Ga naar inhoud

Vergoeding borstvergroting, maar keuring door Zorgverzekering???


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik lees al een tijd mee en heb nu toch besloten mijn verhaal te delen. Na jaren twijfelen heb ik nu de stap genomen om een borstvergroting te laten uitvoeren. Ik heb een cup aa? ben 1,66 en week 58kg. Ik ben bij mijn huisarts geweest in verband met de vergoeding die de verzekering en kreeg als eerste reactie dat zij hier nooit van gehoord had etc. en totaal geen empathie van haar kant. Met moeite de verwijzing naar de radioloog gekregen voor de echo. De echo laten maken (kon wat sneller ivm dat ik zelf in het ziekenhuis werkzaam ben) en uit echo kwam 0,7cm en 0,8cm. Bij velthuiskliniek is er geconstateerd dat er geen borstplooi is. Dus consulente van de Velthuiskliniek heeft de aanvraag bij de verzekering ingediend (VGZ). Krijg na een dag al een mail van VGZ met daarin vermeld dat ik een oproep krijg om langs de medisch adviseur daar langs te komen om te laten beoordelen voor de vergoeding. Het voelt een beetje als 'tegenslag' elke keer. Eerst een huisarts die niet meewerkt en nu moet ik nog een keer gekeurd worden. Voelt ook elke keer zo ongemakkelijk, ben er al onzeker over en dan voelt het gewoon niet fijn. Heeft iemand ervaring met een medisch adviseur ? Voor mijn idee werken ze voor de verzekering dus zullen ze niet snel iets goed keuren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voor mijn gevoel wil een verzekering nooit uitbetalen en aangezien zo'n medisch adviseur voor hun werkt.. maakt me allemaal zo onzeker en kan pas een datum plannen als het duidelijk is of het wel of niet vergoed wordt. Ook al laat ik de operatie sowieso doorgaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Mmmimi,