Ga naar inhoud

Miep : 13 mei 2020 : Dr. Bruekers : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Dag dames, 

Ik ben net nieuw hier dus zal me even voorstellen: ik ben Miep, 47 jaar en moeder van 4 kids. Zes weken geleden heb ik een bvk gehad. Ik had mazzel, de corona crisis had bijna roet in het eten gegooid maar net die week werden de operaties weer uitgevoerd. Lastig om voor te bereiden als het niet zeker is of het door gaat, maar toch verstandig geweest met eten en bewegen om een zo goed mogelijke conditie te hebben. De operatie is goed gegaan. In 1,5 uur ben ik van 80F naar 80C gegaan. Veel overtollig vel weggehaald. Ik kan nu m'n bh uitdoen en "ze" blijven gewoon zitten waar ze in de bh zaten 😀. Erg blij mee. De wonden genezen super goed. Maar ik zit erg in m'n maag met hoe gevoelig het nog is. Ik kan bijna niet aan de littekens komen zo pijnlijk en ook voelen m'n borsten knetter hard. Ook heb ik geen gevoel in m'n tepels, maar ik wist dat dat kon gebeuren. Heeft iemand ervaring met de pijnklachten? Gaat dat over en zo ja, op welke termijn? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring! 

Groetjes, Miep 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Miep, persoonlijk geen ervaring met een verkleining, maar ik denk dat dat van die littekens heel normaal is.

Ik ben 3,5 maand geleden geweest voor een vergroting en zelfs nu zijn ze soms nog gevoelig als de rand van m’n bh eroverheen schuurt bijv. Ook een litteken wat ik ong 3 maanden geleden op m’n voorhoofd kreeg door een val, waar 5 hechtingen in gingen, is nu nog gevoelig bij  (ietswat ruwe/harde) aanraking. 
Misschien als je ongerust bent, even contact opnemen met je arts?

Wel fijn om te lezen hoe blij je bent met hoe ze nu zijn na het uittrekken van je bh! 😁🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie, het stelt me wel gerust. Als het nog een paar weken zo blijft zal ik zeker contact opnemen met de kliniek. Ik wacht voorlopig af hoe het zich ontwikkelt.

Ik had trouwens geen idee dat een vergroting zo lang nog pijnlijk is! Succes verder met het herstel 🌺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miep, wat fijn dat het geslaagd is en dat het naar je zin is

bij mij is het nu 4 maanden geleden en nu pas kan ik bijv een beugelbeha aan. Ik heb wel veel pech gehad (vetnecrose links) maar ook bij rechts bleef het nog lang gevoelig. Het heeft echt tijd nodig. Ook veranderen de borsten. In het begin bleven ze bij mij ook hard en op m’n zij slapen was pijnlijk. Nu zijn ze qua vorm natuurlijker en weer zacht(er).

ze zeiden tegen mij dat je pas na 3 maanden weet hoe ze geworden zijn. Ik vond ze in het begin qua vorm mooier 🙈 Ik heb nu een 75 D.

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jobo, wat vervelend voor je dat je er nog een complicatie bij kreeg! Ik kan me voorstellen dat de moed je soms in de schoenen zonk. Je vond ze in het begin beter qua vorm, ben je er nu nog tevreden mee? Ik heb nu best wel moeite met een nieuw lijf, hoewel ik echt super blij ben met minder gewicht en lengte. Heel dubbel eigenlijk. 

 

Wat de pijn betreft ben ik denk ik te veel uitgegaan van 6 weken. Wishful thinking 🙃 Heb je tot die 4 maanden de compressie bh gedragen of droeg je een bh zonder beugel? 

 

Groetjes, 

Miep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben er nog wel tevreden mee, de vorm is wat beter dan het was en ze hangen niet meer. Alleen had ik ze achteraf kleiner verwacht. Het is nu toch nog een D cup en dat is niet klein. 

 

Toen ik net geopereerd was, zag het er “compacter” kleiner en steviger uit. 
Soms ben ik bang dat ze naar het “oude” terug groeien,  hoewel ik op hetzelfde gewicht blijf.

 

Het is dubbel hè? Je moet er idd ook aan wennen want ineens heb je andere borsten, dus ook je figuur oogt anders.


Ik draag nog stds die compressie beha’s omdat ik die het lekkerst vind zitten. Ik ga binnenkort maar eens shoppen 😉

 

Nee, er staat echt wel langer dan 6 weken voor. Ik vond het een zware operatie en heb het erg onderschat. Wel is het de moeite waard als daardoor je nekklachten e.d. verdwenen zijn.

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Hoi Miep, ik ben 10 maanden geleden geopereerd. De gevoeligheid van de littekens duurde lang bij maar het ging over. Ik kon ook pas na een paar maanden weer op mijn zij slapen omdat de littekens trokken als ik op mijn zij lag. Ik ben sinds 2 maanden weer beugel beha’s gaan dragen. Met veranderingen van het weer zijn mijn borsten wel gevoelig. Het gevoel in de tepels is bij mij sinds 2 maanden terug. 
 

Het is allemaal een kwestie van geduld. Heel veel sterkte met het verdere herstel!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goh @Miep, ik ben eigenlijk ook van 6 weken uitgegaan. Dan heb ik ook pas controle door mijn pc. Ook een bvk.

Nu 2,5 week po knallen mijn borsten nog steeds mijn bh uit. En het is behoorlijk pijnlijk.

In de loop van de dag doe ik een wat soepeler bh aan, omdat het niet meer te doen is. Maar is dat wel goed?

Wat hielp bij jou?

Tot nu toe rust ik veel en doe voorzichtig aan. Maar misschien moet ik juist meer bewegen.

Alle informatie die je kunt vinden bij klinieken stellen dat het na een week steeds beter gaat. Nou...pfff...  Het valt me zeker niet mee.

Pijnstilling helpt niet heel veel. Is ibuprofen in dit geval beter dan paracetamol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adriaantje, ik ben nu 7 maanden po en het gaat langzaam maar zeker beter. Geduld is het toverwoord 😀 het komt goed maar niet zo snel als gedacht. Littekens worsen veel zachter en ook het weefsel. Veel succes met je herstel verder 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Miep, ik ben nu 26 dgn. po . Nog steeds veel pijn en de littekens/wonden trekken en steken. Hoe lang duurde het afnemen van die pijn van de littekens bij jou?

In mijn borsten steekt het dan weer hier en dan weer daar. Dus het is hard werken daarbinnen. 

In de loop van de dag begint het zwellen en knellen van mijn borsten. Heel pijnlijk. 

De borstplooi is heel hoog en naar binnen getrokken, zodat mijn borsten plat zijn vanonder. Ik had gehoopt dat ze langzaam wat 'uit zouden zakken' en wat ronder zouden worden. Maar nee hoor, nog steeds twee kleinere, dat wel, Frankensteintjes. De vorm heeft tijd nodig, dat snap ik, maar ik ben bang dat die harde hoge borstplooi niet 'loskomt'. Herken je dat?

Hoe is het nu met jou, heb je nog pijn bij bepaalde werkzaamheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.