Ga naar inhoud

Ziekteformulieren voor werk


Aanbevolen berichten

Ik heb net naar de praktijk gebeld om te vragen hoe laat ik vrijdag aanwezig moet zijn. Ik checkte ook even of ik mijn ziekteformulieren voor het werk dan kan laten invullen. Tot mijn grote verbazing leek dat niet zo vanzelfsprekend te zijn...

Het antwoord van de secretaresse:

Ja dat gaat, maar dan staat er wel op vermeld dat het om plastische chirurgie gaat hé... De meesten gaan hiervoor naar hun huisarts.

Nu vind ik dit nogal omslachtig... aan mijn huisarts gaan uitleggen dat ik een borstvergroting laat doen en daarom van hem 'ziekteverlof' moet krijgen.

Ik voel me nu een beetje in de steek gelaten (omdat ik dacht dat dat allemaal geen probleem is) en vond de secretaresse (vrouw van chirurg) plots zo sympathiek niet meer... en dat vlak voor de operatie :-(

Hoe hebben jullie dat geregeld qua ziekteformulieren voor het werk? Wie heeft ze ingevuld en dus wie heeft jouw ziekteverlof toegekend? De chirurg of de huisarts?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag apollon

is inderdaad wel beu zo kort voor de operatie. ik heb ook al suf gezocht naar informatie hierover. het maakt in eerste plaats al veel uit of je in belgie of nederland woont. de ene zegt wel ziekteverlof en de ander zegt weer niet.

weet je werk van je bv en dus de reden van je ziekteverlof?? denk dat jammer genoeg veel bazen hier wel probleem over maken. om problemen te vermijden met mijn werk heb ik dan maar beslist om bv in collectief verlof te laten doen. niet iedereen heeft echter die optie...

als je werk ervan weet dan maakt het niet veel uit of de papieren worden ingevuld door chirurg of huisarts. als ze er nie van weten en je wil het ook nie da ze het weten dan kan je best even bij je huisarts gaan. mijn huisarts is ervan op de hoogte. als ik echt nie kan werken na mijn verlof dan was ze bereidt ziekteverlof te schrijven indien ze ook besluit ik echt nie kan werken. dus hopelijk doet ze dan ook nie te moeilijk maar was anders geen probleem voor haar.

als je in belgie woont kan je ook even luisteren bij je vakbond wat je rechten zijn... daarom nie direct zeggen van borstvergroting maar gewoon zeggen plastische chirurgie.

hopelijk geraak je er vlug uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag apollon

is inderdaad wel beu zo kort voor de operatie. ik heb ook al suf gezocht naar informatie hierover. het maakt in eerste plaats al veel uit of je in belgie of nederland woont. de ene zegt wel ziekteverlof en de ander zegt weer niet.

weet je werk van je bv en dus de reden van je ziekteverlof?? denk dat jammer genoeg veel bazen hier wel probleem over maken. om problemen te vermijden met mijn werk heb ik dan maar beslist om bv in collectief verlof te laten doen. niet iedereen heeft echter die optie...

als je werk ervan weet dan maakt het niet veel uit of de papieren worden ingevuld door chirurg of huisarts. als ze er nie van weten en je wil het ook nie da ze het weten dan kan je best even bij je huisarts gaan. mijn huisarts is ervan op de hoogte. als ik echt nie kan werken na mijn verlof dan was ze bereidt ziekteverlof te schrijven indien ze ook besluit ik echt nie kan werken. dus hopelijk doet ze dan ook nie te moeilijk maar was anders geen probleem voor haar.

als je in belgie woont kan je ook even luisteren bij je vakbond wat je rechten zijn... daarom nie direct zeggen van borstvergroting maar gewoon zeggen plastische chirurgie.

hopelijk geraak je er vlug uit

Hey... bedankt,

Ik ben ondertussen langs mijn huisarts gegaan.

Hij is nogal ouderwets en was dus absoluut niet enthousiast. Maar hij heeft wel ziekteverlof geschreven.

Hij was wat onwennig en maakte er zelfs grapjes over...

Was ik blij dat ik daarvan af was ! Zo'n gespannen sfeer :-).

Voor 't eerst laat ik mij niet meer zien bij die dokter, dat ie maar snel vergeet waarvoor ik daar was!

Op mijn werk mogen ze inderdaad niet weten dat het over plastische chirurgie gaat, omdat dat niet wordt goedgekeurd voor ziekteverlof. Maar anderzijds kan ik ook geen onbetaald verlof aanvragen...

Dus, ofwel was het wachten tot de zomer, ofwel tijdens mijn werkdagen.

1 keer en nooit meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.