Ga naar inhoud

Prothesewissel


Theemuts8

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

In 2002 heb ik een borstvergroting gedaan in kliniek Klein Rosendaal Bij Dr v/d Weij. Deze is toen niet helemaal goed gegaan en mijn prothesen zijn toen te laag geplaatst. Na een 2e ingreep van Dr v/d Weij was het eigenlijk nog lelijker en had ik ipv een littekens van 4 cm, littekens van 10 cm. Uiteindelijk heeft Dr Wijnberg het probleem samen met Dr Bauland opgelost in het Cwz op kosten van de kliniek. De hele onderkant is aan mijn spieren op de ribben vast gehecht zodat de prothesen weer wat hoger lagen. Ook heb ik toen nieuwe prothesen gekregen die iets kleiner waren. Mghan 410 245cc. Resultaat was een stuk beter maar het is nooit geworden zoals het had moeten worden. 

Ondertussen zijn we nu 16 jaar verder na de laatste operatie. Ik heb een gezin met 1 kind van 8 die ik borstvoeding heb kunnen geven. Niet helemaal volledig maar toch 5 maanden volgehouden. Mijn borsten doen eigenlijk altijd pijn en zijn heel goed voelbaar. Ze zijn op de spier geplaatst terwijl ik ook best dun was dus altijd randen kunnen zien en voelen. 

Nu vind ik het tijd worden voor nieuwe prothesen die zachter zijn en niet meer zo zichtbaar en voelbaar. Misschien onder de spier?! Ik heb mezelf hier nu aangemeld om onderzoek te doen waar ik het beste naartoe kan gaan en wat ik wil. Via kliniek Esthetiek heb ik bericht gehad om het via de huisarts te laten doen (verwijzen) ivm kapselvorming en evt vergoeding voor het deel van verwijderen. Ik denk zelf wel dat ik kapselvorming heb maar ik denk geen graad 4 om daarvoor in aanmerking te komen. Zelf denk ik dat ik beter terug kan gaan naar de chirurg die mij toen de laatste keer geopereerd heeft omdat hij weet wat hij gedaan heeft maar ik wil toch ook verder kijken naar andere chirurgen. 

Dit was een beetje mijn voorstel. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Ik ga even lekker lezen en zoeken naar de informatie die ik kan gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee hallo @Theemuts8 welkom hier op het forum! 
Wat een ervaring heb je eigenlijk al gehad dan ...

Het is natuurlijk wel slim om precies te weten hoe en wat er toen is gebeurd dat je nu weer op de hoogte bent maar is natuurlijk ook belangrijk dat je je op je gemak voelt bij de chirurg. 
Ik zelf heb een wissel gehad omdat ik ongelijke borstplooien had wat ik niet kon accepteren en meteen een maatje groter gegaan. Hiervoor ben ik bij dokter Nio in het Parkkliniek in Rotterdam geweest een hele fijne rustige man die luistert naar wat je wilt maar ook eerlijk is in wat en wel en niet realistisch is. Ook hoor ik veel goeds over dokter van der Pot van kliniek Blooming. 
Als je wilt voeg ik je toe aan beide albums er staan een paar foto’s in van na mijn eerste vergroting. 
In iedergeval heel veel succes met het inwinnen van informatie en ten alle tijden op je eigen gevoel af gaan ! 😘

Stay safe !! ❤️
Xxx Ellen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje @Theemuts8 wat een weg heb je al afgelegd. Wellicht kan de pc bij een consult wel aangeven of hij denkt dat het graad 4 is of niet en hoe het zit met vergoeding. Inderdaad meerdere dames hier (en ook op de instagram) die door van der Pot ontzettend goed hersteld zijn na een wat minder geslaagde poging door een andere chirurg. Dr. van Selms van EC van Gooyen ook goed. Van der Pot heb ik zelf ervaring mee, super kundige en fijne arts. En ook ervaring met de nazorg (helaas) van Blooming en die is echt heel erg goed en fijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.