Ga naar inhoud

Elhamii : 28 mei 2020 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Zoals je aan mijn lange titel kunt lezen ben ik door Dr. Verdonck geopereerd geweest, ondertussen al 3dagen po, maar zit met ABNORMAAL VEEL PIJN!!! Ik hou het soms niet meer vol, zo erg is het. Ademen gaat moeilijk, stappen lukt eens niet, ik durf niet eens zelf te eten of mijn gezicht te wassen. Mijn moeder verzorgt me net alsof ik Een baby 👶 🍼 in de pamper ben. Zonder mijn moeder zou ik het niet gehaald hebben tot hier. Is er iemand die net als ik in zo’n pijn situatie heeft gezeten na haar operatie? 
Want ik krijg raar scenario’s in mijn hoofd en dat maakt me nog paniekerig. Als ik morgen niet beter ben dan is mijn geduld echt over. Ik ben mijn boobs helemaal vergeten en bekijk ze eens niet meer doordat ik zo diep in pijn zit! 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Elhamii zei:

Zoals je aan mijn lange titel kunt lezen ben ik door Dr. Verdonck geopereerd geweest, ondertussen al 3dagen po, maar zit met ABNORMAAL VEEL PIJN!!! Ik hou het soms niet meer vol, zo erg is het. Ademen gaat moeilijk, stappen lukt eens niet, ik durf niet eens zelf te eten of mijn gezicht te wassen. Mijn moeder verzorgt me net alsof ik Een baby 👶 🍼 in de pamper ben. Zonder mijn moeder zou ik het niet gehaald hebben tot hier. Is er iemand die net als ik in zo’n pijn situatie heeft gezeten na haar operatie? 
Want ik krijg raar scenario’s in mijn hoofd en dat maakt me nog paniekerig. Als ik morgen niet beter ben dan is mijn geduld echt over. Ik ben mijn boobs helemaal vergeten en bekijk ze eens niet meer doordat ik zo diep in pijn zit! 😞

Oei, dat klinkt heel heftig.. 
Neem je wel medicatie? Zo ja, welke, en hoe vaak? Misschien kan ik je nog helpen met het opstellen van een goed medicatieschema....

Succes meid!
xx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicatie:

dag van operatie:

  • Paracetamol 1g 14u
  • Maag; omeprazole Mylan 14:30u
  • Ibuprofen 600mg 14:40u
  • Paracetamol 19:40u 
  • Ibuprofen  20:10u

 

Pijn is veel te hevig; kan moeilijk ademen, huisarts van wacht gebeld en 2stuks tradonalodis medicatie meegekregen met advies als het niet beter gaat moet je naar spoed. Maar ik wil niet naar spoed in zo’n (corona) tijd.

(Bang dat ze me raar bekijken).

 

  • 23:40u antibiotica; Azithromycine
  • 24:00u  tradonalodis 50mg (morfine-achtig)
  • 24:30u paracetamol 

 

————————————————

1dag po

  • 6u Ibuprofen
  • 7u paracetamol 
  • 10:20u paracetamol 
  • 11:20u Ibuprofen 
  • 15:25u Paracetamol 
  • 15:50u Ibuprofen 
  • 22u zaldiar
  • 23:15u antibiotica 
  • 24:50u zaldiar 

———————————————

2 dagen po

  • 9u zaldiar
  • 12:10u ibuprofen 
  • 16:50u ibuprofen 

Dus ik neem geen maag pillen aangezien daar geen last van heb, ik kan me niet bewegen of in krijg een super branderig spierpijn en wondpijn met stekende pijn erbij (vreselijk, dat ik zelfs mijn implantaten eruit wil rukken van de pijn!) 

 

Als pijnstillers heb ik

Ibuprofen 600mg (max 3x/d),

Paracetamol 1g (max 4x/d),

Zaldiar (max 4x/d) en

nog één stuk tradonalodis (is sterker dan Zaldiar). 

Ik slaap in zittend houding, van zodra ik wakker word komt de branderig stekende pijn heel erg hard aan. sta enkel nog recht als ik naar toilet moet en dat nog met moeilijkheden opstaan en met kromme rug stilletjes tot aan toilet lopen.
Nooit gedacht dat ik zo hard aan zal lijden. 😖

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Spookbewoning12 zei:

Heb je de kliniek al gebeld?

Ja, iemand nam op en vertelde me dat het normaal is, komt goed en dat ik huisarts moest bellen zodat ze mophine kunnen spuiten 💉 zodat ik voor 24u de effect ervan zou hebben. Okay, belde huisarts van wacht op; hij (huisarts) lachte de clinic uit en vertelde me dat hij dat nooit zomaar zal toedienen en dat de effect niet 24u zal blijven, maar enkele uurtjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lindan zei:

@Elhamii

Oei klinkt heftig . Heb je pijn aan de wond bedoel je? Ik zou inderdaad echt de kliniek bellen . Zoveel pijn hoort denk ik niet . 
Ik hoop dat het niks ergs is. Gr.linda 

Ik zal morgen nog eens naar Clinic bellen als het niet beter gaat. Maar ze vertellen je heel de tijd “het is normaal, maak u geen zorgen komt goed.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abnormaal veel pijn is niet goed hoor, stond bij mij op de brief dat je dan moest bellen met ze. Ik ben de 20e geopereerd en had wel wat last, maar kon de volgende dag wel de was doen bijvoorbeeld en eten aan tafel. 

 

Als de kliniek niet thuis geeft, zou ik toch de huisarts bellen en het voorleggen. Sterkte!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dit en meteen tranen in m’n ogen. Wat vind ik dit verschrikkelijk voor je!

Aan je woorden te lezen, ben je erg angstig en neigt het naar depressief. Ik zou meteen de huisartsenpost/dienstdoende huisarts raadplegen want dit klinkt niet oké.

 

ik hoop en bid dat je heel snel van de pijn af bent. 
 

liefs 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Elhamii zei:

Medicatie:

dag van operatie:

  • Paracetamol 1g 14u
  • Maag; omeprazole Mylan 14:30u
  • Ibuprofen 600mg 14:40u
  • Paracetamol 19:40u 
  • Ibuprofen  20:10u

 

Pijn is veel te hevig; kan moeilijk ademen, huisarts van wacht gebeld en 2stuks tradonalodis medicatie meegekregen met advies als het niet beter gaat moet je naar spoed. Maar ik wil niet naar spoed in zo’n (corona) tijd.

(Bang dat ze me raar bekijken).

 

  • 23:40u antibiotica; Azithromycine
  • 24:00u  tradonalodis 50mg (morfine-achtig)
  • 24:30u paracetamol 

 

————————————————

1dag po

  • 6u Ibuprofen
  • 7u paracetamol 
  • 10:20u paracetamol 
  • 11:20u Ibuprofen 
  • 15:25u Paracetamol 
  • 15:50u Ibuprofen 
  • 22u zaldiar
  • 23:15u antibiotica 
  • 24:50u zaldiar 

———————————————

2 dagen po

  • 9u zaldiar
  • 12:10u ibuprofen 
  • 16:50u ibuprofen 

Dus ik neem geen maag pillen aangezien daar geen last van heb, ik kan me niet bewegen of in krijg een super branderig spierpijn en wondpijn met stekende pijn erbij (vreselijk, dat ik zelfs mijn implantaten eruit wil rukken van de pijn!) 

 

Als pijnstillers heb ik

Ibuprofen 600mg (max 3x/d),

Paracetamol 1g (max 4x/d),

Zaldiar (max 4x/d) en

nog één stuk tradonalodis (is sterker dan Zaldiar). 

Ik slaap in zittend houding, van zodra ik wakker word komt de branderig stekende pijn heel erg hard aan. sta enkel nog recht als ik naar toilet moet en dat nog met moeilijkheden opstaan en met kromme rug stilletjes tot aan toilet lopen.
Nooit gedacht dat ik zo hard aan zal lijden. 😖

Je hebt helemaal geen goed schema, als ik zo vrij mag zijn....

Ik ken de tradonalis, is zoals tramadol.

Ik ga je even een pb sturen, want een schema is persoonlijk, kan ik dus niet zomaar hier neerzetten... 

 

xx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Bridt zei:

Ik dacht ook dat je geen ibuprofen mocht juist? Liefst alleen PCM. Ik snap het schema ook niet helemaal, zeker ibuprofen en PCM zo snel na elkaar niet. 

Dat is per pc verschillend, de ene pc geeft deze medicatie mee, een andere pc geeft andere medicatie mee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik zeggen dat ik dit echt een powervrouwen forum vind? Echt fantastisch hoe we allemaal elkaar proberen te adviseren en helpen!

 

@Elhamii heel veel sterkte hoop dat je wat hebt aan het pijnstillings schema van @best_boobie ik ben zelf vrijdsg  geholpen ‘plaatsing voor de spier dus minder pijnlijk’ en houd mij strak aan een 4-uur schema van pijnstilling tis zo belangrijk dat je niet wacht totdat de pijn ondragelijk is!

 

 Nogmaals sterkte ik hoop dat je gauw van je borsten kan genieten! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fje1981 zei:

Mag ik zeggen dat ik dit echt een powervrouwen forum vind? Echt fantastisch hoe we allemaal elkaar proberen te adviseren en helpen!

 

@Elhamii heel veel sterkte hoop dat je wat hebt aan het pijnstillings schema van @best_boobie ik ben zelf vrijdsg  geholpen ‘plaatsing voor de spier dus minder pijnlijk’ en houd mij strak aan een 4-uur schema van pijnstilling tis zo belangrijk dat je niet wacht totdat de pijn ondragelijk is!

 

 Nogmaals sterkte ik hoop dat je gauw van je borsten kan genieten! 

Vier uur schema is niet altijd goed aangezien je dan de paracetamol maar elke 8 uur neemt. Het is in dit soort gevallen het beste om op de maximale dosering te gaan zitten, tijdelijk. 
Of je neemt hem alleen overdag waardoor je paracetamol spiegel in de nacht enorm zakt en dan zit je tegen het eind van de nacht ook met de gebakken peren. 
Fijn echter, dat jij minder pijn hebt en het voor jou wel werkt fje 

 

xx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fje1981 zei:

Mag ik zeggen dat ik dit echt een powervrouwen forum vind? Echt fantastisch hoe we allemaal elkaar proberen te adviseren en helpen!


Helemaal mee eens! 
 

@Elhamii heel veel sterkte! Hopen dat de pijn gauw minder gaat worden en dat je ook kan gaan genieten van je nieuwe  boobies.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen!

super lief en tof dat jullie me een gevoel van ondersteuning gaven.

 

ik volg nu “de pijnstillerschema” van @best_boobie ❤️
Ik werd wel rond 4:50u van hevig pijn wakker, en ik voel nog steeds branderig pijn en kan moeilijk mijn armen bewegen of zelf opstaan. 
vanmorgen nog eens naar praktijk gebeld, en de jongen die daar zit heb ik echt niet graag. Hij zegt maar wat en luistert niet goed naar je. Hij sprak weer over mophine 💉 toedienen bij de huisarts, en als de ene huisarts niet doet, dan maar naar de andere..  dus naar praktijk bellen heeft geen zin tot dinsdag (maandag feestdag). 
 

ik bekijk momenteel hoopgericht naar morgen dat het beter zal😖 gaan 🤦🏻‍♀️
 

kan iemand me vertellen hoe jullie uit ziekenhuis/clinic verlaten zijn met sport bh of zoals mij? (Op YouTube zie ik meisjes met sport bh 1dag po en ze mogen al douchen met waterbestendig pleister op hun wonden).

Ik ben echt met een heel band rondom mijn borsten dicht geplakt (hierdoor heb ik pijn aan mijn ribben (want het rekt niet mee met mijn ademhaling) en kan ik ook minder recht lopen of mezelf bewegen) en dan nog een zwart elastiek borstband strak boven mijn borsten vast. Geen sport bh. Voor twee weken lang mag ik er niet aankomen hebben ze gezegd zonder douchen of nat maken. 
 

op dit moment, al 4dagen van mijn operatie dag voorbij ik kan nog enkel zeggen dat ik nog leef maar met pijn en bijna geen enkel beweging. 😞 

Mijn moeder gaf me mijn ontbijt in mijn mond (aangezien ik zelf niet kan eten) en ze bekeek me heel lang met een droevig gezicht; en vertelde me hoe leuk ze het vond om me zo te voeden toen ik nog maar een baby was maar nu doet elke hapje dat ze me voedt heel erg pijn. Ze zei waarom ben je niet blij? Je wou dit al van 12jaar geleden! Ik had het helemaal anders voorgesteld maar dit is meer gelijk een zelfgemaakte hel voor jezelf. 😞 Diep van binnen geef ik mezelf hoop en hou ik me sterk en kijk uit naar een beter morgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii wat ouderwets dat je ingepakt als mummie zo naar huis bent gestuurd? Dat deden ze bij mijn eerste borstvergroting 20 jaar geleden maar tegenwoordig toch echt niet meer? kan mij voorstellen dat dit niet lekker zit en je hierdoor moeilijk kan ademhalen.

Zo kan je het niet uithouden en dat voor 2 weken! Ik Zou dus aangeven bij kliniek dat je dinsdag wil dat het wordt verwijderd en dat je net als de meeste moderne klinieken een sportbeha aangemeten krijgt. Pleisters blijven er wel 2 weken op en worden meestal door de de arts zelf verwijderd. In welke kliniek ben jij geholpen? Kan zijn dat het ergens vermeldt staat maar kan dat nu niet zo snel teruglezen.

 

Sterkte meis, laat je maar goed verzorgen door je mams❤️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Elhamii zei:

Hey iedereen!

super lief en tof dat jullie me een gevoel van ondersteuning gaven.

 

ik volg nu “de pijnstillerschema” van @best_boobie ❤️
Ik werd wel rond 4:50u van hevig pijn wakker, en ik voel nog steeds branderig pijn en kan moeilijk mijn armen bewegen of zelf opstaan. 
vanmorgen nog eens naar praktijk gebeld, en de jongen die daar zit heb ik echt niet graag. Hij zegt maar wat en luistert niet goed naar je. Hij sprak weer over mophine 💉 toedienen bij de huisarts, en als de ene huisarts niet doet, dan maar naar de andere..  dus naar praktijk bellen heeft geen zin tot dinsdag (maandag feestdag). 
 

ik bekijk momenteel hoopgericht naar morgen dat het beter zal😖 gaan 🤦🏻‍♀️
 

kan iemand me vertellen hoe jullie uit ziekenhuis/clinic verlaten zijn met sport bh of zoals mij? (Op YouTube zie ik meisjes met sport bh 1dag po en ze mogen al douchen met waterbestendig pleister op hun wonden).

Ik ben echt met een heel band rondom mijn borsten dicht geplakt (hierdoor heb ik pijn aan mijn ribben (want het rekt niet mee met mijn ademhaling) en kan ik ook minder recht lopen of mezelf bewegen) en dan nog een zwart elastiek borstband strak boven mijn borsten vast. Geen sport bh. Voor twee weken lang mag ik er niet aankomen hebben ze gezegd zonder douchen of nat maken. 
 

op dit moment, al 4dagen van mijn operatie dag voorbij ik kan nog enkel zeggen dat ik nog leef maar met pijn en bijna geen enkel beweging. 😞 

Mijn moeder gaf me mijn ontbijt in mijn mond (aangezien ik zelf niet kan eten) en ze bekeek me heel lang met een droevig gezicht; en vertelde me hoe leuk ze het vond om me zo te voeden toen ik nog maar een baby was maar nu doet elke hapje dat ze me voedt heel erg pijn. Ze zei waarom ben je niet blij? Je wou dit al van 12jaar geleden! Ik had het helemaal anders voorgesteld maar dit is meer gelijk een zelfgemaakte hel voor jezelf. 😞 Diep van binnen geef ik mezelf hoop en hou ik me sterk en kijk uit naar een beter morgen. 


Graag gedaan meid, hopelijk helpt het je wat van de piekpijnen af. 
 

Wat betreft hoe je ontslagen bent, met het verband rond je borsten, dat is de normale werkwijze van Verdonck. Hij doet dit vooral om extreme zwelling (en evt nabloeden) te voorkomen. Visie en werkwijze spelen hier een belangrijke rol in. Hoe anderen het ziekenhuis/ kliniek verlaten, doet niet ter zake. Het gaat erom hoe jouw pc werkt en waarmee hij goede ervaringen heeft :)


De elastieken band is een vervelende band, zeker in het begin. Hij zorgt echter mede voor stabilisatie van je prothesen. Ook hier geldt dat het de werkwijze van Verdonk is maar ook dat het echt noodzakelijk is deze te dragen. 
 

Misschien drukt een prothese tijdelijk op een zenuw, maar dat is niet te beoordelen aan hoe je je pijn nu beschrijft. Misschien dat je me in de pb die ik je gisteravond stuurde, even specifieker kunt vertellen hoe je de pijn beschrijft. Aan zenuwpijn is namelijk niet echt iets te doen. Je zou wel morfine kunnen laten geven in dat geval, maar ook dat is maar symptoombestrijding......

Het zakken van de prothesen en ontzwellen, gaat zorgen voor minder pijn. 
 

Houd nog maar even vol, je zult zien dat het nu elke dag een beetje beter gaat. 
 

xxx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elhamii

 

Hoi meis, 

 

Wat ellendig dat je zo'n pijn hebt, dat je ingetapet zit, is de werkwijze van Dr. Verdonck, zoals BB al aangeeft.

als de zwelling iets af gaat nemen, zul je ook merken dat het iets losser gaat zitter, er zijn zelfs meiden geweest, die het steeds omhoog moesten trekken, omdat het afzakte, dus het komt echt goed.

Pijnstilling duurt heel even eer dat volledig is ingewerkt, wat je moet een spiegel opbouwen, maar met het schema gaat dat echt lukken.

Probeer goed te drinken, en wel af en toe iets rond te lopen en je armen te bewegen.

 

De eerste 3 tot 5 dagen is soms heel zwaar, maar hou voor ogen waarom je deze operatie gedaan hebt.

 

 

Ik wens je toch een heel goed herstel.

 

xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Fje1981 zei:

@Elhamii wat ouderwets dat je ingepakt als mummie zo naar huis bent gestuurd? Dat deden ze bij mijn eerste borstvergroting 20 jaar geleden maar tegenwoordig toch echt niet meer? kan mij voorstellen dat dit niet lekker zit en je hierdoor moeilijk kan ademhalen.

Zo kan je het niet uithouden en dat voor 2 weken! Ik Zou dus aangeven bij kliniek dat je dinsdag wil dat het wordt verwijderd en dat je net als de meeste moderne klinieken een sportbeha aangemeten krijgt. Pleisters blijven er wel 2 weken op en worden meestal door de de arts zelf verwijderd. In welke kliniek ben jij geholpen? Kan zijn dat het ergens vermeldt staat maar kan dat nu niet zo snel teruglezen.

 

Sterkte meis, laat je maar goed verzorgen door je mams❤️

 

Ik weet dat ik destijds 20 jaar geleden bij Boerhaave dit ook kreeg maar dat ze dat nu dus niet meer doen en je krijgt nu dus een sportbeha aangemeten.

Neem de adviezen van @best_boobie en @Desert-Rose aan als het gaat om de mummie verpakking en dat dit nou eenmaal de werkwijze is van de dr.  

 

Annyway meis, ik heb ontzettend met je te doen! Hoop dat je met behulp van het juiste pijnstillingsschema je het allemaal vol kan houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.