Ga naar inhoud

Verschil ronde prothese en anatomisch (goede foto’s)


Aanbevolen berichten

Op 24-5-2020 om 22:27, Nikki_Ikkin zei:

Hoi allemaal ,

 

ik ben net terug van de afspraak met dr van der weij. Ik vond het een aardige man die echt de tijd nam, geen gehaast en hij beantwoorde al mij vragen en vertelde een hoop. Ik had  hem deze link van zijn eigen site laten zien wat ik mooi vond ( in dit geval ronde implantaten). Vervolgens na het opmeten mocht ik passen. Aan de hand van mijn maten kreeg ik een anatomisch kipfiletje van 275.   Zie eerste foto, volgens hem was dit de perfecte maat kijken naar mijn afmetingen. Daarna heb ik een maat kleiner gepast , en groter (320cc) volgens hem zouden mensen een gelijk denken dat ik m’n borsten had laten doen. Hierop antwoorde ik dat ik daar helemaal geheim van maak en ze toch van mij zijn dan , zelf hard voor gewerkt en betaald 😉.


hij zei dat anatomisch meer opvulling boven geeft dan de ronde, terwijl ik mijn beleving de ronde juist meer opvullen.

 

ik kwam toch weer terug op de voorbeeldfoto, de ronde . Hij moest lachen en zei ja we komen de hele tijd weer uit op de ronde heh? Hij had wat ronde in de vensterbank liggen en pakte die erbij. Maar hij had er van elke maar maar 1 en hield ze voor m’n borst voor de spiegel en vroeg wat ik er van vond. Ehm ja lastig ..::moeilijk voor te stellen zo antwoorde ik. Toen maar opnieuw De pas bh aan. Hij had geen net koffertje met ronde testimplantaten zoals hij met de anatomische had . Dus hij frummelde 2 anatomische op elkaar om zo een voorstelling te geven van de ronde implantaten.

 

eetlijk gezegd zag ik niet veel verschil ... op zich ook logisch omdat het 2 anatomische op elkaar waren 

 

Hij zei dat als ik rond wilde dat het dan een 290 cc wordt , ongeveer de maat tussen de eerste en laatste anatomische die ik eerder had gepast.

 

nou had ik zelf al rond in gedachte , maar het feit dat ik niet exact de ronde in die maat heb kunnen passen vind ik wel jammer . Aan de andere kant hij is de professional en zal een goede inschatting maken wat goed bij mijn afmetingen past denk ik.

 

ik slik bloedverdunners en cholesterolverlagers, en wordt over een paar dagen door de anesthesist gebeld hierover .

 

12 juni is de operatie op dit moment de 290cc rond mentor xtra , maar hij zei dat als ik toch voor de anatomische wilde gaan ik dat later nog kan doorbellen.

 

 

Gr nikki 

 

 


 

 

 

 

Ik zou als je gevoel al de hele tijd zegt rond echt voor rond gaan. Zeker als je vulling bovenop wilt. En een pasprothese geeft nooit 100% hetzelfde resultaat. Dus ik zou zeggen stick to the plan en ga voor rond 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Ld1234 zei:

Hoe heb je het voor elkaar gekregen...van der weij en rond😂🥳😳


Hahahaha maar echt. Zo te lezen ook wel met tegenzin 🤣

Heel goed dat je bij je eigen gevoel bent gebleven! De opmerking dat anatomisch boven meer vulling geeft dan ronde snap ik echt voor geen meter hoe hij dat kan zeggen, maar goed.

Je gaat ze krijgen, woohoo! Sta je zelf ook helemaal achter het aantal cc’s? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anatomische protheses hebben meestal ook meer projectie. Ik had met 290cc al 4,6cm projectie. Nu met 450cc 5,1cm projectie. Daarom was de demi 380cc geen optie in zou aan projectie inleveren, bij corse zou dat uiteraard dan weer hoger liggen maar 590cc klonk toch wel heel huge als je van 290cc afkomt.😂

Wel apart dat hij nog niet eens ronde pasprotheses heeft.🤦🏼‍♀️

Vriendin van me werkt bij boerhaave dus heb haar eens gevraagd waarom van der weij altijd anatomische protheses aanraadt.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Spookbewoning12 zei:

he wat goed, rond! 

 

@Veerveertje dat is de standaard tekst als je het hele internet uitpluist (dat anatomisch meer vulling geeft bovenin) en ik denk dat ik snap waarom ze dat zeggen; de meeste anatomische (en ook de mentor tall height, de CPG 331 / 321 / 311) zijn langer dan ze breed zijn, of hoger, net hoe je kijkt. dat betekent automatisch dat ze langer doorlopen boven in de borst dus hoger vulling geven. 

Wat wij tieten-kijkers steeds denken te lezen maar vooral bedoelen is de vulling bovenin het implantaat, dus, hoe meer vulling hoe meer push up effect. 

 

ik zou t graag aan de afmetingen van @Nikki_Ikkin laten zien maar ik kan geen anatomische 275 of 320 vinden. en de Xtra is er ook niet in 290 dus ik pak even een ander voorbeeld; 

 

mentor rond xtra moderate+  295cc is 11,6 cm rond en met 4,1 cm projectie. 

4,1 cm is moderate in de anatomische, daarvoor kom je op 340cc (CPG331) en die is al 12,8 cm hoog, dus technisch gezien heb je 1,2 cm meer vulling bovenin (het loopt langer door).

 

Overigens @Nikki_Ikkin loont het de moeite om bij de receptie (mail) na te vragen welke implantaten je de keus uit had, ik kwam bij vd weij vandaan met de gedachte van 345cc want die had ik gepast, en navraag kwam op 340cc. zul je denken wat scheelt dat, maar dat scheelt in dit geval een heel andere prothese met een verschil in projectie van 1 cm. 

 

Er zijn hier op het forum een aantal dames met de Xtra implantaten, kun je goed zien hoe die worden. 


Erg verhelderend. Dank je! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Spookbewoning12 zei:

he wat goed, rond! 

 

@Veerveertje dat is de standaard tekst als je het hele internet uitpluist (dat anatomisch meer vulling geeft bovenin) en ik denk dat ik snap waarom ze dat zeggen; de meeste anatomische (en ook de mentor tall height, de CPG 331 / 321 / 311) zijn langer dan ze breed zijn, of hoger, net hoe je kijkt. dat betekent automatisch dat ze langer doorlopen boven in de borst dus hoger vulling geven. 

Wat wij tieten-kijkers steeds denken te lezen maar vooral bedoelen is de vulling bovenin het implantaat, dus, hoe meer vulling hoe meer push up effect. 

 

ik zou t graag aan de afmetingen van @Nikki_Ikkin laten zien maar ik kan geen anatomische 275 of 320 vinden. en de Xtra is er ook niet in 290 dus ik pak even een ander voorbeeld; 

 

mentor rond xtra moderate+  295cc is 11,6 cm rond en met 4,1 cm projectie. 

4,1 cm is moderate in de anatomische, daarvoor kom je op 340cc (CPG331) en die is al 12,8 cm hoog, dus technisch gezien heb je 1,2 cm meer vulling bovenin (het loopt langer door).

 

Overigens @Nikki_Ikkin loont het de moeite om bij de receptie (mail) na te vragen welke implantaten je de keus uit had, ik kwam bij vd weij vandaan met de gedachte van 345cc want die had ik gepast, en navraag kwam op 340cc. zul je denken wat scheelt dat, maar dat scheelt in dit geval een heel andere prothese met een verschil in projectie van 1 cm. 

 

Er zijn hier op het forum een aantal dames met de Xtra implantaten, kun je goed zien hoe die worden. 

Wat ben jij goed met je technische kennis over protheses. Net ook weer in mijn andere topic☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal ! 
 

ik heb net even gebeld en krijg mentor rond xtra mpp 295 cc. .

 

 

ik heb de maten die hij van mij heeft opgenomen helaas niet opgeschreven , weet alleen nog dat 1,5 afstand tussen de borst , pinchtest 3 ( dacht ik) en volgens mij 12 cm breedte van beiden borsten maar dat weet ik niet meer 100 procent zeker.ik ben 160 , 55kg en heb nu een kleine (lege) 70b 

 

@Veerveertje misschien kan jij me nog wat info geven met je technische kennis zoals hierboven wordt genoemd 😉 over dit implantaat

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Spookbewoning12 zei:

he wat goed, rond! 

 

@Veerveertje dat is de standaard tekst als je het hele internet uitpluist (dat anatomisch meer vulling geeft bovenin) en ik denk dat ik snap waarom ze dat zeggen; de meeste anatomische (en ook de mentor tall height, de CPG 331 / 321 / 311) zijn langer dan ze breed zijn, of hoger, net hoe je kijkt. dat betekent automatisch dat ze langer doorlopen boven in de borst dus hoger vulling geven. 

Wat wij tieten-kijkers steeds denken te lezen maar vooral bedoelen is de vulling bovenin het implantaat, dus, hoe meer vulling hoe meer push up effect. 

 

mentor rond xtra moderate+  295cc is 11,6 cm rond en met 4,1 cm projectie. 

4,1 cm is moderate in de anatomische, daarvoor kom je op 340cc (CPG331) en die is al 12,8 cm hoog, dus technisch gezien heb je 1,2 cm meer vulling bovenin (het loopt langer door).

 

Heel verhelderend @Spookbewoning12!

Snapte er ook nooit iets van als ik las dat anatomische implantaten meer vulling bovenin geven dan ronde... , maar nu wel dankzij jouw duidelijke uitleg.

Alleen vanwege de druppelvorm, ligt het zwaartepunt van de projectie (hopelijk snap je wat ik bedoel) bij een anatomisch implantaat op een lager punt dan bij een ronde, denk ik?

Dus een anatomisch implantaat is wel iets langer (in de lengte), maar in de bovenpool is de vulling minder (naar voren toe; in de diepte zeg maar) dan een ronde... Klopt dat?

En is een anatomisch implantaat altijd iets van 1 cm of meer hoger dan dat ie breed is? Of kan het soms ook bv. maar een halve cm meer zijn in de hoogte dan bijv de 1,2 cm meer in bovenstaand voorbeeld?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

Dat zijn protheses met 4,1 cm projectie en 11,6 cm in een rondje.

 

ik heb dezelfde aangemeten gekregen, maar ik heb een borstbreedte van 14 en bijna 14. Dat voelde dus niet goed.

 

ik ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien bij je! Hebben we al een datum? 
 

 

Hoezo voelde dat bij jou niet goed ? Ik weet niet zeker of het 12 was , kan iemand zeggen hoe ik dit moet opmeten dan kan ik het even checken 😊.

 

ik heb de 12e de operatie , ik ga zo even vitamine c en Arnica tabletten kopen!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn anatomische protheses was 11,5 cm breed en 12 cm hoog. Mijn ronde is 12,5cm breed en dus ook hoog. Volgens mij is mijn borstbreedte 13 cm, maar dat weet ik niet zeker. Er ging in ieder geval niet meer in nu🤷🏼‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

Een ronde prothese met een diameter van 11,6 

ik heb soms een aparte manier van verwoorden 😂

Oh zo!!! ha ha!

Wat hebben jullie allemaal brede borsten!

Volgens mij heb ik hier op het forum één van de smalste borsten; 11.5 cm (of 12; de ene chirurg mat 11,5 en de ander 12 cm; dus idd; moeilijk om exact op te meten)

En mijn ronde Motiva protheses hebben een diameter van 10,25 cm

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

Ik krijg nu 13 breed, 13,3 hoog. Mijn kleinste borst is 13,7 dus verwacht mooie vulling. 
 

de projectie bij mij van 4,1 wilde vd weij niet groter doen ivm de afstand tussen de inframmamare plooi (onder de borst ) en de tepel. 
 

Ok..mijn projectie was 4,6 bij de anatomische en het aantal cc's 290. Nu 5,1 projectie en 450cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Robijntje02 zei:

Oh zo!!! ha ha!

Wat hebben jullie allemaal brede borsten!

Volgens mij heb ik hier op het forum één van de smalste borsten; 11.5 cm (of 12; de ene chirurg mat 11,5 en de ander 12 cm; dus idd; moeilijk om exact op te meten)

En mijn ronde Motiva protheses hebben een diameter van 10,25 cm

 

Ik heb een zandloperfiguur waardoor mijn taille heel smal is maar mijn borst weer wat breder vandaar. Sommige hebben meer een peer figuur en dan heb je een smallere borstbreedte.🤷🏼‍♀️

Zo heeft iedereen een verschillend lichaam, maar mijn pc zei niet dat ik een brede borst heb.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat snap ik ook niet zo...

Bij de één past, met als beginsituatie een kleine cup, past er bijv. maximaal 300 cc in; en bij de ander die een evenkleine cup heeft, bijv bij @Special-Me, kan er gewoon meer dan het dubbele in..

Maar dat ligt ook waarschijnlijk aan de chirurg?  Dr. Nio durft meer risico te nemen?

Maar in principe meet je toch idd de borstbreedte op, en het implantaat moet toch binnen die borstbreedte passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond deze  brochure op het internet  heb even de tabel eruit gehaald van die ik krijg, nu zie ik dat 295 een diameter van 11,6  heeft en de 325 een diameter van 11,9. Zou ik dan niet beter voor die grotere moeten gaan ? Of hebben die diameters niks met elkaar te maken?

 

keuzestress 😂 eerst dacht ik ik neem

een borstvergroting en klaar , maar nu is het allemaal wat ingewikkelder hahahhaha

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nikki_Ikkin je hebt bij anatomische protheses juist meer opties dan bij ronde protheses. Bij anatomische protheses kun je kiezen uit breedte, hoogte én projectie. Bij ronde protheses kun je alleen kiezen voor de diameter en projectie. Dus je kunt juist meer spelen met anatomische protheses en de maat kiezen dat bij je lichaam past. Met ronde protheses heb je meer upper pole, met anatomische protheses meer lower pole. Maar als je bijvoorbeeld low profile, cohesive i, ronde protheses neemt...zullen deze ook een druppel vorm hebben omdat deze zacht zijn en als je rechtop staat/zit meer gewicht onderin hebben. Stel je neemt cohesive ii high profile ronde protheses, dan zou je minder druppel vorm hebben omdat deze siliconen wat steviger zijn, meer projectie en dus de ronde vorm meer behouden. Verder hangt dit ook van je lichaam af: huid dikte etc. 

Wat voor soort look wil je? Wil je meer ronding boven of wil je een natuurlijke look? Mijn advies is om veel foto’s en YouTube filmpjes te bekijken van meiden die een borstvergroting hebben gehad. Op basis daarvan kun je kijken welke look jouw voorkeur heeft. Ik had bijvoorbeeld deze meid gevonden die haar borstvergroting heeft vastgelegd op YouTube. Vond haar borsten super mooi en heb daarom een arts gezocht die vergelijkbare borsten “maakt” 😅 Zij heeft anatomische protheses. 

https://instagram.com/shanigrimmond?igshid=rdjqqqzaco1e

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.