Ga naar inhoud

Onzekerheid littekens


Gast

Aanbevolen berichten

hoi meiden,

 

Na lange tijd alleen te hebben rondgeneusd maar niks gepost, ben ik nu toch eindelijk zover. 5 februrari 2020 (14 week po) heb ik mijn operatie gehad, 250 cc medium profile bij boerhaave kliniek. Over het resultaat ben ik zeer te spreken, super natuurlijk. Maar ik zit heel erg met de littekens. Van te voren werd natuurlijk gezegd dat deze er zouden zijn en dat ze na een poos zouden vervagen, maar ik ben er toch niet gerust op. De eerste weken (denk tot week 4) was het litteken nauwlijks zichtbaar. Wat daarna gebeurd is weet ik niet, maar het werd veel roder en dikker. Het jeukt niet en heeft ook geen verhardingen. Ik ben rond week 4 naar de zonnebank geweest maar heb mijn littekens extreem goed afgedekt (let; dik maandverband + sport bh + handdoek eroverheen), kan het misschien zijn dat de UV straling er toch doorheen is gegaan en dat daardoor mijn litteken opeens zoveel lelijker is geworden? Ik heb een nacontrole gehad met de chirurg (via videobellen) maar ik heb hem het iitteken niet laten zien aangezien hij dat te riskant vond via een internet verbinding. Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik me zorgen maak of mijn litteken ooit mooi gaat worden en hij heeft me aangeraden dermatix gel te smeren. Ik zie tot nu toe nog geen enkel verschil (smeer ook nog maar een maand maar alsnog). Als ik op het forum kijk zie ik alleen maar foto's van littekens die veel mooier, dunner en lichter zijn en dat maake me behoorlijk onzeker. Tuurlijk weet ik dat ik geduld moet hebben en dat er nog veel kan veranderen, maar dat het bij anderen zo snel en bij mij niet steekt. Daarbij heeft mijn moeder ook een borstvergroting gehad en zij heeft 8 jaar na dato nog steeds lelijke donkere littekens die je erg goed zit zitten, misschien daarom ook mijn angst. Ik weet ook niet echt goed wat ik nou wil, want er kan nu toch niks aan gedaan worden, maar moet dit echt even van me afschrijven. Het is gewoon jammer dat ik prachtige natuurlijkogende borsten heb, maar als ik mn arm ook maar iets te hoog optil zie binnen 1 seconde dat ze niet van mezelf zijn. Weet dat helemaal ontzichtbaar onrealistisch is,  maar hoor zoveel meiden rond de 3 maand die zeggen dat ze echt moeten zoeken naar het litteken en dat heb ik echt totaal niet. Zijn er meiden die zich een beetje hierin herkennen, of al ruim een jaar po zijn en kunnen laten zien hoe hun littekens eruit zien? Hoop stiekem dat iemand zegt dat zij zelfde littekens als mij had rond de 3 maand en het uiteindelijk super mooi en bijna ontzichtbaar is geworden. Misschien stel ik me ook ontzettend aan hoor maar nogmaals moest dit echt even van me afschrijven,

 

liefs,

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mijn andere littekens herstellen allemaal heel mooi, dat is waarom dit me zo verbaasd. Ja geduld is een schone zaak en helaas heb ik daar wat moeite mee. Hoe zijn jouw littekens?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog best wel vroeg, ik ben twee weken eerder als jou geopereerd maar een kant ziet ook nog wat rood. Goed smeren, uit de zon houden en geef het tijd.
Als je andere littekens altijd mooi herstellen lijkt me dat deze het ook echt gaat doen. Ze zullen na loop van de tijd wat lichter worden maar het is nu denk ik echt nog te vroeg om je ongerust te maken.  Onzichtbaar zullen ze nooit worden, het blijven nou eenmaal littekens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks meiden voor de geruststelling. Bij mij valt hij gelukkig ook in de plooi dus als ik gewoon sta zie je niks, maar zodra ik mn armen omhoog doe zie je twee rode dikke strepen. In principe is mijn vriend ook de enige die mijn borsten ziet, maar voor mijn opleiding (Geneeskunde) moet ik nog wel eens met mede studenten onderzoeken op elkaar uitvoeren, zoals onderzoek van het hart, waarbij je bh uitmoet. Dan is het gewoon fijner als er niet twee zulke opvallende strepen onder je borst zichtbaar zijn (heb mn klasgenoten niet vertelt van de bv). Maarja wist dat natuurlijk ook wel van te voren. Moet idd nog even geduld hebben. Stel dat het toch lelijk wordt, zou een littekencorrectie dan helpen? of maakt dat uiteindelijk niet uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

@loetje12345 hi nee ik heb geen foto’s van mijn littekens, heel eerlijk omdat ze in de plooi vallen ben ik er ook niet echt mee bezig. Net voor het douchen even voor je gekeken maar ze zijn nu iets minder rood en echt aan het genezen. Daarbij heb ik een wissel gehad dus mijn oude littekens zijn weer open gemaakt.

Maar whoh schrik even van je laatste berichtje, moet je dan serieus gewoon in het bijzijn van je mede studenten even je kleren uit doen😱 vind dat nogal wat eigelijk... neem aan dat je dat gewoon mag weigeren, dat mag niemand je verplichten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze goed genezen!! Ga maar hopen dat mijne ook lichter worden. Ja het is dus helaas wel verplicht. Ik kan aangeven dat ik het niet wil maar dan moet er een geldende medische reden zijn. Dat is eigenlijk mijn grootste zorg, want verder ziet niemand ze. Misschien dat voor zo'n moment een goede camouflage helpt, dat het niemand echt opvalt. Iemand ervaring met goede camouflage make up?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, bent001 zei:

@loetje12345 hi nee ik heb geen foto’s van mijn littekens, heel eerlijk omdat ze in de plooi vallen ben ik er ook niet echt mee bezig. Net voor het douchen even voor je gekeken maar ze zijn nu iets minder rood en echt aan het genezen. Daarbij heb ik een wissel gehad dus mijn oude littekens zijn weer open gemaakt.

Maar whoh schrik even van je laatste berichtje, moet je dan serieus gewoon in het bijzijn van je mede studenten even je kleren uit doen😱 vind dat nogal wat eigelijk... neem aan dat je dat gewoon mag weigeren, dat mag niemand je verplichten. 


Inderdaad ja, wtf?! 🤣😅

 

Over je littekens; ik vind ze eigenlijk wel meevallen. Had ze na je bericht te hebben gelezen erger verwacht, haha. 
Ik ben zelf 9 weken PO en heb even snel foto’s gemaakt voor je als je dat fijn vindt: 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet stiekem wel om jullie reactie lachen. Ik vind het wel logisch dat je op elkaar oefent bij een studie geneeskunde. Wellicht dat camouflage dan wel een goed idee is en anders gewoon lekker pech voor hun. Jij hebt voor jezelf durven kiezen, dat is meer waard dan nieuwsgierige medestudenten. Die volgens mij aan het leren zijn om ook discreet te kunnen zijn, dus neem aan dat niemand rond gaat schreeuwen dat jij aan je borsten geopereerd bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Veerveertje die van jou zijn mooi aan het genezen! Jouwe zijn wel een stukje rustiger, hoop dat mijne ook meer zo worden @Nog even wachten ja je hebt idd ook gelijk, maar als het kan hou ik het liever toch voor mezelf. Ik kijk eerst even naar een goede camouflage en hopen dat het tegen de tijd dat studie lessen weer beginnen mn litteken al wat is gebleekt. Wat dat betreft had corona niet op een beter moment kunnen komen 😜😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @loetje12345 het kan idd ongeveer 1,5 jaar duren voordat de littekens helemaal vervaagd zijn. 

Als jouw andere littekens ook mooi vervaagd zijn, zoals je zei, zal dat bij deze littekens ook wel het geval zijn.

Is dat bij jouw moeder niet t geval, dat andere littekens niet mooi genazen bij haar? Da's idd dan wel balen.. 

Ik heb in het verleden een borstverkleining gehad.

Nu een borstvergroting en ben net als jij 3 maanden PO nu.

De chirurg heeft mijn oude littekens gebruikt van mn bvk, zodat ik geen 4 maar 2 strepen onder mn borst heb.

Heb de eerste 2 weken ofzo elke dag littekencreme en bio-oil erop gesmeerd, maar daarna ben ik ermee gestopt omdat ik er geen zin meer in had. Mijn littekens van mn bvk zijn ook mooi vervaagd/ wit geworden, destijds helemaal niets erop gesmeerd, en die zijn ook mooi hersteld, dus ik verwacht dat dat bij mn nieuwe  littekens ook gaat gebeuren, en dat jouw littekens ook mooi zullen gaan vervagen, heeft alleen tijd nodig, meis. Geduld, geduld, geduld 🍀🍀🍀

Het litteken onder mn linkerborst is al bijna niet meer te zien, zo licht.. Het litteken onder mn rechterborst is nog wel paarsig en zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.