Ga naar inhoud

Juni : 10 juni 2020 : Dr. Bakker : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

 

Ik ben  39 jaar jong, getrouwd en samen hebben we een leuk stel kinderen.

Na mijn zwangerschap en door gejojo in mijn gewicht is er na de laatste -20 kg weinig over van mijn d/e cup.

Het verpakkingsmateriaal is er nog wel maar de inhoud is vertrokken😉.  

Eind april, na lang wikken en wegen de stap gezet en een afspraak gemaakt bij Boerhaave. 

Na een korte kennismaking en het inventariseren van mijn wensen was het tijd voor het meten en passen. 

Hij gaf aan dat alleen een lift zou kunnen, ik zou dan ongeveer b/c overhouden. Omdat ik toch wel graag mijn 'oude' maat wilde benaderen zijn we  protheses gaan passen.

De eerste vond ik net te klein de 2e was precies goed en voelde ik me gelijk heel anders. Ik heb daarna ook geen grotere maat meer gepast het voelde perfect.

Na alle gegevens te hebben doorgenomen en een uitgebreide uitleg te hebben gekregen over de risico's, hoe de operatie zal gaan gaan, waar de littekens komen etc.

ging ik met een goed gevoel naar huis en is de operatie datum bepaald in juni. 

Volgende week alle spullen in huis halen want moet 2 weken voor de operatie starten met druppels en antibacteriële zeep.

 

Ik heb er erg veel zin in en en vind het spannend tegelijk.

Totdat ik mijn operatieverslag kan plaatsen lees ik nog gezellig mee.

 

Groetjes.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Spookbewoning12 zei:

hallo! 

wat fijn dat je je straks weer als jezelf kunt voelen he, zonder de lege ouwe wijven dingen waar je nog helemaal niet aan toe bent 🙂 

 

waarom die druppels en zeep? hoort dat bij een lift? en welke prothese neem je? 

Ja het idee alleen al nog paar weken.

Arnica d6 druppels en hibiscrub zeep. Boerhaave gaf aan de druppel 2 en de zeep 1wk van te voren te gaan gebruiken.  Arnica schijnt tegen zwellingen en blauwe plekken te zijn en de zeep om de borsten 'steriel' te maken.

Mentor rond 300 om 350. Wilde zowieso meer bolling bovenop is nu vlak. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel spannend maar heb vertrouwen in dr. Bakker.

 Kon hier niet veel terug vinden over dr Bakker. 

Bij het maken van de afspraak had ik dan ook geen voorkeur.  

Maar het bleek een erg aardig en meedenkende arts te zijn. Hij neemt alle tijd tijdens het consult en laat ruimte voor vragen. Ik voelde me in ieder geval serieus genomen en geen nummertje.

Het is ook het enige consult wat ik heb gehad. Als het goed voelt voelt het goed.

 

Boerhaave heb ik gekozen vanwege de ruime openingstijden, hun site , snelheid van reageren, afstand en de prijzen zijn ook nog redelijk.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yess datum is bekend, tijd volgt helaas 1 a 2 dagen van te voren maar goed dat mag de pret niet drukken.

Hibiscrub en arnica zijn binnen dus daar kan ik binnenkort mee beginnen.

Veel zin in maar toch ook best spannend.

En langzaam beginnen de stemmetjes in mijn hoofd, dat ik meer onderzoek had moeten doen? zijn deze prothese wel een goed merk? worden ze niet te klein of te groot? Gaat het allemaal wel goed? Haha ben blij zodra ik wakker ben uit de narcose dan kan ik niet meet terug of twijfelen😋

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het twijfelen is een bekend fenomeen. Heb vertrouwen in je arts! 

En ik wil je niet ongerust maken, maar het proces van onzekerheid wordt meestal na de operatie in de eerste 6 weken niet minder. Maar daarvoor is dit forum ook, om onzekerheden te delen en vragen te stellen. Hoeveelste juni ben je aan de beurt? In ieder lekker aftellen nu! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het aftellen is begonnen. Ik mag 10 juni.

Ja klopt dat twijfelen blijft nog wel even. Of eigenlijk is het niet echt twijfelen ik denk meer spanning.

Ik heb me al voorgenomen om me de eerste tijd niet te veel te focussen op verschillen. Ik zag al dat tijdens de eerste paar maanden er veel veranderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Juni zei:

Inderdaad het aftellen is begonnen. Ik mag 10 juni.

Ja klopt dat twijfelen blijft nog wel even. Of eigenlijk is het niet echt twijfelen ik denk meer spanning.

Ik heb me al voorgenomen om me de eerste tijd niet te veel te focussen op verschillen. Ik zag al dat tijdens de eerste paar maanden er veel veranderd. 

10 juni is echt al heel snel! Fijn.

En inderdaad eerste maanden veranderd er bizar veel. En het is ook emotioneel gezien een best heftig proces. Maar bovenal leuk en dankbaar en met een supergoed doel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 1e consult, heel toepasselijk op 5 mei gehad. De ok datum had ik paar dagen daarvoor al in optie genomen. Was even puzzelen met mn werk. Wil toch echt wel 2 volle weken kunnen bijkomen. Emotioneel lijkt het me zeker. Momenteel heb ik lege hangborsten en door mijn ziekte regelmatig een flinke buik. Het idee al dat mn borsten meer naar voren steken dan mn buik maakt me blij. Samen met de pc hebben we daarom ook besloten voor ronde borsten met lift. Uiteindelijk zal het een d of eworden. Eigenlijk geen idee. Weet iemand hoe je dat kan bereken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Juni zei:

Ik heb mijn 1e consult, heel toepasselijk op 5 mei gehad. De ok datum had ik paar dagen daarvoor al in optie genomen. Was even puzzelen met mn werk. Wil toch echt wel 2 volle weken kunnen bijkomen. Emotioneel lijkt het me zeker. Momenteel heb ik lege hangborsten en door mijn ziekte regelmatig een flinke buik. Het idee al dat mn borsten meer naar voren steken dan mn buik maakt me blij. Samen met de pc hebben we daarom ook besloten voor ronde borsten met lift. Uiteindelijk zal het een d of eworden. Eigenlijk geen idee. Weet iemand hoe je dat kan bereken? 

Wat spannend allemaal! Boerhaave daar heb ik mijn eerste vergroting gedaan en is een zeer goede kliniek absoluut 1 vd beste van NL. Belangrijk is dat je een klik voelt bij de arts en zo te horen is dat het geval. Als het goed is krijg je Mentor protheses weet je hoeveel cc en welk type? Twijfel is normaal ik ga volgende week voor prothesewissel en heb gezegd het grotere formaat te willen maar nu twijfel ik toch nog beetje of ik meer of normale projectie wil. Het hoort er allemaal bij☺️
Ik ga nog een album maken voor dit forum en dan zal ik ook wat foto’s maken van mijn borsten nu, kan je aanraden om dat ook te doen tis fijn om andermans mening te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Juni zei:

Ik heb mijn 1e consult, heel toepasselijk op 5 mei gehad. De ok datum had ik paar dagen daarvoor al in optie genomen. Was even puzzelen met mn werk. Wil toch echt wel 2 volle weken kunnen bijkomen. Emotioneel lijkt het me zeker. Momenteel heb ik lege hangborsten en door mijn ziekte regelmatig een flinke buik. Het idee al dat mn borsten meer naar voren steken dan mn buik maakt me blij. Samen met de pc hebben we daarom ook besloten voor ronde borsten met lift. Uiteindelijk zal het een d of eworden. Eigenlijk geen idee. Weet iemand hoe je dat kan bereken? 

Lastig om te berekenen? Je kan namelijk ook spelen met de omvang ik heb nu 80E of 85 DD en dan ligt het ook aan het type beha

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fje1981 zei:

Wat spannend allemaal! Boerhaave daar heb ik mijn eerste vergroting gedaan en is een zeer goede kliniek absoluut 1 vd beste van NL. Belangrijk is dat je een klik voelt bij de arts en zo te horen is dat het geval. Als het goed is krijg je Mentor protheses weet je hoeveel cc en welk type? Twijfel is normaal ik ga volgende week voor prothesewissel en heb gezegd het grotere formaat te willen maar nu twijfel ik toch nog beetje of ik meer of normale projectie wil. Het hoort er allemaal bij☺️
Ik ga nog een album maken voor dit forum en dan zal ik ook wat foto’s maken van mijn borsten nu, kan je aanraden om dat ook te doen tis fijn om andermans mening te horen.

Ik krijg 300 om 350 cc.

Mijn borsten zijn ongelijk. Heel gek zelf nooit echt opgevallen, uiteraard wel dat ene cup wat meer vulling had dan de ander, maar verder niet. Nu zag ik de fotos die de pc had gemaakt en vond het toch wel confronterend🤔

Voordat ik dit topic startte heb ik opgevraagd bij boerhaave welke maat ik had gekozen🤭. Pc had het allemaal genoteerd en vertrouw hem blijkbaar 100%. Heb ook verder geen andere consulten gehad het voelde en voelt goed. Plus toen ik vermelde dat ik ziek ben ben ik uitgebreid onderzocht door anesthesist.

Moest nog een keer bij de anesthesist langskomen voor bloedprikken en het inschatten van de risico's. Dat vond ik heel netjes. Ook het overleg over de medicatie en pijnstillers top. Kwam heel professioneel over.

Een album wil ik ook zeker nog gaan maken. Met voor en na fotos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Juni zei:

Ik krijg 300 om 350 cc.

Mijn borsten zijn ongelijk. Heel gek zelf nooit echt opgevallen, uiteraard wel dat ene cup wat meer vulling had dan de ander, maar verder niet. Nu zag ik de fotos die de pc had gemaakt en vond het toch wel confronterend🤔

Voordat ik dit topic startte heb ik opgevraagd bij boerhaave welke maat ik had gekozen🤭. Pc had het allemaal genoteerd en vertrouw hem blijkbaar 100%. Heb ook verder geen andere consulten gehad het voelde en voelt goed. Plus toen ik vermelde dat ik ziek ben ben ik uitgebreid onderzocht door anesthesist.

Moest nog een keer bij de anesthesist langskomen voor bloedprikken en het inschatten van de risico's. Dat vond ik heel netjes. Ook het overleg over de medicatie en pijnstillers top. Kwam heel professioneel over.

Een album wil ik ook zeker nog gaan maken. Met voor en na fotos.

Heel verstandig om op je gevoel te vertrouwen. Boerhaave staat sowieso voor kwaliteit! Ik ben daar destijds ook geholpen helaas toen niet door een arts waar ik een klik mee had. Maar operatie is verder prima gegaan. Ben voor mijn aanstaande prothesewissel ook langsgeweest bij hun voor consult maar met de arts dhr. Schuringa had ik geen klik. Wordt nu dus bij Jan van Hoyen geopereerd bij een jonge onbekende arts waar ik wel een goede klik heb en vertrouwen dat hij snapt wat ik wil. Vind dat laatste zo belangrijk. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht bij Boerhaaven wel kiezen voor een arts maar liet het aan hun over. 

Blij met hun keuze. 

Je de klik en het vertrouwen is het allerbelangrijkst. En dat ze ook zelf opties aandragen die bij de persoon passen. Persoonlijk zou ik daarvoor zelfs bereid zijn meer te betalen. 

Over Jan van Hoyen heb ik ook meerdere goede dingen gelezen.

Wanneer mag jij? En je gaat voor een wissel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd vliegt nog anderhalve week dan is het zover. Inmiddels begonnen met de d6 en de hibiscrub. Zenuwen beginnen nu aardig te komen. En de bijna standaard twijfels doe ik er goed aan te groot te klein te plat of te bol🤔.

Gister op advies van meerdere reacties op dit forum toch ook maar de boterhamzakjes met water gevuld. 

Kan haast niet meer wachten🤩.

Ook al tig keer de fotos bekeken van de hang van zaken 🤪. En me verbaasd over het feit dat het op foto nog erger lijkt dan ik dacht.

 

Super blij dat dit forum bestaat. Ga zo de pc nog even mailen of het verschil in cc ook goed genoteerd staat😊.

 

Iedereen die de komende dagen, weken, maanden geopereerd gaat worden succes. Ik probeer na mijn operatie een verslagje neer te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

Nu al met de hibiscrub? Is toch voor een week van te voren? 
Ik begin daar maandag mee. 
 

Ik zal woensdags aan je denken!

😱ik zie het😊

Thanks begin ik volgende week opnieuw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gezwicht voor de twijfels☺️. Toch nog even contact gehad met dr Bakker. De maat is toch 250 om 300 ik dacht 300 om 350. Maar goed alles nog even doorgesproken en komt goed.

Heel spannend maandag of dinsdag weet ik dan eindelijk het tijdstip. Zie een beetje op tegen het vanaf 0.00 niet meer mogen eten. Wordt een enorme draak bij honger😈. Medicijnen mag ik ook niet nemen dus n draakje met hoge bloeddruk🤪. Misschien maar goed dat man niet mee naar binnen mag.

Gezellig zal ik niet zijn 🤣.

Het weekend in met gezonde spanning en voor ik het weet heb ik gevulde boobies.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Juni zei:

Ook gezwicht voor de twijfels☺️. Toch nog even contact gehad met dr Bakker. De maat is toch 250 om 300 ik dacht 300 om 350. Maar goed alles nog even doorgesproken en komt goed.

Heel spannend maandag of dinsdag weet ik dan eindelijk het tijdstip. Zie een beetje op tegen het vanaf 0.00 niet meer mogen eten. Wordt een enorme draak bij honger😈. Medicijnen mag ik ook niet nemen dus n draakje met hoge bloeddruk🤪. Misschien maar goed dat man niet mee naar binnen mag.

Gezellig zal ik niet zijn 🤣.

Het weekend in met gezonde spanning en voor ik het weet heb ik gevulde boobies.

 

 

 


Leuk hoor, en zeker spannend!! Het aftellen is nu echt begonnen. Leuk!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de spanning begint flink op te lopen. Maar mijn 'angst' voor het nuchter blijven is weg.

Om 8.00 wordt ik al geopereerd😜. Dat word vroeg uit de veren, voor zover ik kan slapen🤔.

Ik had verwacht later te moeten gezien ik ook blijf 'logeren'  maar niet dus. Vandaag snel de opvang geregeld want om mijn dochter al om 630 naar school te sturen😂.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Juni zei:

Ja de spanning begint flink op te lopen. Maar mijn 'angst' voor het nuchter blijven is weg.

Om 8.00 wordt ik al geopereerd😜. Dat word vroeg uit de veren, voor zover ik kan slapen🤔.

Ik had verwacht later te moeten gezien ik ook blijf 'logeren'  maar niet dus. Vandaag snel de opvang geregeld want om mijn dochter al om 630 naar school te sturen😂.

 

 

Das perfect ik mocht mij pas om 11.55 uur melden das niet bevorderlijk voor zenuwen en humeur 😩

 

Succes morgen!👍🏽

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.