Ga naar inhoud

Vergoeding borstvergroting, maar keuring door Zorgverzekering???


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik lees al een tijd mee en heb nu toch besloten mijn verhaal te delen. Na jaren twijfelen heb ik nu de stap genomen om een borstvergroting te laten uitvoeren. Ik heb een cup aa? ben 1,66 en week 58kg. Ik ben bij mijn huisarts geweest in verband met de vergoeding die de verzekering en kreeg als eerste reactie dat zij hier nooit van gehoord had etc. en totaal geen empathie van haar kant. Met moeite de verwijzing naar de radioloog gekregen voor de echo. De echo laten maken (kon wat sneller ivm dat ik zelf in het ziekenhuis werkzaam ben) en uit echo kwam 0,7cm en 0,8cm. Bij velthuiskliniek is er geconstateerd dat er geen borstplooi is. Dus consulente van de Velthuiskliniek heeft de aanvraag bij de verzekering ingediend (VGZ). Krijg na een dag al een mail van VGZ met daarin vermeld dat ik een oproep krijg om langs de medisch adviseur daar langs te komen om te laten beoordelen voor de vergoeding. Het voelt een beetje als 'tegenslag' elke keer. Eerst een huisarts die niet meewerkt en nu moet ik nog een keer gekeurd worden. Voelt ook elke keer zo ongemakkelijk, ben er al onzeker over en dan voelt het gewoon niet fijn. Heeft iemand ervaring met een medisch adviseur ? Voor mijn idee werken ze voor de verzekering dus zullen ze niet snel iets goed keuren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voor mijn gevoel wil een verzekering nooit uitbetalen en aangezien zo'n medisch adviseur voor hun werkt.. maakt me allemaal zo onzeker en kan pas een datum plannen als het duidelijk is of het wel of niet vergoed wordt. Ook al laat ik de operatie sowieso doorgaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Mmmimi,

 

Je hoeft je denk ik niet zoeen zorgen te maken. Er zijn inderdaad al een paar dames hier die hetzelfde traject hebben meegemaakt en nu een borstvergroting hebben gehad. Wellicht als je titel van je post aan laat passen je wat meer response krijgt? Je kan daarvoor Best_boobies een privé bericht sturen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Mmmimi

 

Heb je gezien dat er een apart gedeelte is op dit forum die Hypoplasie heet?

Dat zijn dames die hetzelfde traject hebben doorgemaakt of doormaken.

Ook denk ik dat @renaate01 en @ABS hun vergroting op die manier hebben gekregen. Wellicht kan je hun een berichtje sturen?

 

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@MmmmiHey, ik vroeg me af of je al een gesprek hebt gehad bij VGZ en hoe dit verlopen is. Waar vragen ze ongeveer naar, moet je je uitkleden, etc? Ik zit ook bij VGZ (Bewuzt) en hoop op een vergoeding voor borstvergroting. Mijn echo wijst <1 cm uit maar ik heb zelf twijfels over de borstplooi, terwijl mijn chirurg er wel van overtuigd was dat een vergoeding mogelijk moest zijn. Ik heb komende vrijdag mijn gesprek bij VGZ voor de vergoeding, en ik ben dus best wel aan het stressen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, emmavb zei:

@MmmmiHey, ik vroeg me af of je al een gesprek hebt gehad bij VGZ en hoe dit verlopen is. Waar vragen ze ongeveer naar, moet je je uitkleden, etc? Ik zit ook bij VGZ (Bewuzt) en hoop op een vergoeding voor borstvergroting. Mijn echo wijst <1 cm uit maar ik heb zelf twijfels over de borstplooi, terwijl mijn chirurg er wel van overtuigd was dat een vergoeding mogelijk moest zijn. Ik heb komende vrijdag mijn gesprek bij VGZ voor de vergoeding, en ik ben dus best wel aan het stressen.. 

Hoi hoi,

 

Ja ik heb het gesprek gehad al en deze is goedgekeurd. Ik ben ook al geopereerd.  De medisch adviseur wilde inderdaad nogmaals kijken, maar er waren ook.fotos door de kliniek gemaakt en opgestuurd dus ik heb hier naar verwezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb een eigen topic gemaakt! Maar even kort, de medisch adviseur wilde alleen kort even kijken en was het er toen mee eens dat ik in aanmerking kom voor vergoeding. Ik heb bij Quole Medisch Centrum Waalre, PC Harm Hawinkels, 330 en 375 anatomisch gekregen

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.