Ga naar inhoud

Prothesewissel na 13 jaar, terug zoutwaterprothesen of niet?


Cin dy

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

Graag stel ik mezelf even voor: sportieve vrouw van 43 jaar,  gelukkig gezin met 1 grote dochter, woonachtig in België.

Mijn borstvergroting is ondertussen 13 jaar geleden.  Van een A-cup naar een C-cup.

Protheses met zoutwateroplossing van 220 cc, via de tepels ingebracht, onder de borstspieren.`

Chirurg: dokter Marc Vandevoort, ziekenhuis in Roeselare.

Het resultaat was magnifiek!  

 

Na al die jaren, en na mijn zwangerschap, ben ik toch wat volume verloren.  Dus recent ben ik gestart met het informeren naar een prothesewissel.

Hierbij kies ik dan ook voor meer volume.

Ondanks het feit dat ik tot op heden steeds tevreden was over mijn zoutwaterprotheses, twijfel ik om terug dezelfde protheses te kiezen.

Dus ik hoop hier verhalen te lezen van vrouwen die ervaringen hebben met verschillende soorten prothesen (siliconen en fysiologische).

 

Tot op heden heb ik 1 consult achter de rug ivm prothesewissel bij dokter Marc Vandevoort te Roeselare.  

Hij adviseert terug zoutwaterprotheses, 330 cc, terug via de tepels, onder de borstspieren.  Ik mag ook kiezen voor silicone protheses van hem, maar deze zouden dan via incisie in de oksels ingebracht worden (ik heb héél kleine tepels, dus via deze weg de silicone protheses inbrengen is geen goed keuze volgens hem).

 

Binnenkort plan ik een consultatie in bij dokter Van Canneyt te Gent.

 

Dames die me willen adviseren, aarzel zeker niet om contact op te nemen!

 

Lieve groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Robijntje02 

Via incisie in het tepelhof valt een litteken van een operatie amper op.  Ik heb vrij kleine tepels, en mijn littekens zijn nauwelijks zichtbaar. 

Leuke anekdote: wanneer ik iemand vraag om op zoek te gaan naar de littekens van mijn BV, vinden ze die met veel moeite 😉

Ik ben voorstander van deze procedure.  Echter bij mij kan deze procedure enkel met zoutwaterprotheses en niet met silicone-protheses (kleine tepels=kleine incusie=klein litteken).  Zoutwaterprotheses worden leeg ingebracht, en pas in de borstholte zelf opgevuld.  

Alles heeft zo zijn voor en nadelen 😊

 

Dus om je vraag kort te beantwoorden:  litteken in het tepelhof valt veeeeel minder op dan litteken in de borstplooi.

Hopelijk ben je wat wijzer geworden.

Groetjes 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.