parttime secretaresse, dus fysiek licht werk. Mijn kinderen zijn al tieners dus kunnen zichzelf redden en mij een handje helpen. Als ik jou was, zou ik iig de eerste twee weken rust nemen. Laat maar lekker voor je zorgen! 

 

Nogmaals heel veel succes 🍀 ik hoop dat alles voorspoedig gaat. 

 

Groetjes 

Miep

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.