Ga naar inhoud

Elhamii : 28 mei 2020 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Hey meiden! Ontzettend bedankt voor al jullie berichtjes❤️ Xx

 

gisterenavond was het enorm pijnlijke nacht, werd 3x wakker van de pijn, het was vooral pijn aan mijn ribben. Recht op mijn rug kon ik niet slapen van te strakke band, van zittend slapen kreeg ik pijn aan mijn staartbeentje, dan maar tussenin half liggend (super oncomfortabel, ben blij dat het over is).
 

ik neem nog steeds pijnstillers, ik weet niet precies wanneer ik ermee mag stoppen (vanmorgen had ik ook pijn (licht stekende en branderige pijn) toen ik net wakker werd), want ik heb ook hart operatie gehad (3jaar geleden) dus ben wel wat bang voor mijn hart met al de pijnstillers en zo vaak moeten liggen (bang van trombose, verdovend effect van pijnstillers, ...).
Vandaag ben ik wat gaan wandelen rond de huis en in de tuin gaan zitten (voor wat vit.D) ben nog wat in de wolken ☁️ precies door al de pijnstillers dat ik nu regelmatig blijf nemen. Op YouTube zie ik meisjes die al zeker op 3de/4de dag gestopt zijn met pijnstillers, gaan shoppen, ... 

 

Maar om eerlijk te zijn, ik ben wel aan het beteren. Ik kan nu wat stappen (probeer ook recht te stappen), zelf (rustig) eten, met mijn familie wat te praten (communicatie zit terug op gang), ... Dus ik heb hoop gekregen dat het beter zal gaan. 
 

Nogmaals bedankt iedereen 🥰 voor jullie steun. 


stiekem ben ik super blij met mijn boobs en benieuwd naar de maat (Grootte) en resultaat. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt voor iedereen anders hoe je lichaam reageert.  Ik had ook niet abnormaal veel pijn, maar dat verandert niks aan hoe jij het voelt. Belangrijkste is dat je vooruit gaat en het beter wordt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii

 

He meis, 

 

Fijn om te horen dat je al iets meer beweging neemt, dit neemt ook weer het risico op trombose redelijk weg.

Kan me voorstellen dat je angstig bent i.v.m. je hart, maar als je nu nog zo veel pijn hebt, zou ik nog even doorgaan met de pijnstilling, en je voelt vanzelf wanneer je iets af kunt gaan bouwen.

Het branderige gevoel is normaal, de binnenkant van de borst is toch een grote open wond, en dat geeft pijn, soort schaafplek idee.

 

En weet je, zou niet op Youtube etc kijken, iedereen hersteld op haar eigen manier en tempo, dat is bij iedereen verschillend.

 

Neem wel steeds je rust, wellicht lekker in de schaduw in een stoel en wie weet val je dan nog even in slaap.

 

Iedere dag stapje voor stapje vooruit.

 

xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees juist je topic... 

 

Wat een hel is dit geweest! Gelukkig staat de spiegel van de medicatie nu op punt, nog een paar dagen en je vliegt er doorheen. 
 

Nog veel succes met je herstel. 😘 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes ❤️
 

Een week zit er al op en kan nu al zeggen dat ik enkel ‘savonds pijnstiller (paracetamol 1g) neem om te kunnen slapen. Pijn heb ik niet meer gelukkig maar wel steekjes van 1sec die door mijn lichaam doorschieten (gelijk zenuw prikjes die door mijn borstkas doorschieten (krijg even shock-effect daarvan), ik weet niet goed hoe het beschrijven maar het is niet ondraaglijke pijn (om de 3u misschien 1/2sec.))

 

Ben zooo blij dat ik geen (3 verschillende) 7 tot 8 pijnstillers per dag moet nemen gelijk de eerste vijf dagen. Ik voelde me echt high, sliep veel te vaak, ... 

 

Nu heb ik last als het tijd is om te gaan slapen; want ik kan niet liggend slapen, slaap nog altijd zittend, kan beperkt ademen door de band die vast zit en de gemummificeerde tape dat rond mij zit. Waardoor mijn hart er soms last van krijgt en mijn ribben zitten echt vast. 
Nog een week volhouden is gelijk marteling voor mij. Gelijk nu; ik ga dood van slaap maar ik kan niet slapen door de pijn van mijn ribben, zittend houding, rechter borst voelt de loszittende spier iets raar aan (krampachtig). 
 

Ik wou het altijd boven de spuer, maar Dr. Verdonck raadde me aan om onder de spier te zetten vooral omdat de kans voor kapselvorming kleiner is en het gaat dan zachter voelen waardoor het natuurlijker aanvoelt en ook oogt doordat je de randen van prothesen niet kunt zien. Daarom ben ik dan op laatste moment voor onder de spier gegaan.  
 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii

 

He meis, 

 

Nou dat klinkt al stukken beter,fijn dat de pijn gaat afnemen.

Als je zo last blijft houden van de tape,en je er last van je hart door krijgt, dan zou je wellicht even contact op kunnen nemen met Verdonck, want misschien is het mogelijk dat je de tape een heel klein beetje in kunt knippen, MAAR doe dit echt alleen in overleg met Verdonck en ga dit niet uit jezelf doen, want jouw pc is de eindverantwoordelijke.

 

Wat betreft slapen, je kunt proberen om een aantal kussens op elkaar te leggen, er dan 1 rechtop tegenaan te zetten, zodat je een soort glijbaan effect krijgt, zo lig je iets meer als dat je zit, krijg je misschien meer rust en op deze manier ondersteun je ook je nek en schouders, waardoor de druk op je borsten en ribben weer iets afneemt, en dan kun je ook nog een kussen in de knieholtes leggen.

 

xx

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! 🙈😊

 

Ik kom nog eens laten weten hoe het is met mij. 
 

Wel na al het pijn en ellende is het goedgekomen! Ik heb sinds vandaag geen pijn meer.

 

Exact twee weken geleden werd ik geopereerd, en vandaag had ik mijn controle consultatie met de verpleegster. Ze heeft me verband EINDELIJKK!! weggehaald. (Ik had zo veel knipjes op gezet doordat ik moeilijk kon ademen, mijn ribben deden pijn, kon niet meer zitten of liggen en na al de knipjes in het verband kwam het een pak losser (maar niet te los) waardoor ik wat kon ademen).

Ze controleerde ook of ik nog gevoel had rond mijn borsten en tepels; alles was goed! 
 

Tot eergisteren ik kon geen diep zucht nemen, of diep in-en uitademen; nu wel.

 

Tot gisteren had ik super aangespannen spier aan mijn rechterkant en het deed super veel pijn als ik maar iets kleins wou doen met die arm; nu is het al over dankzij de kleine oefeningen die ik om de paar uur heb uitgevoerd sinds drie dagen geleden. Vandaag voel ik me super goed! 
heb twee weken lang op mijn rug halfzittend geslapen, hierdoor is het erg goed ingezakt en ik heb geen vierkantige borsten of borsten die tot aan mijn kin zitten. De verpleegster vond mijn resultaat voor maar twee weken super mooi en goed. 
 

Dus nu enkel nog wachten tot het wat zachter wordt en nog meer inzakt. (Elke dag insmeren had ze me ook aangeraden)
 

Mijn litteken heb ik nog niet gezien, morgen mag ik douchen en mijn litteken verzorgen. Ik ga daarvoor ook een littekencreme halen van de apotheek. 
 

Ongelooflijk, na al het lijden en afzien is het helemaal goedgekomen met mij, en de resultaat is super mooi (nu al). 

 

GroetjeS

Eli

 

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii

 

Fijn dat de pijn zo goed als weg is, ik heb nu de titel aangepast en topic verplaatst naar operatieverslagen.

 

Het filmpje heb ik voor de zekerheid verwijderd ( het zou meiden op een verkeerd been kunnen zetten) omdat er enorm veel oefeningen in staan, die je beter achterwege kan laten.  in de 6 weken word het kapsel aangemaakt, en dit proces kun je beter niet verstoren,anders zou er op termijn overmatige kapselvorming kunnen ontstaan.

Dus de eerste 6 weken, niet met de ellebogen boven de schouders, niet te ver strekken, niet te zwaar tillen, niet bukken, geen repeterende bewegingen maken ( stofzuigen, dweilen,strijken etc) Je geneest maar 1 keer, en dat kun je maar beter gelijk goed doen.

Bewegen is goed, maar doe dat wel op een goede en verantwoorde manier.

 

Ben blij dat je nu verder kunt gaan genieten van je nw boobs.

 

x

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hey
 

Ik zit met een ander probleem, mijn littekens zijn niet hetzelfde en engste van al is dat ik aan mijn rechterborst zelfs een duikje te hebben doordat de incisie niet mooi recht lijkt zoals de andere borst. 
Aan mijn rechterborst heb ik nog steeds wat lichte pijn terwijl de linkerborst mooi netjes geneest zonder problemen en opzwelling met een mooi klein incisie. 
Maar ik weet niet wat er met mijn linkerborst aan de hand is. 
 

Wat gebruiken jullie voor jullie incisies om het mooi te laten genezen? 
 

 

groetjes 

 

P.S. Dat is wat ik bedoel. 
 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii je bent net ietsjes verder dan 2 weken po. Ik denk dat het nog te vroeg is om wat te zeggen over je littekens. Ik ben 1 dag later geopereerd en heb van mijn dr. geen advies gekregen om te smeren. Ik weet dat sommige dames dat wel doen, maar je moet ook opassen niet te vroeg te gaan smeren want dan kunnen de korstjes loslaten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii het zijn 2 borsten die allebei hun eigen genezingsproces doormaken. Dat gaat dus niet altijd gelijk op qua heling. Super normaal en niks om zorgen over te maken. En dat smeren zou ik echt pas gaan doen als de wondjes helemaal dicht zijn! Een weekje minder smeren heeft echt geen effect op de lange termijn hoor.

Geduld is het beste medicijn😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook hoor zo'n deuk, maar is uiteindelijk goed gekomen. Geduld hebben is een schone zaak in het geval van een borstvergroting. Pas na 3 maanden zijn ze redelijk zoals ze gaan worden en mijn arts heeft gezegd dat het tot een jaar nog kan veranderen. Dus geen paniek, probeer te genieten dat de pijn voorbij is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii Over je littekens zou ik me niet zo snel zorgen maken. Dat heeft zijn tijd nodig. 

De vorm, tja dat is iets waar ik momenteel ook heel onzeker over ben. De eerste week toen ze uit het verband kwamen waren het precies vierkantjes. Nu bijna 6 weken verderf heb ik wel al verbetering gezien maar mijn ene borst komt precies achter, of veranderd juist niet. Ik probeer mezelf de hele tijd te zeggen dat ik geduld moet hebben...

 

Heb je toevallig een album? Mag ik anders eens meekijken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, Ik ben morgen 6 weken PO en had de eerste weken ook verschil in littekens. Op dag 2 PO was mijn rechterkant zelfs behoorlijk bobbelig. Daar schrok ik toen van. Later kreeg links juist een deukje. Nu 6 weken later zijn ze allebei zo goed als glad. Nog wel erg donker van kleur maar verder ziet het er netjes uit! Ik ben pas gaan smeren met litteken crème nadat de korstjes weg waren (ca 4,5 week PO) op 1 plekje zit nu zelfs nog een korstje. Daar smeer ik niet. 

 

Geduld is het toverwoord hier op het forum, en dat vind ik ook soms lastig 😅 maar ik merk echt al verschil in de eerste 6 weken!! Op meerdere vlakken, littekens, hoe ze vormen, dat ze zachter worden etc!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 30-5-2020 om 23:17, best_boobie zei:

Je hebt helemaal geen goed schema, als ik zo vrij mag zijn....

Ik ken de tradonalis, is zoals tramadol.

Ik ga je even een pb sturen, want een schema is persoonlijk, kan ik dus niet zomaar hier neerzetten... 

 

xx BB

 

Hoi @best_boobie ik voel me jammer genoeg hetzelfde dan @Elhamii destijds 😫

Ik werd eergisteren geopereerd door Dr Verdonck en beleef bijna identiek dezelfde vreselijke pijn. Daarenboven nog een opgeblazen buik en kan amper bewegen. Heb je tips ivm bovenstaand schema? Ik neem er alles (maagbescherming, paracetamol en ibuprofen) van behalve Zaldiar omdat ik snel duizelig en misselijk ben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.