Ga naar inhoud

De ene borst harder dan de andere. Bij wie nog meer met 2 a 3 maand en bijgetrokken??


Aanbevolen berichten

Haii Haii,

 

Ik al lange tijd niet actief ben geweest, wel gelezen maar niet veel gedeeld :) helaas toch een stukje onzekerheid ivm complicaties herstel en nog meer complicaties.. inmiddels heb ik een lange weg al gehad en hopelijk nu dan eindelijk het eind in zicht.! Wanneer ik duidelijker beeld heb van het resultaat en wanneer ik er aan toe ben wil ik zeker mijn verhaal gaan delen zodat andere dames hier misschien weer iets aan hebben.❤️De laatste keer ben ik door een andere arts geopereerd en zijn beide kanten gewisseld.

 

In ieder geval het lijkt nu met mijn linker borst na de laatste operatie, (4de (eigenlijk 5de ivm bloeding, ik ben een geluksvogel?)) best de goede kant op te gaan, maar toch nog spannend en een beetje een hard hoofd er in. Vandaar mijn vraag.! 

 

Zijn er dames die een wissel of borstvergroting hebben gehad en tussen de periode ergens met 7 weken tot ergens 3 maanden toch nog aanzienlijk verschil in hardheid in hun borsten voelde, en wat uiteindelijk nog bijtrok? bijvoorbeeld na 3 maanden a half jaar of een jaar, allebei best gelijk qua zachtheid waren? Zelf kan ik hier weinig over vinden en hoop een beetje gerustgesteld te kunnen worden dat dit misschien nog wel komt. :) 

 

Ik ben nu 7 week (links 6,5 week)verder. Nu lijkt het bij mij met het minste en geringste (al is het maar even een tijdje achter de laptop zitten, rondje lopen a 3 a 4 km) dat de borstspier van mijn linker borst protesteert en de borst harder wordt en wat hoger gaat zitten. Dit vind ik nogal een spannend gevoel omdat ik hiervoor bij mijn linkerborst tot 3x aan toe teveel kapselvorming heb gehad :( .

 

afgelopen tijd tot 2 keer aan toe was het echt heel ongemakkelijk tot pijnlijk, dat ik met een kruikje in mijn nek s'avonds op de bank zat in de hoop dat mijn spieren zouden ontspannen (hoop dat dit het enkel is).. de 1ste keer dat ik last kreeg was toen ik werk voorzichtig probeerde op te pakken na 4 weken herstel. Maar eigenlijk echt pas na die week in het weekend kreeg ik zo last (nu mag ik ivm het virus niet meer werken,  hoop dat iedereen wel in goede gezondheid verkeerd? voor mijn herstel en rust is het nu wel wat fijner).. De andere keer had ik wat langer achter de laptop had gezeten..

 

Ik voel niet direct pijn of ongemak, het lijkt later te komen...als ik het dan voel dan hou ik mij echt rustig, enkel dan nog maar zitten & netflix kijken. Dan lijkt het weer beter te gaan en lijkt de linkerborst wel weer zachter te worden. Enkel nooit helemaal zo zacht als de rechter borst. Wanneer het weer beter lijkt, dan doe ik voorzichtig en rustig aan weer iets en krijg ik weer iets last. echt frustrerend. :( en hoop dat ik met een aantal weken wel beter voel. Heeft iemand dit ook een beetje gehad en die verder in het herstel is?? 

 

Ik hoor het graag! Xx. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Meis, goed dat je het verhaal toch gedeeld hebt. Zit me wat af te vragen, ik heb namelijk bij een borst dat de pocket anders is of was dat is nu nog niet duidelijk,  maar daardoor bij mijn eerste bv altijd een borst gehad die harder aan bleef voelen.  Zelfde borst aan welke ik nu nog problemen heb, was dit ook een probleem kant?
Kan het te maken hebben met de bloeding? Of wat ik eerder zei, bij mij is niet al het kapsel verwijderd maar als interne bh behouden, is dat bij jou niet gebeurt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Nog even wachten zei:

Heb helaas geen ervaring die ik met je kan delen. Maar heb je contact opgenomen met je kliniek? En herken je dit van je eerste vergroting? Wel fijn dat je nu wat extra rust kan nemen

Ja :) ! ik hou ze compleet op de hoogte, nog net niet spammen.? Heel stom misschien, maar voel mijzelf soms beetje te veel. Maar gezien ik al wat complicaties heb gehad bij mijn vorige arts en nu ook niet vlekkeloos alles vlekkeloos is verlopen (wel echt top nazorg tot zover!) extra zenuwachtig voor mijn herstel dit keer..

 

Ik heb in ieder geval het advies al gehad om voorlopig nog een goede sport bh te dragen en mijn activiteiten heeeeel rustig op te pakken en op te bouwen.! Heel voorzichtig durf ik te zeggen dat het beter lijkt te gaan nu na een paar dagen. Nog even afwachten voordat ik mij safe voel? Zal over een tijdje update geven.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, bent001 zei:

Hi Meis, goed dat je het verhaal toch gedeeld hebt. Zit me wat af te vragen, ik heb namelijk bij een borst dat de pocket anders is of was dat is nu nog niet duidelijk,  maar daardoor bij mijn eerste bv altijd een borst gehad die harder aan bleef voelen.  Zelfde borst aan welke ik nu nog problemen heb, was dit ook een probleem kant?
Kan het te maken hebben met de bloeding? Of wat ik eerder zei, bij mij is niet al het kapsel verwijderd maar als interne bh behouden, is dat bij jou niet gebeurt? 

Bij jou eerste operatie een aantal jaar geleden , had je ook al dat je na een aantal maand verschil had in hardheid als ik het goed begrijp? :) voor een hele lange tijd wel stabiel gebleven?. Want uiteindelijk heb je na ongeveer 10 een wissel gehad omdat het minder prettig begon te voelen toch?. Misschien dat in het begin toen aan die kant de pocket iets kleiner was gemaakt of het kapsel iets strakker toen is geworden in die borst. Ook linker kant toch?. Bij mij ook altijd deze kant geweest.

 

Waar het nu bij mij aan ligt is wel lastig te zeggen gezien mijn voorgaande complicaties aan mijn linker kant, of mijn huidige arts (die naar mijn idee echt uiterste kundig is en zijn uiterste best heeft gedaan :) )  dit zo goed mogelijk heeft kunnen verbeteren. Plus toch de pech van die bloeding daarna, al waren ze er denk ik snel bij. Maar kan misschien wel invloed hebben.. verder weet ik niet precies of het oude kapsel is gebruikt. Denk in mijn situatie qua hang niet nodig geweest en denk ik juist echt weg gehaald omdat het ongemakken veroorzaakte.

 

Wat ik al net al zei hierboven. (Heel voorzichtig durf ik te zeggen) Dat er net iets verandering in zit.. echt zo raar dat ik in ene iets verandering voel in de druk en de spier. Nog wel beetje op en af. Maar lijkt nu anders te voelen en minder druk vanaf onder richting boven. Zal niet in ene ploep zijn dat die borst zakt ofzo denk ik, maar hou het nog even bij hoe het verloopt. ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, rozebooz zei:

Ja :) ! ik hou ze compleet op de hoogte, nog net niet spammen.? Heel stom misschien, maar voel mijzelf soms beetje te veel. Maar gezien ik al wat complicaties heb gehad bij mijn vorige arts en nu ook niet vlekkeloos alles vlekkeloos is verlopen (wel echt top nazorg tot zover!) extra zenuwachtig voor mijn herstel dit keer..

 

Ik heb in ieder geval het advies al gehad om voorlopig nog een goede sport bh te dragen en mijn activiteiten heeeeel rustig op te pakken en op te bouwen.! Heel voorzichtig durf ik te zeggen dat het beter lijkt te gaan nu na een paar dagen. Nog even afwachten voordat ik mij safe voel? Zal over een tijdje update geven.!

Dat zullen ze echt wel begrijpen hoor dat je ongerust bent. Ik moet tot nu toe mijn verhaal nog vertellen ipv dat je je naam zegt en ze weten welk verhaal erbij hoort. Dat beschouw ik maar als een positief teken.

Wel heel erg fijn dat het beter lijkt te gaan! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rozebooz klopt inderdaad, mijn linkerborst is altijd al anders geweest, altijd het gevoel gehad dat de pocket te klein en wat scheef hadden gemaakt. Weer nog dat ik op vakantie was, was ongeveer 1 jaar na de bv en sprong in het water en had daarna echt een rot gevoel prothese zat heel vreemd, beetje scheef naar voren geduwd. Dus heb toen vanaf mijn vakantie adres contact opgenomen, later is dat wel weer at bij getrokken.


Maar deze kant was nooit fijn, voelde altijd harder ook mijn vriend vind deze kant niet fijn aanvoelen. Wat ik nu merk is dat ik dus ook veel meer weefstel op mijn borst heb dan bij de ander, prothese lijkt wel dieper ofzo te liggen. Maar goed ik ga nu ook eerst afwachten wat er gebeurd als de band afgaat, nog een paar dagen?en dan ben ik eindelijk verlost!

 

Wat fijn dat het bij jou beter voelt! Geef je een seintje als je je album hebt ge-updated   ?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.