Ga naar inhoud

Stephanie9 : 8 mei 2020 : Dr. Lefèvre : OLV Ziekenhuis : Aalst


Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ben nieuw op dit forum en moet nog een beetje mijn weg zoeken maar toch al even een vraagje...

 

Op 3 april 2020 wordt ik geopereerd door dr. Lefevre in het OLV in Aalst.

 

Nu de afspraak is gemaakt, twijfel ik of ik dit wel nu al moet doen. Heb nog twee kleine kindjes die op het moment van de operatie 10maand en 3jaar gaan zijn. Is dit wel haalbaar tijdens het herstel? 

 

Zal het lukken om het kleintje op te nemen, haar papje te geven en dergelijke? Kan het namelijk niet altijd aan mijn man vragen aangezien die ook moet werken. 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

 

Twijfel twijfel.. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Stephanie,

 

Daar kan ik persoonlijk helaas kort over zijn: Nee. Ik heb bewust gewacht totdat mijn jongste 2,5 was, maar dat bleek nog steeds te vroeg. 
Behalve dat bijv tillen en verschonen (dichtdrukken van de romperknopjes bijv ?) nauwelijks te doen zijn, eerste zelfs funest, merk ik dat het op mentaal vlak ook zwaar is. Doordat je niet kunt knuffelen, tillen etc. geeft dat een afstand en ik heb dat best wel als schadelijk ervaren. Nu ik ruim een maand po ben en m’n zoontje weer op schoot kan nemen enzo, merk ik pas hoe erg hij dat ook gemist heeft. Hij is ook 2 keer ziek geweest en het enige wat hij dan wil is aan mamma hangen. Logisch, maar dat heeft m’n herstel enorm in de weg gezeten. 
 

Het is goed dat je de vraag stelt en ik had je graag een ander antwoord gegeven.. Wellicht hebben andere moeders van jonge kids het anders ervaren. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gister geopereerd en heb een zoontje van 1,5.

Omdat ik dus net pas ben geopereerd kan ik nog geen ervaringen delen. Maar ik probeer in mijn operatieverslag regelmatig updates te plaatsen.

Ik heb wel sowieso voor de eerste 2 weken geregeld dat ik nooit alleen met mijn zoontje ben ivm tillen.

 

Ik was destijds ook op zoek naar ervaringen van andere, maar toen helaas niet veel kunnen vinden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2020 om 08:58, Marlies84 zei:

Ha Stephanie,

 

Daar kan ik persoonlijk helaas kort over zijn: Nee. Ik heb bewust gewacht totdat mijn jongste 2,5 was, maar dat bleek nog steeds te vroeg. 
Behalve dat bijv tillen en verschonen (dichtdrukken van de romperknopjes bijv ?) nauwelijks te doen zijn, eerste zelfs funest, merk ik dat het op mentaal vlak ook zwaar is. Doordat je niet kunt knuffelen, tillen etc. geeft dat een afstand en ik heb dat best wel als schadelijk ervaren. Nu ik ruim een maand po ben en m’n zoontje weer op schoot kan nemen enzo, merk ik pas hoe erg hij dat ook gemist heeft. Hij is ook 2 keer ziek geweest en het enige wat hij dan wil is aan mamma hangen. Logisch, maar dat heeft m’n herstel enorm in de weg gezeten. 
 

Het is goed dat je de vraag stelt en ik had je graag een ander antwoord gegeven.. Wellicht hebben andere moeders van jonge kids het anders ervaren. 

@Marlies84 Heel erg bedankt voor je eerlijk antwoord. Helaas is dat het antwoord waar ik voor vreesde... Toen ik je bericht net las dacht ik, oke we wachten nog enkele jaren tot de kindjes groter zijn.. Maar soms voel ik me echt niet goed in mijn vel en dan denk ik dat is beter om eventjes door te bijten en nadien een gelukkige mama (gelukkig op gebied van me goed voelen in mijn vel), als me nog enkele jaren 'slecht' te voelen en dit misschien uit te stralen naar mijn gezin..

 

Momenteel eigenlijk echt een rollercoaster... De ene moment denk ik oke ik doe het en de andere moment denk ik totaal anders. 

 

Xx. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2020 om 13:00, AnitaSR zei:

Ik ben gister geopereerd en heb een zoontje van 1,5.

Omdat ik dus net pas ben geopereerd kan ik nog geen ervaringen delen. Maar ik probeer in mijn operatieverslag regelmatig updates te plaatsen.

Ik heb wel sowieso voor de eerste 2 weken geregeld dat ik nooit alleen met mijn zoontje ben ivm tillen.

 

Ik was destijds ook op zoek naar ervaringen van andere, maar toen helaas niet veel kunnen vinden.

Dag Anita, heel erg bedankt voor je antwoord. Hoe gaat het ondertussen met jou? 

Chapeau dat jij de stap gewaagd hebt! 

 

Ik ga de updates in je operatieverslag zeker volgen want zoals je zei vind je heel erg weinig ervaringen hieromtrent. 

 

Hopelijk lukt het met je zoontje? Hoe reageert hij op het feit dat mama hem niet altijd kan pakken? 

 

Alvast een spoedig herstel. 

 

Xx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn dochtertje van 4 vanaf de beslissing vanaf het eerste moment meegenomen. Ze weet wat er gaat gebeuren, en ze weet dat mama er heel erg naar uitkijkt. Het enige nadeel is, dat het op de opvang en op de basisschool nu ook iedereen weet. Ze zingt namelijk altijd het tietenlied van kinderen voor kinderen en heeft haar eigen tekst erbij verzonnen „mama krijgt tieten, neppe tieten!“

 

Maar beter zo, dan als ze niet snapt waarom ik haar straks even een paar dagen niet kan tillen, stoeien en waarom ik een paar weekjes in haar bedje zal gaan liggen.

 

Ze lijkt er veel begrip voor te hebben, maar het valt nog te zien of het in praktijk ook zo uitpakt, vooral op momenten waarop ze emotioneel of verdrietig is. ?

 

We hebben afgesproken dat we zodra het over is een weekje met z‘n tweeën op vakantie gaan en alleen maar leuke dingen gaan doen, een moeder-dochter-retreat. Allen dochterlief, mama en de natuur. We hebben er nu al zin in. ❤️

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stephanie9 

Ik snap je vraag heel goed.

Ik ben gisteren geopereerd en heb 3 kinderen . Oudste is 10 dan 6 ( bijna 7 ) en de jongste ruim 2.5 jaar . Natuurlijk zijn de oudste 2 al vrij zelfstandig vooral de oudste maar het blijven kinderen. Ik heb lang getwijfeld of ik niet moest wachten tot de jongste op school zat maar dan zou ik nog ruim 1 jaar “ongelukkig” in mijn vel zitten .  En ik ben nog jong 28 dus wilde het nu doen . Ik heb wel hulp en overdag als mijn man is werken heb ik geen kinderen thuis . Oudste fietst zelf naar huis en mijn man haalt de jongste om 12 uur van de psz en brengt die naar opa en oma de middelste haalt hij half 4 op en brengt hij ook die kant op . Natuurlijk hebben we die luxe dat hij hier in het dorp werkt en gewoon weg kan en mijn schoonouders 100 m verderop wonen en elke avond eten komen brengen.

 

Denk er nog over goed over na en zet alle voor en nadelen eens naast elkaar . Overleg alvast wat jij je man of andere voor je kunnen doen de eerste weken . 
Ik heb alles over voor mijn kinderen en jij waarschijnlijk ook maar om ook eens aan onszelf te  denken is ook belangrijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier niet het antwoord wat je wilt horen,  ik heb bewust gewacht mijn wissel. Ik ben dinsdag geopereerd mijn jongste is vorige week 3 geworden en mijn oudste is bijna 5. Nu is die van 3 echt een knuffel beer dus voor hem is het echt even afzien en voor mij ook. Maar kan het nu wel eensoort van uitleggen hij kan zelf de trap op en heeft een peuter bedje.

Daarbij heeft mijn man de eerste 3 weken vrij genomen, zelfs nog langer dan dat ik vrij ben maar dan hoef ik ze niet aan te kleden enzo. 
Als je zoiets zou kunnen regelen zou het wel en super zijn... hoop voor je dat je een oplossing kan vinden snap ook dat je hier erg naar uitkijkt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat het goed. Ben nu 6 dagen PO. Ik mis zelf wel heel erg het knuffelen met mijn zoontje. Gister kwam hij naar mij toe om te knuffelen en dat kon ik niet weerstaan ? maar kreeg toch wel last van steken in 1 borst.

Ik slik verder eigenlijk vanaf de 2e dag al geen paracetamol meer, alleen in de nacht. Zodat ik ook beter aanvoel dat bepaalde dingen gewoon echt niet kunnen.

Ik heb gelukkig veel hulp met het verzorgen van hem, anders had het echt niet gekund zo'n operatie. Dus je moet wel echt hulp regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je trouwens voor de spier? Ik heb namelijk voor de spier en kan verder wel gewoon bewegen enzo. Dat lukte al gewoon vanaf de 2e dag. Dus op basis van mijn herstel: Als je kleintje in de stoel wordt gezet kan je wel gewoon pap/eten geven. En liedjes zingen, samen tekenen, tv kijken (ietsje vaker dan normaal) en dat soort dingen lukt gewoon. Het is niet zo dat hij mij nu hele dagen mist. Ik kan alleen niet tillen en troosten. Maar mijn zoontje laat zich gelukkig ook door andere troosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Vandaag D-Day 😍 Binnen 3,5u wordt ik verwacht in het ziekenhuis, zo spannend! De operatie stond oorspronkelijk gepland op 3 april maar was helaas door de corinacrisis verplaatst naar 12 juni. Vorige week telefoon gekregen dat het nu al kon dus plots is het er heel snel. 

 

Heb nog twee kleine kindjes van bijna 1 en 3 jaar, het beloven dus spannende tijden te worden. 

 

Let's do this 👊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Info:

Gewicht: 51kg

Lengte: 1,64m

Implantaten: Motiva ergonomix 300cc

Plaatsing: voor borstspier

BHmaat voor zwangerschap: 75c

BHmaat na zwangerschap: kleine 75b? (Niet echt een idee maar veel minder)

BHmaat na borstvergroting: ??? 😊

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Stephanie9 Oh spannend 🥳

Waar en door wie wordt je geopereerd ?

qua Bh maat zal het best een E /F kunnen worden en qua zicht een flinke D . 🤷‍♀️

Had je voorbeeld droom borsten foto’s /plaatjes laten zien bij jouw eerste consults?  
En heb je ook een foto van je voor situatie gemaakt? Altijd leuk om ze straks naast elkaar te leggen.

 

Nou succes meid , over 5 uurtjes word je wakker met borsten 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindan Ik word geopereerd door dr. Lefèvre in Asse. Normaal stond dit gepland in Aalst maar door coronamaatregelen nu in Asse.

 

Foto's heb ik niet meteen getoond bij mijn consult, ik heb gewoon geïnformeerd naar wat het mooiste bij mijn lichaam past. Nadien gepast en goedgekeurd 😊

 

Foto's van de voorsituatie heb ik daarnet nog genomen, wel confronterend eigenlijk. Zal blij zijn als ik de nieuwe er kan naast leggen 😊

 

Nu net een mooi ziekenhuiskleed aangetrokken en wachten tot ze mij komen halen 🤗 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stephanie9 Veel succes vandaag. Wat betreft kindjes. Ik heb een zoontje van 1 jaar en een dochter van 2,5 jaar. 

Dinsdag heb ik mijn ingreep gehad. Misschien heb ik alles wel wat onderschat maar gelukkig klimt mijn dochter overal zelf op en af,  en mijn zoontje daar moet papa voor zorgen want ik voel dat hen optillen geen goed idee is. 

 

Super veel succes komende dagen ook en soms moet je echt eens iets doen voor jezelf...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dochter van 10 maanden en een zoontje van 2, maar mijn PC zei dat ik een week na mijn operatie tot 10 kilo wel mag tillen, aangezien het voor de spier is. Mijn zoontje van 2 klimt zelf overal op, maar de baby moet natuurlijk wel opgetild worden. De eerste 2 weken is mijn man vrij, dus hoef ik gelukkig niets te doen. Ik ben nu anderhalve week PO en de pijn valt heel erg mee. Ik heb gisteren mijn dochter eventjes opgetild, gewoon om te voelen hoe het voelde, maar het deed geen pijn ofzo. Ze is 9 kilo. Maandag moet hij weer aan het werk en zal ik het zelf weer moeten doen. Ik doe gewoon rustig aan en til zo min mogelijk. Dus ik denk dat als je gewoon zo min mogelijk tilt en verder heel rustig aandoet het wel goed moet komen als ze voor de spier geplaatst zijn! Heel veel sterkte met je herstel, ik hoop dat alles voorspoedig zal lopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet op mijn kamer, moet zeggen het doet geen deugd 😅 Zie net dat ik een foutje heb gemaakt... Het is achter de borstspier in plaats van voor dus wellicht zal het tillen van de kindjes een beetje langer duren.

 

Mijn man is ook wel thuis en heb voldoende opvang voor de kindjes dus ik hoop dat het te doen ze... Afwachten.

 

Maar ondertussen.... Wat ben ik blij dat het achter de rug.... Welkom nieuwe borsten 🎉😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankuwel 😊 Ja inderdaad, dual plane.  Daarnet een pijnstiller gekregen dus nu valt het wel mee. Heb al eens gekeken maar ik zit inderdaad nog volledig ingepakt dus veel zie ik nog niet. Maar zo voelen toch veel groter dus ik heb er wel een goed gevoel bij 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.