Ga naar inhoud

Sabine- : 11 december 2020 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

9 uur geleden, Loessss zei:

Ha @Sabine- zou ik ook met je mee mogen kijken? Ik mag 12 januari bij van der Weij voor anatomisch 340 

en ga even je verslag lezen hoe het qua herstel gaat! 

Ik heb je toegevoegd. Ik heb weinig klachten gehad qua herstel, hopelijk is dat bij jou ook het geval. Mijn elektrisch bed was wel heel fijn, zo kon ik een beetje van houding wisselen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Sabine- zei:

Ik heb je toegevoegd. Ik heb weinig klachten gehad qua herstel, hopelijk is dat bij jou ook het geval. Mijn elektrisch bed was wel heel fijn, zo kon ik een beetje van houding wisselen. :)

Goed om te lezen en hoe heb jij het met je kinderen gedaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Loessss zei:

Goed om te lezen en hoe heb jij het met je kinderen gedaan? 

Mijn zoontje van 9 maanden is redelijk snel met zijn ontwikkeling, dus met een klein duwtje onder zijn kont kan ik hem de bank op helpen en zijn luier verschonen. Het voordeel is nu dat mijn man de afgelopen weken thuis is geweest (hij werkt in het onderwijs). Mijn man legt nu de kinderen op bed. Ik mocht als het nodig was de kinderen wel optillen van de arts, maar als het niet nodig is probeer ik dit echt te voorkomen. Volgens mij is het ook beter als je dan je ellebogen tegen je lichaam houdt. Waarschijnlijk ben ik volgende week dinsdag voor het eerst alleen thuis overdag. Dus dan moet ik mijn dochter van 2,5 een keer in en uit bed tillen, ze kan gelukkig goed traplopen. Mijn zoontje zal ik wel moeten dragen op de trap. Maar ik denk dat dat prima moet kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sabine- zei:

Mijn zoontje van 9 maanden is redelijk snel met zijn ontwikkeling, dus met een klein duwtje onder zijn kont kan ik hem de bank op helpen en zijn luier verschonen. Het voordeel is nu dat mijn man de afgelopen weken thuis is geweest (hij werkt in het onderwijs). Mijn man legt nu de kinderen op bed. Ik mocht als het nodig was de kinderen wel optillen van de arts, maar als het niet nodig is probeer ik dit echt te voorkomen. Volgens mij is het ook beter als je dan je ellebogen tegen je lichaam houdt. Waarschijnlijk ben ik volgende week dinsdag voor het eerst alleen thuis overdag. Dus dan moet ik mijn dochter van 2,5 een keer in en uit bed tillen, ze kan gelukkig goed traplopen. Mijn zoontje zal ik wel moeten dragen op de trap. Maar ik denk dat dat prima moet kunnen. 

Ah oké nou goed om te lezen! 
Ja dankzij Corona werken wij ook allebei thuis alleen door de lockdown de kinderen nu ook volledig thuis en stiekem ben ik altijd best veel fysiek met ze. Duwen, tillen, op m’n rug, etc met 3 jongens van 5-3-1 blijft dat toch echt een uitdaging. Gelukkig is nr 2 net zindelijk dus dat scheelt al weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Loessss zei:

Ah oké nou goed om te lezen! 
Ja dankzij Corona werken wij ook allebei thuis alleen door de lockdown de kinderen nu ook volledig thuis en stiekem ben ik altijd best veel fysiek met ze. Duwen, tillen, op m’n rug, etc met 3 jongens van 5-3-1 blijft dat toch echt een uitdaging. Gelukkig is nr 2 net zindelijk dus dat scheelt al weer. 

Heel herkenbaar. Gelukkig is mijn man net zo als mij. Dus we hebben met mijn oudste even afgesproken dat ze wel rustig mag knuffelen maar dat ze nu niet kan klimmen op mij. En ze doet het heel goed. Af en toe herinnering ik haar er nog even aan dat ik nog niet helemaal beter ben.

 

Wij geven haar altijd een kusje op de plek waar ze pijn heeft. Na de operatie kwam ze met de vraag: mama heb je een beetje pijn? Waarop ik zei: ja mama heeft nog een beetje pijn, zullen we samen een boekje lezen want dat kan ik nu extra goed. Voordat ze het boekje haalde gaf ze toch eerst een kus op mijn nieuwe borsten. Heerlijk die kleine onschuldige mensjes. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-12-2020 om 08:38, Sabine- zei:

Heel herkenbaar. Gelukkig is mijn man net zo als mij. Dus we hebben met mijn oudste even afgesproken dat ze wel rustig mag knuffelen maar dat ze nu niet kan klimmen op mij. En ze doet het heel goed. Af en toe herinnering ik haar er nog even aan dat ik nog niet helemaal beter ben.

 

Wij geven haar altijd een kusje op de plek waar ze pijn heeft. Na de operatie kwam ze met de vraag: mama heb je een beetje pijn? Waarop ik zei: ja mama heeft nog een beetje pijn, zullen we samen een boekje lezen want dat kan ik nu extra goed. Voordat ze het boekje haalde gaf ze toch eerst een kus op mijn nieuwe borsten. Heerlijk die kleine onschuldige mensjes. 😂

Hahaha heerlijk dit! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2021 om 19:41, Jess_ zei:

Jouwe zijn al mooi aan het zakken! Wat een verschil met 1 dag PO hè

Ja ze zakken elke dag een stukje. Je ziet nu mijn littekens ook minder zitten omdat mijn borsten er wat meer overheen vallen. Hoe is het bij jou? Zakken ze bij jou ook al goed? Jij hebt ze dual plane toch? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Sabine- zei:

Ja ze zakken elke dag een stukje. Je ziet nu mijn littekens ook minder zitten omdat mijn borsten er wat meer overheen vallen. Hoe is het bij jou? Zakken ze bij jou ook al goed? Jij hebt ze dual plane toch? :)

Oh dat is fijn! De mijne zakken echt maar een paar millimeter per week. Ja,  ik heb ze dual plane. Ik zal even een update foto plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jess_ zei:

Oh dat is fijn! De mijne zakken echt maar een paar millimeter per week. Ja,  ik heb ze dual plane. Ik zal even een update foto plaatsen

Zoals ik ze zie zijn ze echt wel al wat verder gezakt. Ik vind ze mooi! Volgens mij duurt het bij dual plane ook wat langer. Je borstspier moet weer wat gaan ontspannen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sabine- zei:

Zoals ik ze zie zijn ze echt wel al wat verder gezakt. Ik vind ze mooi! Volgens mij duurt het bij dual plane ook wat langer. Je borstspier moet weer wat gaan ontspannen. :)

Dank je wel!! Mijn borstspier staat echt nog zo strak. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het gaat ontspannen🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Jess_ zei:

Dank je wel!! Mijn borstspier staat echt nog zo strak. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het gaat ontspannen🙂

Volgens mij is dat echt heel verschillend per persoon. Ik heb veel mijn borstspieren getraind. Dus als ik dual plane zou hebben zal het ook wat langer duren. Geduld is een schone zaak. Hopelijk zie je ze snel wat zakken. ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Loessss zei:

@Sabine- ik vroeg me even af wat jij droeg na de operatie en hoe het aankleden de dagen erna ging? 
las ergens iets over iets met rits of knopen (maar dacht iets van een hemdje of zo lijkt me wel prettig maar dacht even checken) 

Ik had alleen een vest aangedaan, geen T-shirt. Ik kon mij daarom in de kliniek makkelijk zelf aankleden. Thuis droeg ik gewoon wat ik altijd al deed. De eerste paar dagen vond ik het erg spannend om iets over mijn hoofd aan en uit te trekken. Mijn man heeft daar mee geholpen. Een hemdje moet zeker lukken hoor. Ik zou er vooral niet iets nieuws voor gaan kopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Loessss zei:

@Sabine- ik vroeg me even af wat jij droeg na de operatie en hoe het aankleden de dagen erna ging? 
las ergens iets over iets met rits of knopen (maar dacht iets van een hemdje of zo lijkt me wel prettig maar dacht even checken) 

 

@Loessss Ik wil je wel een tip geven voor de operatie dag en de dagen erna ?

Ik droeg zelf een soort legging achtige broek (makkelijk uit een aan te trekken, knopen krijg je echt niet zelf dicht !)

en daarboven een hemdje in een maatje groter als normaal, zodat je die ook onderuit kan schuiven over je broek heen ipv naar boven over je hoofd heen, echt makkelijk is dat. 

En daarover een los vallend vestje zonder knopen of rits. Ik vond dat ideaal. En instap schoenen of iets met een rits, zoals laarsjes met ritje ofzo. Want bukken en krom buigen of rits dicht doen lukte bij mij de eerste week echt niet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Anns zei:

 

@Loessss Ik wil je wel een tip geven voor de operatie dag en de dagen erna ?

Ik droeg zelf een soort legging achtige broek (makkelijk uit een aan te trekken, knopen krijg je echt niet zelf dicht !)

en daarboven een hemdje in een maatje groter als normaal, zodat je die ook onderuit kan schuiven over je broek heen ipv naar boven over je hoofd heen, echt makkelijk is dat. 

En daarover een los vallend vestje zonder knopen of rits. Ik vond dat ideaal. En instap schoenen of iets met een rits, zoals laarsjes met ritje ofzo. Want bukken en krom buigen of rits dicht doen lukte bij mij de eerste week echt niet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ?

Ja super fijn. Idd slim even een shirtje van onderen in stappen! Daar zou ik niet aan gedacht hebben. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Loessss zei:

Ja super fijn. Idd slim even een shirtje van onderen in stappen! Daar zou ik niet aan gedacht hebben. 


 

Graag gedaan ! Heb ik zelf ook op het forum gelezen. Elkaar helpen is dan superfijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Sabine- zei:
10 uur geleden, lilLadyxx zei:

 

Ik heb je toegevoegd. Hoe is je operatie gegaan? Ben je tevreden met het formaat? :)

Ben pas maandag geopereerd dus kan er nog niet veel van zeggen, maar het voelt goed qua grote. Denk wel dat ik er tevreden mee ga zijn :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, lilLadyxx zei:

Ben pas maandag geopereerd dus kan er nog niet veel van zeggen, maar het voelt goed qua grote. Denk wel dat ik er tevreden mee ga zijn :D 

Ik zie ook dat je ze achter de spier hebt gekregen. Dan moet je nog even wachten om wat meer resultaat te zien. Pak maar lekker je rust. Hopelijk valt de pijn mee. 😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Anns zei:

Graag gedaan ! Heb ik zelf ook op het forum gelezen. Elkaar helpen is dan superfijn.

Ja merk sowieso nu het dichterbij komt dat ik steeds meer op het forum aan het lezen en kijken ben.  Heel fijn om zo van elkaars ervaringen te leren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2020 om 12:44, Sabine- zei:

Hoi dames,

 

Ik ben op 11 december geopereerd door van der Weij. Ik heb 380cc anatomisch voor de spier gekregen. Mijn herstel gaat voorspoedig. Mocht je in mijn album willen kijken, laat het maar even weten.

 

Groetjes Sabine 

Hoi Sabine, zou ik in jou album mogen kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.