Ga naar inhoud

Borstvergroting - gecorrigeerde trechterborst - welke pc?


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

 

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 26 jaar en ik ben een moeder van 2 dochtertjes van 2 en 1 jaar oud. 
Sinds mijn tienerjaren zijn mijn borsten erg ongelijk, qua hoogte en grootte. De rechterborst zit hoger dan de linkerborst. Dit geldt voor de borstplooi als voor de tepel. Tevens is de rechterborst ook wat kleiner. Hiermee ben ik meerdere keren mee naar de huisarts en

plastische chirurgen geweest. Helaas kreeg ik elke keer de mededeling dat mijn lichaam moest uitgroeien. Uiteindelijk rond mijn 21ste heb ik weer een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Ik moest op consult komen voor bijzondere gevallen, waarbij een groep chirurgen (ongeveer 10 man?) bij elkaar komen en ze allemaal tegelijk gaan kijken naar het “probleem”. Toen kwamen ze erachter dat mijn borstkas niet goed stond. Conclusie: Trechterborst. Dit verklaarde dan ook meteen de stand van mijn borsten. 
Eerst moest ik dit laten corrigeren, voordat ze iets aan mijn borsten konden doen. Uiteindelijk ben ik eraan geopereerd dmv een Nuss Bar te plaatsen. In die tussentijd heb ik 2 prachtige dochtertjes gekregen. En vorig jaar september is de bar(stang) er weer uit gehaald. Deze heeft er 3,5 jaar ingezeten. 
Wat een verschil al! Mijn borsten zijn al veel (goed) veranderd. Zijn slapper, staan niet meer naar binnen gekanteld en ik heb geen deuk meer. 
Helaas is hiermee het verschil nog niet mee verholpen en ben ik op zoek naar een plastische chirurg die innovatief is en dit soort gevallen durft aan te nemen. Ik ben bij dr. Kolkman op consult geweest begin dit jaar. Hij adviseerde mij een borstlift aan de linkerkant en beide borsten een prothese voor een “gelijke” cupmaat. Borstplooi verlagen aan de rechterkant zou niet gaan ivm een double bubble? Toch heb ik hier

op de forum gelezen dat dat wel wordt gedaan soms en dat dit wel goed komt? Hier zou namelijk wel mijn voorkeur naartoe gaan, omdat mijn rechterborst eigenlijk te hoog zit, naar de standaarden die ze houden. 
Ik heb best wat gelezen hier op de forum en kwam dr. Nio tegen. Ik heb de kliniek gesproken, maar helaas zit er op dit moment een patiëntenstop door een enorme wachtlijst. Ze kon mij niet vertellen wanneer ze weer nieuwe patiënten zouden aannemen. 
Ik had voor dr. Nio gekozen, omdat hij wat meer durft dan anderen en ervaring heeft met borstplooi verlagen. 
Weten jullie nog andere plastische chirurgen die dit goed zouden kunnen doen? Ik heb ook gehoord van dr. Straten? Maar doet hij ook een borstplooi verlagen? 
Ik wil dit zo graag en al zo lang, maar ik wil het wel door de juiste arts laten doen. Mocht ik geen andere arts vinden die dit kan dan wacht ik totdat dr. Nio weer consulten kan inplannen. 
 

Lang verhaal, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ja zeker. Ik wil dit niet door zomaar een arts laten doen. Het is iets wat ik al zo lang wil, maar ik ben zelf ook realistisch dat dit niet een simpele ingreep is. Ik blijf contact houden met de Parkkliniek. Maar ik dacht kan nooit kwaad om verder te kijken of er nog een andere geschikte arts is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of Wouter van der Pot/Blooming ook geen nieuwe patiënten toe laat op de wachtlijst hoor, volgens mij als die weer open gaan kun je contact opnemen. En ja dr vd Pot heeft al wel een wachtlijst, maar ik zou ook zeker deze arts hebben genoemd. Ik heb mijn tubulaire borsten door hem laten corrigeren.  Zijn sabbatical gaat zeer waarschijnlijk niet door (althans dat is de laatste info die ik heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is interessant! Ga ik zeker kijken! 
Het is in ieder geval nu heel snel gegaan haha. Ik dacht, ik vul gewoon een contactformulier in voor een consult in te plannen voor wanneer dit weer mogelijk is. En ik kan 18 juni komen voor een consult! Had eigenlijk al eerder kunnen komen, maar toen kon het bij mij net weer niet. 
Oja, dit is bij dr. vd Pot! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.