Ga naar inhoud

Fje1981 : 29 mei 2020 : Dr. Hajder : Jan van Goyen


Aanbevolen berichten

Na de operatie was ik verstopt...kon zeker 6 dagen niet fatsoenlijk naar de wc. Heb de dokter gebeld en heb macrogol zakjes gekregen. Leek wel 7 maanden zwanger😂😂🤦🏼‍♀️.

Ik ben ook 1,5 maand gestopt geweest met roken. Toen helaas weer begonnen.😩

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Whahaha nee ik heb na beide operaties me juist vol gevreten, dus geen goed voorbeeld. 

 

@Ld1234 ja minder bewegen ook erg herkenbaar. Vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens 12000 stappen gelopen (bezoekje aan dierentuin met zoonlief).

Ik wil steeds weer bewegen en minder eten, maar iets met ontbrekende motivatie.

Oh god dat klinkt niet best. Woon wel vlakbij een park hoop dat ik mijzelf er toe kan zeggen om een rondje te wandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Ld1234 zei:

Na de operatie was ik verstopt...kon zeker 6 dagen niet fatsoenlijk naar de wc. Heb de dokter gebeld en heb macrogol zakjes gekregen. Leek wel 7 maanden zwanger😂😂🤦🏼‍♀️.

Ik ben ook 1,5 maand gestopt geweest met roken. Toen helaas weer begonnen.😩

Ik wilde ook zolang stoppen maar toen kwam Corona en toen ben ik weer begonnen. Totdat ik 2 weken geleden werd gebeld met de vraag of ik 29 mei geopereerd wou worden. Natuurlijk want heb last van mijn kapsel maar moest nu wel halsoverkop stoppen🙈 Na alles wat ik in huis had op te hebben gerookt nu sinds woensdag clean. Valt mij heel zwaar maar wil gewoon niet rokend de operatie in en daarna voorlopig ook niet. Mijn huid is littekengevoelig dus wil dat niet verergeren.

 

Heb 5 jaar geleden een keizersnede gehad met ruggenprik. Heb toen geen obstipatie gehad hoop dat ik dat nu ook niet krijg, wat een ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Fje1981 zei:

Ik wilde ook zolang stoppen maar toen kwam Corona en toen ben ik weer begonnen. Totdat ik 2 weken geleden werd gebeld met de vraag of ik 29 mei geopereerd wou worden. Natuurlijk want heb last van mijn kapsel maar moest nu wel halsoverkop stoppen🙈 Na alles wat ik in huis had op te hebben gerookt nu sinds woensdag clean. Valt mij heel zwaar maar wil gewoon niet rokend de operatie in en daarna voorlopig ook niet. Mijn huid is littekengevoelig dus wil dat niet verergeren.

 

Heb 5 jaar geleden een keizersnede gehad met ruggenprik. Heb toen geen obstipatie gehad hoop dat ik dat nu ook niet krijg, wat een ellende.

Goede instelling zo lang mogelijk stoppen als mogelijk. Blijft lastig.

 

Ik heb na de 2e operatie ook aan de zakjes gegeten. Heb de 1e keer Indiaas gegeten op de 2e avond. Dus dat ga ik de komende keer ook weer doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap hoor, ik kreeg het stoppen met roken niet voor elkaar helaas. Dus respect!

 

En die coronakilo’s, zo herkenbaar 🤣

Ik snap er niks van, het lijkt wel alsof vanaf m’n operatie, m’n lijf ineens begon aan te komen. Ik probeer dat al maanden, nooit met resultaat, tot ineens na m’n operatie. 6 weken lang geen reet uitvoeren, in lockdown. Heeft me gewoon 6,5 kg opgeleverd los van m’n tietgewicht. Vet blij mee hier 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Veerveertje zei:

Knap hoor, ik kreeg het stoppen met roken niet voor elkaar helaas. Dus respect!

 

En die coronakilo’s, zo herkenbaar 🤣

Ik snap er niks van, het lijkt wel alsof vanaf m’n operatie, m’n lijf ineens begon aan te komen. Ik probeer dat al maanden, nooit met resultaat, tot ineens na m’n operatie. 6 weken lang geen reet uitvoeren, in lockdown. Heeft me gewoon 6,5 kg opgeleverd los van m’n tietgewicht. Vet blij mee hier 🤣

Vet blij ook 😂😂😂😂, wat ben je een geweldig mens. 

Maar top toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Veerveertje zei:

Knap hoor, ik kreeg het stoppen met roken niet voor elkaar helaas. Dus respect!

 

En die coronakilo’s, zo herkenbaar 🤣

Ik snap er niks van, het lijkt wel alsof vanaf m’n operatie, m’n lijf ineens begon aan te komen. Ik probeer dat al maanden, nooit met resultaat, tot ineens na m’n operatie. 6 weken lang geen reet uitvoeren, in lockdown. Heeft me gewoon 6,5 kg opgeleverd los van m’n tietgewicht. Vet blij mee hier 🤣

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben 38 jaar oud en om op gewicht te blijven tegenwoordig is het en letten op je eten en sporten! Vroegah kon ik mijzelf 1 week uithongeren en zag ik resultaat maar zo simpel is het helaas niet meer😩 Na de operatie wil ik zodra het kan  lange wandelingen maken wellicht snelwandelen ‘als dat lukt me knie’ zo geen zin om veel aan te komen. Wordt steeds lastiger om het eraf te krijgen zal wel te maken hebben met hormonen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Veerveertje zei:

Knap hoor, ik kreeg het stoppen met roken niet voor elkaar helaas. Dus respect!

 

En die coronakilo’s, zo herkenbaar 🤣

Ik snap er niks van, het lijkt wel alsof vanaf m’n operatie, m’n lijf ineens begon aan te komen. Ik probeer dat al maanden, nooit met resultaat, tot ineens na m’n operatie. 6 weken lang geen reet uitvoeren, in lockdown. Heeft me gewoon 6,5 kg opgeleverd los van m’n tietgewicht. Vet blij mee hier 🤣

Ik heb net je topic gelezen, hoe gaat het? Zag dat je twijfelde over de gelijkheid? Geen enkele borst is gelijk zelfs niet na een operatie, ben je daar nu gerust op? Wat zei de kliniek erover, heb dat niet gelezen of wellicht erover heen gelezen? Zou ik wellicht je album mogen bekijken? Jij had ronde protheses dual plane gezet toch? Las dat het 1 van de mooiste borsten waren dus ben erg benieuwd ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Veerveertje zei:

Knap hoor, ik kreeg het stoppen met roken niet voor elkaar helaas. Dus respect!

 

En die coronakilo’s, zo herkenbaar 🤣

Ik snap er niks van, het lijkt wel alsof vanaf m’n operatie, m’n lijf ineens begon aan te komen. Ik probeer dat al maanden, nooit met resultaat, tot ineens na m’n operatie. 6 weken lang geen reet uitvoeren, in lockdown. Heeft me gewoon 6,5 kg opgeleverd los van m’n tietgewicht. Vet blij mee hier 🤣

Nog even over het stoppen, jij hebt dus doorgerookt? Ook op de dag van de operatie en daarna ook? Zijn je littekens mooi geheeld?


Vind stoppen heel moeilijk en was eergisteren nog op zoek naar succesverhalen van rokers die borstvergroting hadden ondergaan. Maar zit nu op stopdsg 4 en merk al dat het wat makkelijker gaat. Neem nog wel nicotine smintjes anders ben ik echt bloedchagrijnig!

Gisteren gehoord van familielid van 50 die longkanker heeft, hij heeft het nieuws net gehoord maar dat is voor mij nu wel extra stimulans om door te zetten. Wellicht dit keer voorgoed, maar ben vaker gestopt dus ik zeg niet nooit meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Spookbewoning12 zei:

stoppen met roken is niet zo moeilijk, de kunst zit 'm in het niet opnieuw beginnen. 

zelf heb ik "ooit" veel steun gehad aan alan carr, verklaarde ook het nodige. zo at ik de eerste dag wel 2 borden eten leeg, en ineens dacht ik he dat is mijn lijf dat aangeeft iets nodig te hebben. heb het toen anders aangepakt, bij iedere zin in een sigaret een glas water nemen en de trap op en af rennen. 

klinkt als een idioot, en dat was t ook wel, maar in je hoofd associeer je trek in een sigaret niet meer met 'fijn, een sigaret' maar 'kut die trap' en dat helpt wel. 

 

in de huidige tijd (ik ben al bijna 10 jaar gestopt) is er ook nog een mooie financiele stimulans. leg het geld wat je bespaart apart - want jouw verdienste - en koop daar mooie beha's voor. zo heb je in no time een setje van agent provocateur bij elkaar. 

 

roken is zo funest voor de genezing, niet alleen voor de littekens, maar het krimpt de kleine vaatjes, alle processen gaan trager. dus ook het herstel 'van binnen'. 

 

nou, na dit kleine college: goed dat je gestopt bent!! 

Jaja dat ik eigenlijk niets mis aan die vieze stokjes dat hoef je ons rokers niet te vertellen natuurlijk! Tis echter een  verslaving en ondanks dat ik weet dat ik nooit meer eraan moet beginnen is dat toch iedere x een valkuil in de juiste setting ‘drankje, zon en gezelligheid’. De cursus van Allan Carr destijds ook gedaan met in eerste instantie succes maar dan ga je op gegeven moment toch weer voor de bijl. Stom, stom! Denk wel dat ik dit x ivm operatie en de eerste dagen ontwennen een sterkere motivatie heb. Als de ergste afkickverschijnselen erop zitten voelt het niet roken bevrijdend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Nog even wachten zei:

Vet blij ook 😂😂😂😂, wat ben je een geweldig mens. 

Maar top toch.


Hahahaha 🤣 Ja ik besef me dat ik vaak aan de andere kant van het probleem sta. Meeste vrouwen willen altijd afvallen en zijn bezig hun gewicht op peil te houden. Bij mij werkt dat andersom met een smalle bouw van nature, plus een zeer snelle stofwisseling.(Te) dun zijn is ook niet heel fijn als je zelf wel van wat ronding houdt. 😅

 

8 uur geleden, Fje1981 zei:

Ik heb net je topic gelezen, hoe gaat het? Zag dat je twijfelde over de gelijkheid? Geen enkele borst is gelijk zelfs niet na een operatie, ben je daar nu gerust op? Wat zei de kliniek erover, heb dat niet gelezen of wellicht erover heen gelezen? Zou ik wellicht je album mogen bekijken? Jij had ronde protheses dual plane gezet toch? Las dat het 1 van de mooiste borsten waren dus ben erg benieuwd ☺️


Ik ben 29, en ik weet dat ik in die zin tot “uitzonderingen” behoor. Wie weet zal het voor mij ook anders worden wanneer ik over die 30 ga, haha. 
En klopt, ze zijn sinds een paar weken ineens wat ongelijk. Door de reacties hier heb ik vooral kunnen beseffen dat ik teveel streef naar perfectie. De consulente van m’n pc heeft m’n mail beantwoord met dat ze het doorstuurt naar m’n pc, dus reactie daarop moet nog volgen. Zeker mag je in mijn album, ik ga je nu gelijk toevoegen. En klopt, ik heb dual plane! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Fje1981 zei:

Nog even over het stoppen, jij hebt dus doorgerookt? Ook op de dag van de operatie en daarna ook? Zijn je littekens mooi geheeld?


Vind stoppen heel moeilijk en was eergisteren nog op zoek naar succesverhalen van rokers die borstvergroting hadden ondergaan. Maar zit nu op stopdsg 4 en merk al dat het wat makkelijker gaat. Neem nog wel nicotine smintjes anders ben ik echt bloedchagrijnig!

Gisteren gehoord van familielid van 50 die longkanker heeft, hij heeft het nieuws net gehoord maar dat is voor mij nu wel extra stimulans om door te zetten. Wellicht dit keer voorgoed, maar ben vaker gestopt dus ik zeg niet nooit meer!


Oh en hier nog op reagerend; ja ik heb doorgerookt, ik hield ook nogal van een jointje, dus toen ik die moest opgeven 4 weken van tevoren (dat wel gedaan) vond ik het wel even leuk geweest en kreeg ik stoppen met roken gewoon mentaal niet voor elkaar. Op de dag van de operatie zelf heb ik vooraf niet gerookt, maar in de auto onderweg naar huis had ik heel slap alweer een sigaret tussen m’n lippen 😂

Mijn littekens zijn heel mooi aan het genezen, denk dat ik redelijk geluk heb daarmee. Een bekende van me heeft ook een borstvergroting gedaan een paar jaar terug en rookte ook door, bij haar zie je de littekens echt amper zitten. Maar ik wil roken vooraf aan een operatie zeker niet promoten nu ofzo 😅 je hebt namelijk wel een ietswat verhoogd risico op infecties en lelijke wondgenezing. 
 

En knap hoor dat je het zo volhoudt! Ik kan me super goed voorstellen hoe gigantisch moeilijk dat is. En ja ik snap het, zulke verhalen kunnen je zeker helpen er vanaf te blijven. Hou vol zou ik zeggen! Niet eens alleen voor je wondgenezing, maar vooral voor je algehele gezondheid (en portemonnee ;) ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Veerveertje zei:


Oh en hier nog op reagerend; ja ik heb doorgerookt, ik hield ook nogal van een jointje, dus toen ik die moest opgeven 4 weken van tevoren (dat wel gedaan) vond ik het wel even leuk geweest en kreeg ik stoppen met roken gewoon mentaal niet voor elkaar. Op de dag van de operatie zelf heb ik vooraf niet gerookt, maar in de auto onderweg naar huis had ik heel slap alweer een sigaret tussen m’n lippen 😂

Mijn littekens zijn heel mooi aan het genezen, denk dat ik redelijk geluk heb daarmee. Een bekende van me heeft ook een borstvergroting gedaan een paar jaar terug en rookte ook door, bij haar zie je de littekens echt amper zitten. Maar ik wil roken vooraf aan een operatie zeker niet promoten nu ofzo 😅 je hebt namelijk wel een ietswat verhoogd risico op infecties en lelijke wondgenezing. 
 

En knap hoor dat je het zo volhoudt! Ik kan me super goed voorstellen hoe gigantisch moeilijk dat is. En ja ik snap het, zulke verhalen kunnen je zeker helpen er vanaf te blijven. Hou vol zou ik zeggen! Niet eens alleen voor je wondgenezing, maar vooral voor je algehele gezondheid (en portemonnee ;) ) 

Dank voor je bemoedigende woorden. Heb net gespiekt in je album. Mooie natuurlijke volle borsten heb je gekregen! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb omdat ik mijn eerste set borsten bij Boerhaave had gekregen ook bij hun een gesprek gehad ‘en omdat ik wou weten hoeveel cc ik had’. Met de offerte kreeg ik ook een hoop info mee en een vitaminewijzer waarin staat dat ik 2 weken van tevoren en erna Arnica moet innemen en extra vitamine c? Heb het voor de vorm net maar gekocht, voelt als compensatie voor het te laat stoppen met roken 😜 Had dit ook aan mijn chirurg dr. Hajder gevraagd maar hij gaf aan dat het innemen van extra supplementen niet wetenschappelijk bewezen was dus niet door hun wordt aangeraden. Hebben jullie bovenstaande of wat anders ook ingenomen op advies dr of wellicht op eigen advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besef mij net dat ik ervan uitging dat ik niet hoef te blijven slapen? Op hun site staat dat als je wondvocht lekt en er drains moeten worden geplaatst die de volgende ochtend worden verwijderd. Ik ga er dus vanuit dat als dat niet zo is je na het uitslapen en als je kan worden opgehaald je naar huis kan? Heb even complete black-out hoe het bij mij ging 20 jaar geleden🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spookbewoning12 ik vond Arnica druppels bij de Holland & Barret de Kruidvat had het niet. 2 weken voor en 2 weken daarna evenals 1000mg vitamine C ‘baad het niet’ ...

 

Weet je zeker dat het niet tussen het mapje met paperassen ligt wat je van ze krijgt met de offerte? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.