Ga naar inhoud

Drs. X.R. Bakker / Boerhaave Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Ik ben 26 jaar oud en fantaseer al

ruim 10 jaar over een borstvergroting. Na jaren mij hebben ingelezen en door de bomen het bos niet meer te kunnen zien heb ik paar weken geleden besloten om een consult in te plannen. Ik kwam hier uit bij Boerhaave, veel positieve verhalen over hun gelezen/gehoord en vind de resultaten die ik heb gezien erg mooi. Vandaag 24-05-20 heb ik mijn consult gehad bij Drs. X.R. Bakker bij Boerhaave. Ik vond het een erg prettig en fijn gesprek, had ook bij de kliniek een heel goed gevoel. Bij het passen kwamen we uit op 350cc anatomisch dual plane. Hiermee zou ik van een A cup naar een volle C cup gaan wat ik vooraf ook in gedachte had. Was vooraf heel erg bang dat het zo misstaan of niet als mijzelf zou voelen opeens borsten maar dit was absoluut niet het geval. Toen ik mijzelf met deze maat zag kreeg ik meteen zin om nieuwe bikini’s te kopen. Morgen word ik weer gebeld om een datum te kiezen, dit word waarschijnlijk in September. Nu heb ik in deze maand sowieso 2 weken vrij al maar ik ben bang dat dat misschien niet genoeg is. Ik heb een actieve baan als trainer in de horeca, dus veel lopen, tillen etc. Zijn er mensen met soortgelijk ervaring en hoe is dat bij jullie gegaan? Wanneer gingen jullie weer aan het werk? Daarnaast doe ik intensief aan Crossfit, dit zou voorlopig ook niet meer kunnen natuurlijk. Daar heb ik vrede mee maar ik ben wel erg benieuwd hoelang het bij jullie duurde voordat jullie weer kracht training durfde op te pakken?

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meis! Wat tof dat je eindelijk de stap durft te zetten. 
Ik ben 10 maart geopereerd, echt vlak voor de lockdown, dus ik heb gewoon de volle 6 weken van m’n herstel thuis kunnen zitten. Als jij in de horeca werkt waarbij je moet tillen, moet je echt uitgaan van 6 weken niet kunnen werken, want je mag 6 weken niet zwaarder tillen dan een kilo. 
Krachttraining deed ik niet, wil ik wel weer gaan doen, denk dat je dat na 6-8 weken (afhankelijk van wat jouw pc adviseert) dat zeker weer kan gaan oppakken. Rekeninghoudend met dat je borstspieren 6 weken lang stil hebben gelegen en een goeie optater hebben gehad, dus dat is echt een kwestie van opbouwen. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Welk merk is het? Ik heb afgelopen week 345 cc anatomische implantaten van Mentor geplaatst gekregen, ook van A naar (hopelijk) C. Ook dual plane. 

 

Goed dat je nu de stap gezet hebt, dan kun je eindelijk aftellen straks!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Veerveertje zei:

Hi meis! Wat tof dat je eindelijk de stap durft te zetten. 
Ik ben 10 maart geopereerd, echt vlak voor de lockdown, dus ik heb gewoon de volle 6 weken van m’n herstel thuis kunnen zitten. Als jij in de horeca werkt waarbij je moet tillen, moet je echt uitgaan van 6 weken niet kunnen werken, want je mag 6 weken niet zwaarder tillen dan een kilo. 
Krachttraining deed ik niet, wil ik wel weer gaan doen, denk dat je dat na 6-8 weken (afhankelijk van wat jouw pc adviseert) dat zeker weer kan gaan oppakken. Rekeninghoudend met dat je borstspieren 6 weken lang stil hebben gelegen en een goeie optater hebben gehad, dus dat is echt een kwestie van opbouwen. 😊

Ja 6 weken thuis zitten zit er helaas niet in. En je leest zoveel verschillende verhalen natuurlijk. De ene voelt zich al top na 1 week terwijl de andere zoals jij echt 6 weken thuis blijven. Denk dat ik mijn werk er wel op kan aanpassen zodat ik niks hoef te tillen etc. Hoop alleen dat het 8 uur lang staan en lopen gaat lukken. Ben jij inmiddels wel weer begonnen met gewoon sporten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, FrederiqueCeloen zei:

Ja 6 weken thuis zitten zit er helaas niet in. En je leest zoveel verschillende verhalen natuurlijk. De ene voelt zich al top na 1 week terwijl de andere zoals jij echt 6 weken thuis blijven. Denk dat ik mijn werk er wel op kan aanpassen zodat ik niks hoef te tillen etc. Hoop alleen dat het 8 uur lang staan en lopen gaat lukken. Ben jij inmiddels wel weer begonnen met gewoon sporten?


Ja, ik voelde mij ook al sneller dan die 6 weken weer “goed”, maar ook al kan je bepaalde bewegingen maken zonder pijn, je mag ze niet maken omdat ze je herstel in de weg kunnen zitten. Je protheses moeten de tijd krijgen om goed in te kapselen en in te dalen. Ik vermoed dat als je je weer goed voelt je na een week of 2 misschien wel kan werken waarbij je staat/loopt, maar tillen ga je echt niet mogen doen 6 weken. Je herstelt maar 1 keer en dus adviseer ik echt om dat zo zorgvuldig mogelijk te doen. 😊
 

Ik ben nog niet begonnen, moet echt ff motivatie vinden nu de sportscholen dicht zijn om thuis bezig te gaan. Vind t nog lastig, maar komt wel. M’n bestelde sportmat is onderweg in elk geval, en ik heb weerstandsbanden gekocht om thuis mee aan de slag te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Spannend om morgen een datum te gaan kiezen,

De eerste 6 weken is het van belang dat je echt oppast, niet bukken, niet te zwaar tillen, ellebogen niet boven de schouders,geen repeterende bewegingen maken, ( stofzuigen,dweilen,strijken, ramen zemen, etc ) omdat tijdens de eerste  6 weken de protheses gaan inkapselen, en als je dit proces gaat verstoren, kun je er "wellicht" later problemen mee krijgen, zoals bijv. overmatige kapselvorming.

Het is een behoorlijke operatie die je niet moet onderschatten, en je hersteld maar 1 keer, dus dan kun je het beter maar gelijk goed doen.

 

Als je aangepast werk kunt gaan doen, dan zul je zelf even aan moeten kijken hoe jij je voelt na 2 weken, dit is voor iedereen verschillend, maar wees gewoon lief voor jezelf, en ga niet over grenzen heen, het herstel vergt een hoog van je lichaam, en heeft daar dus ook veel energie voor nodig.

 

Voor krachttraining is normaal gesproken het advies dat je de eerste 3 maanden je bovenlichaam niet mag trainen, maar vraag dit na bij  jouw eigen pc, want iedere pc heeft zijn of haar eigen richtlijnen daarvoor.

Er is ook een aparte categorie hier op het forum over krachttraining, misschien leuk om dat eens te lezen.

 

Zodra je een datum hebt, kun je dat hier doorgeven, tag BB of mij dan even, dan passen we de titel aan ok.

 

Zoek ook lekker verder hier op het forum, er is genoeg informatie te lezen.

 

x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.