Ga naar inhoud

Borsten look na verwijderen prothese


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik twijfel al heel lang om mijn borsten te laten doen maar ik ben heel bang voor complicaties...  zoals ik reeds eerder heb geschreven in een het voorstel topic, 1.70, 58 kg, b/c cup 75. Mijn grootste nachtmerrie zou zijn dat de protheses verwijderd moeten worden of een auto immuun ziekte. Mijn vraag: stel je laat beide protheses verwijderen, hoe zien je borsten er dan uit? Mij werd 250 cc voor de spier geadviseerd. Zijn je borsten dan ‘uitgerokken’ of hertellen deze nog naar oorspronkelijke staat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat ik op internet gelezen heb, en op YouTube heb gezien, is dat dit vaak best meevalt. Maar is per persoon natuurlijk ook verschillend; bij de één wel, bij de ander niet. Ligt natuurlijk ook aan je huidkwaliteit en aan het formaat protheses. Hoe je borsten er echt zullen uitzien nadat de protheses verwijderd zijn; weet je pas helaas als ze inderdaad eruit gehaald zijn, is dus vooraf moeilijk in te schatten... Maar in het ergste geval kun je je borsten altijd nog laten liften. Je krijgt dan wel littekens, maar na verloop van tijd vervagen deze mooi hoor. Heb zelf ook een lift gehad 20 jaar geleden en ik vind mijn littekens niet storend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 

9 minuten geleden, Robijntje02 zei:

Tja, wat ik op internet gelezen heb, en op YouTube heb gezien, is dat dit vaak best meevalt. Maar is per persoon natuurlijk ook verschillend; bij de één wel, bij de ander niet. Ligt natuurlijk ook aan je huidkwaliteit en aan het formaat protheses. Hoe je borsten er echt zullen uitzien nadat de protheses verwijderd zijn; weet je pas helaas als ze inderdaad eruit gehaald zijn, is dus vooraf moeilijk in te schatten... Maar in het ergste geval kun je je borsten altijd nog laten liften. Je krijgt dan wel littekens, maar na verloop van tijd vervagen deze mooi hoor. Heb zelf ook een lift gehad 20 jaar geleden en ik vind mijn littekens niet storend.

Dag Robijntje, hartelijk dank voor je antwoord. Misschien moet ik de gok dan gewoon wagen ipv eeuwig te blijven twijfelen. Heb ook ergens gelezen dat je desnoods (na verwijderen protheses) het kan laten opvullen met eigen vet al is dit een minimaal resultaat. Pf ben ook wel eens benieuwd wanneer alle privé klinieken terug starten met operaties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is ook nog een mogelijkheid, opvullen met eigen vet @Imke1991

Ik heb ook heel lang getwijfeld Imke, 2 jaar lopen dubben... Had ook van 'wat als ik het niet mooi vind, wat als ik complicaties krijg, wat als ik rare klachten krijg, wat als....... '

Maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt, en ervoor gegaan; en ben er nu heel blij mee en nu denk ik zelf had ik het maar eerder gedaan.. En weet je, je kunt ze er inderdaad altijd nog laten uithalen mocht je dat nodig zijn of als je daar op een gegeven moment toch behoefte aan hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Robijntje02 zei:

Ja dat is ook nog een mogelijkheid, opvullen met eigen vet @Imke1991

Ik heb ook heel lang getwijfeld Imke, 2 jaar lopen dubben... Had ook van 'wat als ik het niet mooi vind, wat als ik complicaties krijg, wat als ik rare klachten krijg, wat als....... '

Maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt, en ervoor gegaan; en ben er nu heel blij mee en nu denk ik zelf had ik het maar eerder gedaan.. En weet je, je kunt ze er inderdaad altijd nog laten uithalen mocht je dat nodig zijn of als je daar op een gegeven moment toch behoefte aan hebt...

Ja heb net nog eens naar die van u gekeken (zo raar om te zeggen ?) en die van u zijn echt super mooi! Herinner me nu dat we al eens contact hadden gehad omdat ik hetzelfde aantal cc + ook voor de spier zou krijgen. AAA al sik dan zo'n mooie als die van u zie dan denk ik echt komaan Imke doe het :d  Nogmaals thx ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bedankt @Imke1991! :) Je komt zeker uit België? Ik hou zoooo van het Vlaams; vind jullie accent en woordenkeus heel erg sexy hi hi..

Ja, misschien is het een idee om in de toekomst als de situatie straks weer een beetje 'normaal' is, eens een consult te plannen. En dan nog ben je nog niets verplicht he, maar gewoon om te kijken hoe dat is..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Imke1991 ik zie dat @Robijntje02 je al aardig op weg heeft geholpen. Uiteraard zijn protheses niet geheel zonder risico. Echter er is maar zo’n klein deel wat klachten krijgt. En begrijp me niet verkeerd dat is ontzettend rot, maar in 9 van de 10 gevallen (walnoten wel meer) verdwijnen die klachten weer na explantatie. Zelf heb ik ook zoiets, word ik er ziek van dan gaan ze eruit. Tot die tijd geniet ik van wat ik heb gekregen en dat zijn eindelijk mooie en volle borsten. 
 

Bij mij heeft het ook even geduurd voordat ik een consult durfde te plannen. Als je er achter staat ga gewoon bij 2 tot 3 artsen een consult plannen en zie of de klik er is en hoe je voelt bij de pasprotheses. Ik ging van oor tot oor smilen in ieder geval

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Nog even wachten zei:

@Imke1991 ik zie dat @Robijntje02 je al aardig op weg heeft geholpen. Uiteraard zijn protheses niet geheel zonder risico. Echter er is maar zo’n klein deel wat klachten krijgt. En begrijp me niet verkeerd dat is ontzettend rot, maar in 9 van de 10 gevallen (walnoten wel meer) verdwijnen die klachten weer na explantatie. Zelf heb ik ook zoiets, word ik er ziek van dan gaan ze eruit. Tot die tijd geniet ik van wat ik heb gekregen en dat zijn eindelijk mooie en volle borsten. 
 

Bij mij heeft het ook even geduurd voordat ik een consult durfde te plannen. Als je er achter staat ga gewoon bij 2 tot 3 artsen een consult plannen en zie of de klik er is en hoe je voelt bij de pasprotheses. Ik ging van oor tot oor smilen in ieder geval

Hoi nog even wachten. Ben jij nu tevreden met je prothesen? Ik heb al twee consults achter de rug... Van Zele en Nelissen. Ik had zelfs een operatie gepland maar ook weer geannuleerd omdat ik bang ben... Heb nu nog een derde consult gepland bij dr Demeyere... Normaal had dr Nelissen mijn boobies onder handen genomen maar lees soms slechte reviews over hem... Maar voelde me wel goed bij hem... Pfff het is niet makkelijk. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Imke1991 wij zijn van hetzelfde jaar, 1991 babies :) maar ik zat met exact dezelfde zorgen als jij. Heb 10 jaar lang getwijfeld of ik wel of geen borstvergroting moest laten doen. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt. Wat mij over de streep heeft getrokken is door heel veel in te lezen over bvg en de complicaties. Wat mij opvalt is dat meiden met klachten veel CC’s hadden, niet de juiste protheses en/of slechte chirurgen. Natuurlijk, ook al doe ik alles goed blijft alsnog een kans op complicaties. Ik ga daarom ook goed op mijn borsten letten ? dus regelmatig controleren en als iets niet goed voelt direct contact opnemen met kliniek/chirurg. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TinyAA zei:

@Imke1991 wij zijn van hetzelfde jaar, 1991 babies  maar ik zat met exact dezelfde zorgen als jij. Heb 10 jaar lang getwijfeld of ik wel of geen borstvergroting moest laten doen. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt. Wat mij over de streep heeft getrokken is door heel veel in te lezen over bvg en de complicaties. Wat mij opvalt is dat meiden met klachten veel CC’s hadden, niet de juiste protheses en/of slechte chirurgen. Natuurlijk, ook al doe ik alles goed blijft alsnog een kans op complicaties. Ik ga daarom ook goed op mijn borsten letten ? dus regelmatig controleren en als iets niet goed voelt direct contact opnemen met kliniek/chirurg. Succes!

Hoi Tiny aa, bedankt voor je reactie. Heb net even je topic lezen. Zo spijtig dat je operatie wordt uitgesteld maar wel heel logisch natuurlijk. Heb je al besloten of je de grote wil of toch met minder cc? Jij bent net zoals ik een twijfelaar ?. En bedankt voor de info... pfff veel cc gaat het niet worden bij mij maar soms lijkt het wel alsof ik voor het ongeluk ben geboren. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Imke1991 zei:

Hoi nog even wachten. Ben jij nu tevreden met je prothesen? Ik heb al twee consults achter de rug... Van Zele en Nelissen. Ik had zelfs een operatie gepland maar ook weer geannuleerd omdat ik bang ben... Heb nu nog een derde consult gepland bij dr Demeyere... Normaal had dr Nelissen mijn boobies onder handen genomen maar lees soms slechte reviews over hem... Maar voelde me wel goed bij hem... Pfff het is niet makkelijk.  

Ik ben tevreden ja,  maar nog midden in het herstel proces. Ik ben 2 maart geopereerd. Je gevoel moet idd goed zijn. Ik heb flink in de buidel moeten tasten, maar voor mijn gevoel de beste chirurg voor mijn situatie (mild tubulaire voorsituatie) gekozen. Je laat in een gezond lichaam snijden, dus ja dan moet je wel alle vertrouwen in de arts hebben. Ik heb nog een lange weg te gaan voordat de tubulaire vorm er helemaal uit is, maar dat weet ik en vind het na 3,5 week al supermooi eruit zien. Dus ja heel erg blij.

 

En goed dat je dan de operatie hebt afgezegd. 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Imke1991 said:

Hoi Tiny aa, bedankt voor je reactie. Heb net even je topic lezen. Zo spijtig dat je operatie wordt uitgesteld maar wel heel logisch natuurlijk. Heb je al besloten of je de grote wil of toch met minder cc? Jij bent net zoals ik een twijfelaar ?. En bedankt voor de info... pfff veel cc gaat het niet worden bij mij maar soms lijkt het wel alsof ik voor het ongeluk ben geboren. ?


Ik heb straks een gesprek met mijn chirurg! Dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen ? ik zal mijn topic updaten zodra ik meer weet! 
Neem je tijd en lees je zo veel mogelijk in. Dat je op borstenforum bent is een goed begin! En ik zou niet aan een borstvergroting beginnen als je nagaat dat de implantaten later er weer uit moeten. Je gaat er ook niet vanuit dat je aangereden wordt wanneer je rijles neemt ? zo kijk ik er naar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Ik ben tevreden ja,  maar nog midden in het herstel proces. Ik ben 2 maart geopereerd. Je gevoel moet idd goed zijn. Ik heb flink in de buidel moeten tasten, maar voor mijn gevoel de beste chirurg voor mijn situatie (mild tubulaire voorsituatie) gekozen. Je laat in een gezond lichaam snijden, dus ja dan moet je wel alle vertrouwen in de arts hebben. Ik heb nog een lange weg te gaan voordat de tubulaire vorm er helemaal uit is, maar dat weet ik en vind het na 3,5 week al supermooi eruit zien. Dus ja heel erg blij.

 

En goed dat je dan de operatie hebt afgezegd. 

Dat is positief dat jij er blij mee bent. :) Als ik alles hier zo lees en bekijk dan zal het alleen maar mooier worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, TinyAA zei:


Ik heb straks een gesprek met mijn chirurg! Dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen ? ik zal mijn topic updaten zodra ik meer weet! 
Neem je tijd en lees je zo veel mogelijk in. Dat je op borstenforum bent is een goed begin! En ik zou niet aan een borstvergroting beginnen als je nagaat dat de implantaten later er weer uit moeten. Je gaat er ook niet vanuit dat je aangereden wordt wanneer je rijles neemt ? zo kijk ik er naar. 

 

Hmmmm slimme opmerking!  Ben sowieso wel een beetje een doemdenker... maar idd, wie niet waagt wie niet wint. Is het dan een soort van Skype gesprek of toch een echt consult? Wist niet dat ze nog klinieken open waren. Ben benieuwd in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Imke1991 said:

Hmmmm slimme opmerking!  Ben sowieso wel een beetje een doemdenker... maar idd, wie niet waagt wie niet wint. Is het dan een soort van Skype gesprek of toch een echt consult? Wist niet dat ze nog klinieken open waren. Ben benieuwd in ieder geval.


het is een telefonisch consult en volgens mij is dat gebruikelijk voor veel klinieken nu. Ik heb al 2x met hem een telefonischconsult gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.