Ga naar inhoud

Gekantelde ronde prothese 425 cc dr Hupkens


Mavo216

Aanbevolen berichten

Hoihoi, 

 

lang geleden dat ik hier ben geweest. Ongeveer 3 jaar geleden mijn borsten laten vergroten met 425 cc Mentor cohesive 2, dual plane geplaatst. Ik ben geopereerd door dr Hupkens via Diana Gabriels. 
 

Erg blij mee geweest, tot een week geleden. Toen ontdekte ik opeens dat mijn linker borst er vreemd uit ziet. Na wat onderzoeken wat er nu precies zo gek aan was denk ik dat mijn prothese gekanteld is... je ziet de randen van de prothese erg goed zitten en de bovenkant voelt heel erg plat en hard. 
 

Ik heb gelijk DG gebeld en ik kon diezelfde week nog terecht, afgelopen vrijdag. Dr Hupkens liet zich er eigenlijk niet zo sterk over uit.. hij gaf wel aan dat hij het verschil zag waar ik het over had maar hij zei dat de eerste stap is om een mri te laten maken om te kijken of de prothese nog intact is. 
 

vervolgens zei hij dat ik via de huisarts een afspraak voor de mri moet proberen te maken omdat hij dat niet kan. Als het niet lukte dan moest ik hem even whatsappen zodat hij het via een omweg kon regelen. Als het wel lukte moest ik hem de uitslag maar even whatsappen. Klinkt niet als een hele professionele aanpak dacht ik, maar ik heb geeeen idee hoe zoiets normaal gesproken gaat. 
 

De huisarts assistent vond het een vreemd verhaal en gaf aan dat dat zo niet werkt en dat de chirurg dat zelf moest regelen... dus toen heb ik Hupkens geappt en vervolgens gaf hij aan dat hij een mri aan zou vragen bij het NL mri centrum oid, maar dat de kosten wel voor mezelf zijn. 
 

Nu vraag ik me de volgende dingen af en ik hoop dat iemand me daar verder mee kan helpen:

- hoort de chirurg niet te kunnen zien of de prothese gedraaid is, als dat het geval is? 
- hoort de chirurg geen connecties te hebben met ziekenhuizen waardoor hij zelf een mri aan kan vragen? 
- zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om een afspraak bij de huisarts te maken en aan te geven dat ik denk dat mijn borst niet helemaal in orde is en het op die manier te vragen of hij een mri aan kan vragen? 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg wat een domper. Ik heb geen ervaring en kan je ook niet helpen met de antwoorden. Ik heb wel begrepen dat in hetgeval je een mri wilt ipv de tietenpletter (ik ben even kwijt hoe dat heet) je het ook zelf moet betalen. Dus dit is een beetje randgeval vermoed ik. Maar ik zou zeker de laatste optie proberen. Ik heb hier ook wel eens gelezen , maar ik weet niet zeker of hij dan weer teruggedraaid moet worden, dat een aantal weken de postoperatieve bh wordt geadviseerd. Sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend voor je! 

 

Ik ben doktersassistente... En als je via de huisarts een mri wilt zou je beste gewoon op spreekuur kunnen komen en klacht uitleggen. En zodoende verder te gaan. Huisartsen verwijzen meestal niet zonder de patiënt eerst gezien te hebben. 

 

Ik denk namelijk dat dit via je verzekering  gaat (zit je wel met je eigen risico natuurlijk) , dus dat is opzich beter dan dat je alles zelf zou moeten bekostigen. 

 

Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt allemaal voor de reacties! 
 

@Nog even wachten dat had ik inderdaad ook gelezen.. maar ik ga er vanuit dat hij dan wel eerst terug gedraaid moet worden. En alleen de gedachte al... brrrr. 
 

@Ld1234 ja mij lijkt dat dus ook dat hij daar zelf een uitspraak over zou moeten kunnen doen... dat hij dat niet met 100% zekerheid kan zeggen begrijp ik wel, maar in ieder geval zijn eerste gedachte zou ik al op prijs stellen. Dan weet ik tenminste ook dat ik niet voor niks een dure mri hoef te doen. 
 

@Spookbewoning12 ja inderdaad. Beide opties zijn wel redelijk prijzig schijnbaar. 
 

@quieroboobs Oh super! Dat ga ik even proberen dan. Dank je wel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.