Ga naar inhoud

Borstvergroting via incisie in de oksel, ervaringen??


Aanbevolen berichten

Hallo Dames,☺️😄

 

Ik zit inmiddels twee jaar erover na te denken om mijn borsten te laten vergroten, heb nu een B en wil graag naar een volle C.

De methode (ook bekend als french touch of endoscopisch axillaire borstvergroting) waarbij de implantaten via de oksel worden geplaatst spreekt mij erg aan, omdat je hierbij geen littekens onder je borsten krijgt. 

Na veel zoeken kwam ik op Dr. Roggen en Dr. Schiettecatte, die de methode via de oksel uitvoeren. Heeft iemand ervaring met deze chirurgen of misschien een andere pc die ook met de oksel methode werkt?

 

Omdat er vrij weinig informatie over te vinden, ben ik heel erg benieuwd of hier dames zijn die via een incisie in de oksel een borstvergroting hebben gedaan. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen, kwa pijn, herstel, en of het het gewenste resultaat is geworden! 🤩

 

 

Liefs, Dakota

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je mooie littekens normaal?

De meeste littekens zijn na verloop van tijd nauwelijks zichtbaar. 

Dus of dat doorslaggevend voor je keuze moet zijn.. Het lijkt me wel echt meer gedoe voor een chirurg om dat via de oksel te doen. Zal ook wel verklaren waarom het maar weinig gedaan wordt.. 

En wat zijn nog meer de voordelen?

Kan me zomaar voorstellen dat dat wel een vervelende plek is om te genezen.. 

Haarzakjes en ook het feit dat je daar zweet wat me ook niet goed lijkt voor een wond.🤔 interessant.. Ik ga het even in de gaten houden hier... 

 

Succes met je zoektocht😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Janou !

 

Ik heb nooit eerder een litteken van een snijwond of iets gehad, dus dat zou ik eigenlijk niet weten hoe het geneest! Ik wil niet dat anderen het opvalt dat ik een vergroting heb laten doen (naast mijn familie). Dus ik maak me zorgen dat een man de littekens eventueel zou opvallen, ik woon in een klein dorp dus daar zou het snel rond gaan. Het duurt denk ik wel een paar jaar voordat de littekens zo ver zijn weggetrokken dat je ze nauwelijks ziet...

 

Vandaar dat mijn voorkeur via de oksels is..! Wel lijkt het mij zelf ook een vervelende plek om te genezen, daarom dat ik graag iemands ervaring hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Dakota zei:

Hi @Janou !

 

Ik heb nooit eerder een litteken van een snijwond of iets gehad, dus dat zou ik eigenlijk niet weten hoe het geneest! Ik wil niet dat anderen het opvalt dat ik een vergroting heb laten doen (naast mijn familie). Dus ik maak me zorgen dat een man de littekens eventueel zou opvallen, ik woon in een klein dorp dus daar zou het snel rond gaan. Het duurt denk ik wel een paar jaar voordat de littekens zo ver zijn weggetrokken dat je ze nauwelijks ziet...

 

Vandaar dat mijn voorkeur via de oksels is..! Wel lijkt het mij zelf ook een vervelende plek om te genezen, daarom dat ik graag iemands ervaring hoor!

Hi, ik heb ook gekeken naar incisie via de oksel, maar ik dacht als niet meer artsen het doen dan is het vast niet zonder reden. Sowieso hadden mijn 550cc protheses denk ik niet gepast via de oksel.

Ik weet niet hoe jij door het dorp loopt, maar ik zou niet weten wanneer iemand de littekens zou moeten zien. In bikini en bh zijn ze niet te zien. Ja wellicht als je in een sauna ligt dat je ze ziet. Maar wat ik heb gezien is de incisie in de oksel wel mooier als het genezen is. Met motiva ergonomix kunnem de artsen via een soort trechter de prothese plaatsen wat een minimaal litteken geeft.  Minimal scar noemen ze dat. Waarbij uiteraard geldt dat hoe kleiner de protheses hoe kleiner het litteken. Ik vind wel dat er wat verschil zit tussen de artsen hoe groot het litteken is. Mijn 13,5cm brede prothese heeft een litteken van iets van 3,5cm gegeven. Netjes in verhouding lijkt me.

Hoe netjes het wordt kan ik nog niet zeggen, ben 'pas' 3 maanden po

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lucky you! Ik zit echt onder de littekens dus misschien dat ik er daarom minder om geef. 

Maar in je oksel krijg je dan toch ook een litteken🤔 en welk litteken is zichtbaarder.. Die onder je oksel op een zomerse dag wanneer je in een truitje zonder mouwen toost op een terrasje of dat sneetje in je borstplooi onder je kleding. 

 

Ik woon zelf ook in een heel klein dorp maar dat ik neppers heb is geen geheim maar heeft nu ook weer niet in het zondagsnieuws gestaan toentertijd bij m'n eerste BV😂

 

En weet je wat het mooie aan kleine dorpen is.. Als het al rond zou gaan... Het is maar even en dan gaat er wel weer wat anders rond in het dorp.. Zo gaat dat he😉 

 

En de man die denkt dat hij jou 'geheim' dan maar aan de grote klok moet gaan hangen is dan sowieso een loser eerste klas als dat gebeurt nadat jullie intiem zouden zijn geweest.. 

En alle dorpelingen die dat spannend nieuws vinden zijn ook maar kortzichtig toch😉

 

Ik hoop wel dat je ervaringen met die ingreep hier tegenkomt. Zo te lezen heb je er goed over nagedacht en moet je zeker alle opties onderzoeken. 

Succes💪

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Dakota,

 

Ikzelf wilde in eerste instantie ook een vergroting dmv een incisie in de oksel. Alleen heb ik besloten om dit toch niet te doen. De arts heeft namelijk minder goed inzicht op de holte waarin de protheses moeten worden geplaatst. Ook is de kans dat de protheses omhoog schuiven aanwezig. Mocht er iets misgaan, zal er toch een incisie onder de borsten gemaakt moeten worden. De arts heeft namelijk gewoon beter inzicht dan. Verder genezen littekens bij de oksels langzamer. Nu is het zo dat je dat litteken onder de borsten alleen ziet als je helemaal niks aan hebt. Als jij (in de zomer) blote armen hebt, zie je het litteken sneller/vaker. Ik weet niet hoeveel groter je wilt, maar alleen kleinere siliconen implantaten passen. Verder kunnen er alleen water gevulde protheses worden geplaatst. Deze worden namelijk achteraf gevuld. De belangrijkste reden dat ik toch niet voor deze manier heb gekozen is het feit dat de lymfebanen van de oksel naar de borst worden doorgesneden. Dit heeft gevolgen als er later Borstkanker wordt geconstateerd had ik begrepen. Dit vond ik best eng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen die mee denkt! :)

 

@Janou, je hebt zeker een goed punt wat betreft het dorp-leven en de mannen... 😜 En hoop dat ik nog iemand vind die ze via de oksel heeft laten plaatsen ja!!

 

@randa Ik heb inderdaad ook veel gelezen dat chirurgen dan minder zicht hebben.. Dat idee vond ik ook niet fijn, daardoor kwam ik terecht bij Dr. Rogge, hij doet het via een kijk operatie.. Het grootste deel van de ingreep wordt uitgevoerd onder direct zicht door middel van een camera en projectie op een scherm. Hierdoor heeft hij dus wel de zicht die nodig is.

Ik heb dat van de lymfebanen een keer gevraagd bij een eerder consult bij Bergman Kliniek, de chirurg vertelde mij toen dat ze lymfebanen niet doorsnijden. Dus misschien dat dat verschilt per chirurg/kliniek...

Verder wat je zegt ben ik het mee eens, als ze er complicaties zijn of ze moeten eruit moet dat waarschijnlijk alsnog via onderkant borst...

 

Ik twijfel zelf ook nog over de methode,  daarom zou ik graag zoveel mogelijk informatie/ervaringen te weten kom!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik kan je niet helpen, ik heb ze ook via de normale weg laten zetten. Heb ook in die 4 maanden dat ik hier nu ongeveer vertoef niemand voorbij horen komen die het via de oksel heeft laten doen, maar wie weet heb je geluk. 
Voor mij is het persoonlijk niet eens een optie geweest. Wat @Nog even wachten zegt had ik ook, gezien het grotendeels via een sneetje onderin wordt geplaatst, zal er vast een reden zijn dat het voornamelijk zo gebeurt. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Veerveertje zei:

Oh en aan die dorpelingen en eventuele kerels zou ik echt finaal schijt hebben. Maar ik snap ook dat dat makkelijk praten is voor iemand (ik) die 0,0 moeite heeft met het aan wie dan ook vertellen. 😅

whahaha hier net zo. Ik moest een afspraak afzeggen met een klant ivm mijn 3e operatie. Nou en dan gaat dus ook gewoon het verhaal op tafel. Hoeft niet, weet ik, maar ik doe het toch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Nog even wachten zei:

whahaha hier net zo. Ik moest een afspraak afzeggen met een klant ivm mijn 3e operatie. Nou en dan gaat dus ook gewoon het verhaal op tafel. Hoeft niet, weet ik, maar ik doe het toch. 


Heel herkenbaar, hahahah 🤣 Ben ook heel blij dat ik er zo simpel in sta, maakt het allemaal een stuk makkelijker toch, haha. En ik merk eigenlijk dat vreemden of bijna-vreemden bij wie het ter sprake kwam so far ook eerder waardering voor je openheid lekken te hebben dan afkeuring of spot, ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.